Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Volgende  
elemeNt BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 17:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ten eerste het zal mij een zorg zijn welk cijfer Uncharted 2 krijgt, als ik maar geniet van de game. Maar Uncharted een Gears of War kloon noemen vind ik onzin. Uncharted heeft veel meer gameplay elementen dan het cover/shooting gameplay van Gears. Daarnaast moet iedereen wel bekennen dat Gears een nieuwe standaard heeft gezet als het gaat om shooter gameplay. Dat dit dan gebruikt wordt in andere games is vrij logisch lijkt me aangezien het gewoon erg goed werkt. Maar om jaren na het uitbrengen van deze cover/shooting gameplay nog te roepen dat het gejat is van Gears is wat mij betreft wel erg overdreven. Het is toch ook geen Mario kloon omdat je van platform naar platform moet springen, of een Crash Bandicoot kloon omdat je op momenten naar het scherm toe rent ipv er vanaf (dus dat je de actie achter je ziet). Van mij hoeft een game ook echt niet elke keer met iets origineels te komen of met nieuwe manieren van controls. Als het goed werkt, laat het lekker zo. Des te sneller zit je lekker in de game. Daarnaast valt Uncharted ook nog in een heel ander genre dan Gears. De 2 vergelijken is dus wel heel ver gezocht.. Maar goed ieder zijn mening.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 18:16    Onderwerp: Reageren met citaat

elemeNt schreef:
Ten eerste het zal mij een zorg zijn welk cijfer Uncharted 2 krijgt, als ik maar geniet van de game. Maar Uncharted een Gears of War kloon noemen vind ik onzin. Uncharted heeft veel meer gameplay elementen dan het cover/shooting gameplay van Gears. Daarnaast moet iedereen wel bekennen dat Gears een nieuwe standaard heeft gezet als het gaat om shooter gameplay. Dat dit dan gebruikt wordt in andere games is vrij logisch lijkt me aangezien het gewoon erg goed werkt. Maar om jaren na het uitbrengen van deze cover/shooting gameplay nog te roepen dat het gejat is van Gears is wat mij betreft wel erg overdreven. Het is toch ook geen Mario kloon omdat je van platform naar platform moet springen, of een Crash Bandicoot kloon omdat je op momenten naar het scherm toe rent ipv er vanaf (dus dat je de actie achter je ziet). Van mij hoeft een game ook echt niet elke keer met iets origineels te komen of met nieuwe manieren van controls. Als het goed werkt, laat het lekker zo. Des te sneller zit je lekker in de game. Daarnaast valt Uncharted ook nog in een heel ander genre dan Gears. De 2 vergelijken is dus wel heel ver gezocht.. Maar goed ieder zijn mening.

+1
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

De twee vergelijken is helemaal niet vergezocht aangezien de shootermechanics gewoon gekopieerd zijn. Niemand zegt dat Uncharted lijkt op Gears of War. Het zijn twee verschillende games die heel andere dingen tonen. MAAR: als het gaat om het schieten heeft men bij Naughty Dog de gameplay gewoon gejat. Punt.

Verder vind ik, en dat heb ik al eerder gezegd, dat dit zéker als minpunt van Uncharted 1 geldt, maar dat men daar over Uncharted 2 niet meer over moet zeuren. Tis niet zo alsof men in Uncharted 2 ineens alles anders moet doen dan deel 1, da's ook niet logisch.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

NEEEEHEEE. Lees nou eens wat ik typ gvd, jij helemaal Gezer.
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 18:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Het grootste verschil zit (voor mij dan) in de animaties, hoe Nathan van een trap af loopt, hoe hij zwemt, en in deel 2 hoe hij door de sneeuw loopt, allemaal heerlijk om te zien. Bij Gears ziet en voelt het allemaal zo lomp aan. Bovendien is Drake geen 12 in het dozijn stereotypische bad-ass motherfucker zoals Marcus en de rest van de Gears. Ik zeg niet dat Gears een slecht spel is, vooral de local co-op vond ik geweldig om te spelen.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 18:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Taw0n schreef:
...12 in het dozijn stereotypische bad-ass motherfucker...
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 18:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Taw0n schreef:
Het grootste verschil zit (voor mij dan) in de animaties, hoe Nathan van een trap af loopt, hoe hij zwemt, en in deel 2 hoe hij door de sneeuw loopt, allemaal heerlijk om te zien. Bij Gears ziet en voelt het allemaal zo lomp aan. Bovendien is Drake geen 12 in het dozijn stereotypische bad-ass motherfucker zoals Marcus en de rest van de Gears. Ik zeg niet dat Gears een slecht spel is, vooral de local co-op vond ik geweldig om te spelen.

Spreek ik chinees ofzo? Ik vergelijk Nate niet met Marcus Fenix, ik vergelijk de 2 werelden niet, ik vergelijk het kleurgebruik niet, ik vergelijk de animaties niet, ik vergelijk alleen de shootermechanics.

Daarbij is het 13 in een dozijn, niet 12 En dat was precies de bedoeling van Epic: cheesy b-film achtige actie in Gears.
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 19:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
Taw0n schreef:

Spreek ik chinees ofzo? Ik vergelijk Nate niet met Marcus Fenix, ik vergelijk de 2 werelden niet, ik vergelijk het kleurgebruik niet, ik vergelijk de animaties niet, ik vergelijk alleen de shootermechanics.

Daarbij is het 13 in een dozijn, niet 12 En dat was precies de bedoeling van Epic: cheesy b-film achtige actie in Gears.

Het was ook niet specifiek op jouw gericht, ik gaf mijn mening.

Stom van me met dat 12 in het dozijn, toch beter als dit: http://www.youtube.com/watch?v=XkQR3fhOeFY
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.thesixthaxis.com/2009/10/03/it-only-does-uncharted-2/
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Trueskill schreef:
http://www.thesixthaxis.com/2009/10/03/it-only-does-uncharted-2/

Vet gemaakt
Kan niet wachten tot volgende week
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een kutreview van Gametrailers, niet kijken teveel spoilers en teveel geld gehad van MS, steeds hetzelfde gezeik als de PS3 weer een AAA game krijgt.

---

Citaat:
The problem isn't necessarily the score itself; it's the double standard that is at work here. 9.3 is a great score on its own, but when you compare it to other titles that have done better (GTA4 - 10, Halo 3 - 9.8, Gears 2 - 9.5), you really leave yourself scratching your head at this one.

The reason they seemingly docked points for Uncharted 2 lies in their criticism of its originality (or lack thereof). The problem with this critique is that it has never been leveled as prominently and as harshly for those other titles I listed, if at all.

Halo 3's gameplay is the same basic core from Halo 1, which released back in 2001. Gears 2's gameplay is the same basic core from Gears of War's gameplay, which was taken (but refined) from Kill.switch on the PS2. Grand Theft Auto 4 actually removed features from the series while adding in a shoehorned, and largely horribly implemented, cover mechanic with poor gunplay. The core gameplay, however, is pretty standard fare GTA series, only with worse mission design. How is that original? Where was the critique of its originality?

So why did these games get a free pass? Did Gears 2 get a free pass because Gears 1 claimed to be the innovator? You see, it doesn't work like that. Gears 2 stopped being original once it used the same concept from the first. Ditto for Halo 3. So where was the criticism for those titles?

How many other titles this gen look and play like the Uncharted series? An organic world with saturated colors and believable characters...In an industry filled with bald space marines, generic stories and no character development whatsoever, the Uncharted series is bringing a breath of fresh air to an industry that is largely stagnating from an artistic point of view. Uncharted 2 is going to be a game changing title in that it will change consumer's perceptions about videogames as a valid form of entertainment; no longer will people shrug off videogames as something amateurish and for children. Uncharted 2 breaks a whole lot of new ground in terms of its production values and how the medium can advance in the future, and for that it has the highest praise I can give it as an innovator for videogames. You see, 'innovation' doesn't merely have to be about gameplay mechanics.

It's really unfortunate that innovation is even a criteria for whether or not a game is worthy of the highest praise. For some reason, a lack of innovation is seen as negative; but if the title is using proven concepts and adding a layer of polish not seen in other titles, why can't that be highly praised? Why does it have to be seen as a negative? And it's not as though there are many (if any) games like Uncharted 2. Sure, it has similar mechanics to Gears. Sure, it has platforming that is similar to other games. Sure, it has puzzles like many other titles do. But when you combine these elements, is there really ANY game like Uncharted? No, there absolutely is not. And from a holistic view, Uncharted is most certainly an innovator.

This is yet another review that ruins the credibility of this site. It's unfortunate, too, because the first review of Uncharted was also unfairly criticized by GameTrailers. I was hoping that they'd leave the double standards behind for Uncharted 2, but apparently not.

QFT.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

ninodude schreef:
Wat een kutreview van Gametrailers, niet kijken teveel spoilers en teveel geld gehad van MS, steeds hetzelfde gezeik als de PS3 weer een AAA game krijgt.

Nou, PS3 fanboys overdrijven ook hoor. Elke exclusive moet 9+ krijgen, anders is het weer drama. En elke exclusive wordt natuurlijk ook gehyped als geen andere.Als een game dan multiplatform gaat, zoals Final Fantasy XIII, willen ze hem niet meer.

Nu moet je niet denken dat ik een Playstation hater ben, heb zelf een aantal Playstation consoles thuis staan, maar als het om exclusives gaat zijn de PS-fanboys het ergst.
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach, het is gewoon nooit goed met de fanboys.........
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
ninodude schreef:

Nou, PS3 fanboys overdrijven ook hoor. Elke exclusive moet 9+ krijgen, anders is het weer drama. En elke exclusive wordt natuurlijk ook gehyped als geen andere.Als een game dan multiplatform gaat, zoals Final Fantasy XIII, willen ze hem niet meer.

Nu moet je niet denken dat ik een Playstation hater ben, heb zelf een aantal Playstation consoles thuis staan, maar als het om exclusives gaat zijn de PS-fanboys het ergst.

Zeker weten, en dat allemaal voor een game die op 720p en 30fps draait lol.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Robert schreef:
Christian Vuye schreef:
ninodude schreef:

Hey Robert, nu de PSN kaarten zijn gekomen heb ik WipEout HD gekocht, de game is fokking insane 1080p @60fps!!

En dat is niets vergeleken met een PC Game die hetzelfde aantal frames haalt op 2500x1600
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Wii heeft lekker 480P
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
Christian Vuye schreef:
ninodude schreef:

En toch zag het er fucking vet uit, maar dat maakt jouw natuurlijk niks uit

http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w
Ik vind dit liedje wel vet, weet iemand waar het deuntje vandaan komt?
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat

How to save a life van The Fray: http://www.youtube.com/watch?v=TmFi2snLr7o

Laatst aangepast door dannyveno op 03 Okt 2009 20:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
@Christian: ach zie het als een soort van wraak op de 360 boys die hun games ophemelden in 2006&07 toen de PS3 niks had. Er werden zelfs liedjes gemaakt omdat de PS3 geen games had, ken je de PS3 Song?

Ja joh, ik snap niet waarom de Xbox zo achteruit is gegaan met games sinds 2008 vergeleken met 2006/2007, dat waren echt masterjaren voor de Xbox, 2008 was de PS3 net wat beter (IMO) maar dit jaar staat de PS3 er toch wel met kop & schouders bovenuit.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 20:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Taw0n schreef:
Robert schreef:
Christian Vuye schreef:
ninodude schreef:

En toch zag het er fucking vet uit, maar dat maakt jouw natuurlijk niks uit

http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w
Ik vind dit liedje wel vet, weet iemand waar het deuntje vandaan komt?

Coole song
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoon oud nr is dat, niks is er meer van waar terwijl de 360 song nog bijna helemaal klopt.
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Danny Ouderling schreef:
How to save a life van The Fray: http://www.youtube.com/watch?v=TmFi2snLr7o

Thanks man

@Geezer

Toch is het een coole song
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
ninodude schreef:
Zoon oud nr is dat, niks is er meer van waar terwijl de 360 song nog bijna helemaal klopt.

http://www.youtube.com/watch?v=YzIAYszH_X4&feature=related

Lol deze?

@Taw0n: The Fray versie is cooler

Lol @ einde van 360 song: "sure we share DMC but fok it we're getting God of War 3. Eigenlijk ook een fail in 360 song: "We've got Lair" Lol Lair sucks

Yep ik luister nu, vet
De 360 song is zo vals gezongen, echt
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 21:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Gezer schreef:

Lol @PS3 Song: "Use bluray, wich I dont need, now your getting your ass kicked by the Wii"

Liedje is gewoon faal.

Geweldig liedje

Killzone 2, sucked before, what makes you think we wanted more?
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Okt 2009 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat

ninodude schreef:
Gezer schreef:
@Christian: ach zie het als een soort van wraak op de 360 boys die hun games ophemelden in 2006&07 toen de PS3 niks had. Er werden zelfs liedjes gemaakt omdat de PS3 geen games had, ken je de PS3 Song?

Ja joh, ik snap niet waarom de Xbox zo achteruit is gegaan met games sinds 2008 vergeleken met 2006/2007, dat waren echt masterjaren voor de Xbox, 2008 was de PS3 net wat beter (IMO) maar dit jaar staat de PS3 er toch wel met kop & schouders bovenuit.

Planning. MS's planning is aardig in de war geraakt dit jaar, die van Sony is dat ook geweest in eerdere jaren (en is zelfs dit jaar nog steeds niet optimaal). 2008 was een flutjaar voor Sony imo, heb eigenlijk maar 1 topper in mn gedachten voor dat jaar. MS deed het niet veel beter trouwens, ook maar 1 echte topper. Kwa groten namen gingen ze gelijk op. 2009 is afwachten, vind het van beide partijen vrij summier kwa aantallen grote namen. 2010 wordt een prachtjaar daarentegen.

Om toch ontopic te blijven: Uncharted 2 lijkt wel 1 van de toppers van 2009 te worden.

Laatst aangepast door Roderick op 03 Okt 2009 21:15; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 5 van 23

Ga naar: