Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
MaartenL BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 14:04    Onderwerp: Utilities, tweaks en stress-tests/benchmarks nodig Reageren met citaat
Redacteur

Ik heb recent mijn PC geformatteerd en Vista Ultimate 64-bit er op gezet.

Echter heb ik nog aardig wat probleempjes met optimaliseren. Oblivion draait bijv. op zo'n 25-30 FPS in de buitenwereld (toegegeven: mods met 4096x4096 textures en enorme view distance vergen wel wat) maar ook enkele lelijke artifactjes en groene texture flickers komen wel eens voor.

Ik heb nagenoeg alle belangrijkste updates/drivers en hotfixes geďnstalleerd en dacht eens even 3D Mark Vantage te laten draaien maar reeds bij de eerste test kreeg ik de groene en rode flicker op bepaalde texturen en crashte mijn driver.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar enkele programma's die bepaalde instellingen kunnen meten. Zo heb ik er al enkele gevonden voor een CPU en memory stresstest en een temperatuurmeter maar ik zoek nog bepaalde tweaks, utilities en stresstests of benchmarks om alles na te gaan:

- Iets dat het Watt gebruik van mijn PC actief meet. (dus niet bijv. extreme Watt Calc waar ik alles moet ingeven)
- Vista tweaks voor SLi gebruikers of algemene Vista tweak progjes.
- Een GPU stress test en/of VRAM checker.

Aangezien ik binnenkort 3x 2GB DDRII RAM er in wil steken i.p.v. 4x 1 GB heb ik vooral nood aan een meter voor mijn huidig Watt gebruik. Al gok ik dat ik met een 1000W voeding wel safe zit, it never hurts to check.

Als je zelf nog dergelijke programma's zoekt kan je dat in dit topic ook vragen, nu we toch bezig zijn

Alvast Bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Urkie BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Rivatuner?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MaartenL BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 14:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Urkie schreef:
Rivatuner?

Momenteel heb ik nHancer maar Rivatuner kan ik inderdaad ook wel eens checken
Terug naar boven
nightwarrior BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondersteund Oblivion wel volledig 64bit? en Vantage? Want dat kan ook een probleem zijn. En, check of je drives voor 64bit vista zijn..

SpeedFan geeft ook redelijk wat aan trouwens. CPU temp, Voltage op de Cores van je processor, of is dit niet echt wat je zoekt?
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 17:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Speedfan is wel handig

RivaTuner heeft al aardig wat info kunnen vrijgeven over mijn GPU hitte. SLi werkt terug normaal zonder artifacting of groene texture flickers maar nu alleen Physx nog werkend krijgen.

Vantage loopt nu goed maar crasht bij de Physics test alsook elke Physx demo/benchmark die ik van nVidia heb kunnen downloaden.

Ben nu bezig een oudere versie van Physx te installeren en na reboot eens testen. Dan eventueel de nieuwere versie er weer over installeren, dat leek bij bepaalde mensen wel te helpen.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 18:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je wel al je moederboard drivers geinstalleerd?en wat is je Windows Experience Index score? (daar kan je zien of een onderdeel het niet (goed) doet)

Laatst aangepast door Robert op 17 Jul 2009 01:16; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009 19:24    Onderwerp: Reageren met citaat

CPU-Z
http://www.cpuid.com/

>>> System Information for Windows (SIW)
http://www.gtopala.com/

Memtest (RAM testen)
http://hcidesign.com/memtest/
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 17 Jul 2009 09:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

CPU-Z had ik al en die is wel vrij handig.

Memtest had ik gedownload maar het is niet beschikbaar voor 64bit systemen stond er toen ik het uitvoerde. Nvm, zie dat dit een andere Memtest is dan degene die ik had gedownload. Daar dus ook maar eens naar kijken

SIW straks maar eens downloaden.

Mijn Windows Experience Index score zal ik straks eens laten berekenen. Gisteren veel geknoeid om Physx aan het startten te krijgen en het werkte uiteindelijk maar 3D Mark Vantage crasht nog steeds met de befaamde 'the driver has stopped responding as has recovered'-error.

En normaal gezien zouden mijn moederbord drivers geinstalleerd moeten zijn (en geupdate). Toch, dubbelchecken zou geen kwaad kunnen ^_^
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 17 Jul 2009 09:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik doe de moeite niet meer om m'n pc goed te laten werken. Ding is nu 2x opgestuurd geweest, en ze hebben er eigenlijk niks aan gedaan.

Nouja, 2e keer hebben ze er een nieuw moederboard, voeding en CD drive ingeramt, maarja, het probleem zit em in de grafische kaart.

Ik zal dalijk eens Anno 1701 gaan spelen en een paar screenshots maken, dan zien jullie ook hoe fucked up m'n PC is.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 17 Jul 2009 10:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Heb je een nVidia kaart of ATI? En welke precies?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: