Auteur |
Bericht |
|
Robert |
Geplaatst: 10 Nov 2009 18:25 Onderwerp: Werkmap via netwerk
| |

|
Ik heb een vraag over connectie tussen mijn laptop en mijn PC, ik ben vrijwel elke dag op school met mijn laptop aan de gang, waarbij ik met Microsoft Office Word en Excel bestanden werk. Als ik thuis kom moet ik meestal een beetje rommelen met de USB stick om de juiste bestanden heen en weer over te kunnen zetten, ik zou graag dit via een andere manier doen.
Nou wil ik graag gebruik maken van een optie in windows genaamd Briefcase* (nl. = werkmap), zodat ik mijn bestanden heen en weer kan sturen van de PC naar de Laptop.
Mijn probleem alleen is dat de PC's niet in contact kunnen komen met elkaar. Elke keer als ik het probeer krijg ik de volgende foutmelding:
Code: |
Windows can't find "ROBERT-LAPTOP". If the computer or device you are trying to reach is nearby, make sure it is turned on and connected to the network. Otherwise, contact your network administrator for assistance. | Code: | Windows cannot access \\ROBERT-LAPTOP
Check the spelling of the name, enz. |
In mijn Network map kan zie ik staan (vanaf de PC): ROBERT-LAPTOP en ROBERT-PC.
Op de laptop zie ik enkel Robert-laptop staan(?)
De laptop maakt gebruik van Windows XP(32bit)
De PC maakt gebruik van Windows 7 (64bit)
Waarom kan ik niet de computers met elkaar verbinden?
bij voorbaat dank. |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 10 Nov 2009 19:42 Onderwerp:
| |

|
Installeer Dropbox, die haalt precies het rommelen met selfadressed-emails en usbsticks weg (alsmede upload sites btw).
Ik gebruik het zelf al een tijd om mijn spullen van school en thuis te synchroniseren. Gaat allemaal automatisch! Je hebt gewoon een map waar je een bestand inzet, het bestand gaat automatisch naar de server, en elke computer waar je dit ook geinstalleerd hebt en je eigen account aanstaat update automatisch het bestand van de server. Oftewel: je zet een bestand in een map op de ene computer, en het staat een paar seconden later automatisch in de map op je andere computer.
Tik gewoon in bij google: 'dropbox download' en je krijgt de site.
Zie ook wiki oid voor info over dropbox! |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 10 Nov 2009 19:45 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 11 Nov 2009 00:05 Onderwerp:
| |

|
Werkt geweldig, bedankt jongens. |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 11 Nov 2009 06:55 Onderwerp:
| |

|
Dit moet ook zonder dropbox willen:
Heb je je settings helemaal goed staan? Is het niet zo dat je op school op internet moet met een fixed IP en fixed Gateway en dat je die niet omzet, dan kan het idd voor komen.
Verder zou ik op zowel mijn laptop als de pc even op start drukken (windows 7) en dan intikken: CMD (comand prompt) daar type je in:
ipconfig
dan krijg je een lijst met IP nummers etc. etc. etc., je moet even kijken bij iets als: IPv4 - Adres
dan ga je op je laptop en open je deze computer.
Dan kan je boven in die balk 1 keer klikken, dan krijg je het pad er na.
Vervang C:/Users/Desktop/Computer (Dacht ik dat er dan stond) door:
//*hier de IPv4 die we eerder zagen*
Als het goed is is het iets als:
//192.168.1.100 of 101 ofzo.
Iets in die richting.
Pakt ie em nog niet type op beide PC's bij CMD eens in:
ping *ip van desktop of laptop*
pakt ie em niet betekend dat hij helemaal niet in verbinding staat.
Daar moet ik even over na denken voor je.
Waarom lul ik dit allemaal? Dropbox heeft maar een 2 gig opslag plek, mits je betaald...
Is te weinig imo. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 11 Nov 2009 13:39 Onderwerp:
| |

|
@ mc-fakey
Ik zal het even proberen, die Ipv4 heb ik in iedergeval gevonden.
Maar dat 'fixed Gateway' enzo snap ik niet helemaal ik ben niet zo thuis in de wereld van ICT termen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 11 Nov 2009 14:27 Onderwerp:
| |

|
Kun je op beide machines internetten thuis? Zoja, dan staat je gateway goed.
probeer een "ping <naam van pc>" in je opdrachtprompt / commandprompt
Om bestanden te delen moeten je pcs in hetzelfde domein of werkgroep staan. Windows 7 is daar soepeler in dan WinXP, vandaar dat je het in Win7 wel vind en omgekeerd niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 11 Nov 2009 17:28 Onderwerp:
| |

|
@robert:
Je hoeft niets met de gateway te doen
Als je goed leest lees je dit:
- Start -> uitvoeren (xp) / zoeken (7) -> cmd -> ipconfig
- Zoek de IPv4 op.
- onthouden of opschrijven ofzo
- Start -> deze computer
- Boven in waar 'Deze computer' staat (het pad net als bij een web browser) tik je in:
- //192.168.1.xxx (de IPv4 die we onthouden hebben (als het goed is is dat iets tussen de 192.168.1.100 en de 192.168.1.110))
Als hij dan zegt: 'Kan niet connecten':
- Start -> Uitvoeren (xp) / zoeken (7) -> cmd -> ping 192.168.1.xxx (weer die IPv4)
@ Nash: Je kan beter op de IP van de PC zoeken als de DNS van de PC, DNS kan namelijk verkeerd geconfigureerd zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 11 Nov 2009 19:41 Onderwerp:
| |

|
Bij windows XP heb ik niet zo'n balk staan bij deze computer, zoals ik dat wel heb bij internet explorer. hoe kan dat? |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 11 Nov 2009 20:14 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Omdat ie uit staat .
Probeer Beeld -> Werkbalken -> Adresbalk (of View -> Toolbars -> Address bar).
Alternatief ga je naar start -> uitvoeren, en typ je daar rechtstreeks het IP-adres in:
\\192.168.2.xxx
Je zou dan een lijst van de gedeelde mappen en printers op die pc moeten krijgen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 11 Nov 2009 20:25 Onderwerp:
| |

|
mc-fakey schreef: |
@ Nash: Je kan beter op de IP van de PC zoeken als de DNS van de PC, DNS kan namelijk verkeerd geconfigureerd zijn. |
Hij zal vast geen DNS hebben draaien thuis gok ik zo. In de meeste thuisnetwerken gebruik je ook geen DNS maar resolve je hostnames op basis van WINS of Netbios.
Ik ben niet echt thuis in Windows problemen dus daar kan ik niet veel helpen, helaas. |
|
Terug naar boven |
|
|
eehbiertje |
Geplaatst: 23 Dec 2009 19:09 Onderwerp:
| |

|
start > deze computer > eigenschappen > computernaam > wijzigen > werkgroep (*zelf verzinnen)
bij andere pc net zo doen..
en dan kun je gewoon als beide pcs aanstaan naar netwerklocaties gaan
en zie je de mappen die je gedeeld aan hebt staan..
om te delen selecteer je een map > rechtermuis eigenschappen > delen > van deze map een gedeelde netwerkmap maken
in windows xp heb op dit moment zelf geen windows 7 maar werkt zelfde neem ik aan... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|