Gebruikt een echte gamer cheats of walkthroughs om een game uit te spelen? |
Geen van beide, een gamer doet alles zelf, ook al kost het hem zijn leven! |
|
8% |
[ 2 ] |
Cheats zijn dope, die moeten eigenlijk gewoon in de gebruiksaanwijzing staan. |
|
4% |
[ 1 ] |
Walkthroughs zijn het helemaal, zonder die walkthroughs zou ik nog nooit een spel hebben uitgespeeld. |
|
0% |
[ 0 ] |
Wat zou het, gebruik ze gewoon allebei, dan heb je ieder spel binnen een dag uitgespeeld. |
|
4% |
[ 1 ] |
Walkthrougs kun je wel gebruiken, maar alleen als je anders echt niet verder komt. |
|
83% |
[ 20 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 24 |
|
Auteur |
Bericht |
|
Devilly |
Geplaatst: 19 Feb 2007 09:27 Onderwerp: Gebruik van cheats en walkthroughs
| |
![]()
|
Dat cheaten online een grote schande is voor de "gamers community", dat weet iedere echte gamer. ***Zie het laatste bericht over WoW***
Maar offline is weer heel iets anders. Bij GTA bijvoorbeeld, kun je heel wat lol trappen door een paar cheats te gebruiken.
Maar wat vinden jullie van offline cheats gebruiken om een game uit te spelen? En hoe staan jullie tegenover het gebruik van walkthroughs?
....ikzelf vind dat cheats gebruiken om een spel uit te spelen, triest is. Als je een spel al een keer hebt uitgespeeld en het nog een keer gaat spelen, simpel om lol te maken, dan is het OK, maar om het echt uit te spelen, vind ik het gewoon zwak. Walkthroughs daarentegen, kunnen wel, vind ik. Gisteren en vanmorgen, bijvoorbeeld, was ik met Golden Sun: The Lost Age bezig en ik kwam echt niet verder, en toen ben ik bezweken onder de druk en ben op internet op zoek gegaan in een walkthrough.
***Ik zelf heb gestemd op de laatste keuze ("Walkthrougs kun je wel gebruiken, maar alleen als je anders echt niet verder komt."). |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 19 Feb 2007 13:12 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik ben het volledig met je eens. Ik kan me herinneren dat ik ooit iemand sprak die opschepte over hoe ver hij was met Commandos ('t was al aardig wat jaren terug), en eerst vond ik het een behoorlijke prestatie. Ik kwam er echter later achter dat hij met cheats aan het werken was, volgens mij had ie oneindige sniper kogels, waardoor het een eitje werd de levels door te werken. Een spel verliest op zo'n manier alle leukigheid en uitdaging.
Mocht ik al eens cheats gebruiken, dan is dat nadat ik een game heb uitgespeeld en nog eens wil kijken wat er nog meer mogelijk is. Zo koste het me in Megaman X8 wel heel veel tijd om genoeg geld bij elkaar te sprokkelen om alle upgrades te kopen, dus uiteindelijk heb ik maar een trainer ingezet om enkele miljoenen te krijgen.
Voor walkthroughs geldt ook wat jij zegt: ik gebruik ze als ik echt niet verder kom, maar pas nadat ik het zelf al heb geprobeerd. Soms ben ik wel wat te lui en grijp ik na een halfzachte poging meteen naar Gamefaqs, maar het geeft toch heel wat meer voldoening om zelf uit te vogelen hoe je verder moet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 19 Feb 2007 13:35 Onderwerp:
| |

|
Als ik even vast zit verlies ik snel mijn geduld, en dan is een walkthrough snel gevonden. Cheats gebruik ik niet, op die manier is het spelen van een game gewoon een stuk minder leuk. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 19 Feb 2007 15:01 Onderwerp:
| |
![]()
|
Weet je, nu ik er zo over nadenk baal ik ontzettend over het gebruik van walkthroughs bij Shadow of the Colossus. Die game is al ontzettend kort en ik heb ook nog eens aardig wat walkthroughs genuttigd en niet alleen toen ik niet verder kwam, maar ook vooraf heb ik er al ontzettend veel gelezen...simpelweg omdat ik alles over die game wilde weten. Maar helaas was dit juist een game, waarover je niets moet weten van tevoren.
De beste games zijn in dit opzicht trouwens wel racegames, want walkthroughs zijn daarbij over het algemeen volledig overbodig. (Behalve misschien bij de échte simulatoren, waarbij het afstellen van de auto nog wel eens lastig wil zijn.). |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 19 Feb 2007 16:44 Onderwerp:
| |
![]()
|
Speel een spel zelf uit, of ga net zover als je zelf kan, maar ga geen cheats of walkthrougs gebruiken.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 19 Feb 2007 18:22 Onderwerp:
| |
![]()
|
@ ms90isr: nee, dat is lekker, dan heb je een spel half uitgespeeld en dan doe je er niets meer mee, omdat je niet verder komt. |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 19 Feb 2007 19:14 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik wil wel het idee hebben dat IK het spel heb uitgespeeld, en niet een cheatsite |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 19 Feb 2007 19:17 Onderwerp:
| |

|
Het gebruiken van een simpele cheat of het lezen van een kleine tip/hint is toch wel wat anders. Voor mij is de lol er gewoon snel af als ik niet 1-2-3 weet wat ik nu moet doen. Dat zal ook wel te maken hebben met mijn ongeduldigheid. Het uitspelen van de meeste games is er bij mij dus ook niet echt bij. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 19 Feb 2007 19:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Walkthroughs zijn perfect in orde, dan moet je het nog altijd zelf doen, je krijgt alleen een hulpje. Ik heb geen problemen met walkthroughs, hoewel ik ze zelden gebruik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 20 Feb 2007 08:43 Onderwerp:
| |

|
mmm ik probeer een spel eerst zelf uit te spelen, dan speel ik het meestal nog een keer uit met een walkthtough om er voor te zorgen dat ik alle geheimen etc ook heb (ik heb bij. geen zin om uren te spelen voor dat ene blauwe muntje in Mario Sunshine). |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 20 Feb 2007 11:53 Onderwerp:
| |
![]()
|
We zullen het even specifieker maken. Als je een spel zoals FF speelt, dan is de kans nihil dat je het helemaal uitspeelt zonder een walkthrough, toch?! Hoe sta je er dan tegenover? Probeer je het toch zonder, of gebruik je voor de zekerheid toch maar even zo'n ding?  |
|
Terug naar boven |
|
|
P-Bwoy |
Geplaatst: 20 Feb 2007 15:19 Onderwerp:
| |

|
Walkthroughs zijn wel een beetje valsspelen, ze leggen toch uit waar je naar toe moet en hoe je bepaalde dingen moet doen, ik vind het niet echt cool. Dit wil niet zeggen dat ik het nooit heb gedaan, maar ik voel me altijd wel een beetje schuldig, ik wil graag zélf alles ontdekken... |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 20 Feb 2007 15:57 Onderwerp:
| |

|
ik kan wel snappen dat je alles zelf wil uitvinden maar bij sommige dingen is dat haast onmogelijk. Bij FF7 is het bijvoorbeeld onmogelijk om alle Enemy skills te krijgen zonder walkthrough. ALs je dat dan wel zou willen doen moet je alle beesten in heel de FF7 wereld bij langs (en dan ben je wel een paar uurtjes bezig).
Ik vind het zelf ook niet juist dat mensen meteen naar een walkthrough grijpen (zonder het eerste zelf geprobeerd te hebben) maar bij sommige spellen heb je eigenlijk geen andere keus. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 20 Feb 2007 16:47 Onderwerp:
| |
![]()
|
@ P-Bwoy: ik heb het zelfde probleem. Ook denk ik achteraf vaak: "Als ik nou gewoon wat langer had geprobeerd dit op te lossen, was me dat makkelijk gelukt." Maar dat is natuurlijk niet altijd, bijna nooit, waar.
Stefan L heeft wel een goed punt, want bij sommige spellen kun je blijven doorgaan met iets zoeken, je vindt het toch niet. Neem nu bijvoorbeeld FF X-2. Als je daarbij zo'n bepaalde dressphere wilt hebben moet je met één van die "leeuwen" gaan praten en een bepaalde zin zeggen, als je het spel dan nog een keer doet, met "New Game Plus", en je gaat weer naar hem toe, dan krijg je dat ding pas. Dit betekent dus dat als je alleen daarvoor dat spel nog een keer speelt, je heel het spel nog een keer moet uitspelen, om er later misschien achter te komen dat je toch de verkeerde zin hebt genomen (als je al erachter komt dat je dat ding zo moet krijgen...al is die kans al heel erg klein). |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 20 Feb 2007 17:23 Onderwerp:
| |

|
Een walkthrough kan soms erg nuttig zijn. Vooral bij eindbaasgevechten waar je bij elke poging een extreem lang filmpje moet afwachten of bij een onlogische actie. Cheats gebruik ik zelden. |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 20 Feb 2007 17:35 Onderwerp:
| |
![]()
|
Wat ik wel doe is vrienden of familie iets voor me laten halen, maar dat is meer uitleggen omdat ik heel slecht engels spreek snap ik dat dan niet
Van dat soort kleine dingetjes heb ik geen spijt  |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 22 Feb 2007 08:32 Onderwerp:
| |

|
ja ok maar ik denk niet dat de tekst laten vertalen door vrienden en famillie geldt als walkthrough . |
|
Terug naar boven |
|
|
P-Bwoy |
Geplaatst: 22 Feb 2007 09:22 Onderwerp:
| |

|
Kijk als je een game als FF helemaal wilt maxen en alle geheime dingen wilt vinden, heb je zeker een walkthrough nodig. Dat doe ik ook met elke RPG. Maar puur om de game uit te spelen heb je geen walkthrough nodig, dat wil ik gewoon zelf doen. Later als ik de game nog een keer ga spelen komt er eenwalkthrough bij om alles te vinden... |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 22 Feb 2007 10:43 Onderwerp:
| |

|
Zijn er ook mensen op dit forum die een allles gehaald hebben met een RPG zonder een walkthrough? |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 22 Feb 2007 11:19 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Stefan L schreef: | Zijn er ook mensen op dit forum die een allles gehaald hebben met een RPG zonder een walkthrough? |
Tja, theoretisch moeten ze er wel zijn, want er moet toch iemand die faqs/walkthroughs schrijven.
Ikzelf heb het in elk geval nooit voor elkaar gekregen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 22 Feb 2007 12:10 Onderwerp:
| |

|
P-Bwoy schreef: | Kijk als je een game als FF helemaal wilt maxen en alle geheime dingen wilt vinden, heb je zeker een walkthrough nodig. Dat doe ik ook met elke RPG. Maar puur om de game uit te spelen heb je geen walkthrough nodig, dat wil ik gewoon zelf doen. Later als ik de game nog een keer ga spelen komt er eenwalkthrough bij om alles te vinden... |
Agrees Voor mij gaat het ook voornamelijk om de extra's ná het uitspelen (dus bijvoorbeeld bij een tweede keer erdoor heen etc.) en dan vind ik dus dat walkthroughs wel handig zijn. Bij de eerste keer doorspelen moet je t lekker zelf uitinden hoe je verder moet enzo, geeft veel meer voldoening.  |
|
Terug naar boven |
|
|
prangstar |
Geplaatst: 22 Feb 2007 18:26 Onderwerp:
| |

|
Als je cheat ben je nep, Walkthroughs heb ik wel maar meer als collectors item |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 22 Feb 2007 20:16 Onderwerp:
| |
![]()
|
@ prangster: damn, jij spaart walkthroughs? Een echte die-hard gamer of wat?  |
|
Terug naar boven |
|
|
prangstar |
Geplaatst: 24 Feb 2007 10:56 Onderwerp:
| |

|
jah man een echte die hard, ik werk zelfs in een gameshop om er een schepje bovenop te doen |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 24 Feb 2007 18:47 Onderwerp:
| |

|
Cheats waarmee je het spel uitspeelt zijn belachelijk maar bij spelen als GTA(big bang, pro/thug/nuttertools) en THPS(moon physics, slow motion,perfect rail/manual) hebben sommige cheats wel een toegevoegde waarde.
Walkthroughs zijn wel handig maar hebben mij nog niet echt geholpen, maar soms is het wel handig om verzamelobjecten te vinden(zoals bij Ratchet and Clank de gold/platinum bolts) |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|