Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 24 Jun 2009 20:26 Onderwerp: Fanboy Uitdaging
| |

|
Er zijn hier de laatste tijd VEEL fanboys te vinden op de site bij de reactie's. Dus hier mijn uitdaging: Post hier waarom een bepaalde console de beste is ZONDER dat je een andere console kleinmaakt of afzeikt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bats |
Geplaatst: 24 Jun 2009 20:28 Onderwerp:
| |
|
PS3 IS GEWOON DE BEST XBOX SUCKS!!! RROD! LOLOLOLOL
lol j/k |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 24 Jun 2009 20:29 Onderwerp:
| |

|
Ik vind ze gewoon beiden. Wat het een niet heeft of slecht is heeft de ander weer beter. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 24 Jun 2009 21:01 Onderwerp:
| |

|
ik heb toen de 360 met de cashback gekocht, ik had ook maar 300 euro, en de games van de xbox spreken mij het meest aan, hoewel ik stiekem verliefd ben op god of war en ratchet and clank... maar, ik heb gewoon geen 400 euro, en daarom is de 360 imo de beste console, ben trouwens echt geen fanboy, voordat ik een 360 had was ik ook blij als sony bijvoorbeeld een goeie nieuwe franshise had |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 24 Jun 2009 21:24 Onderwerp:
| |

|
Goed, dan nu het échte verhaal rondom fanboys. Fanboys bestaan om een simpele reden: aankoopbevestiging.
Stel, je bent tussen de 12 en 18 (waar de fanboys toch meestal in vallen) en je koopt een console van respectievelijk 200 (360 core nu) en 600 euro (PS3 bij lancering). Je zwemt niet in het geld dus kunt maar één console kopen en je moet dus een keuze maken. De één kiest voor de Xbox 360, de ander kiest voor een PS3. Op het moment dat je als klein ventje zoveel geld uitgeeft voor 1 systeem wil je ook dat je tevreden bent en blijft met dit systeem. Bij een koelkast, auto, of wat dan ook, koop je zo'n ding met duidelijke redenen, en hou je voor jezelf bij hoe het zit met je tevredenheid. Af en toe worden er ervaringen gedeeld, maar het gebeurt amper dat iemand zijn keuze voor een bepaalde keuze van koelkast of auto gaat verdedigen en dit continu doet.
In de consolemarkt gebeurt dit wel en dat is om 2 redenen: 1) games en 2) community.
1)Je hebt games die je op het platform van je keuze kunt krijgen en ook op het platform van de ander, geen probleem, want je keuze is dus gerechtvaardigd. Je hebt ook games die op beide platformen komen maar waarvan de ene versie meer heeft of beter is. Waarom heb ik 600 euro uitgegeven voor een systeem die vervolgens een game minder mooi weergeeft? Dit rechtvaardigt mijn aankoop niet: verdedigingsmodus om je aankoop tóch te rechtvaardigen. Dan heb je de games die helemaal niet op je platform komen en je toch graag wil spelen: rechtvaardiging zoeken door de kwaliteit van de andere games te downplayen of die van je eigen games (onterecht) op te hemelen: opnieuw een probleem in de rechtvaardiging van je aankoop goedpraten.
2) community: continu word je geconfronteerd met bovenstaande feiten. Is het zo dat je af en toe een game in de winkel koopt en je je niet drukmaakt om de community of specifieke games die wel of niet komen dan word je daar niet mee geconfronteerd en is het dus niet nodig om het proces van rechtvaardiging van aankoop keer op keer opnieuw door te maken.
Daarom is het ook zo: de fanboys die het HARDST schreeuwen dat de console die ze niet hebben gekocht minder is of dat specifieke games of elementen van hun eigen console beter zijn het MEEST moeten compenseren voor het gebrek aan rechtvaardiging dus het MEEST interesse hebben in de console die ze niet hebben gekocht dan iemand die minder hard schreeuwt. Ongeacht of ze tevreden zijn met het eigen systeem. |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 24 Jun 2009 21:47 Onderwerp:
| |

|
Wii?
Ok, atm vind ik 360 ook een stuk cooler :d |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 24 Jun 2009 21:59 Onderwerp:
| |
|
Lol.
De ps3 is veels te duur...
Net als Pachter al zei Sony is ripping of the Consumer.
Daar sluit ik me dan bij aan, Sony kan wel allerlei dingen zeggen maar ze maken het niet waar.
Het voordeel van Blu/Ray is bijna niet zichtbaar op het moment.
Je moet games van te voor installeren. ±S
De WII heeft een gebrek aan triple A titels in vergelijking met 360 en ps3. Graphics zijn dan ook dramatisch slecht, en het is nu al 2,5 jaar later en situatie verbetert niet. Jammer dat de WIImotion plus nu pas aankomt na 2,5 jaar. Red Steel 2 lijkt dan ook een van de meest belovende Wiititels te worden, en het gene gaat brengen wat Red Steel 1 had moeten brengen. Jammer dat Nintendo zich teveel richt op Casualgames en daardoor de WII niet genoeg Toptitels krijgt. Mario Galaxy 2 en Zelda komen bijvoorbeeld pas volgend jaar.
Dan MS 360 nog, geen commentaar. MS brengt een uitstekende console uit met goede service, een sterke line/up ieder jaar weer, en ze weten de Core-hardcore gamer tevreden te houden. Prijskaartje mooi ±D |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:04 Onderwerp:
| |

|
Xbox 360 ging stuk bij me. Koop daarna lekker een nieuwe. Zegt genoeg toch? Als ik een PS3 wou had ik net wat minder uitgegeven aan me PC Die PS3 komt wel in huis, als GT5 een keertje uitkomt en de prijs wat zakt...
Ben ik nu een fanboy? |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:07 Onderwerp:
| |

|
Er is maar één shooter voor me  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:12 Onderwerp:
| |

|
Bedoel je Metal gear Solid : Rising? Kon het niet laten
Als GT5 uitkomt zal ik wel een PS3'tje in huis halen En die eene shooter was Crysis btw  |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:15 Onderwerp:
| |
|
Goed Iniaitief MarcianoNL.
Fanboys? Dat slaat nergens op die horen er niet...
Mensen zouden gewoon eerlijk hun mening moeten geven en met een objectieve blik naar iets kijken, inplaats van PRO Console X te zijn.
Mensen moeten ook niet vergeten dat er dingen zijn zoals feiten.
PS3 is bijvoorbeeld een pak duurder dan de andere consoles, hoe je wilt keren of wentelen het blijft zo dat het duurder is dan de Concurrentie. Onder zulke dingen kom je niet onderuit.
Ik sta aan de kant van Marciano.
Hoewel Neutraal zijn ook niet alles is, aangezien niet alles in deze wereld perfect is.... hoe graag je ook zou willen dat het zo is. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:21 Onderwerp:
| |

|
Is de PS3 enkel de beste voor jouw om Metal Gear Solid IV? en Akatora het is de bedoeling graag om een console te nemen die jouw favoriet is(Xbox 360 dus?) en te vertellen waarom ZONDER commentaar op de andere consoles.
Mooi verhaal Roderick en in dat opzicht snap ik het ook wel een klein beetje waarom mensen hun console willen beschermen. Alleen ben ik weer iemand die het kinderachtig vind om op deze manier commentaar te gaan geven over de andere consoles. Als een exclusieve franchise multiplatform gaat zou je hier niet over moeten zeiken, de game komt nog steeds naar jouw console maar nu ook naar de andere. Mensen die hierop zeiken zijn imo. gierig en moeten leren delen met andere. We zijn tenslote allemaal gamers en gamers gamen graag. Consoles moet beschermt worden door de bedrijven achter de consoles en de uitgevers van de games en niet door de gamers. Kun je het niet hebben dat Super Mario Galaxy niet naar de PS3 of Xbox 360 komt? Dan koop je toch gewoon een Nintendo Wii? Niet moeilijk doen en vooral geen achterlijke comments plaatsten met daarin je haat naar een bepaalde console omdat je zelf geen geld wilt/kunt uitgeven aan die console.
En noem iedereen niet meteen een fanboy. Ik heb al meerdere keren gelezen dat mensen worden uitgescholden of uitgemaakt voor een fanboy omdat ze bijvoorbeeld een Halo 3 niet leuk vinden. Dit gaat nergens over, hier een voorbeeld:
Citaat: | Gast (85.17.199.xxx) op 23-06-2009 om 10:58
30fps...No thanks. LAG.
Kraanwater op 23-06-2009 om 11:57 [Niv: 6 / Exp: 290]
Bronnen? Waar heb je dat gelezen, bewijs het eens dat er lag is. Oh, wat? Kun je dat niet? Jaloers dat die niet op jouwn console uitkomt? jammer he, misschien is het tijd voor je om een ps3 te kopen, of willen je papa en mama dat niet voor je kopen?
Gezer op 23-06-2009 om 14:06 [Niv: 282 / Exp: 14122]
Gast (85.17.199.xxx) op 23-06-2009 om 10:58
Oh iemand is jaloers dat em straks geen matchkes kan spelen met 256 man op zijn console... |
Mijn vraag is: Hoe moeten jullie weten op welke console hij speelt? Misschien heeft hij een PS3 maar lijkt MAG hem gewoon niets aan. Reageer volgende keer gewoon met iets meer respect naar andere aub. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:40 Onderwerp:
| |

|
Ik weet dat ik naar dat topic zou kunnen gaan. Maar aangezien er zoveel fanboys komen de laatste tijd zou ik graag hun mening willen weten in dit topic over hun console. Die comments in dat bericht waren niet persoonlijk maar slechts een voorbeeld van dingen die soms gepost worden op deze site. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:43 Onderwerp:
| |

|
Ja. Twee keer uitgespeeld en ga beginnen met de 3e keer. Waarom? |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:57 Onderwerp:
| |

|
snes rules .
jullie kunnen beter dit topic sluiten want beter dan dit komen ze niet |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:57 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | beste game... |
Super Mario Bros 3 |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 24 Jun 2009 22:58 Onderwerp:
| |

|
Metal Gear Solid 4 zie ik niet als de beste game hoor? Dit is misschien jouw mening maar niet die van mij. Maar kunnen we weer on-topic gaan of het topic sluiten als het niemand boeit. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 24 Jun 2009 23:12 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Gezer schreef: | beste game... |
Super Mario Bros 3 |
Whaha  |
|
Terug naar boven |
|
|
no-ps4-no-living |
Geplaatst: 24 Jun 2009 23:17 Onderwerp:
| |

|
ik heb ps3 gekozen omdat ik vroeger geen één andere console kende dan de playstaition  |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 24 Jun 2009 23:20 Onderwerp:
| |

|
Lol, al die mensen die hier nu posten geven eigenlijk toe dat ze Fanboy zijn. Goed topic, maar van de meesten wist ik het al. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Jun 2009 23:22 Onderwerp:
| |

|
PS3 is mijn favoriete console (deze gen), omdat de exclusive`s mij meer aanspreken dan bij de 360.
===============
Het is waar dat ik Pc/360 games niet als exclusive`s vind tellen en dat ik Halo niks vind, maar dat heb ik altijd al gevonden. Zelfs toen ik een Xbox 360 had.
Als MS dit doet zou ik wel weer een 360 willen hebben:
Verwijder die avatar`s.
Cancel Milo & ontsla Peter Molyneux en laat Lionhead werken aan een nieuwe hardcore i.p.
Cancel Rare`s Natal games en laat ze werken aan een nieuwe Conker, Battletoads of Perfect Dark.
Blue Dragon 2 & Lost Oddisey.
Breng een nieuwe controller uit met verbeterde d-pad.
Zorg dat XBL gratis word.
==============
Dat is het zoon beetje maar dat zal jammer genoeg nooit gebeuren, dus geen Xbox meer voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Jun 2009 23:57 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | Bedoel je Metal gear Solid : Rising? Kon het niet laten |
Geen Solid Snake, helaas.  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 25 Jun 2009 00:42 Onderwerp:
| |

|
Je gaat toch ook niet over GTA's klagen, verandert het hoofdpersonage ook altijd. Gameplay zal wel veel gemeen hebben.
Xbox live, 40 euro per jaar is echt niet overdreven duur hoor, zeker niet voor zo'n uitstekende service. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 25 Jun 2009 00:51 Onderwerp:
| |

|
Nee het gaat over het veranderen van personages. Maar waarom zo vast aan 1 game? |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 25 Jun 2009 01:13 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | Nee het gaat over het veranderen van personages. |
Is nogal een verschil tussen een open-world spel als GTA zonder vast hoofd personage of een sneak/action spel gebaseerd op 1 hoofdlijn (Big Boss + klonen)
Anyways, waarom ik voor de PS3 ben gegaan ipv een Xbox.
- Blu-Ray. Ik hou van films en films ook van mij
- HDMI, Optical Out
- MotorStorm/Uncharted/Heavenly Sword/Ratchet & Clank spraken mij aan toen der tijd (mei/juni 2008)
- Weten dat MGS4 er aan kwam
- Tekken 100% zeker op een PlayStation (later ook 360)
- Mass Effect en BioShock al in bezit op PC
- Build-in WiFi
- Controllers met accu (heb al ervaring met batterijen en een Wii....)
- Controller was uiteindelijk toch geen boomerang/banaan geworden en t vertrouwde PlayStation design (heb al een PS1 en PS2 gehad)
- Online kost niets extra
- Browser
- Gegarandeerd regio vrije spellen
- Makkelijk te vervangen hardeschijf
Dit waren met de aanschaf mijn hoofd redenen. Een 360 kon voor mij weinig betekenen. Te weinig denderende exclusives die mij trokken. Heb totaal niets met Halo en dan houd t gauw op met de 360. Had de 360 dezelfde games gehad en Blu-Ray addon was het een moeilijke keuze geweest. De exclusives hebben toch echt de doorslag gegeven. Als MGS, Tekken en R&C fan, WEET je dat je deze nooit allen kan spelen op een andere console als een PlayStation console. Nu is er meer sprake van multi-console games ja, maar dat was begin 2008 nog niet te zeggen.
Uiteindelijk ben ik nog altijd heel tevreden met mijn console. De Blu-Ray films draaien lekker, het verwisselen van de harde schijf koste geen enkele moeite en er zijn mooie spellen bijgekomen in de collectie! Ook het afspelen van DivX bestanden van een USB stickie verloopt vlekkeloos. Ik geniet nog steeds bijna elke dag van mijn console en heb er dan ook absoluut geen spijt van! |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende |