Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Geloof jij in god?
ja
23%
 23%  [ 14 ]
nee
76%
 76%  [ 46 ]
Totaal aantal stemmen : 60

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 12:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan bestaat de Kerstman en zijn gevolg dus ook weer, want niemand heeft hem ooit gezien, dus is het niet bewezen dat hij niet bestaat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 12:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

De Kerstman zou een bovengrondse basis op de Noordpool hebben, de hele Noordpool is gezien, ergo hij bestaat niet. Falsificatie. Maar ja, de Kerstman kun je nog simpeler afwijzen: liggen er bij kerst bij jou dingen onder de schouw?
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
De Kerstman zou een bovengrondse basis op de Noordpool hebben, de hele Noordpool is gezien, ergo hij bestaat niet. Falsificatie. Maar ja, de Kerstman kun je nog simpeler afwijzen: liggen er bij kerst bij jou dingen onder de schouw?

Bovengrondse basis = door iemand verzonnen, wie weet had hij het fout. Daarnaast zou hij ontzichtbaar kunnen zijn waardoor hij nog altijd zou kunnen bestaan, maar waardoor wij hem dus niet kunnen zien. Maar dit is misschien de meest onnodige discussie ooit, ik wou enkel mijn punt duidelijk maken dat ik het niet eens ben met die theorie.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 12:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

N!CE schreef:
Ik wou enkel mijn punt duidelijk maken dat ik het niet eens ben met die theorie.
Dat is je volste recht. Ik geef alleen een theorie aan die algemeen aanvaard wordt door wiskundigen en wetenschappers voor het bewijzen.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 12:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, en volgens diezelfde theorie moeten we aannemen dat het vliegende spaghetti monster, de IPU alsmede als alle andere goden van alle andere religies allemaal waar zijn. Het falsificationisme wordt niet voor niets nogal bekritiseerd. Het is een idealisme, geen realistische praktische theorie over het algemeen.
Terug naar boven
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat

ik respecteer iedereen die niet in god gelooft want het is hun eigen keuze of ze erin geloven of niet.

maar ik vind dat er paar dingen zijn in de wereld waarbij ik persoonlijk zelf echt denk dat moet wel door god gebeurt zijn

bijv.de aarde is ontstaan door een oerknal (en die is dan zeker weer door 50 andere dingen ontstaan)maar hoe is de allereerste ding ontstaan die de oerknal heeft veroorzaarkt

ik denk god

nog een voorbeeld:

wonders bijvoorbeeld,een kleine kind valt van een 40 meter hoge boom en overleeft het (of iets in die richting)hoe is dat gekomen?

ik denk god

ik vraag me alleen af wat de antwoorden zijn van de mensen die niet in god gelofen?
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 15:20    Onderwerp: Reageren met citaat

no-ps3-no-living schreef:
ik respecteer iedereen die niet in god gelooft want het is hun eigen keuze of ze erin geloven of niet.

maar ik vind dat er paar dingen zijn in de wereld waarbij ik persoonlijk zelf echt denk dat moet wel door god gebeurt zijn

bijv.de aarde is ontstaan door een oerknal (en die is dan zeker weer door 50 andere dingen ontstaan)maar hoe is de allereerste ding ontstaan die de oerknal heeft veroorzaarkt

ik denk god

nog een voorbeeld:

wonders bijvoorbeeld,een kleine kind valt van een 40 meter hoge boom en overleeft het (of iets in die richting)hoe is dat gekomen?

ik denk god

ik vraag me alleen af wat de antwoorden zijn van de mensen die niet in god gelofen?

- Sommige vragen zijn geen antwoord op te vinden. We weten het gewoon nog niet, misschien komen we er nooit achter. Maar dat wetenschap een vraag (nog) niet kan beantwoorden is geen bewijs voor god. Het is gewoon een onbeantwoorde vraag. Zo kan ik ook vragen, waar komt god dan vandaag? Bestaat hij "altijd" al? Wat is "altijd"? Was god er voordat het concept "tijd" bestond?

- Niels heeft op pagina 2 een link (klik hier) gepost die hier wel wat nuttigs over zegt; we hebben geen toegang tot verdere gegevens over het verhaal van het jongetje dus dan kun je ook geen zinnig wetenschappelijk antwoord geven. Betekent nog niet dat het een "wonder" is. Een "wonder" kun je ook beschouwen als iets dat een hele kleine kans van gebeuren heeft maar toch gebeurt; gewoon kans berekening dus.

Ik vind de mysteries in 't leven echt tof, ik ben blij dat er nog zo veel vragen zijn waar we geen antwoorden op hebben, anders zou het ook zo saai zijn en hebben we niks meer om over te filosoferen...
En sommige mensen zien god als antwoord op de meeste/alle open vragen. Tja, ieder z'n eigen ding.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 16:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe verder we in tijd gaan, hoe meer antwoorden we krijgen van de mysteries. We hebben al bijvoorbeeld de link gevonden van de evolutie theorie.

Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat

^ dat bleek alsnog niet te kloppen. Maar goed, evolutie is toch al lang min of meer bewezen.
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 16:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Uchiha_Shadow schreef:
^ dat bleek alsnog niet te kloppen. Maar goed, evolutie is toch al lang min of meer bewezen.

hoezo min of meer? wetenschappers hebben evolutie voor hun neus zien gebeuren. ze hebben namelijk een bacterie gepakt die zich redelijk snel kan aanpassen (we praten dan over een paar generaties) en die hebben ze aan allemaal verschillende omstandigheden blootgesteld, en de bacterien bleken zich gewoon aan te passen door hun genetische code te veranderen e.d. oftewel, evolutie is bewezen.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

BeWario schreef:
Uchiha_Shadow schreef:

hoezo min of meer? wetenschappers hebben evolutie voor hun neus zien gebeuren. ze hebben namelijk een bacterie gepakt die zich redelijk snel kan aanpassen (we praten dan over een paar generaties) en die hebben ze aan allemaal verschillende omstandigheden blootgesteld, en de bacterien bleken zich gewoon aan te passen door hun genetische code te veranderen e.d. oftewel, evolutie is bewezen.

Geen zin om al te diep in te gaan op het verschil tussen een bewijs en een experiment, een theorie en een feit, etc etc, dus ik link maar hierheen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_as_theory_and_fact

Het mag overigens duidelijk zijn dat ik zeker wel in evolutie "geloof", ik heb geen twijfels over de grote lijnen, maar er worden wel vaker (kleine en soms grote) aanpassingen gemaakt in theorieen.
Terug naar boven
The Big N BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 18:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik sprak vandaag een kerel bij ons bij de supermarkt, hij wou me een vraag stellen. Hij vroeg: Waar ga je heen als je dood gaat?
Ik zo: Eeh naar m'n kist meneer.
Daar had hij geen antwoord op, jammer, want ik hou wel van gesprekken met zeer gelovigen...
Terug naar boven
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 19:05    Onderwerp: Reageren met citaat

The Big N schreef:
Ik sprak vandaag een kerel bij ons bij de supermarkt, hij wou me een vraag stellen. Hij vroeg: Waar ga je heen als je dood gaat?
Ik zo: Eeh naar m'n kist meneer.
Daar had hij geen antwoord op, jammer, want ik hou wel van gesprekken met zeer gelovigen...
nou ik ben niet zeer gelovig maar ik ben wel gelovig dus als je een vraag hebt stel maar
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Evolutie sluit een god niet uit en vice versa.
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 19:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ik toch maar in het vliegend spaghettimonster moet geloven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Niels BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk god

Haha. Maar hoe is God dan ontstaan? Jij gaat ervan uit dat alles een oorzaak moet hebben, maar dit spreek je dan tegen door een "God" te ontwerpen die dit niet heeft? Je ziet toch zelf dat dit een contradictie is?

Het enige correcte antwoord op die vraag is: dat weten we (nog) niet. We kunnen nie eenmaal niet op alles een antwoord hebben.

Citaat:

ik denk god

Wat is een wonder/mirakel? Laten we aannemen dat we hiermee het volgende bedoelen: "een ongelooflijk evenement dat we niet kunnen verklaren". Akkoord?

Wel zoals mij eerder gepost filmpje al zei zit hierin een grote contradictie:

"we kunnen het niet verklaren" => "god heeft het gedaan"
of
"we kunnen het niet verklaren" => "Ik heb een verklaring"

Dit klopt toch niet? Als je iets niet kunt verklaren wil dat gewoon zeggen dat JIJ het niet kan wegens een gebrek aan kennis. Hieruit concluderen dat er zoiets als een God bestaat is flauwekul.

Verder (wederom zie filmpje) kan je van andere mensen ook niet verwachten dat zij een verklaring hebben enkel en alleen gebaseerd op jouw woord. Misschien was dat jongetje op een bladerbed gevallen die zijn val brak? Mischien had die jongen zich nog net kunnen vastgrijpen? Misschien was die boom niet echt 40 meter hoog... Allemaal variabelen waar wij geen toegang tot hebben en die wij dus niet kunnen controleren.

Verder even over "evolutie". Evolutie is inderdaad een theorie en geen vaststaand feit. Maar wat wel opvalt is het volgende:

- alle nieuwe ontdekkingen: fossielen, DNA, genen,.... passen perfect in het plaatje. Er is in 175 jaar niks gevonden dat de theorie tegenspreekt (en de kerk heeft series haar best gedaan om dit te proberen ) Dus is het de moeite waard om dit serieus te nemen, niet?

-Andere dingen die nooit "bewezen" zijn includeren o.a. zwaartekracht. En er gaat toch niemand ontkennen dat zwaartekracht niet bestaat?

Een "theorie" is niet iets dat je in een café op 1,2,3 verzint.
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 19:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Niels schreef:

ik denk god

Haha. Maar hoe is God dan ontstaan? Jij gaat ervan uit dat alles een oorzaak moet hebben, maar dit spreek je dan tegen door een "God" te ontwerpen die dit niet heeft? Je ziet toch zelf dat dit een contradictie is?

Het enige correcte antwoord op die vraag is: dat weten we (nog) niet. We kunnen nie eenmaal niet op alles een antwoord hebben.

Citaat:

ik denk god

Wat is een wonder/mirakel? Laten we aannemen dat we hiermee het volgende bedoelen: "een ongelooflijk evenement dat we niet kunnen verklaren". Akkoord?

Wel zoals mij eerder gepost filmpje al zei zit hierin een grote contradictie:

"we kunnen het niet verklaren" => "god heeft het gedaan"
of
"we kunnen het niet verklaren" => "Ik heb een verklaring"

Dit klopt toch niet? Als je iets niet kunt verklaren wil dat gewoon zeggen dat JIJ het niet kan wegens een gebrek aan kennis of informatie. Hieruit concluderen dat er zoiets als een God bestaat is flauwekul.

Verder (wederom zie filmpje) kan je van andere mensen ook niet verwachten dat zij een verklaring hebben enkel en alleen gebaseerd op jouw woord. Misschien was dat jongetje op een bladerbed gevallen die zijn val brak? Mischien had die jongen zich nog net kunnen vastgrijpen? Misschien was die boom niet echt 40 meter hoog... Allemaal variabelen waar wij geen toegang tot hebben en die wij dus niet kunnen controleren.

Verder even over "evolutie". Evolutie is inderdaad een theorie en geen vaststaand feit. Maar wat wel opvalt is het volgende:

- alle nieuwe ontdekkingen: fossielen, DNA, genen,.... passen perfect in het plaatje. Er is in 175 jaar niks gevonden dat de theorie tegenspreekt (en de kerk heeft series haar best gedaan om dit te proberen ) Dus is het de moeite waard om dit serieus te nemen, niet?

-Andere dingen die nooit "bewezen" zijn includeren o.a. zwaartekracht. En er gaat toch niemand ontkennen dat zwaartekracht niet bestaat?

Een "theorie" is niet iets dat je in een café op 1,2,3 verzint.
Terug naar boven
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat

@niels je hebt wel in iets gelijk namelijk dat sommige dingen niet kunnen verklaard worden omdat we geen genoeg kennis hebben maar geloof me, er zijn echt dingen die we niet weten en de reden daarvoor is echt niet omdat we geen genoeg kennis hebben en hoelang de mensheid ook zal leven we zullen die kennis nooit krijgen omdat mensen die kennis niet hebben.zoals bijvoorbeeld een meisje in een beest veranderde (of iets in die richting) omdat ze de bijbel of koran op de grond gooide (of iets in die richting),ben je het met me eens dat sommige dingen de mensheid nooit achter zullen komen
Terug naar boven
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

die bedoelde ik ja gezer thx voor de pic
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik verklaar 'm met een woord: Photoshop.
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 20:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Uchiha_Shadow schreef:
Ik verklaar 'm met een woord: Photoshop.

Win

Nee maar die pic is echt gewoon fake hoor.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor de geintreseerde, 'keihard bewijs' van het bestaan van God.

Citaat:
ÉÉN
Het eerste bewijs van Gods bestaan is dat de evolutionisten uitgaan van bestaande wetten. Er is dus een Wetgever.

TWEE
Een bewijsbare wetenschappelijke wet, de Wet van Biogenisis, leert dat het levende alleen uit het levende voortkomt. Er is dus een Gever van leven.

DRIE
Materie moet op een zeker tijdstip tot bestaan gekomen zijn. Stel eens dat uranium in 10 miljard jaar in overgangsfasen ontbindt tot lood. Als uranium eeuwig zou hebben bestaan, dus veel langer dan 10 miljard jaren, dan zou er vandaag geen uranium meer bestaan. Maar er is nog heel wat uranium.
Door erosie zou de aarde zonder begin vlak moeten zijn, een vlakke bol zonder bergen en dalen. Er is dus een begin van materie en dat vereist een Schepper.

VIER
Alle levende wezens zijn geschapen naar hun eigen aard. De mens kan dus niet ontstaan zijn uit een vreemd micro-organisme of uit een aap.
Laat de wetenschap maar eens proberen het embryo van een vis tot olifant of mens te laten uitgroeien. Er is geen ontwikkeling van de ene soort tot de ander. God onderhoudt deze wetten.

VIJF
De volmaakte orde van het heelal getuigt van een ontwerp, een wereld die getuigt van ontwerp. Leven is afhankelijk van ander leven en sterven volgens een gecompliceerd ontwerp. Alles wat bestaat getuigt van een Plan. Er is een Ontwerper.

ZES
Vervulde profetie bewijst Gods bestaan.

ZEVEN
Verhoord gebed bewijst Gods bestaan.

Bron: http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/zevenbewijzen.html
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat

op punt 4, hoe verklaar je dan dat er eerst geen mensen waren, en later wel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 20:59    Onderwerp: Reageren met citaat

ÉÉN
Natuurwetten. De wetgever is de natuur. Een woordspeling die alleen toepasbaar is op sociale situaties loslaten op een filosofische topic is een beetje zielig, niet bepaald bewijs.

TWEE
Helaas is er ook al een keiharde theorie over hoe het leven in z'n eerste plaats in ontstaan, de oersoep if you will. En als er leven uit leven komt en god is de gever, dan is god toch levend? Als god een levend wezen is dan kan hij dood. Als god dood kan is hij niet perfect. Hier ligt een beetje een knelpunt van bepaalde religies: je kunt niet god telijkertijd als mens en als godheid/perfectie beschrijven.

DRIE
Wetenschappelijk gezien pure onzin, behalve de vraag "waar komt materie" vandaan natuurlijk. Zoals al op de vorige pagina besproken, een open vraag, maar geen bewijs van het bestaan van god. Gewoon een vraagteken, niets meer.

VIER
Ouch, nu ga je opeens beweren dat de theorie van evolutie niet klopt? Toch maar eens wat meer onderzoek daarvan lezen voor domme claims te maken. De evolutietheorie heeft helemaal niks te maken met het uitgroeien van 1 embryo. Het is een proces dat zich over miljoenen jaren uitstrekt, iets wat zich niet makkelijk laat simuleren, alleen op klein niveau.

VIJF
"Volmaakt" is een mening. "Het universum is perfect" is een mening. Ik ben van mening dat het helemaal niet perfect is, 't is gewoon complex. Natuur kan best complex zijn zonder dat er een ontwerper is.

ZES
Doe 5 miljoen profeties en ongetwijfeld komen er een paar uit, dat heet kansberekening. Hoe zit 't met al die profeties die niet uitgekomen zijn? Ik als heidene kan ook profeties doen die uitkomen, zorgt god daar dan ook voor?

ZEVEN
Zie punt 6.

N!CE, jij gelooft dus niet in evolutie? Degene die dit heeft geschreven weet duidelijk z'n standpunt over evolutie niet duidelijk weer te geven, in het ene punt wordt 't bevochten terwijl het in het volgende punt als begin van het "bewijs" van god wordt gebruikt.

Geen van deze 6 punten is bewijs, het zijn hoogstens aannames van een bepaalde filosofie, en dat is alles wat religie is. Je kunt niet bewijzen dat ie niet bestaat en ook niet bewijzen dat ie wel bestaat, dat is het mooie van dit dilemma.
Als religieuze mensen denken dat er duidelijk rationeel bewijs is dat god bestaat vind ik dat behoorlijk arrogant, de wetenschappelijke methode juigt dit soort bewijs natuurlijk van harte aan. Het is niet zo dat atheisten moeite doen om te geloven dat er geen god is, ze hebben geen gigantisch bord voor de kop. Ze willen gewoon duidelijk bewijs. Dit is geen bewijs, dit zijn quasi-intelligente aannames. Wederom, behoorlijk arrogant om te denken dat geen atheisten zich nog van deze dingen op de hoogte is, het is gewoon een andere manier op naar dingen kijken. Als je uit gaat van 't bestaan van god dan zie je het "bewijs" van 't bestaan overal, omdat je jezelf al hebt overtuigt.

Laatst aangepast door Uchiha_Shadow op 16 Jun 2009 21:31; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
dek BerichtGeplaatst: 16 Jun 2009 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
ÉÉN
Het eerste bewijs van Gods bestaan is dat de evolutionisten uitgaan van bestaande wetten. Er is dus een Wetgever.
(Een wet of wetmatigheden waar wetenschappers eigenlijk naar zoeken hebben niks te maken met god. De aarde draait door de 'laws of physics' niet persé door een god die die wetten verzonnen heeft, dat hebben wij namelijk).
TWEE
Een bewijsbare wetenschappelijke wet, de Wet van Biogenisis, leert dat het levende alleen uit het levende voortkomt. Er is dus een Gever van leven.
(hoe verklaar je kruisingen, muilezels etc. Evolutie doet duizende zoniet tienduizenden generaties over duidelijk aanwijsbare genetische veranderingen).
DRIE
Materie moet op een zeker tijdstip tot bestaan gekomen zijn. Stel eens dat uranium in 10 miljard jaar in overgangsfasen ontbindt tot lood. Als uranium eeuwig zou hebben bestaan, dus veel langer dan 10 miljard jaren, dan zou er vandaag geen uranium meer bestaan. Maar er is nog heel wat uranium.
Door erosie zou de aarde zonder begin vlak moeten zijn, een vlakke bol zonder bergen en dalen. Er is dus een begin van materie en dat vereist een Schepper.
(En wie is dan de schepper van de schepper en diens schepper, dat wij het begin van de tijd niet kunnen verklaren betekent niet persé dat er een god bestaat)
VIER
Alle levende wezens zijn geschapen naar hun eigen aard. De mens kan dus niet ontstaan zijn uit een vreemd micro-organisme of uit een aap.
Laat de wetenschap maar eens proberen het embryo van een vis tot olifant of mens te laten uitgroeien. Er is geen ontwikkeling van de ene soort tot de ander. God onderhoudt deze wetten.
(weer argument, dat je iets niet kan verklaren betekent niet dat god het gedaan heeft. Ze dachten ook dat onweer ontstond door een god nu weten we beter. Bewijst niks)
VIJF
De volmaakte orde van het heelal getuigt van een ontwerp, een wereld die getuigt van ontwerp. Leven is afhankelijk van ander leven en sterven volgens een gecompliceerd ontwerp. Alles wat bestaat getuigt van een Plan. Er is een Ontwerper.
(volmaakt is een mening zegt niks over het heelal. Het heelal is zo groot dat er geen bewijs voor of tegen een god is, bewijst weer niks)
ZES
Vervulde profetie bewijst Gods bestaan.
(daar is ook geen bewijs voor, zelfs bewijs voor het bestaan van Jezus als persoon zegt niks over het bestaan van god. God kan erbij verzonnen zijn etc.)
ZEVEN
Verhoord gebed bewijst Gods bestaan.
(bewijst ook niks, kan worden verklaart door het toeval (hoeft niet) maar kan wel dus geen uitsluitend bewijs voor een god. Kan ook zeggen dat er een magische broodkruimel bestaat en dan gaan bidden of ik een biertje van hem krijg. Als ik dan een paar keer naar de kroeg ben geweest en ik krijg een biertje zegt dat niks over het bestaan van dat magische broodkruimelje. (hoop dat je dat wel inziet). Maar iets niet kunnen verklaren is wat anders dan 'bewijs' voor een god.

Neem aan dat Uchiha Shadow een aantal raakpunten met mij heeft, sorry:P Uchiha. Maar net als hem denk ik dat je kritisch gaat denken je wel inziet dat die punten nergens op slaan.

Laatst aangepast door dek op 16 Jun 2009 21:22; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 6

Ga naar: