Auteur |
Bericht |
|
D: |
Geplaatst: 12 Dec 2009 17:47 Onderwerp: Het 'ik speel niet meer online' topic
| |

|
Ben jij online ook zat? Geen zin meer om jezelf keer op keer te 'bewijzen' tegenover kinderen? Of je speelstijl aanpassen aan lagtactics en spammers? Je bent een beetje moe van het onderdeel zijn van de zoveelste community? Je houd eigenlijk van couch sit-ins? (lekker met vrienden op de bank spelen) Je vind het lokale gevoel veel prettiger? Je houd van offline 2p?
Dan ben je mischien hier thuis in het ik speel niet meer online topic waar we zoeken naar offline 2p games, en fatale ergenis van online bespreken (de reden waarom je bent gestopt online te spelen, of nooit online bent gaan spelen.)
Ikzelf ben met online gestopt omdat ik zowel van couch sit-ins met mn broertje houd als dat ik de negatieve sfeer online overal wat zat ben.
Modern warfare 2 bijv. speelde ik al snel niet meer online, nu heb ik net tekken 6 gehaald op de markt en ben dit ook niet van plan online te spelen.
/discuss. |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 12 Dec 2009 18:06 Onderwerp:
| |
|
Vind het zelf maar tijdverspilling. Vooral met al die Cheaters...
Speel verder nooit Online, ik speel alleen offline Multiplayer.
1. Ik ga niet met onbekenden online spelen.
2. Mensen die ik ken zijn niet regelmatig online aan het gamen, zo ik ook niet
3. Veelsteveel lui cheaten online, bijvoorbeeld: In Soul Calibur gaan ze aanvallen mappen op de shoulderbuttons. :S Of ze gaan andere controllers kopen waar je moves/combos kunt mappen op 1 knopje.
Vind het verder maar een slechte zaak dat games niet vaak Offline Multiplayer/Co-oP hebben.
Kom nou, op PS2 was het technisch misschien niet mogelijk....
Wat is nu het argument? We brengen Multiplatform Games uit, dus we moeten het ook op de PS3 uit brengen, terwijl we helemaal niet snappen hoe de PS3 werkt en hoe je het inhemelsnaam optimaal zou kunnen laten werken.
:S Waardoor we weer trieste gevalletjes krijgen als Racegames die geeneens Offline Multiplayer bevatten.
Credits for Halo, Gears en RE 5 voor hun Multiplayer componenten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Dec 2009 18:15 Onderwerp:
| |

|
Akatora schreef: | Vind het zelf maar tijdverspilling. Vooral met al die Cheaters...
Speel verder nooit Online, ik speel alleen offline Multiplayer.
1. Ik ga niet met onbekenden online spelen.
2. Mensen die ik ken zijn niet regelmatig online aan het gamen, zo ik ook niet
3. Veelsteveel lui cheaten online, bijvoorbeeld: In Soul Calibur gaan ze aanvallen mappen op de shoulderbuttons. :S Of ze gaan andere controllers kopen waar je moves/combos kunt mappen op 1 knopje.
Vind het verder maar een slechte zaak dat games niet vaak Offline Multiplayer/Co-oP hebben.
Kom nou, op PS2 was het technisch misschien niet mogelijk....
Wat is nu het argument? We brengen Multiplatform Games uit, dus we moeten het ook op de PS3 uit brengen, terwijl we helemaal niet snappen hoe de PS3 werkt en hoe je het inhemelsnaam optimaal zou kunnen laten werken.
:S Waardoor we weer trieste gevalletjes krijgen als Racegames die geeneens Offline Multiplayer bevatten.
Credits for Halo, Gears en RE 5 voor hun Multiplayer componenten. |
Het toewijzen van bepaalde knoppencombinaties aan een enkele knop, is geen cheaten, mijn beste. De mogelijkheid is er, waarom zou je er dan geen gebruik van maken? Jij kunt dit ook doen, hoor... |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 12 Dec 2009 18:27 Onderwerp:
| |
![]()
|
Liever online dan tegen computer gestuurde poppetjes.. die amper iets kunnen, vind je het gek dat ze dan niet kunnen cheaten?
..
 |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 12 Dec 2009 18:28 Onderwerp:
| |

|
@ remy; Eens, cheaten is in princiepe onbedoelde mechaniek misbruiken zoals glitches en hacken. Wél vind ik dat vuil spelen om perse te winnen hoe logisch het ook 'lijkt' het plezier van een spel behoorlijk naar beneden haalt, een goed voorbeeld hiervoor is enkel laag aanvallen (niet moeilijk tegen te gaan maar erg irritant) of bijv de lag-tactics in soul calibur 4 online waar mensen misbruik maken van lag door aanvallen uit te voeren die bijv hoog laag hoog zijn en je door de lag dus niet kunt blocken. (vooral sophitia is hier berucht in) Dat soort dingen.
Een goed voorbeeld van hoe hoe tegenwoordig de focus ligt overigens..
Je had dus baldurs gate en champions of norrath he, beiden kon je die met 2p spelen en was allemaal koek en ei hardstikke leuk om met iemand lekker op de bank te spelen, je kon elkaar zelfs een beetje in de weg zitten door explosieve kratjes naar elkaar te drukken bijv.
Dan heb je vervolgens Sacred 2 waar ook 2p in zit alleen kun je dan niet allebei tegelijk het menu openen (voor equip etc) en je kunt niet tegelijk een shop in, kom op zeg..
En dan komt dragon age en daar zit nieteens 2p in terwijl het zogenaamd de opvolger van bg en con is? Pfff...
Duidelijk worden games gefocussed op online, onder het mom van 'dan hoeven we geen duurzame gameplay te ontwikkelen, mensen maken het onderling online wel leuk voor elkaar' en dat is ongelovelijk naief want met de hele competieve druk en negatieve sfeer is het snel gedaan met de gameplay en komt het uiteindelijk enkel neer op zombie mechanics oftewel 'playing to win' en daardoor specifieke speelstijlen gebruiken, of specifieke aanvallen, etc. Jullie snappen vast wel wat ik bedoel. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 12 Dec 2009 18:31 Onderwerp: Re: Het 'ik speel niet meer online' topic
| |

|
D: schreef: | Geen zin meer om jezelf keer op keer te 'bewijzen' tegenover kinderen? |
Waarom zou je jezelf überhaupt moeten bewijzen? Speel gewoon recreatief. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Dec 2009 18:40 Onderwerp: Re: Het 'ik speel niet meer online' topic
| |

|
im2 schreef: | D: schreef: | Geen zin meer om jezelf keer op keer te 'bewijzen' tegenover kinderen? |
Waarom zou je jezelf überhaupt moeten bewijzen? Speel gewoon recreatief. |
En voor fun ! |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 12 Dec 2009 19:13 Onderwerp:
| |
|
In SC heb je in principe maar 8 knopjes nodig.
De D-Pad/Analoge Stick(4 Knopjes voor het bewegen) en de 4 facebuttons omdat je maar 4 verschillende inputs hebt.
1 Defense
2 Vertical Attack
3 Horizontal Attack
4 Kick
Maar waarom er dan allerlei lui vuil gaan spelen door allerlei extra's te mappen op de 4 shoulderbuttons is mij een raadsel.
Offline Speel ik ook niet zo Cheap, dus doe ik het ook niet Online.
Als je meer Inputmogelijkheden had begreep ik het nog, maar bij SC heb je in principe alleen maar de bovengenoemde 8 inputs nodig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 12 Dec 2009 19:15 Onderwerp:
| |

|
Toen ik de titel van dit topic zag, dacht ik bij mezelf.
''Dit is een initiatief van D:''
Ik klickte op het topic, en wat kreeg ik?
D:........... |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 12 Dec 2009 19:32 Onderwerp:
| |

|
Taw0n schreef: | Toen ik de titel van dit topic zag, dacht ik bij mezelf.
''Dit is een initiatief van D:''
Ik klickte op het topic, en wat kreeg ik?
D:........... |
Het is niet verplicht om hierin mee te doen. Ik begrijp zijn frustratie ook, van die jochies die over de microfoon zitten te schreeuwen dat ze beter zijn, om dat ze vuil spelen, alles doen om te winnen en geen leven hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hitmanhenk |
Geplaatst: 12 Dec 2009 19:45 Onderwerp:
| |

|
Ik vind het heel vervelend online dat mensen vaak al snel cheater roepen omdat je toevallig een killing spree hebt. Ik ahd dit bij Chaos Theory online. Mijn teammaat was dood en ik was alleen over tegen 2 mercs. Ik heb ze toen met heel veel gelukg allebei de nek om gedraait en werd direct bestookt met omg you are a cheater man.
En wallhacks vind ik vreselijk bij pc online shooters. Kan me daar gruwelijk aan ergeren. Speel zelf wel nog af en toe online maar niet heel veel meer. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 12 Dec 2009 20:09 Onderwerp:
| |

|
Hitmanhenk schreef: | Ik vind het heel vervelend online dat mensen vaak al snel cheater roepen omdat je toevallig een killing spree hebt. Ik ahd dit bij Chaos Theory online. Mijn teammaat was dood en ik was alleen over tegen 2 mercs. Ik heb ze toen met heel veel gelukg allebei de nek om gedraait en werd direct bestookt met omg you are a cheater man.
|
Nou ja, zo heb je er ook enkele... Ik neem als voorbeeld Saints row. Door je draadloze adapter uit te trekken voor enkele seconden, kan je het hele spel platleggen. Als je wat meer ervaren bent kan je zelfs onzichtbaar rondlopen en neermaaien wie je wilt. Steek die er dan terug in en degene die je hebt gedood, vallen ook daadwerkelijk dood neer. Leuk toch? Op de rankings zie je teams staan met 11K keer gewonnen en 0 keer verloren, die dag/nacht tegen zichzelf spelen ( enkelen maken een ander team aan en laten het andere dan winnen ). |
|
Terug naar boven |
|
|
CowboySpike |
Geplaatst: 12 Dec 2009 20:12 Onderwerp:
| |

|
lol, bezig met recruteren? Je fail poging op een boycott wat bekender te maken? Zielig. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Dec 2009 20:21 Onderwerp:
| |

|
CowboySpike schreef: | lol, bezig met recruteren? Je fail poging op een boycott wat bekender te maken? Zielig. |
Ik mag dan veel snappen, maar wat je ons nu vertelt (de zin dus), snap ook ik niet. Care to elaborate? |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 13 Dec 2009 01:49 Onderwerp:
| |

|
Ik heb bij Killzone 2 echt geen enkel probleem. Soms wat lag waardoor ik in één keer dood ben maar het feit dat ik bijna elk potje bovenaan sta zorgt voor weinig frustratie. Ik hoop niet dat andere mensen denken dat ik cheat. Mja, het verschil tussen de eerste plek en tweede plek is ook niet zo heel groot, niet opvallend dus.
Voor de rest speelde ik alleen WoW online , nu ook niet meer. Oh ja, en Guitar Hero: Metallica. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 13 Dec 2009 03:23 Onderwerp:
| |

|
Kan me wel vinden in D:. Ik speel alleen nog maar online als ik word uitgenodigd door vrienden voor bijvoorbeeld Modern Warfare 2 of om tegen/met elkaar te spelen in games als Company of Heroes. Ik zal zelf niet snel meer online gaan. De sfeer is zo snel hatelijk. Veel games (waaronder MW2) zitten vol met campers en zodra je ook maar iets beter speelt dan de rest word je voor cheater uitgemaakt. Daar heb ik over het algemeen geen zin in. Ik ben dan ook vooral een voorstander van multiplayer met vrienden over LAN of via Direct IP. Dat vind ik over het algemeen gewoon veel gezelliger, en al helemaal met Skype erbij. =) |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|