Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende
|
Akatora |
Geplaatst: 10 Okt 2009 16:46 Onderwerp:
| |
|
FloriX schreef: | Ik heb zo'n 250 games liggen, en ongeveer 50 gedownloade games op mijn PC staan, velen die nu bij die 250 gekochte spellen zitten, moet ik me nu slecht gaan voelen?
Ik ga geen jaar wachten tot TV-series eens uit Amerika naar Nederland komen, DVD's en Bioscoopkaartjes zijn belachelijk duur voor een film die je een keer kijkt, en ik ga ook zeker niet elk nummertje dat lekker klinkt meteen kopen.
Dus ja, ik download wel eens wat, meer films dan muziek of games, maar ik ga me er echt niet slecht om voelen. De gamesindustrie moet ons gamers maar eens een reden geven om die 60-70 euro te rechtvaardigen, al helemaal op de PC met zijn slecht geoptimaliseerde ports en de DLC die al bij release op XBL/PSN staan. |
Precies, De Gameindustrie is alleen maar op geld uit, dus sowieso 'Who Cares'. Slecht voelen voor zo iets simpel kunnen we niet, als er vele grotere zondes zijn. Gameindustire= Commercieel= Not Important= We Don't Have to Care= We do what we Want, because there are more important things in life than buying a Car or a Game. Examples: Getting Education, Buying Food, Atoning for the Sins and Et Cetera. |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 10 Okt 2009 16:51 Onderwerp:
| |

|
Akatora, nog even en ik ga spotten met de naam van 'de heilige vader' of hoe de fak je em ook noemen wilt.
Laat dat geloof achter wege want geloof heeft NIETS met illegaal downloaden te maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:00 Onderwerp:
| |
|
mc-fakey schreef: | Akatora, nog even en ik ga spotten met de naam van 'de heilige vader' of hoe de fak je em ook noemen wilt.
Laat dat geloof achter wege want geloof heeft NIETS met illegaal downloaden te maken. |
Het gaat niet om geloof, het gaat om moord.
Stelen is niet slecht. Moord is slecht.
Waarom zou het niet verandtwoord zijn om commerciele troep te downloaden? Dat geld kun je beter doneren aan Afrika ofzo.
Sowieso is Software nep, het valt niet vast te houden.
Illigaal downloaden is geen probleem.
Er zijn wel wat grotere problemen in de wereld dan zo iets simpels als dit.
Schande? Hoezo? Het is maar Commerciele Entertainment.
Als het ziekenzorg was ofzo begreep ik de ophef wel, maar waar gaat dit in hemelsnaam over?
Besturingsysteem Windows is de schuldige, en dat is van het Commerciele Microsoft, dus hun probleem.
Wij Consumenten hoeven daar niet over te denken. Wij hebben wel wat betere problemen in het echte leven.
Gameindustrie is Fake, al die lui leven in een andere wereld en weten waarschijnlijk niet eens wat realiteit is. Software valt voor zover ik weet niet te vergelijken met een levend wezen. En wat er mee zou gebeuren zou mij een worst wezen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:06 Onderwerp:
| |

|
We Zijn Toch Allemaal Geliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:06 Onderwerp:
| |

|
Like Johnny said.
Religions are for idiots ....En Akatora is het zoveelste bewijs van  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:09 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Akatora schreef: | mc-fakey schreef: | Akatora, nog even en ik ga spotten met de naam van 'de heilige vader' of hoe de fak je em ook noemen wilt.
Het gaat niet om geloof, het gaat om moord.
Waarom zou het niet verandtwoord zijn om commerciele troep te downloaden? Dat geld kun je beter doneren aan Afrika ofzo.
Sowieso is Software nep, het valt niet vast te houden.
Illigaal downloaden is geen probleem.
Als het ziekenzorg was ofzo begreep ik de ophef wel, maar waar gaat dit in hemelsnaam over?
Besturingsysteem Windows is de schuldige, en dat is van het Commerciele Microsoft, dus hun probleem.
Wij Consumenten hoeven daar niet over te denken. Wij hebben wel wat betere problemen in het echte leven.
Gameindustrie is Fake, al die lui leven in een andere wereld en weten waarschijnlijk niet eens wat realiteit is. Software valt voor zover ik weet niet te vergelijken met een levend wezen. En wat er mee zou gebeuren zou mij een worst wezen. |
Ik heb de discussie nu een beetje zitten volgen, en bovenstaande is echt één van de slechtste comment die ik gelezen heb, maar echter wel eentje die precies binnen mijn beeld van iemand die download valt.
Ten eerste: Nee, ik ben geen heilige en heb in mijn leven heus wel eens wat gedownload. Een filmpje hier, een spelletje daar, een mp3'tje die ik leuk vond, en ga zo maar even door. Dit was vooral in mijn jongere jaren, waar ik te weinig geld had, of simpelweg niet de zin had om het geld eraan uit te geven, omdat ik ook andere dingen wilde kopen. Echter, op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je er met andere ogen naar gaat kijken. In games (of in films, muziek, etc.) zit veel tijd, geld en moeite. Deze mensen werken met hart en ziel aan een game en verdienen hier uiteindelijk veel te weinig mee omdat een steeds groter wordende groep het als zeer normaal beschouwd dat je dit spel ook op illegale wijze kunt verkrijgen. Het gevolg is dat, al was het vaak maar op een langere termijn, deze ontwikkelaar geen risico's meer gaat lopen in hun projecten, of zelfs helemaal failliet gaat, hetgeen we de laatste tijd veelvuldig voorbij hebben zien komen op Gamed.
Om even terug te koppelen naar de comment van hierboven, en dan even uitgelicht per stukje:
Citaat: | 'Het gaat niet om geloof, het gaat om moord.
Waarom zou het niet verandtwoord zijn om commerciele troep te downloaden? Dat geld kun je beter doneren aan Afrika ofzo.' |
Je maakt het punt 'stelen is niet slecht', maar weet hier geen enkele overtuigende opmerking bij te plaatsen. Of is die tweede zin jouw overtuiging? Immers, dan kun je voortaan net zo goed alleen maar producten kopen waarbij het geld direct naar de boeren gaat, om maar een voorbeeld te noemen. Inderdaad, slechts één voorbeeld hoe je mee kunt denken aan een betere wereld, maar in plaats daarvan gebruik jij voor het gemak maar even illegale praktijken (downloaden zo je wilt) om je eigen straatje schoon te vegen. Ik ga er immers niet vanuit dat jij al je software download, en in plaats daarvan al dat bespaarde geld naar Afrika over maakt?
Citaat: | 'Sowieso is Software nep, het valt niet vast te houden.' |
Je weet dat je software ook kunt kopen in plaats van downloaden? Daarmee valt dit punt dus al weg, het gaat hier immers over games.
Citaat: | 'Illigaal downloaden is geen probleem.
Als het ziekenzorg was ofzo begreep ik de ophef wel, maar waar gaat dit in hemelsnaam over?' |
Nogmaals: Jezelf voorhouden dat het 'geen probleem' is wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Natuurlijk zijn er veel grotere problemen dan illegaal downloaden, gelukkig wel zelfs, maar zo kun je ieder probleem van de hand doen door er een groter probleem tegenover te plaatsen. Is er een geliefde van je vermoord? Lekker belangrijk, in een oorlog gaan ze met vele tegelijk! Beetje onzinnig, niet?
Citaat: | 'Besturingsysteem Windows is de schuldige, en dat is van het Commerciele Microsoft, dus hun probleem.
Gameindustrie is Fake, al die lui leven in een andere wereld en weten waarschijnlijk niet eens wat realiteit is. Software valt voor zover ik weet niet te vergelijken met een levend wezen. En wat er mee zou gebeuren zou mij een worst wezen.' |
Problemen met Microsoft? Koop een Apple! Of download jij ook games voor je Nintendo Wii omdat Windows van Microsoft komt? Daarmee lijk jij immers je punt te willen maken.
Wat betreft de game-industrie: als jij die fake vindt snap ik niet wat je hier doet, en al helemaal niet waarom je download. Hierover roepen dat ze de realiteit niet kunnen zien klinkt nogal belachelijk van iemand die zelf downloaden promoot. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:13 Onderwerp:
| |

|
Akatora
"Sowieso is Software nep, het valt niet vast te houden."
Dus als een accountant een bedrijf controleerd, is zijn werk ook nep omdat je het niet kan vasthouden?
Belachelijk met zo'n opmerking verlies je wederom je gehele geloofwaardigheid. Respecteer andermans werk en wees niet zo asociaal. |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:15 Onderwerp:
| |
|
Ik zeg alleen Who Cares? Kan het de mens echt iets schelen? Ondernemingen lossen het zelf maar op als ze er hinder van ondergaan. Voor zover ik weet kun je geen Illigale PS3 Games spelen, Dan gaan ze toch allemaal massaal PS3 Games maken. :S
Het is wel een beetje lomp om te zeggen dat er sprake is van schande et cetera. Moet dit een zonde voorstellen dan?
Commerciele knakkers met dit soort Entertainment doen het voor het geld. Daarvoor ga je Gamers toch niet afschilderen als Slechte Mensen.
Piraterij is een probleem voor de Game-Industrie, niet voor de mens.
Game-Industrie moet het maar oplossen. Daarvoor moet niemand verweten worden. Entertainment is voor tijdverdrijf en is geen topprioriteit in het leven.
Global Warming is bijvoorbeeld een echt probleem. Zonder Gaming en Films zou je ook wel kunnen leven.
OFFTOPIC Superster anno 2009:
Gackt Camui was born in Okinawa, Japan, on July 4 (precise year not publicly released). In an interview, Gackt states his birth year is 1540, stating that he feels he was born in the wrong time period and should have been alive during the time of samurai[1]. His father was a music teacher primarily playing the trumpet and his mother was also a teacher. According to Gackt's autobiography, he was a mischievous child and enjoyed taking risks; at age of seven he nearly drowned while swimming off the coast of Okinawa. After this near-death experience, he claimed to have the ability to see and speak with deceased family members, a notion which was dismissed by his parents.[2][3] At the age of ten, Gackt was hospitalized with a gastrointestinal condition and had to remain at the hospital for a prolonged time. He made the acquaintance of several terminally ill children, some of whom died during his stay.
Laatst aangepast door Akatora op 10 Okt 2009 17:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:21 Onderwerp:
| |

|
Akatora schreef: | Ik zeg alleen Who Cares? Kan het de mens echt iets schelen? Ondernemingen lossen het zelf maar op als ze er hinder van ondergaan. Voor zover ik weet kun je geen Illigale PS3 Games spelen, Dan gaan ze toch allemaal massaal PS3 Games maken. :S
Het is wel een beetje lomp om te zeggen dat er sprake is van schande et cetera. Moet dit een zonde voorstellen dan?
Commerciele knakkers met dit soort Entertainment doen het voor het geld. Daarvoor ga je Gamers toch niet afschilderen als Slechte Mensen.
|
Waarom zouden we dan nog geld naar Afrika sturen? Ze lossen het zelf maar op. dat is even naief om te zeggen als dat ondernemeningen zelf hun piracy problemen moeten oplossen.
Het toont juist van respect om spellen voor de PC DS of PSP te ontwikkelen terwijl ze van te voren al weten dat er klootzakken zijn die wel gebruik willen maken van het materiaal maar niet willen betalen. Het supporten van een platform dat geplaagd wordt door piraterij is in mijn ogen ook een soort van goed doel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:21 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Akatora schreef: | Ik zeg alleen Who Cares? Kan het de mens echt iets schelen? Ondernemingen lossen het zelf maar op als ze er hinder van ondergaan. Voor zover ik weet kun je geen Illigale PS3 Games spelen, Dan gaan ze toch allemaal massaal PS3 Games maken. :S
|
Dus in jouw ogen is iedere 'gamer' ook een 'downloader'? Zo niet, waarom zou iedere gamer volgens de ontwikkelaars dan automatisch 'slecht' zijn, in mijn ogen ging de discussie hier nog altijd over de groep die games download, niet over de gamer-groep in zijn geheel.
Overigens lijkt een discussie me zinloos met je, enkel al roepen dat het lomp is om te spreken over een schande zegt mij genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:22 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Het enige downloaden waar ik echt niet tegen ben, is het downloaden van series. Series zie je normaal gratis op tv, door reclameblokken weliswaar, maar daarna vind ik series VEEL te duur, vooral omdat ik ze maar één keer kijk, meestal. Voor echte fans is niets te duur om hun favo serie nog 10 keer te kijken op dvd, maar ik heb Prison Break en The Simpsons gewoon gedownload gekeken. Prison Break vooral omdat het te laat kwam destijds, en ik toen nog geen tv op mijn kamer had, en The Simpsons omdat ze tegenwoordig zo kriskras door elkaar lopen ipv op volgorde, wat ik niet fijn vind.
Games en films is een ander verhaal. |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 10 Okt 2009 17:39 Onderwerp:
| |
|
Robert schreef: | Akatora schreef: | Ik zeg alleen Who Cares? Kan het de mens echt iets schelen? Ondernemingen lossen het zelf maar op als ze er hinder van ondergaan. Voor zover ik weet kun je geen Illigale PS3 Games spelen, Dan gaan ze toch allemaal massaal PS3 Games maken. :S
|
Waarom zouden we dan nog geld naar Afrika sturen? Ze lossen het zelf maar op. dat is even naief om te zeggen als dat ondernemeningen zelf hun piracy problemen moeten oplossen.
Het toont juist van respect om spellen voor de PC DS of PSP te ontwikkelen terwijl ze van te voren al weten dat er klootzakken zijn die wel gebruik willen maken van het materiaal maar niet willen betalen. Het supporten van een platform dat geplaagd wordt door piraterij is in mijn ogen ook een soort van goed doel. |
Supporten is hun eigen keus. Entertainment is als je het mij vraagt onnodig, het is iets extra's. Dat er Problemen zijn als Piraterij is hun probleem, ik zie niet in waarom Consumenten er last van zouden hebben.
De Gameindustrie moet het dat betreft maar beter regelen of er zelf iets aan gaan doen. Inplaats van dat er weer een Sony Topman loopt schreeuwen dat Game X slecht verkoopt maar vaak gedownload wordt.
In het geval van Sony proberen ze het ook zelf op te lossen, en is het hun gelukt om een alternatieve Piraterij-Vrije oplossing te bedenken .
Ik zie ook nergens een raakblak, waar de consument dit als een probleem zou zien. Microsoft weet zelf ook wel waar Downloads/DLlinks van Halo worden gehost, daar doen ze zelf maar iets aan als ze niet willen dat het gedownload wordt. De normale Mens heeft wel iets beters aan zijn hoofd.
@Rene
Ik bedoelde ook niet de gehele GamersGroep, maar gewoon de mensen die het wel doen(Films, Games en Muziek).
Sommige vinden dan dat het schande is et cetera.
Dan denk ik zo van, is Entertainment zo belangrijk geworden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Aaruman |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:22 Onderwerp:
| |

|
Akatora schreef: | Psychrome Dark schreef: | Akatora schreef: | Vroeger, 100 jaar geleden kon het niet.
|
Oh wat ben je slim.  |
Dit kan je toch niet een Overtreding noemen. Moord op heilige mensen zou strafbaar moeten zijn, niet simpele zaakjes zoals dit niet.
Welke halve gare heeft de wetten nou weer vastgesteld.
Straks gaan ze nog aankomen dat Auto's stelen een misdaad is. :S |
Dat zullen we zien, als jij een autootje hebt waar je jaren voor hebt gewerkt en van je spaarcentjes een VW golf koopt. En dat ik hem effe doodleuk kom meegappen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:23 Onderwerp:
| |

|
Akatora, ben je voor of tegen downloaden want in je comments spring je nogal van de hak op de tak.
mc-fakey schreef: |
Dat gaat op voor iedereen die loopt te zeggen dat ze er tegen zijn.
Stelletje moraal ridders hiero.
Luister;
'het is stelen bla bla bla, dat doe je toch ook niet'.
Nee, maar de wereld is hard en mensen stelen nou een maal.
Kan je niets aan doen, er zitten altijd verrote appels tussen.
En dan heb je nog 99 procent van gamed die zegt 'Ja nee downloaden mag niet' maar onder tussen staat er:
1) illegale software op de PC
2) een ombouwde xbox achter ze
3) Ge DOWNLOADE spellen
4) Ge DOWNLOADE films
en Gedownloade muziek op de pc en waar dan ook.
Dus waarom jullie er zo over zeuren mag joost weten.
Het gebeurt, je kan er over klagen, janken en zeuren, maar het helpt geen ruk |
Belachelijk. Ik ben dan geen moraalridder (heb nergens in dit topic gezegd dat je niet mag downloaden), maar ik download niet, en volgens jou zou er dan bijna 100% zeker illegaal spul op mijn computer staan. |
|
Terug naar boven |
|
|
eehbiertje |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:34 Onderwerp:
| |

|
ik koop spullen als ik het de moeite waard vind..
zo kan ik wel zeggen dat 99% van de stuff wat ik heb illegaal is(nouja het is legaal aangezien downloaden mag hier in nederland)
maar zolang ik 20 euro voor een dvd die ik 1x kijk of 60 voor een spel die ik binnen een dag of 2 uitspeel moet betalen bekijken ze het maar.
ik slurp een +- 3 xbox games binnen per week
een 20 films (voordat ze in de bios zijn)
en heb een 90gig +- aan muziek staan..
maar daarintegen heb ik ook 500 originele cds liggen (tijdje bij free record shop gewerkt)
ik vind het gewoon belachelijk om iets te kopen waarvan je niet weet wat voor kwaliteit het is..
bijv ik wil vanavond filmpje kijken koop een dvd a 20 euro in de winkel
stop hem erin en de film valt me enorm tegen dan ben ik dus 20 euro kwijt..
hetzelfde is met games sommige games zijn tegenwoordig van zulke slechte kwaliteit dat ze niet eens op de markt zouden mogen verschijnen vind ik!
ik koop soms games/dvds maar alleen als ik de kwaliteit ervan goed vind en zeker weet dat ik hem ga gebruiken en het niet ergens tussen de rommel komt te liggen... (en dat weet iedereen hoeveel dingen heb je liggen waar je totaal niets meer mee doet?) |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:38 Onderwerp:
| |

|
Joris schreef: |
Belachelijk. Ik ben dan geen moraalridder (heb nergens in dit topic gezegd dat je niet mag downloaden), maar ik download niet, en volgens jou zou er dan bijna 100% zeker illegaal spul op mijn computer staan. |
Wil jij beweren dat jij Microsoft Office 2007 voor 500 euro gekocht hebt?
Wil jij beweren dat jij een volledige Microsoft Windows Vista (of xp of 7 oid) hebt voor 100-500 euro?
Dat kan je niet beweren kerel, jij hebt VAST en zeker illegale software op je PC staan.
Wat voor virus scanner heb je?
En ook echt wel dat jij download, zelfs als je het niet weet download jij wel.
(Lees: de term downloaden is in dit geval even heeeeel ruim genomen en dus ook freeware e.d. zijn meegeteld) |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:43 Onderwerp:
| |

|
90 GB aan muziek? Wtf  |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:46 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | 90 GB aan muziek? Wtf  |
Als je een brede muziek smaak hebt is dat niet zo gek hoor  |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:47 Onderwerp:
| |
|
Welke kant ik kies? Geen idee.
Ik geef gewoon verschillende meningen. Vooringenomen Standpunten kunnen altijd veranderen. Meningen hoeven niet per se altijd goed te zijn. En je zit ook niet altijd goed. Het is dan goed om flexibel en objectief tegen dingen aan te kijken.
1.Als eerst dacht ik : Ik dacht Piraterij is Slecht voor de Entertainment Industrie.
2. Toen besefte ik dat er grotere zondes zijn dan stelen. En dat stelen van Entertainment niet heel erg is vergeleken met zaken als moord, mensenhandel en gedwongen prostitutie.
3. Daarna kwam de gedachte op gang dat Entertainment geen essentieel aspect is van het leven van een mens. Het is iets extra's wat leuk is. Maar zeker niet belangrijk in vergelijking tot echte zaken als bv: het Broeikaseffect.
4. Zo kwam ik op Piraterij heeft geen grote impact op de consumenten, aangezien zij er weinig problemen mee hebben. Je kunt je wel ergeren aan mensen die Downloaden, maar dat is dan jouw zaak(Ik zag niet in hoe iemand daar problemen van kon ondervinden).
5. Er zijn genoeg alternatieven die ze zelf niet nemen.
Neem bijvoorbeeld alternatieven als Steam, PSN, WIIware en XBLA.
6. Entertainment is geen essentieel onderdeel van het leven van een mens, dus het zal wel niet heel belangrijk zijn.
7. Ontwikkelaars kiezen er zelf om games op bijvoorbeeld de PC te releasen. Dat kun je gaan bijstellen. Je kunt proberen om over te stappen op minder Pirated Besturingsystemen.
8. Piraterij is een probleem voor de Game-Industrie. Maar dat is hun probleem en de gewone mens heeft daar weinig mee te maken, aangezien er genoeg alternatieven voor Gaming en Films zijn en de gemiddelde consument er zelf niet veel aan kan doen.
9. Laat de Industrie het maar regelen, we hebben zelf wel andere dingen aan ons hoofs zoals een Inkomen vergaren, onderdak hebben en over problemen als Global Warming denken. Als de Aarde ooit eens vergaat, hebben ook niks aan ons zogenaamde 'Entertainment'.
10. Iemand Download illigaal of niet, dat is de keuze van hun zelf, als de Entertainment industrie er niks aan wil doen is dat hun eigen keuze.
Als ze het willen oplossen moeten ze zich er ook voor inzetten, want zij zijn de enige die er iets aan zouden kunnen doen. Anderen kan het niet veel schelen, en die zullen er ook niet veel aandacht aan schenken aangezien Entertainment over het algemeen als overbodig wordt beschouwd en niet als iets heel belangrijks in de Samenleving.
De Politiek en de Regering hebben wel andere belangrijke zaken waar zij zich op richten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:52 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
mc-fakey schreef: | Wil jij beweren dat jij Microsoft Office 2007 voor 500 euro gekocht hebt? |
Studenten kunnen het kopen voor €140 en dit wordt regelmatig bij je computer zelf geleverd. Ik kan de Enterprise versie zelfs voor €60 kopen. Of ik kan natuurlijk het compleet gratis alternatief downloaden.
mc-fakey schreef: | Wil jij beweren dat jij een volledige Microsoft Windows Vista (of xp of 7 oid) hebt voor 100-500 euro? | Mijn PC werd inclusief Windows geleverd. Gek eh? Maar ik kan Windows XP, Vista of 7 gratis en legaal downloaden als student. Joris dus ook.
mc-fakey schreef: | Dat kan je niet beweren kerel, jij hebt VAST en zeker illegale software op je PC staan.? | Of je kunt je gewoon op legale software concentreren. Praktisch elk softwareproduct dat een normaal persoon nodig heeft, heeft een gratis alternatief. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat je dingen als Rational Rose, SQL Server 2008 of Sharepoint Server nodig hebt die geen gratis alternatieven hebben.
mc-fakey schreef: |
En ook echt wel dat jij download, zelfs als je het niet weet download jij wel. | Maar we hebben het hier natuurlijk wel over illegaal downloaden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 10 Okt 2009 18:53 Onderwerp:
| |

|
mc-fakey schreef: | Joris schreef: |
Wil jij beweren dat jij Microsoft Office 2007 voor 500 euro gekocht hebt?
Wil jij beweren dat jij een volledige Microsoft Windows Vista (of xp of 7 oid) hebt voor 100-500 euro?
Dat kan je niet beweren kerel, jij hebt VAST en zeker illegale software op je PC staan.
Wat voor virus scanner heb je?
En ook echt wel dat jij download, zelfs als je het niet weet download jij wel.
(Lees: de term downloaden is in dit geval even heeeeel ruim genomen en dus ook freeware e.d. zijn meegeteld) |
Edit: Ik zie nu dat Joni al een soortgelijke, en betere , reactie plaatste.
Laatst aangepast door Joris op 10 Okt 2009 19:25; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 10 Okt 2009 19:02 Onderwerp:
| |

|
downloaden is gewoon communistisch
alles delen
ik koop eigenlijk alle games.
(ja ik heb een geflashde psp.... (gekocht via marktplaats.)
maar ik dl alleen spellen die niet meer in de winkel zijn .
(als cfw 6.00 uit is ben ik van plan om gt psp te kopen )
ik kan m namennlijk niet legaal draaien op 5.5
pas nog fifa10 gekocht
dus zo slecht is het toch niet ?
(ps muziek download ik wel ...)
[edit]
alles dat ik in de winkel kan kopen koop ik
alles dat allang eruit is komt op andere maniren erbij ...
marktplaats vertouw ik soms niet :-( |
|
Terug naar boven |
|
|
eehbiertje |
Geplaatst: 10 Okt 2009 19:10 Onderwerp:
| |

|
Akatora schreef: | Welke kant ik kies? Geen idee.
6. Entertainment is geen essentieel onderdeel van het leven van een mens, dus het zal wel niet heel belangrijk zijn.
|
what! entertainment is wel een essentieel onderdeel van het leven..
zonder vermaak heb je geen leven en ga je je vervelen!..
enigste essentiele onderdelen van het leven zijn de basis onderdelen (eten toilet enz)
de rest is allemaal verbonden aan zonder werk geen geld zonder geld geen eten enz... aangezien meeste mensen werken en dan vrije tijd hebben waarin ze iets gaan doen... (alles wat je doet in je vrije tijd behalve de nodige dingen) maar denk bijv aan tv kijken sociaal bezig zijn enz dat is allemaal entertainment in mijn ogen..
dus ik vind het dikke bullshit dat entertainment geen essentieel onderdeel van t leven is.. overal waar jij je vermaakt of het naar je zin hebt kan gezien worden als een vorm van entertainment |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 10 Okt 2009 19:15 Onderwerp:
| |

|
eehbiertje schreef: | Akatora schreef: | Welke kant ik kies? Geen idee.
|
what! entertainment is wel een essentieel onderdeel van het leven..
zonder vermaak heb je geen leven en ga je je vervelen!..
enigste essentiele onderdelen van het leven zijn de basis onderdelen (eten toilet enz)
de rest is allemaal verbonden aan zonder werk geen geld zonder geld geen eten enz... aangezien meeste mensen werken en dan vrije tijd hebben waarin ze iets gaan doen... (alles wat je doet in je vrije tijd behalve de nodige dingen) maar denk bijv aan tv kijken sociaal bezig zijn enz dat is allemaal entertainment in mijn ogen..
dus ik vind het dikke bullshit dat entertainment geen essentieel onderdeel van t leven is.. overal waar jij je vermaakt of het naar je zin hebt kan gezien worden als een vorm van entertainment |
Je hebt entertainment niet nodig om te blijven leven hoor. Wel als je je dood verveelt, als je begrijpt wat ik bedoel  |
|
Terug naar boven |
|
|
HcV83 |
Geplaatst: 10 Okt 2009 19:21 Onderwerp:
| |

|
Sinds de komst van breedband internet beschouw ik mezelf als een fanatiek downloader. Hoewel ik allang niet meer de downloader ben die een paar gigabyte per dag binnenhengelde zie ik wel dat het illegaal downloaden een serieus probleem begint te worden.
Als huisvrouwen voor hun kinderen al met R4 flash kaartjes gaan lopen rommelen dan is het echt "houston, we have a problem".
Ik vind het moeilijk om hier een mening over te vormen omdat ik ben opgegroeid met floppy's en twilight cd's die toendertijd werden verandeld bij mijn broer op de middelbare school tot aan hedendaagse p2p download applicatie's.
Weet ik niet beter na 15 jaar? nee, het zit ingeburgerd. Weet ik dat ik fout zit? natuurlijk.
Als iets zo fvcking mainstream wordt als tegenwoordig en het is allemaal zo makkelijk door middel van programma's als Utorrent/azureus/daemon tools en voorgekauwde bestandstypen die je niet eens hoeft te converteren dan moet ik instemmen en zeggen dat er wel iets aan gedaan moet worden.
Tot die tijd en de ISP's blokkeren nog niets, blijf ik mijn series, films en muziek gewoon downloaden.
Laten we het zo zeggen, geniet ervan zolang het nog kan.
Laatst aangepast door HcV83 op 10 Okt 2009 19:22; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |