Auteur |
Bericht |
|
Asianator |
Geplaatst: 19 Sep 2009 18:13 Onderwerp: Colin McRae: DiRT 2
| |

|
Dit is het topic bestemd voor alles wat je kwijt wilt over de PS3/360/Wii/PSP/DS-versie van Colin McRae: DiRT 2! Colin zelf mag ons dan hebben verlaten, maar zijn naam leeft voor in ons; de gamers!
Zelf wil ik beginnen door te zeggen dat ik sinds vandaag beide HD-versies (PS3/360) heb onderworpen aan een speeltest. Hierbij ben ik tot de conclusie gekomen dat de Xbox 360-versie, zoals bij verschillende andere games, weer een strakkere versie levert. Waarom zeg ik dit? Omdat de Xbox 360-versie gewoon mooiere kleuren laat zien. Kleuren zijn, vooral bij rally-games, erg belangrijk. Niet alleen omdat de omgeving (grind, zand, water, modder en asfalt) goed tot hun recht moeten komen, maar ook omdat het dan een streling voor het oog is.
De PS3-versie levert doffere en minder heldere kleuren. Iets wat ik als rally-fan toch wel een beetje jammer vind. Gelukkig heb ik beide consoles, en ga ik dus voor de Xbox 360-versie, mocht ik deze voor een schappelijk prijsje kunnen vinden.
Op het gebied van gameplay spelen beide games even lekker, mits je beide controllers gewend bent. Een ander leuk voordeeltje van de Xbox 360-versie is dat je je avatar kunt verdienen als speeltje voor in je auto. Je hangt deze aan je spiegel, en je ziet hem of haar tijdens de races bengelen en alle kanten op slingeren. Erg leuk bedacht! Alsmede de nickname 'McLovin' die voor beide versies geldt.
Overigens is het nu niet mijn bedoeling de PS3-versie af te kraken, mochten bepaalde individuen dit denken. Ik wil enkel mijn mening geven, en deze onderbouwd neerplaatsen. Ik wil namelijk niet dat jullie denken dat ik een oppervlakkige mening heb.
Laatst aangepast door Asianator op 20 Sep 2009 16:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 19 Sep 2009 19:22 Onderwerp:
| |

|
Je hebt wel gelijk tho. De kleuren vielen me an sich niet zo heel erg op. De framerate des te meer. In rally's waarbij je alleen op de baan rijdt is er weinig verschil en tonen beide versies een mooi soepele framerate. Komen er meer wagens in het spel (bij Baja en Buggy races bijv.) dan krijg je op de PS3 versie wat slowdown en een hoop tearing. Verder een mooie game op beide systemen trouwens. Heb alleen de demo gespeeld helaas. De fullversion moet ik me nog halen, maar ben nu druk bezig met NFS: Shift  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 19 Sep 2009 20:13 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Je hebt wel gelijk tho. De kleuren vielen me an sich niet zo heel erg op. De framerate des te meer. In rally's waarbij je alleen op de baan rijdt is er weinig verschil en tonen beide versies een mooi soepele framerate. Komen er meer wagens in het spel (bij Baja en Buggy races bijv.) dan krijg je op de PS3 versie wat slowdown en een hoop tearing. Verder een mooie game op beide systemen trouwens. Heb alleen de demo gespeeld helaas. De fullversion moet ik me nog halen, maar ben nu druk bezig met NFS: Shift  |
Ik verkies Colin McRae: DiRT 2 boven Need For Speed: Shift. No doubt about it! Niet dat die laatste slecht is, het is gewoon zo dat ik die eerste op veel vlakken toffer vind  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 19 Sep 2009 20:41 Onderwerp:
| |

|
Niet om je topic te kapen hoor, maar op welk platform speel jij Shift? Ik heb em op PS3 (overigens voor een review) en ben een beetje teleurgesteld in de framerate, die toch wat wispelturig is. Sommige scenes met veel wagens en een bocht kunnen framedrops plaatsvinden.
Overigens schijnt een flink kritiekpunt over Dirt2 te zijn dat er vrij weinig écht rallyracen in zit en dat er nog meer nadruk is komen te liggen op andere vormen van off-road racen zoals de Baja's, Buggy's en 1-1 face-offs of zelfs races met 8 wagens ofzo. Vind het ook wel jammer: in Dirt 1 heb ik me toch ook voornamelijk vermaakt met het echte rallywerk. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 19 Sep 2009 20:50 Onderwerp:
| |

|
Roderick schreef: | Niet om je topic te kapen hoor, maar op welk platform speel jij Shift? Ik heb em op PS3 (overigens voor een review) en ben een beetje teleurgesteld in de framerate, die toch wat wispelturig is. Sommige scenes met veel wagens en een bocht kunnen framedrops plaatsvinden.
Overigens schijnt een flink kritiekpunt over Dirt2 te zijn dat er vrij weinig écht rallyracen in zit en dat er nog meer nadruk is komen te liggen op andere vormen van off-road racen zoals de Baja's, Buggy's en 1-1 face-offs of zelfs races met 8 wagens ofzo. Vind het ook wel jammer: in Dirt 1 heb ik me toch ook voornamelijk vermaakt met het echte rallywerk. |
Colin McRae: DiRT heb ik een tijdje geleden verkocht, jammer genoeg. Heb best wel spijt, aangezien ik het spel nog niet had uitgespeeld. Was best al ver gekomen. En ook ik heb gemerkt dat er bij Colin McRae: DiRT 2 meer vervormd off-road racen in zit dan echt het rally-racen. Dat vind ik ook een minpunt. Zeer zeker. Hopelijk verbeteren ze dit in Colin McRae: DiRT 3, mocht deze ooit komen. Het is namelijk nog altijd een rally-game...
En om eerlijk te zijn heb ik Need for Speed: Shift nog niet echt goed gespeeld. Ik heb het spel een paar minuten kunnen spelen, maar ik was niet echt onder de indruk. Ik ben dus niet geoorloofd het spel af te kraken, wat ik dus ook niet doe. Wanneer ik het spel wel een goede draai heb kunnen geven, zal ik mijn mening geven en natuurlijk ook toelichten. En zoals je van me mag verwachten, zal ik de game op beide platformen onder de loep nemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 20 Sep 2009 16:26 Onderwerp:
| |

|
@ de bovenste regel in ed beginpost
er is ook nog een ds versie he
speelt wel lekker eigenlijk en ziet er goed uit voor ds kwaliteit  |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 24 Sep 2009 09:43 Onderwerp:
| |

|
ben ah twijfelen.... ik heb nog steeds GRID niet uitgespeeld, dus kan me beter daarop concentreren. Langs de andere kant, twijfel ik tussen DIRT2 & SHIFT, want wil echt weer een racespel, maar beiden lijken me te arcade-achtig.
alternatief is wachten op GT5 of het nieuwe F1-spel van Codemasters...
Iemand tips? Mss GRID verder spelen en DIRT2 & Shift laten voor wat het is, of toch DIRT2 halen (of SHIFT), om m'n racebehoeftes te bevredigen :p |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|