Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Zou jij je nog registreren op een website wanneer je eerst een IQ test moet afleggen?
Ja, daar heb ik geen probleem mee
94%
 94%  [ 18 ]
Nee, daardoor zou ik de website overslaan
5%
 5%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 19

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 10:41    Onderwerp: [ONDERZOEK] IQ-Test op dating websites Reageren met citaat

Goede morgen iedereen.

Ik heb even wat hulp nodig in een onderzoek. Voor school maak ik samen met mijn projectgroep een dating website voor hoger opgeleide mensen.

De opdrachtgever wilde graag dat de gebruikers eerst getest werden aan de hand van een IQ test. Dus wij hebben die ook braaf gemaakt.

Alleen mijn docente is het er niet helemaal mee eens, zij wil dat ik uitzoek hoe andere dating websites hun gebruikers testen of ze hoger opgeleid zijn. En ik wil zelf ook weten hoe andere mensen er over denken.

Zo zit Gamed vol met mensen van verschillende niveaus.

Iedereen met een universitair denk niveau zal de IQ test kunnen halen en worden toegelaten op de website.

Mijn onderzoeksvraag: Zou jij je nog registreren op een website wanneer je eerst een IQ test moet afleggen?

Natuurlijk mag je ook reageren en zeggen wat je er van vindt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marietta BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 10:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk het wel.. Als je IQ maar niet op je profiel komt te staan denk ik.. Dan kunnen er onderlinge discussies over zijn denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Je IQ wordt alleen maar gebruikt voor het registreren. Heb je bijvoorbeeld te veel vragen fout beantwoord, dan krijg je een melding dat je je niet mag registreren. Heb je de meeste vragen goed, dan ga je door naar de registratie pagina. Daarna is de database je IQ weer 'vergeten'.
Terug naar boven
NickPeters BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 10:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezien het feit dat ik die test naar alle waarschijnlijkheid zou halen, zou ik er geen problemen mee hebben.
Toch denk ik wel dat een selectief zijn altijd mensen tegen het hoofd zou stoten.
Nick, vergeet niet dat wanneer je een dergelijk systeem gebruikt, mensen hun IP kunnen wijzigen en het opnieuw kunnen proberen tot ze het halen.

Is een beter systeem niet gewoon een kopie van een dergelijk certifcaat meesturen?
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 12:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat van IP wijzigen is een goed punt!

Ik heb nu een aantal dating websites gevonden.

3 websites controleren niets
2 websites moet je een certificaat opsturen
1 website moet je een IQ test maken die bestaat uit 18 vragen
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik vind het wel een goed idee. Zo weet je ook dat iemand gemotiveerd is bij het registreren. Niemand gaat zomaar voor de fun een IQ test afleggen.
Terug naar boven
Marietta BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 12:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Ik vind het wel een goed idee. Zo weet je ook dat iemand gemotiveerd is bij het registreren. Niemand gaat zomaar voor de fun een IQ test afleggen.

Oh... jawel hoor.. Ik had er een keer een gemaakt en toen werd er 7 euro van mijn Beltegoed afgehaald , en toen kreeg ik de uitslag niet eens.. Het is best leuk hoor.. En als ie ook nog gratis zou zijn, zou ik hem denk ik wel maken, terwijl ik niet op de datingsite zou komen..
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 12:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien moet je eens een mailtje sturen naar een van deze site's om daar te vragen hoe ze controlleren of iemand wel of niet hoog opgeleid is.

http://www.google.com/search?q=datingsite+hoogopgeleiden&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=&oe=

Ik ben zowieso niet iemand die zoiets zal gebruiken, maar als het moet liever een met IQ registratie dan zonder, zo kom je waarschijnlijk ook veel meer serieuze mensen tegen (die echt een relatie willen).
Terug naar boven
NickPeters BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 13:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus je conclusie is dat minder slimme mensen niet serieus zijn in een relatie?
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 13:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Mensen die serieus (echt) een relatie willen, zullen die IQ test wel afleggen. Dan weet je dus dat je met mensen te maken hebt die er ook achter staan om te gaan daten.

Volgens mij bedoelt hij dat juist
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 13:51    Onderwerp: Reageren met citaat

online iq testen zijn bollocks....
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 15:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickdhnick schreef:
dan krijg je een melding dat je je niet mag registreren.

Dit valt ook echt niet onder discriminatie he....
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 15:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

CowboySpike schreef:
Nickdhnick schreef:

De wet op discriminatie zegt niets over discriminatie op basis van IQ.
Terug naar boven
zuper BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het wel een goed idee.
Maar je kan toch ook 3 antwoorden geven die openbaar worden gemaakt.
Bijv. onder gemiddelde, gemiddelde en boven het gemiddelde.
Zo weet degene die iemand date of hij wel echt zo slim is.
Terug naar boven
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou er geen problemen mee hebben,
want de mensen die voor de lol zich inschrijven haken dan eerder af omdat het 'extra moeite' is.
Alleen voor mensen die niet hoog genoeg scoorden is het weer vervelend, want als je persé naar die datingsite wilt en je komt er niet door krijg je misschien ook weer slechte recensies.
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou idd een certi opgestuurd willen hebben.
Ik heb namelijk zelf momenten dat ik zomaar briljant ben en dan weet ik weer net even niets is maar net hoe en wat.

Ik zou een certi mee sturen en er dan een team van mensen achter plaatsen die certi's voor echtheid controleren

want anders heb je daar ook weer vervalsingen tussen.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 17:14    Onderwerp: Reageren met citaat

en dan zo van : 'u bent geweigerd, gaat u alstublieft eerst studeren voordat u terug komt, bedankt voor uw interesse'

;D

Ik heb overigens ja gevote.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
CowboySpike schreef:
Nickdhnick schreef:

De wet op discriminatie zegt niets over discriminatie op basis van IQ.

Art. 1
Allen die zich in ....

.... Discriminatie wegens godsdienst levensovertuiging,politieke gezindheid, ras,geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Ik vermoed dat IQ tests hier onder valt.

Maar discriminatie is komt toch overal dagelijks voor, ga maar eens solliciteren bij een Japans restaurant met een Nederlands/Belgisch gezicht. Weinig kans dat je daar komt te werken.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 17:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Naar mijn mening toch echt wel een vorm van discriminatie. Ook al zou het niet in het wetboek staan.
Terug naar boven
Athena BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ja gedaan. Aangezien ik het toch wel zou halen én ik persoonlijk toch wel naar iemand op zoek ben die iets van intellect heeft.
Als ik naar zo'n site zou gaan dan.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 17:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelfs met deze reacties en stemmen kan ik mijn docente nog steeds niet overtuigen xD

Achja, zolang het verslag maar goed is

Vanavond nog even stemmen en meningen geven (A) morgen maak ik het verslag.
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Naar mijn mening toch echt wel een vorm van discriminatie. Ook al zou het niet in het wetboek staan.

Een club voor slimme mensen waar ze geen domme mensen toelaten is toch ook niet discriminatie?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 18:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Jonezy schreef:
Christian Vuye schreef:

Een club voor slimme mensen waar ze geen domme mensen toelaten is toch ook niet discriminatie?

Ik vind van wel.
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 18:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Jonezy schreef:
Christian Vuye schreef:

Ik vind van wel.

Dus in jouw ideale wereld mag je niet iemand niet willen, zolang iets als een dating bureau een gesloten groep is, hoeven ze toch niet iedereen te moeten accepteren?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 18:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Jonezy schreef:
Christian Vuye schreef:
Jonezy schreef:
Christian Vuye schreef:

Ik vind van wel.

Dus in jouw ideale wereld mag je niet iemand niet willen, zolang iets als een dating bureau een gesloten groep is, hoeven ze toch niet iedereen te moeten accepteren?

Neen. Dat mag wel. Maar niet op basis van een vooroordeel.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: