Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

speel jij nog oude games?
ja
59%
 59%  [ 16 ]
niet zo vaak meer
29%
 29%  [ 8 ]
nee
11%
 11%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Robert BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010 14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
Far Cry speelde ik altijd in 3D, fucking vet!

hoe speel je dat in 3D dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010 14:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Met 3D glasses uit Engeland. Die zet je games om in 3D en je krijgt een bril erbij om ze ook daadwerkelijk in 3D te zien. Ik had ze vroeger altijd bij elk spel, sommige kwamen beter uit in 3D en sommige niet. Far Cry was één van de betere in 3D. Sommige games hadden teveel last van ghosting. Het is jammer dat de brillen alleen maar op CRT monitors werkten. De brillen van nu zijn ook voor LCD, maar dan moet ik ze weer opnieuw aanschaffen.

Edimensional, google het maar. Soort shit dat Nvidia had maar dan zonder speciale monitor enzo
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010 15:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik speelde veel SimCity 3000. Geweldig vond ik het!
Evenals Zoo Tycoon en Caesar III.
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010 15:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Remy Lanslots schreef:

Ja ik SimCity 2000, maar toen leende m'n vader hem uit aan een collega en die bekraste de CD waardoor ik hem niet meer kon spelen. Ik was uren bezig met het rioolsysteem goed maken
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010 15:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Jonezy schreef:
Remy Lanslots schreef:

Ja ik SimCity 2000, maar toen leende m'n vader hem uit aan een collega en die bekraste de CD waardoor ik hem niet meer kon spelen. Ik was uren bezig met het rioolsysteem goed maken

Ik speelde ooit 3000 bij mijn achterneef, en toen werd de CD zo heet, dat-ie klapte in de disc-drive. En toen konden we dus stukjes CD uit dat ding vissen. Gelukkig was de drive niet stuk

En dat rioolsysteem is inderdaad zwaar saus. Vind het altijd zo lelijk om een waterpomp of iets dergelijks pal naast een weg of woonwijk te zetten
Terug naar boven
LordyLord BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 08:41    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:
@ Nelus: Dat is de congiërge van zijn school iirc.

dat
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 11:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Ten eerste, vroeger had je dat wél.

Weet niet of je van de nintendo vs sega oorlog gehoord hebt, dat was dan wel niet een echte oorlog meer dat mensen zoals vandaag een beetje fanboy deden en tekeningetjes maakten waarin of mario sonics darmen eruit trok of sonic marios hoofd eraf trapte en dezen naar de toen nogal dunne en van bijbelpapier gemaakte power unlimited stuurden.

Ik stond natuurlijk aan de winnende zijde (nintendo).

Ook in die tijd was er een constante beweging in graphics, dat was namelijk het tijdperk dat er met 3d geexperimenteerd werd, neem bijv de shooters die van platte schermpjes waarin één tikje naar links een hele kwart draai veroorzaakten. Ja Deus ex was een erg goed spel, heel sfeervol en ook een van mijn favorieten van die tijd maar goed dat noem ik geen retro meer.

Retro is the incredible machine, supaplex, hotrod.
Retro is megaman op de gameboy of nes, r type, wrath of the black manta, kid icarus, swords and serpents, operation wolf.

Retro is het deuntje horen wanneer ik 'topsy turfy' zeg.

Retro is het password weten om bij de 4 robots te komen in megaman 2.

Retro zijn de flatscreen handhelds uit begin jaren 80.

Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 12:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsja, retro is voor elke generatie anders. Retro voor mijn vader is het tekstspelletje in DOS
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 14:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
Tsja, retro is voor elke generatie anders. Retro voor mijn vader is het tekstspelletje in DOS

Dat weet ik ook nog wel maar ik heb het bij retro altijd over de kinderjaren van gaming, en dat beslaat ongeveer 10 jaar. eind jaren 70 tot begin jaren 90.
Terug naar boven
tesla246 BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat

ik speel bijna elke dag nog op mijn gamecube, op mijn hdtv, ziet er redelijk mooi uit
Verder speel ik af en toe een snes game, voor de rest niks eigenlijk van vroeger. Maar games van nu speel ik nooit, ben er een beetje mee gestopt. Deze generatie (PS3/X360) is gewoon saai, eentonige funloze spellen. Zelfs de spellen die hoge cijfers krijgen zijn saai. Daarnaast waren de shooters van vroeger beter (online heeft singleplayer verneukt)
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 15:00    Onderwerp: Reageren met citaat

tesla246 schreef:
ik speel bijna elke dag nog op mijn gamecube, op mijn hdtv, ziet er redelijk mooi uit
Verder speel ik af en toe een snes game, voor de rest niks eigenlijk van vroeger. Maar games van nu speel ik nooit, ben er een beetje mee gestopt. Deze generatie (PS3/X360) is gewoon saai, eentonige funloze spellen. Zelfs de spellen die hoge cijfers krijgen zijn saai. Daarnaast waren de shooters van vroeger beter (online heeft singleplayer verneukt)

QFT

Alhoewel Killzone 2 wel vet is, zowel sp als mp
Gelukkig hebben spellen als Metal Gear Solid nog een goede SP. Generatie van PS3/360 hebben zeker wel goede spellen maar het is idd zo dat er teveel wordt gecashed in plaats van er kunst van te maken. Call of Duty bijvoorbeeld.

Mja, die oude spellen hebben idd gewoon mindere graphics maar gameplay die je voor altijd bijblijft en daar gaat het bij mij om.

Alhoewel ik ook wel moet toevoegen dat ik me soms erger aan het feit dat deze generatie ook echt beperkt is aan dat geheugen van 512mb, waardoor je niet zoveel op één scherm ziet. Als ze dat nou eens aanpassen Dan heb games die echt supermooie sfeer kunnen creëren.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 11 Jan 2010 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

vanish!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: