Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wat vindt je ervan dat The Pirate Bay verboden wordt in Nederland?
Noooooo's! Het is verschrikkelijk!
29%
 29%  [ 14 ]
China praktijken in Nederland. Hoe is het mogelijk?
36%
 36%  [ 17 ]
Daar gaat onze vrijheid van meningsuiting.
17%
 17%  [ 8 ]
Lang leve Brein. Hopelijk stopt dit het downloaden van Games.
17%
 17%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 47

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:00    Onderwerp: Rechter verbiedt The Pirate Bay in Nederland Reageren met citaat

Tweakers.net schreef:
Rechter verbiedt The Pirate Bay in Nederland

Door Olaf van Miltenburg, donderdag 30 juli 2009 16:50

De beheerders van The Pirate Bay moeten de site voor Nederlanders ontoegankelijk maken op straffe van een dwangsom van 30.000 euro per dag, met een maximum van 3 miljoen euro. TPB-beheerder Peter Sunde noemt de uitspraak 'fucking fucked'.

Sunde kon Tweakers.net na het bekendmaken van de uitspraak aan de betrokken partijen aanvankelijk niet vertellen wat de uitkomst was: "Ze weigeren me pertinent te vertellen wat de uitspraak is omdat ik niet op de zitting ben verschenen. Ze claimen ook dat ze kunnen bewijzen dat ik over de zitting geďnformeerd ben en geweigerd heb om te komen. Hoe de fuck had ik dat kunnen weten?" Later kreeg hij de uitspraak via een omweg toch in handen: "Het lijkt erop dat we verloren hebben. Fucking fucked."

Brein heeft in de afgelopen jaren een aantal malen gedreigd een rechtszaak tegen The Pirate Bay aan te spannen, en eind juni maakte de stichting bekend dat het daadwerkelijk een kort geding aanhangig had gemaakt. Tijdens de zitting op 21 juli betoogde Douwe Groenevelt, de advocaat van Brein, dat de site 1,2 miljoen dollar per jaar verdient met advertentieverkoop. Verder claimde Groenevelt dat 85 procent van de via The Pirate Bay aangeboden muziek, films en software illegaal gekopieerd is, en dat een op de zeven bezoekers van de site Nederlander is. De eis luidde daarom dat de site 'zijn activiteiten in Nederland moet staken'. Brein zou zelfs bereid zijn om providers voor de rechter te slepen om af te dwingen dat The Pirate Bay in Nederland geblokkeerd wordt.

Een belangrijk deel van de zitting ging echter over de afwezigheid van de drie beheerders van de Zweedse torrent-site, Fredrik Neij, Peter Sunde en Gottfrid Svartholm Warg. De vraag was of de Zweden kennis hadden genomen van de dagvaarding en in staat waren geweest deze te ondertekenen. Een rechter kan een zaak afwijzen als een partij ter zitting afwezig is omdat de dagvaarding hem niet bereikt heeft. Brein overhandigde de voorzieningenrechter een dik logboek waarin de pogingen beschreven stonden om de beheerders via Twitter, Facebook en chatkanalen met de dagvaarding te confronteren. Ook uit reacties van onder andere Sunde zou blijken dat deze wel degelijk kennis van de oproep had genomen. De rechter leek vorige week niet geďmponeerd door de digitale pogingen om de dagvaarding over te brengen: "Laten we even heel ouderwets doen, is daar in Zweden geen bevolkingsregister om de oprichters aan te schrijven?"

De voorzieningenrechter achtte echter toch bewezen dat in ieder geval een van de beheerders de dagvaardiging gezien had omdat de pagina waar de oproep in het Zweeds stond, door iemand met een ip-adres van The Pirate Bay bezocht was. Ook achtte de rechter het niet aannemelijk dat de beheerders het niet via de media hadden vernomen. De rechter besloot dan ook om verstek te verlenen.

Tijdens de zitting vorige week liet de advocaat van Global Gaming Factory X, de koper van The Pirate Bay, weten dat de overname allesbehalve definitief was en vervolgens uitte een ex-medewerker van het bedrijf ernstige twijfels over de financiële haalbaarheid van het plan. De ceo van GGF heeft nu echter bekendgemaakt dat de acquisitie op 27 augustus afgerond wordt. Een groep niet nader genoemde investeerders zou garant staan voor 2,8 miljoen euro, ongeveer de helft van het overnamebedrag. Het Zweedse bedrijf zou ondertussen zelfs overwegen om zijn naam te veranderen van Global Gaming Factory X in The Pirate Bay.

Wat vinden jullie hiervan?

Laatst aangepast door Sjoerd van der Meer op 30 Jul 2009 17:57; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joker BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Brein :')
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat

mininova is toch fijner
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ik toch effe blij dat ik 200 meter in Duitsland woon.

HARHARHAR!

Ach, proxy ftw?
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, maar als dit zo doorgaat. Meer dan de helft van het torrent verkeer gaat via Thepiratebay.org

bron:
http://tweakers.net/nieuws/58423/p2p-onderzoekers-vrezen-implosie-bittorrent.html

EDIT:

Proxy werkt. Maar als meer landen mee gaan. Wat dan
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Private trackers ftw.
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar vinden jullie het kunnen dat een privé bedrijf mag gaan bepalen welke sites we mogen bezoeken?
Terug naar boven
Dyllann BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, dat haalt de vrijheid van ons doen en laten totaal weg. Kappen hiermee. :'D
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dat brein inclusief de advocaten gebombadeerd moeten worden. Autobom ofzo. Weg met die handel. Zonder berouw. Beetje mn originele dvd's bevuilen met hun kut gezever. Pleur toch een eind op!
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Zullen we BREIN gewoon lekker gaan DDoS'en?
Terug naar boven
BDDesigns BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:47    Onderwerp: Reageren met citaat

dan krijg je de regering over je heen nee laten we datm aar niet doen.
Laten we gewoon een brein PC hacken dan via bijvoorbeeld mininova een game downloaden en instaleren xD
lijkt me echt te droog
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Zal ik op /b/ posten over een DDoS? Kijken of iemand er in trapt?
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Even zonder naar de zaak zelf te kijken:

Het is wel heel apart dat een bedrijf in Nederland via de rechter ervoor kan zorgen dat heel Nederland een website niet meer mag bezoeken? Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. We praten hier niet over het sluiten van een site die vanuit Nederland wordt gehost volgens mij.
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Divine Rage schreef:

/b/ ?
Terug naar boven
zuzek BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Blijft apart dat een luttele stichting dit kan afdwingen. Ik snap sowieso niet hoe BREIN kan bestaan of zelfs door de overheid kan worden gesponsord, gezien het bekende intimidatie-gedrag dat zij al hebben getoond in het verleden.

Ik snap best dat illegaal downloaden stelen is, maar deze jongens lijken net uit de kluiten gewassen kleuters die graag detectiveje willen spelen in de grote mensen wereld. Koop lekker een RPG ofzo.
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb 3 vragen:
a) hoelang heeft die rechter nog te leven (10 dagen? )
b) is dit het eerste succes dat brein ooit behaald heeft? volgens mij wel!
c) zal the pirate bay hiermee akkoord gaan, aangezien het ook de zweedse boet niet bereid was te betalen denk ik dat de site niet afgesloten gaat worden.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Van The Pirate Bay blog:

Citaat:
Peter Sunde sues Mr. Kuk

The press representative of The Pirate Bay, Peter Sunde, announces that he is filing criminal charges and lodging a lawsuit for defamation in Swedish court against Mr. Tim Kuik of Stichting BREIN in the Netherlands.
This is a response to the blatant and outrageous claims publically made by Mr. Tim Kuik.
Recently, he has claimed in international press that The Pirate Bay operators and Peter Sunde are engaging in criminal so-called DDoS attacks against the web site of Stichting BREIN.

These statements were made without any form of evidence presented by Mr. Tim Kuik and can only be considered a personal attack against Peter Sunde on purely political grounds, designated to hurt his professional reputation.

We are also researching previous statements attributed to Mr. Tim Kuik that may become additional parts of our complaint.
- "We do not accept any more of the nonsense where anti piracy organisations claim that we have some sort of absurd criminal behaviour. We want people to be aware of all the laws that are broken by our political opponents in order to silence us" says Peter Sunde.

The Swedish court has not yet set a date for the court hearing but Peter Sunde is looking forward to it.
- "I am sure there will be no other outcome for this except that Mr. Kuk will have to make an apology and also pay fines for his crimes".

Stichting BREIN apparantly lodged a lawsuit against Peter Sunde, Gottfrid Svartholm and Fredrik Neij in The Netherlands. None of the defendants was even informed by a court about the hearing which took place two days ago.
- "Today we got information about the hearing after a journalist contacted us. We have sent an angry letter to the district court of Amsterdam about this and we're very certain the court will have to throw the case out the window", says Gottfrid Svartholm.
"None of us live in The Netherlands, operate from there or do even own the site they are suing over. There are so many errors in this lawsuit that it's almost a crime to spend the courts time this way!", says Fredrik Neij.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer voor jullie. Als het hier ook zou komen, "naam spel" torrent in google typen en je hebt ook een goede Beetje nutteloze actie...
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

de brein site lijkt nog steeds plat te liggen ><
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Sjoerd van der Meer schreef:
Divine Rage schreef:

/b/ ?

Van 4chan
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 18:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach, Torrents zijn toch van de vorige eeuw
Rapidshare Premium FTW

En zo te zien zijn er toch wat piraatjes op Gamed
Terug naar boven
Taw0n BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 19:12    Onderwerp: Reageren met citaat

cecilffiv schreef:
Rapidshare Premium FTW

En Rapidshare Premium zuigt omdat het geld kost.
Terug naar boven
Dangerdragon456 BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Taw0n schreef

cecilffiv schreef:

Citaat:
Rapidshare Premium FTW

En Rapidshare Premium zuigt omdat het geld kost.

Precies dan kan je het net zo goed kopen in een winkel.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 19:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zijn mogelijkheden om dat betalen te omzeilen...
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Brein is altijd het lachterje geweest van piraterij, maar nu vind ik ze wel heel ver gaan. dit soort dingen zetten mij juist aan om dingen te gaan downloaden.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 6

Ga naar: