Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Lawliet BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:15    Onderwerp: Comics/stripboeken Reageren met citaat

Laten we eerlijk zijn, voor dat we aan de manga begonnen waren we eerst bezig met de stripboeken. Hoewel ik nu meer manga's lees heb ik echt niet de stripboeken aan de kant gezet. Nu en dan koop ik een stripboek en elke week ploft de vrolijke weekblad van Donald Duck nog steeds op de mat (iets meer dan 10 jaar!). Zijn er nog meer stripboek lezers? En wat lezen jullie vroeger/nu?

Ik lees nu:

De Killer shot in het duister
Goed verhaal en leuk getekend. Er komt zelfs een verfilming uit met Brad Pitt in de hoofdrol.

The Walking Dead

Een geweldige verhaal over een groep mensen die een zombie plaag moeten overleven. Als je denkt dat het alleen maar om zombie's knallen gaat heb je het fout. De drama en personages ontwikkeling zijn echt goed gedaan. En er komt ook een TV serie van deze strip uit in 2010

Overige series die ik volg en verzamel:

The Amazing Spider-Man
Spawn
Donald Duck
Batman
Aliens
Predator
Alien VS Predator
Kuifje
Robbedoes en Kwabbernoot
Smurfen
Dirkjan
300
Sin City
Watchmen

Laatst aangepast door Lawliet op 11 Okt 2009 21:19; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Donald Duck
Hoewel dat de laatste tijd hard achteruit gaat kwa verhalen
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Trueskill schreef:
Donald Duck

Yup, voor mij wordt het ook te kinderachtig. Voor goede verhalen en humor moet je naar vroeger gaan.

Terug naar boven
streetfighter BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees de laatste tijd alleen nog Marvel comics
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Paintskillz BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
Trueskill schreef:
Donald Duck

Yup, voor mij wordt het ook te kinderachtig. Voor goede verhalen en humor moet je naar vroeger gaan.

Mijn oom (is rond de 50) is sinds ze 10de al lid, en hij heeft ze ook allemaal bewaard.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Heerlijk lijkt me. Op een saaie zaterdag lekker lezen in een rijke geschiedenis Disney strips.
Terug naar boven
The Big N BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad, die van nu heeft echt de diepgang van een gemiddelde GTST aflevering...
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ja, op enkele uitzonderingen na, ik vond bijv de Donald Duck over de inflatie heel leuk een tijd geleden

En die Het leven van Dagobert Duck boeken ofzo, die vind ik echt epic

Heb laatst ook 2 Engelse Marvel-boeken van mijn broertje gelezen (die alleen plaatjes kijkt ), is toch opzich wel noir onderwerpen en veel diepgang. Het verraste me, na al die Marvel films die ik al heb gezien die worden bewerkt voor een 3+ label meestal.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 11 Okt 2009 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Vroeger leende ik wel eens stripboeken bij de bibliotheek en las ik eens de donald duck bij mijn oma.

Het enige wat ik nu nog heb is een stripboek van "Billie is 't Beu" uit 1973 ^^

Af en toe pak ik die eens uit de kast en lees ik een stukje. Maar verder houdt het echt helemaal op.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 00:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ge-ni-aal!
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 07:31    Onderwerp: Reageren met citaat

GekooktEi schreef:

The life and times of Scrooge Mcduck? Ja die was echt geweldig! Heb de hele serie en Don Rosa is mijn favoriete tekenaar van de Donald Ducks.

Lezen mensen ook Dirkjan hier? Lekkere droge humor heeft die strip

Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 09:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is maar een strip welke ik lees, en dat is Buffy: The Vampire Slayer - Season Eight.
Terug naar boven
Cor BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 10:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Nog altijd Donald Duck abonnee, sinds 1997. Momenteel staan de mappen bovenop de kast, maar na dit jaargang staat dat ook vol, dus geen flauw idee waar ik ze nog moet opslaan .
Inderdaad gaat de kwaliteit tegenwoordig achteruit, hoewel ik de verhalen van Heijmans vaak wel kan waarderen. De oude verhalen van Barks, en de verhalen van Don Rosa bevallen me heel wat beter.
Als ik de huidige vergelijk met de Donald Ducks uit begin jaren negentig en eerder die hier liggen vind ik die toch vaak leuker. Zo zag ik vorige week DD Extra Linke Soep in de Fabriek
weer, en daar staan alleen maar goede verhalen in.

Naast ander Disneymateriaal (pockets, losse albums) staan hier in de kasten nog aardig wat Suske en Wiskes, door m'n oudere broers verzameld, als ook een stapel Dirkjannen, Asterixen, Sjors en Sjimmies (de oudere albums, voordat het slecht werd), enkele Olivier Blunders (hele volle tekstballonnen, vlijmscherp geschreven), en een aardig deel van het oeuvre van Bill Waterson, die met zijn Casper en Hobbes (Calvin and Hobbes in het Engels) vele jaren lang een briljante krantenstrip heeft getekend.
Terug naar boven
Aaruman BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 11:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Geweldig die strips.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 11:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Mijn stripkast bevat een volledige verzameling Jommeke, Suske & Wiske, The Simpsons [NL] versie, Klein Suske en Wiske, Lambik, Langteen en Schommelbuik, Vrouwen in het Wit, XIII, Agent 212 en G.Raf Zerk. Daarnaast staan er ook onvolledige collecties Urbanus, Kiekeboe, Bakelandt, Sasmon en Gert, Dokus, De Kannibralen, The Champions, De Smurfen en de Kampioenen in de kast. Samen goed voor ongeveer 750 strips moet ik gokken. Je mag het ook een kleine hulde aan de Franco-Belgische tak van het stripverhaal noemen.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 12:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees ook altijd die strips achterin de Veronica, waaronder Dirk Jan
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 13:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 13:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het echt kut dat ze die strips uit het A.D. hebben gehaald die las ik altijd als ik naar mijn oma toe ging.
Terug naar boven
The Big N BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 14:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
GekooktEi schreef:

The life and times of Scrooge Mcduck? Ja die was echt geweldig! Heb de hele serie en Don Rosa is mijn favoriete tekenaar van de Donald Ducks.

Lezen mensen ook Dirkjan hier? Lekkere droge humor heeft die strip

Ja ik heb al z'n albums, superdroog_O_
Ook heb ik alle gekleurde Suske en Wiske's, 80 Donald Duck pockets, Sjakie's Wondersloffen, Donuld Duck Extra, Urbanus en Nero. Maar Dirk-Jan blijft nog wel het vetst.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 14:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Aaruman schreef:

Geweldig die strips.

Yup, heb ongeveer bijna 20 Alien strips. Ben dol op de cover, echt geweldige artwork! Geld ook voor Predator en AVP.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 19:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor mij de beste stripreeks. De hoofdreeks is al ten einde maar er is nu wel een spin-off genaamd XIII Mystery die de personages apart behandeld.

Kan iemand me trouwens vertellen of de game aan te raden is?
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 20:21    Onderwerp: Reageren met citaat

im2 schreef:

Voor mij de beste stripreeks. De hoofdreeks is al ten einde maar er is nu wel een spin-off genaamd XIII Mystery die de personages apart behandeld.

Kan iemand me trouwens vertellen of de game aan te raden is?

De game is wel leuk, maar ik zou er niet meer als 15 euro voor neerleggen.
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Good god almighty. Ik ben weer sinds vorig jaar helemaal terug in de Western comics. Ik lees aardig nog wat manga, maar Marvel en DC nemen nu ook aardig wat tijd in beslag. FFavo's op dit moment zijn Deadpool, Gotham City Sirens, X-force en Incredible Hercules en een lading Batman verhalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 12 Okt 2009 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Deadpool, is toch meer een komische anti held? Ik wou graag een keer kopen, maar mijn local comic store had ze niet meer in voorraad.
Terug naar boven
Erik 2 BerichtGeplaatst: 24 Okt 2009 14:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Laatst van ebay.uk de bundel van Don Rosa's : life and times of Scrooge McDuck gekocht + extra delen.
Geniaal. Net een stukje volwassener dan je gewend bent en zijn tekenstijl is erg cool, heel gedetailleerd. Maar de verhaallijn zelf is ook erg goed.
In NL zijn de verhalen uitgekomen onder de naam: Het leven van een steenrijke eend, oid. Maar door de nederlandse vertaling is het al gelijk een fail.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: