Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
ms90isr BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Mijn naam is eigenljik afkomstig van het dorpje van waar ik woon (jaja heeft een paar gamewinkels) dat heet Urk en daarom Urkie

is dat niet verschrikkelijk saai om in een dorp te wonen??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

ms90isr schreef:
Urkie schreef:
Mijn naam is eigenljik afkomstig van het dorpje van waar ik woon (jaja heeft een paar gamewinkels) dat heet Urk en daarom Urkie

Daar kan je tenminste buitenkomen, een potje voetballen op straat enzo en de kans is groter dat je er veel volk kent. In steden heb je vervreemding.
Terug naar boven
ms90isr BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
ms90isr schreef:
Urkie schreef:

Daar kan je tenminste buitenkomen, een potje voetballen op straat enzo en de kans is groter dat je er veel volk kent. In steden heb je vervreemding.

in de stad zijn de winkels en als ik wil voetballen ga ik wel naar het voetbal/basketbal veldje en ik ken genoeg mensen
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Precies, ik vind dorpen ook veel chiller, dorpen hebben meer sfeer en betere lucht (die je inademt). Ik ben het sowieso gewend om naar de stad te gaan als ik dingen wil kopen, en dat het niet om de hoek is. Vind ut wel best zo
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

maar we hebben ook een intertoys in ons dorp en musicstore en top 1 toys en free record shop dus lekker chilll dorp
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 21:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Woon ook in de polder, in een redelijk verstedelijkt dorp. Opzich wel chill, alle verzieningen enzo, maar ook prachtig uitzicht, om van de zonsondergangen nog maar te zwijgen.

Niet om 't te verheerlijken ofzo....
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat

waar woon je dan
Terug naar boven
E-man BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2007 23:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
waar woon je dan

Jij op Urk iig
Terug naar boven
Svensation BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2007 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

30.000 inwoners hier in Winterswijk, perfect wat mij betreft. Alhoewel ik het percentage lekkere wijven hier wel wat laag vindt. Maar verder niks te klagen hier, hebben een regionale functie. Wat betekent dat ik een ziekenhuis, McDonald's en station (de kleinste, zijn er 2 hier) heb op 2 minuten lopen, en ben ik met 5 minuten fietsen in het dorp waar een bioscoop zit, en een markt die is berekend op de 'Duitse zaterdag', dwz dat we hier een winkelbestand hebben gebouwd op een inwonersaantal van 60 tot 70.000 mensen. Verder is er ook nog een kartbaan en zijn er verschillende dingen met landelijke bekendheid (Steengroeve, Obelink), en is ook de natuur hier prima.

Nee ik vind het prima hier.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2007 19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
waar woon je dan

Nw Vennep, +- 30.000 inwoners. 't Is best wel saai hiero, maar de polderluchten zijn prachtig (al stinken ze soms wel). Kom origineel uit Hoofddorp (zelfde gemeente, 68.000 inwoners), en daar zou 'k wel weer erg graag willen wonen.

Tot zover mijn biografie
Terug naar boven
ms90isr BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2007 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier in Heerhugowaard wonen 49.943 mensen maar als de Stad Van De Zon af is en De Draai is gebouwd zullen dat denk wel 2x zoveel zijn. Klein stadje dus En we hebben ook het grootste winkelcentrum van NH-Noord maar voor kleren ga ik naar Alkmaar of Amsterdam

genoeg over mij vandaag
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2007 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Grote dorpen zijn fijn, maar kleine dorpen als mijn woonplaats De Steeg (1200 inwoners), zijn verschrikkelijk. Nooit iets bijzonders, de winkels zijn op 1 hand te tellen en er wonen redelijk veel roddeltantes. Wat we trouwens wel hebben zijn een gekkenhuis, bejaardenhuis en drugsverslaafden opvang. Ja..., je ziet dat het altijd erger kan
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2007 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier heb je ook veel kleine dorpen en gehuchten (iemand ooit van Rijsenhout of De Hoek gehoord? Ik bedoel maar...), valt indd geen reet te beleven.
Terug naar boven
Arrie BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Naja ik woon in Beverwijk, zo'n 36.000 inwoners. Geboren in Heemskerk, ongeveer 38.000 inwoners, en ligt naast Beverwijk. Ik ben dus de stad gewend.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Sinds wanneer is 40k al een stad?
Terug naar boven
De Dijk BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 17:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Winterswijk is ook een stad. Theoretisch dan.
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 17:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dorpen kúnnen geweldig zijn... Ik ga iig nooit in een stad wonen
Ik woon hier in Zuid Limburg in een klein dorpje genaamd 'schinnen'.. Ongelooflijk veel roddeltantes hier, die niks anders doen dan schoonmaken (mijn overbuurvrouw poetst zelfs dagelijks de venster aan de buitenkant van het zolderraam ) .
Verder hebben we wel lekker rustige straten waar je kan skateboarden (al ga ik meestal naar het dorp 2km verder op, daar is meer nieuw asfalt ).
We hebben nu ongeveer 8 winkels (kleine winkeltjes wel), maar binnenkort krijgen we een Aldi hier :p
In een stad zou ik iig echt doodgaan van ellende

We gaan trouwens wel een beetje off-topic hier hè?
Terug naar boven
ms90isr BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat

okee nog 1x off topic

ik zou juist doodgaan in een dorp, te veel groen, te weinig flats, amper winkels

nee doe mij maar mijn thuisbasis tel-aviv 500.000 inwoners nog 3 maanden

ONtopic: mij eerste letters van me naam, mij geboortjaar en.. ISReal

Laatst aangepast door ms90isr op 01 Apr 2007 22:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Arnout de Vries schreef:
Naja ik woon in Beverwijk, zo'n 36.000 inwoners. Geboren in Heemskerk, ongeveer 38.000 inwoners, en ligt naast Beverwijk. Ik ben dus de stad gewend.

Hoofddorp heeft 68.000 inwoners en wordt nogsteeds als dorp aangeduidt.

Zal wel aan de naam liggen, dan.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Hebben jullie geen onderscheid dorp, gemeente, stad? Dus nog iets tussen dorp en stad voor redelijk verstedelijkte dorpen?
Terug naar boven
heempie BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Svensation schreef:
30.000 inwoners hier in Winterswijk, perfect wat mij betreft. Alhoewel ik het percentage lekkere wijven hier wel wat laag vindt. Maar verder niks te klagen hier, hebben een regionale functie. Wat betekent dat ik een ziekenhuis, McDonald's en station (de kleinste, zijn er 2 hier) heb op 2 minuten lopen, en ben ik met 5 minuten fietsen in het dorp waar een bioscoop zit, en een markt die is berekend op de 'Duitse zaterdag', dwz dat we hier een winkelbestand hebben gebouwd op een inwonersaantal van 60 tot 70.000 mensen. Verder is er ook nog een kartbaan en zijn er verschillende dingen met landelijke bekendheid (Steengroeve, Obelink), en is ook de natuur hier prima.

Nee ik vind het prima hier.

Puik gezegd.
Terug naar boven
phantom BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik woon in een dorp, en het is niks aan. Ik had veel liever in een stad gewonen.
Terug naar boven
FreeMad BerichtGeplaatst: 01 Apr 2007 23:26    Onderwerp: Reageren met citaat

ik woon in de grote stad. nou groot de derde stad van noordholland en ook de derde voetbal stad. jah alkmaar. maar een paar gozer's die ik ken die wonen in lutjeh broek. ik weet niet wat daar staat maar volgens mij is dat een verzameling van 15 boerderijen en 5 huizen.
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Apr 2007 08:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Het verschil tussen stad en dorp is relatief.
Kijk maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Mesen
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Apr 2007 08:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Er is een verschil, België gebruikt een systeem met historische basis, Nederland op basis van inwoners.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

Ga naar: