Auteur |
Bericht |
|
brend5 |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:09 Onderwerp: Vragenstelling
| |

|
Vragenstelling.
1. Moet het koninklijk huis ook gewoon een baan zoeken net als iedereen?
2. Wat moet er eerder verkocht worden als Nederland in de geld problemen komt.
De gouden koets of de nachtwacht?
3. Wat moet Nederland veranderen aan het rechtssysteem.
4. Wat zou jij veranderen als jij eens mocht zeggen wat er gebeurt in Nederland.
Kopieer wat hier staat en zet je antwoorden onder de vraag in een andere kleur.
Voor de mensen wie willen weten waarom ik dit doe, ik wil graag weten wat mensen van deze vragen vinden.
Bedankt voor het meedoen |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:14 Onderwerp:
| |

|
Nee, ze zouden niet normaal kunnen werken. Ten eerste omdat ze door de pers gevolgd worden, en het bedrijf waarbij ze werken zal massaal worden bezocht door mensen die de hoogheden graag willen zien. En ik denk dat het moeilijk is voor een manager om hun commando's te geven.
Nachtwacht, eenmaal gezien, dan is het niet meer interessant.
Ze mogen best wat strenger zijn. Tot nu toe is het nog een paradijs voor gevangenen.
4. Wat zou jij veranderen als jij eens mocht zeggen wat er gebeurt in Nederland.
Balkenende de hort op! |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:18 Onderwerp: Re: Vragenstelling
| |

|
Vragenstelling.
1. Moet het koninklijk huis ook gewoon een baan zoeken net als iedereen? Ja dat moet want ze leven van ons geld. Dus zijn ze niet beter dan mensen die van de uitkering leven zonder dat te verdienen.
Geen van beiden. Laat ze wat anders verpatsen. Iets waar we niks aan hebben, Of laat het koningshuis werken
Vragen wat niet veranderd moet worden is makkelijker te beantwoorden,
Koningshuis dat niet gefotografeerd mag worden -.-
Maatschappijleer FtW !? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:24 Onderwerp:
| |

|
Nee, ze hebben al werk. Misschien kan het allemaal wel wat minder royaal betaald worden, maar ach, dat iets wat er ook wel bijhoort.
Nachtwacht. Dat blijft hoe dan ook Nederlandse trots, ook al hangt ie in het buitenland. En het levert vast genoeg op om de toeristeninkomsten te compenseren.
Iets dat de gevangenen hun tijd in de gevangenis met iets nuttigs doorbrengen. Ben verder best tevreden over het rechtssysteem, maar heb er ook weinig verstand van.
Meer geld naar onderwijs ( ), legaliseren softdrugs, duidelijkere scheiding kerk en staat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:26 Onderwerp: Re: Vragenstelling
| |
Eindredacteur

|
brend5 schreef: |
De meeste leden van het Nederlandse koninklijke huis hebben een baan buiten de troonopvolgers. Technisch gezien hebben zij ook een baan, namelijk koningin en dergelijke. Balkenende moet toch ook geen baan gaan zoeken?
2. Wat moet er eerder verkocht worden als Nederland in de geld problemen komt. De gouden koets of de nachtwacht?
De nachtwacht, de gouden koets is eigendom van de koningin en een cadeau van Amsterdam aan de koningin. Je kunt niet verkopen wat niet van jou is.
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:29 Onderwerp: Re: Vragenstelling
| |

|
[quote="Joni Philips"][quote="brend5"]
De meeste leden van het Nederlandse koninklijke huis hebben een baan buiten de troonopvolgers. Technisch gezien hebben zij ook een baan, namelijk koningin en dergelijke. Balkenende moet toch ook geen baan gaan zoeken?
|Balkenende mag van mij ook wel een andere baan gaan zoeken, Mmh voel me vandaag een beetje tegeh het nederlands systeem... |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 07 Sep 2009 23:36 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Wat zou jij veranderen als jij eens mocht zeggen wat er gebeurt in Nederland. |
Een nieuw justitie systeem waarin iedereen één kans krijgt, daarna lange en harde straffen met marteling en hongerlijden.
Daarna terug de buitenwereld in sturen en zien of er dan nog ambulance personeel in elkaar wordt geslagen, of bejaarden beroofd enz enz enz. Vast wel maar in mindere mate. Zolang je het volk maar angst inzaait zullen ze zich gedragen, sowieso als je niemand wat kwaad wilt doen heb je dan niks te vrezen.
Ja dat is het wel zo'n beetje. xD |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 08 Sep 2009 00:06 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | harde straffen met marteling en hongerlijden.
|
Gast..., ik hoop toch niet dat je echt denkt dat zoiets invoeren goed is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 08 Sep 2009 00:12 Onderwerp:
| |

|
Joris schreef: | Kurosaki01 schreef: | harde straffen met marteling en hongerlijden.
|
Wie zal het weten misschien werkt het juist heel goed.  |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 08 Sep 2009 06:48 Onderwerp:
| |

|
Ja
De koets
Heel wat een kleine greep: Laat jongeren gewoon opgevoert rijden, dit klinkt raar omdat ik scooter fan ben maar bedenk maar eens: wat zou er nog aan wezen om je scooter op te voeren? het is legaal het mag, het is niet meer stiekem, denk je dan echt dat meer mensen het doen? en nog iets: Laat airsoft toe in nederland, het mag er dan echt uit zien, maar onder hele strenge regels gaat alles als het goed is normaal
Bovenstaande en bak ellende mogt direct naar de noordpool. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 08 Sep 2009 06:58 Onderwerp:
| |

|
mc-fakey schreef: |
Heel wat een kleine greep: Laat jongeren gewoon opgevoert rijden, dit klinkt raar omdat ik scooter fan ben maar bedenk maar eens: wat zou er nog aan wezen om je scooter op te voeren? het is legaal het mag, het is niet meer stiekem, denk je dan echt dat meer mensen het doen? en nog iets: Laat airsoft toe in nederland, het mag er dan echt uit zien, maar onder hele strenge regels gaat alles als het goed is normaal
|
Als het mag, dan gaan iedereen het doen. Want iedereen wil lekker hard rijden.
Nu doen alleen de mensen het die het aandurven en hopen niet gepakt te worden. Wanneer het legaal is, dan doen de "watjes" het ook
En ik weet niet of jij goed hebt opgelet, maar die maximum snelheid die op de scooters zit. Die houden ze laag voor je eigen veiligheid  |
|
Terug naar boven |
|
|
Pantoffelman |
Geplaatst: 08 Sep 2009 13:02 Onderwerp:
| |

|
Na afschaffing van de monarchie, welke ik zie als een logisch gevolg van tijd, zullen toekomstige generaties gewoon een baan moeten zoeken.
Geen mening.
Ik pleit niet voor martelingen, hongerlijden of andere middeleeuwse straffen, maar over het algemeen vind ik de straffen in Nederland aan de lage kant.
De gloeilamp weer toestaan, het paddoverbod terugdraaien, rookverbod aan cafehouders toelaten en soft drugs volledig legaliseren. Absolute vrijheid van godsdienst, zolang deze niet in strijd is met de wet. Absolute scheiding van kerk en staat. Zoiets. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 08 Sep 2009 17:30 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Joris schreef: | Kurosaki01 schreef: | harde straffen met marteling en hongerlijden.
|
Wie zal het weten misschien werkt het juist heel goed.  |
Iedereen verdient een 2de kans  |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 08 Sep 2009 18:21 Onderwerp:
| |

|
Nickdhnick schreef: | mc-fakey schreef: |
|
Als het mag, dan gaan iedereen het doen. Want iedereen wil lekker hard rijden.
Nu doen alleen de mensen het die het aandurven en hopen niet gepakt te worden. Wanneer het legaal is, dan doen de "watjes" het ook
En ik weet niet of jij goed hebt opgelet, maar die maximum snelheid die op de scooters zit. Die houden ze laag voor je eigen veiligheid  |
wel eens om je heen gekeken?
Andere landen (neem italie, duitsland, amerika als voorbeeld) daar mag je tot op zo veel rijden.
In duitsland mag je op je 16e tot ongv 125 cc (volgens mij) rijden op een scooter mits je de juiste rijbewijzen hebt.
Er zijn er meer rijbewijzen voor scooter.
Maar hoe vaak hoor je dat daar ongelukken voor komen?
Bijna nooit.
In geen enkel land, waarom? omdat het legaal is, dan gaan mensen juist voorzichtiger doen.
In eerste instantie zal inderdaad iedereen op 200 km/u ofzo zitten met zo'n ding maar dan vallen er snel genoeg doden en eventueel is het niet stoer meer.
Dus dan kappen mensen er mee, zoiets noem IK een langdurige termijns wet (net ff zelf bedacht +)) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 08 Sep 2009 18:42 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
mc-fakey schreef: | wel eens om je heen gekeken? Andere landen (neem italie, duitsland, amerika als voorbeeld) daar mag je tot op zo veel rijden.
In duitsland mag je op je 16e tot ongv 125 cc (volgens mij) rijden op een scooter mits je de juiste rijbewijzen hebt.
|
In Duitsland heb je een rijbewijs nodig, in Italië een autorijbewijs en in de VS een motorrijbewijs. In Nederland heb je geen rijbewijs nodig en moeten passagiers geen helm dragen. Hoor je het verschil. Laat zo'n dingen aan 120 over de snelweg rijden en je hebt direct doden. In de andere landen zijn er strengere wetten.
In geen enkel land, waarom? omdat het legaal is, dan gaan mensen juist voorzichtiger doen.
|
Hoeveel motorrijders sterven er jaarlijks in het verkeer? Daar werkt het al duidelijk niet goed en daar heb je wel een rijbewijs nodig.
Dus dan kappen mensen er mee, zoiets noem IK een langdurige termijns wet (net ff zelf bedacht +)) |
Goede wetten doen het altijd goed, niet alleen op lange termijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 08 Sep 2009 20:24 Onderwerp: Re: Vragenstelling
| |
Grammar Führer
![]()
|
brend5 schreef: |
|
Ik zeg, om maar iets te noemen: ze moeten air soft geweren (BB Guns) legaal maken. Nederland is het enige land waar dat nog illegaal is -- inclusief de sport. Dat het voor thuisverbruik verboden is vind ik één ding (hoewel in andere landen ook niet) maar dat de hele sport/spel verboden is vind ik bullshit, alleen maar omdat de geweren er te echt uit zien. Toch juist leuk, wordt het spel alleen maar 'realistischer' van. Dat is dan ook meteen de enige reden denk ik, want paintball mag wel en dat doet meer zeer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 09 Sep 2009 00:02 Onderwerp: Re: Vragenstelling
| |

|
GekooktEi schreef: | brend5 schreef: |
|
Ik zeg, om maar iets te noemen: ze moeten air soft geweren (BB Guns) legaal maken. Nederland is het enige land waar dat nog illegaal is -- inclusief de sport. Dat het voor thuisverbruik verboden is vind ik één ding (hoewel in andere landen ook niet) maar dat de hele sport/spel verboden is vind ik bullshit, alleen maar omdat de geweren er te echt uit zien. Toch juist leuk, wordt het spel alleen maar 'realistischer' van. Dat is dan ook meteen de enige reden denk ik, want paintball mag wel en dat doet meer zeer. |
Dat is het probleem juist, ze zien er realistisch uit.
Wanneer jij in een winkel werkt, en die wordt overvallen. Zie jij door de paniek echt niet of het een echt wapen is of een BB Gun. Je kan er als nog veel mensen mee afschrikken.
btw, als het voor een sport/spel wordt gebruikt in een daarvoor toegewezen omgeving, hoeft er natuurlijk geen probleem te zijn
Maar de overheid denkt dan weer zo: Als ze het voor een sport gebruiken, hebben spelers ook zo'n BB Gun thuis. Bv om te oefenen, of iedereen heeft zijn eigen om te bewaren. Dan wordt er ook mee over straat gelopen etc. |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 09 Sep 2009 06:49 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | mc-fakey schreef: | wel eens om je heen gekeken? Andere landen (neem italie, duitsland, amerika als voorbeeld) daar mag je tot op zo veel rijden.
|
In Duitsland heb je een rijbewijs nodig, in Italië een autorijbewijs en in de VS een motorrijbewijs. In Nederland heb je geen rijbewijs nodig en moeten passagiers geen helm dragen. Hoor je het verschil. Laat zo'n dingen aan 120 over de snelweg rijden en je hebt direct doden. In de andere landen zijn er strengere wetten.
|
Hoeveel motorrijders sterven er jaarlijks in het verkeer? Daar werkt het al duidelijk niet goed en daar heb je wel een rijbewijs nodig.
Goede wetten doen het altijd goed, niet alleen op lange termijn. |
Daar zit je dus al fout, in NL moet je met geel kenteken die over de weg moet (meeste stukken) een helm op, op een SNOR hoef je geen helm op.
En pas sinds kort heeft amerika de wet door gevoerd dat je een helm op moet, verder heb je in NL zeker weten wel een rijbewijs nodig.
Voor alles.
Rijbewijs AM.
Over de motorrijders: Ja, maar heb je al eens gekeken naar scooter crashes in verhouding met andere landen?
Dat is juist meer in NL omdat we zo voorzichtig doen moeten.
Jij bent toch ook jeugd geweest (?toch?) en je weet toch ook wel dat als je jeugd bent je gewoon scheit aan regels hebt? dus laat die jeugd gewoon lekker 120 lopen, ze leren het snel genoeg hoor.
En anders rijden ze zich zelf dood, dat betekend dat het een achterlijk persoon was, daar hebben we er al genoeg van.
Over die goeie wet: Tja, ik vind dit een goeie wet van mij +)
@nick & Gekookt: Precies mijn punt.
Ik had dol graag ge-airsoft ziet er faking chill uit.
En nu is het toch ook zo dat je ook echte wapens gewoon thuis hebt? Daar kan je toch ook me naar de winkel toe lopen?
Nederlandse regering is full of bullshit, echt een stelletje kakkerlakken zijn het. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 09 Sep 2009 07:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
mc-fakey schreef: | Daar zit je dus al fout, in NL moet je met geel kenteken die over de weg moet (meeste stukken) een helm op, op een SNOR hoef je geen helm op. | Passagiers moeten geen helm op volgens de wet.
mc-fakey schreef: | En pas sinds kort heeft amerika de wet door gevoerd dat je een helm op moet.
| De wet bestaat sinds 1967. Bepaalde staten kunnen andere wetten aannemen, maar in amper 3 staten nodig.
mc-fakey schreef: | verder heb je in NL zeker weten wel een rijbewijs nodig. Voor alles. Rijbewijs AM.
| Er is geen praktijkexamen, dus dat is waardeloos. Een rijbewijs toont aan dat je technisch in staat bent te rijden. Dat wordt niet bewezen zonder praktisch rij-examen.
mc-fakey schreef: | Over de motorrijders: Ja, maar heb je al eens gekeken naar scooter crashes in verhouding met andere landen? Dat is juist meer in NL omdat we zo voorzichtig doen moeten. | Dus omdat je voorzichtig moet zijn, zijn er meer ongelukken? In Nederland zijn er meer omdat je vroeger aan de slag mag.
mc-fakey schreef: | dus laat die jeugd gewoon lekker 120 lopen, ze leren het snel genoeg hoor. En anders rijden ze zich zelf dood, dat betekend dat het een achterlijk persoon was, daar hebben we er al genoeg van. | Moet vooral leuk worden voor automobilisten en andere weggebruikers die door zulk aso gedrag in de problemen komen. Als je scooters 120 laat rijden zonder iets te veranderen, kun je even goed wagens 200 laten rijden. Als je de snelheid van een scooter gaat verhogen, dan moet je dezelfde wetten als die van een motor toepassen: hogere leeftijd, betere bescherming zoals leren motorpak en een uitgebreid praktijk-examen.
mc-fakey schreef: | En nu is het toch ook zo dat je ook echte wapens gewoon thuis hebt? Daar kan je toch ook me naar de winkel toe lopen? | Daarvoor heb je effectief specifieke vergunningen voor nodig afhankelijk van het wapen.
En sorry @topic starter voor het stelen van je topic. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 09 Sep 2009 12:58 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | mc-fakey schreef: | Over de motorrijders: Ja, maar heb je al eens gekeken naar scooter crashes in verhouding met andere landen? Dat is juist meer in NL omdat we zo voorzichtig doen moeten. | Dus omdat je voorzichtig moet zijn, zijn er meer ongelukken? In Nederland zijn er meer omdat je vroeger aan de slag mag. |
Volgens mij kan je in de VS al op je 16e je rijbewijs halen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 09 Sep 2009 13:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Divine Rage schreef: | Joni Philips schreef: | mc-fakey schreef: | Over de motorrijders: Ja, maar heb je al eens gekeken naar scooter crashes in verhouding met andere landen? Dat is juist meer in NL omdat we zo voorzichtig doen moeten. | Dus omdat je voorzichtig moet zijn, zijn er meer ongelukken? In Nederland zijn er meer omdat je vroeger aan de slag mag. |
Volgens mij kan je in de VS al op je 16e je rijbewijs halen. | Inderdaad, in bepaalde staten is dat mogelijk. Zelfs jonger kun je een voorlopig rijbewijs halen. Maar je mag meestal niet 's nachts rijden en niet met vrienden zolang je jonger bent dus weinig mensen halen het nog tegenwoordig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Driver%27s_license_in_the_United_States#Licensing_laws_by_states_and_district |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 09 Sep 2009 14:14 Onderwerp:
| |

|
Nee. Dat is onzin, na even kort nadenken weet je dat dit in elke mogelijkheid onmogelijk en pure onzin is. Denk aan gemakkelijke aanslagen en het feit dat sommige personen in het Konkinklijk huis al behoorlijk hard werken.
2. Wat moet er eerder verkocht worden als Nederland in de geld problemen komt. De gouden koets of de nachtwacht?
Nachtwacht, levert een stuk meer op, en blijft altijd Nederlands. Gouden koets is trouwens ook niet van ernstig groot belang.
Straffen mogen tikkeltje hoger, maar het moeten geen Amerikaanse taferelen worden. Verder zou er minder streng moeten worden gecontroleerd op simpele voorvalletjes als door rood rijden, of kwesties met vaar-en vissers bewijzen, en meer en harder opgetreden moeten worden tegen de echte misdaden, zoals verkrachting of moord. Het is nu zo dat veel zaken op een grote stapel belanden, en dat is natuurlijk schandalig.
Volledige, officiele softdrugs legalisering, en de leeftijd voor alcohol op 16 houden. Verder zou het op het middelbaar onderwijs niet meer verplicht moeten zijn wiskunde te volgen vanaf de 4e, of anders zou er een nieuw soort wiskunde verplicht moeten zijn waar slechts de basis van de basis in word behandeld. Ook zouden vrouwen nou eindelijk wel is totaal gelijk gesteld moeten worden met mannen, in ieder geval qua salaris en werksituatie. Het minimumloon voor jongeren onder de 16 zou met een aantal procent omhoog moeten, en in het openbaar vervoer moeten toestellen ouder dat 20 jaar vervangen worden. Ook zou een verplichte taalcursus voor net gearriveerde allochtonen erg handig zijn, maar dit zou natuurlijk erg duur worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|