| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
| Cor |
Geplaatst: 19 Aug 2009 22:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Waarop? Momenteel hebben we het over pc, 360, ps3, versterker, tv en monitor gehad. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 19 Aug 2009 23:05 Onderwerp:
| |

|
| Cor schreef: |
Waarop? Momenteel hebben we het over pc, 360, ps3, versterker, tv en monitor gehad. |
Euhm.... vanwaar komt die quote ? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cor |
Geplaatst: 19 Aug 2009 23:29 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Je vroeg of je er ook een surround set op kon aansluiten.
Naar welk apparaat verwijs je nu met het woordje 'er'? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 20 Aug 2009 00:56 Onderwerp:
| |

|
| Cor schreef: | Je vroeg of je er ook een surround set op kon aansluiten.
Naar welk apparaat verwijs je nu met het woordje 'er'? |
De monitor
Iig bedankt , maar ik ben van mening verrandert, ik ga dan toch voor een 32" HD Ready TV voor de consoles En voor de PC koop ik wel een goedkopere monitor, de Samsung T220(Dus niet de T220HD) die in sommige vlakken (oa contrast en reactiesnelheid) beter is als de T220HD.
Maar nogmaals bedankt, door jou ben ik een stukje wijzer geworden en weet ik dat mijn TV RGB ondersteund  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 20 Aug 2009 12:42 Onderwerp:
| |

|
Ik ga hier maar verder ipv een nieuw topic aan te maken
1)Ik ben op zoek naar een 32" HD Ready TV. Mijn budget ligt op max. €500. Kan iemand me wat advies geven ?
2)De Samsung LE32B450, een 32" HD Ready TV, leek me erg interessant. Maar die TV heeft maar 50Hz Gaat dit niet voor problemen zorgen in games (lag)
Alvast bedankt ! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cor |
Geplaatst: 20 Aug 2009 14:19 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Als er bij een LCD '50 hz' staat, wordt dat hier bedoeld als: Geen 100 hz (of meer) technologie.
Op de site staat het ook aangegeven als:
"100/200Hz Motion plus: Nee (50 Hz)"
De tv kan gewoon 50 en 60 hz aan. 100hz technologie bij een LCD betekent dat het beeld vloeiender wordt gemaakt door meer frames in te voegen. Vandaar de term Motion plus. De tv interpoleert dan extra frames tussen de oorspronkelijke frames in in. Zo wordt een beweging opgebroken in meer frames, waardoor het vloeiender wordt en je minder last krijgt van blurring. Het verhoogt dus de effectieve refresh rate. Het effect wordt echter door de ene persoon als mooi ervaren en door de andere als lelijk en onwerkelijk.
Dit is allemaal in elk geval hier niet relevant. Met die 50hz opmerking wordt bedoeld dat de tv die techniek niet heeft. Dit betekent echter dat ie zowel 50 als 60 aankan. Volgens mij wordt ie enkel als 50hz aangeprezen omdat PAL met 50hz uitzendt. Zie ook dit forumthread over exact dezelfde vraag.
Ik zit niet goed genoeg in de tv-materie om je er verder over te informeren, dus dat laat ik maar aan een ander over. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 20 Aug 2009 14:22 Onderwerp:
| |

|
| Cor schreef: | Als er bij een LCD '50 hz' staat, wordt dat hier bedoeld als: Geen 100 hz (of meer) technologie.
Op de site staat het ook aangegeven als:
"100/200Hz Motion plus: Nee (50 Hz)"
De tv kan gewoon 50 en 60 hz aan. 100hz technologie bij een LCD betekent dat het beeld vloeiender wordt gemaakt door meer frames in te voegen. Vandaar de term Motion plus. De tv interpoleert dan extra frames tussen de oorspronkelijke frames in in. Zo wordt een beweging opgebroken in meer frames, waardoor het vloeiender wordt en je minder last krijgt van blurring. Het verhoogt dus de effectieve refresh rate. Het effect wordt echter door de ene persoon als mooi ervaren en door de andere als lelijk en onwerkelijk.
Dit is allemaal in elk geval hier niet relevant. Met die 50hz opmerking wordt bedoeld dat de tv die techniek niet heeft. Dit betekent echter dat ie zowel 50 als 60 aankan. Volgens mij wordt ie enkel als 50hz aangeprezen omdat PAL met 50hz uitzendt. Zie ook dit forumthread over exact dezelfde vraag.
Ik zit niet goed genoeg in de tv-materie om je er verder over te informeren, dus dat laat ik maar aan een ander over. |
Nog maar eens hartelijk bedankt !
Hier mag een slotje op hoor  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Sep 2009 22:16 Onderwerp:
| |

|
Om hier de vraag maar even te herhalen :
Weet iemand wat de beste RGB Scart kabel is voor de Xbox 360 ?
Op Ebay zie je door het bos de bomen niet meer
En ik zou toch wel het liefst een Gold Plated kabel hebben.....
Heeft iemand ervaring met RGB Scart kabels ? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 12 Sep 2009 22:29 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
|
| Terug naar boven |
|
|
| dannyveno |
Geplaatst: 12 Sep 2009 22:30 Onderwerp:
| |

|
| die kreeg ik bij m'n doos, net als een HDMI kabel. Jij niet cecil?? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 12 Sep 2009 23:01 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Krijg je niet gewoon een Composietkabel en daarbij een SCART-converter? Of krijg je echt 3 kabels erbij? (Composiet, SCART én HDMI?)
Bij de PS3 krijg je alleen een low-grade Composiet met een SCART-converter namelijk. Heb er wel over nagedacht om die betere van Sony te kopen met gouden aansluitingen, maar vond het toch wat duur, en ik kan niet van tevoren testen hoeveel het scheelt. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 13 Sep 2009 10:38 Onderwerp:
| |

|
| dannyveno schreef: | | die kreeg ik bij m'n doos, net als een HDMI kabel. Jij niet cecil?? |
| GekooktEi schreef: | Krijg je niet gewoon een Composietkabel en daarbij een SCART-converter? Of krijg je echt 3 kabels erbij? (Composiet, SCART én HDMI?)
Bij de PS3 krijg je alleen een low-grade Composiet met een SCART-converter namelijk. Heb er wel over nagedacht om die betere van Sony te kopen met gouden aansluitingen, maar vond het toch wat duur, en ik kan niet van tevoren testen hoeveel het scheelt. |
Nope, ik had er geen gekregen. Gewoon een composietkabel(rood, geel en wit) en daarbij een SCART converter.
Omdat hij erg duur is en ik geen gouden pinnen zie aan de binnenkant. Ook de officiële Xbox site vermeld ook niets over ''gouden pinnen''.
En persoonlijk vind ik dat die kabel er wat uitziet als een gewone composietkabel.
MarcianoNL heeft z'n Xbox 360 ook aangesloten via RGB Scart en zegt dat dit kabeltje van Madcatz ook erg goed z'n ding doet. Én met gouden pinnen
Iig, als de kabel van Microsoft zelf beter is, koop ik die wel  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 21 Sep 2009 18:37 Onderwerp:
| |

|
Heb de kabel van Madcatz vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat de kabel z'n geld dubbel en dik waard is. Scherpere beelden(alle letters zijn leesbaar), mooiere kleuren en een beter contrast. Echt een aanrader voor iedereen met een SDTV !
**** die HDTV maar !
Iig, weet iemand of er ook zo een kabel bestaat voor de PS3 ? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cor |
Geplaatst: 21 Sep 2009 18:52 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Voor je vraag, zie hier.
HDTV is uiteraard wel beter, maar inderdaad, RGB scart op een goede CRT doet wonderen in vergelijking met hoe het was. Vandaar ook dat het een rare beslissing is om enkel een composietkabel mee te leveren, zo krijg je een beroerde indruk van de console. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 21 Sep 2009 20:09 Onderwerp:
| |

|
| Cor schreef: | Voor je vraag, zie hier.
HDTV is uiteraard wel beter, maar inderdaad, RGB scart op een goede CRT doet wonderen in vergelijking met hoe het was. Vandaar ook dat het een rare beslissing is om enkel een composietkabel mee te leveren, zo krijg je een beroerde indruk van de console. |
Nogmaals bedankt Cor !
**Stemt op Cor als ''Meest behulpzame member''** |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MarcianoNL |
Geplaatst: 21 Sep 2009 20:54 Onderwerp:
| |

|
| Voor de PS3 gebruik ik een oude PS1 RGB kabel. Vraag me wel af of een nieuwere RGB kabel beter beeld zou geven? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 21 Sep 2009 21:01 Onderwerp:
| |

|
| MarcianoNL schreef: | | Voor de PS3 gebruik ik een oude PS1 RGB kabel. Vraag me wel af of een nieuwere RGB kabel beter beeld zou geven? |
Wss wel, en bij voorkeur zou ik ook een gouden kabel nemen.
Iig, ook jij bedankt !
BTW Ik heb ook al een VGA HD Cable voor mijn oude CRT Monitor besteld  |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |