Zou jij je nog registreren op een website wanneer je eerst een IQ test moet afleggen? |
Ja, daar heb ik geen probleem mee |
|
94% |
[ 18 ] |
Nee, daardoor zou ik de website overslaan |
|
5% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 19 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
Jonezy |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:28 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Naar mijn mening toch echt wel een vorm van discriminatie. Ook al zou het niet in het wetboek staan. |
Een club voor slimme mensen waar ze geen domme mensen toelaten is toch ook niet discriminatie? |
Ik vind van wel. |
Dus in jouw ideale wereld mag je niet iemand niet willen, zolang iets als een dating bureau een gesloten groep is, hoeven ze toch niet iedereen te moeten accepteren? |
Neen. Dat mag wel. Maar niet op basis van een vooroordeel. |
Daar is de IQ test voor, zodat iedereen gelijke kansen heeft  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:30 Onderwerp:
| |

|
Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Naar mijn mening toch echt wel een vorm van discriminatie. Ook al zou het niet in het wetboek staan. |
Een club voor slimme mensen waar ze geen domme mensen toelaten is toch ook niet discriminatie? |
Ik vind van wel. |
Dus in jouw ideale wereld mag je niet iemand niet willen, zolang iets als een dating bureau een gesloten groep is, hoeven ze toch niet iedereen te moeten accepteren? |
Net niet. Iemand die niet slaagt voor de IQ test, om welke reden dan ook, mag niet deelnemen aan die dating activiteiten. Dit terwijl iedereen een eerlijke kans verdient om aan die activiteiten deel te nemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:31 Onderwerp:
| |

|
Even stoppen met quote's in een quote a.u.b.
Dus je mag het niet zeggen met een vooroordeel? Jij bent dom, dus jij mag niet op de website... dat mag niet
Jij hebt de IQ test niet behaald, we kunnen jou niet toelaten op de website... dat mag wel |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:32 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Jonezy schreef: | Christian Vuye schreef: | Naar mijn mening toch echt wel een vorm van discriminatie. Ook al zou het niet in het wetboek staan. |
Ik vind van wel. |
Net niet. Iemand die niet slaagt voor de IQ test, om welke reden dan ook, mag niet deelnemen aan die dating activiteiten. Dit terwijl iedereen een eerlijke kans verdient om aan die activiteiten deel te nemen. |
Dan moet je naar een site gaan waar er geen IQ test is. Soms heb je nou eenmaal een traject met bepaalde eisen, je gaat toch ook niet boos worden dat je nergens als dokter wordt aangenomen terwijl je geen enkel diploma of wat hebt? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Robert schreef: | .... Discriminatie wegens godsdienst levensovertuiging,politieke gezindheid, ras,geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. | Op die basis zou het niet toegelaten zijn om iemand te weigeren voor een job die totaal niet gekwalificeerd is. Als je niet slaagt, kun je bijleren, wel slagen en wel toegang krijgen. Dus geen discriminatie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:36 Onderwerp:
| |

|
Overigens Nickdhnick, dat vind ik heel wat anders. Als je niet weet of iemand dom is, mag je hem niet uitsluiten. Als je weet dat iemand dom is wel, maar ik denk dat ik net al iets zinnigs heb gezegd, evenals Joni. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:44 Onderwerp:
| |

|
Kijk, ik vind IQ - tests gewoon onzin. Ik ken iemand die getest werd en een erg slecht resultaat neerzette. Terwijl uit een 2de test bleek dat die persoon hoogbegaafd is.
Een IQ test geeft niet altijd het juiste resultaat weer.
Daarbuiten, je vergelijking met iemand die wil gaan werken als dokter is, naar mijn mening, niet juist. Om dokter te worden moet je een opleiding volgen van enkele jaren en je krijgt ook een herkansing om een slecht resultaat te verbeteren.
Niet vergeten, dokter worden is niet voor velen weggelegd. Maar een dating site zou voor iedereen beschikbaar moeten worden gesteld. Dating site's worden vaak gepromoot omdat de persoon met wie je date (in het begin) anoniem is. Je kent de persoon totaal niet. Nu zou je weten dat de persoon slim is en verdwijnt die mooie anonimiteit.
En wie zegt dat een vrouw met een hoog IQ niet met iemand samen wil zijn die een lager IQ heeft ?
Misschien wil de vrouw dit in het begin wel (als ze naar die dating site zou zijn gegaan), maar naarmate begint ze verliefd te worden op de ''lage-IQ-man' .
EDIT: Jonezy schreef: | Overigens Nickdhnick, dat vind ik heel wat anders. Als je niet weet of iemand dom is, mag je hem niet uitsluiten. Als je weet dat iemand dom is wel, maar ik denk dat ik net al iets zinnigs heb gezegd, evenals Joni. |
Dus omdat iemand dom is zou hij uitgesloten mogen worden. Sorry hoor, maar dit is pure discriminatie.
Joni Philips schreef: | Robert schreef: | .... Discriminatie wegens godsdienst levensovertuiging,politieke gezindheid, ras,geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. | Op die basis zou het niet toegelaten zijn om iemand te weigeren voor een job die totaal niet gekwalificeerd is. Als je niet slaagt, kun je bijleren, wel slagen en wel toegang krijgen. Dus geen discriminatie. |
Hoe kan je voor iets slagen waar je zogezegd te dom voor bent ? (= IQ test op de datingwebsite) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:49 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Christian Vuye schreef: | Daarbuiten, je vergelijking met iemand die wil gaan werken als dokter is, naar mijn mening, niet juist. Om dokter te worden moet je een opleiding volgen van enkele jaren en je krijgt ook een herkansing om een slecht resultaat te verbeteren. | En het ingangsexamen dan bij geneeskunde? Je houdt mensen tegen omdat ze niet slim genoeg zijn. Maar niemand houdt je tegen om bij te leren en opnieuw te slagen. Dat geldt niet voor een handicap, je geaardheid, je geslacht, ...
Christian Vuye schreef: | Hoe kan je voor iets slagen waar je zogezegd te dom voor bent ? (= IQ test op de datingwebsite) | Door bij te leren. Dat is het concept van school: leren om slimmer te worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Jan 2010 18:54 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Christian Vuye schreef: | Daarbuiten, je vergelijking met iemand die wil gaan werken als dokter is, naar mijn mening, niet juist. Om dokter te worden moet je een opleiding volgen van enkele jaren en je krijgt ook een herkansing om een slecht resultaat te verbeteren. | En het ingangsexamen dan bij geneeskunde? Je houdt mensen tegen omdat ze niet slim genoeg zijn. |
Dat ingangsexamen is naar mijn mening ook discriminatie. Iedereen met een gepast diploma van het secundair onderwijs, zou aan die studie mogen beginnen. Net als bij alle andere studies.
En die test van geneeskunde is op basis van je kennis, niet je intelligigentie. Lijkt me.
Citaat: | Maar niemand houdt je tegen om bij te leren en opnieuw te slagen. Dat geldt niet voor een handicap, je geaardheid, je geslacht, ... |
Is een IQ test niet op basis van intelligentie ? Je kan kennis vergaren door bij te leren, geen intelligentie.
Daarbij lijkt het me niet zo dat je een tweede kans zou krijgen op de dating website. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Jan 2010 19:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Christian Vuye schreef: | Is een IQ test niet op basis van intelligentie ? Je kan kennis vergaren door bij te leren, geen intelligentie.
Daarbij lijkt het me niet zo dat je een tweede kans zou krijgen op de dating website. | Door meer kennis te verwerven word je ook intelligenter in een ideaal geval. Goede studenten leren verbanden leggen wat hun IQ verhoogt. IQ is dus geen vast, genetisch bepaald cijfers. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Jan 2010 19:03 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Christian Vuye schreef: | Is een IQ test niet op basis van intelligentie ? Je kan kennis vergaren door bij te leren, geen intelligentie.
Daarbij lijkt het me niet zo dat je een tweede kans zou krijgen op de dating website. | Door meer kennis te verwerven word je ook intelligenter in een ideaal geval. Goede studenten leren verbanden leggen wat hun IQ verhoogt. IQ is dus geen vast, genetisch bepaald cijfers. |
Je zegt het zelf. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Jan 2010 19:06 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Christian Vuye schreef: | Joni Philips schreef: | Christian Vuye schreef: | Is een IQ test niet op basis van intelligentie ? Je kan kennis vergaren door bij te leren, geen intelligentie.
Je zegt het zelf. | Je hebt ook mensen die niet willen leren en gewoon alles uit het hoofd leren. Het ideale geval is niet genetisch bepaald, maar op niet toepassing van gezond verstand. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Jan 2010 19:09 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Christian Vuye schreef: | Joni Philips schreef: | Christian Vuye schreef: | Is een IQ test niet op basis van intelligentie ? Je kan kennis vergaren door bij te leren, geen intelligentie.
Je zegt het zelf. | Je hebt ook mensen die niet willen leren en gewoon alles uit het hoofd leren. Het ideale geval is niet genetisch bepaald, maar op niet toepassing van gezond verstand. |
Ik zou het zo niet zien hoor. De mensen die dingen als Wiskunde, Fysica, Chemie etc.... (vooral vakken die je moet begrijpen - niet van buiten leren) van buiten leren hebben gewoon erg veel moeite met het begrijpen van deze dingen. Toepassing van gezond verstand is niet voor de meeste mensen weggelegd, dat weten we allemaal. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |