Auteur |
Bericht |
|
Asianator |
Geplaatst: 07 Jun 2009 18:42 Onderwerp: Folklore (PLAYSTATION®3)
| |

|
Folklore geeft je de keuze om het verhaal te volgen van Keats of Ellen. Keats is een ongelukkige journalist voor een derderangs tijdschrift dat zich bezighoudt met het bovennatuurlijke. Op een dag wordt hij gebeld door een vrouw die om zijn hulp vraagt. Hij besluit naar het afgelegen dorp waar de vrouw woont af te reizen, maar komt daar tot de ontdekking dat ze vermoord is. Vanaf hier start de game en is het aan de speler om de zaak op te lossen. Kiest de speler echter voor Ellen dan krijgt men een geheel ander verhaal voorgeschoteld. Ellen is een tienermeisje dat haar dagen voornamelijk vult met het wegdromen in haar eigen fantasie. Tot ze op een dag een brief ontvangt van haar overleden moeder. In de brief vraagt haar moeder haar om af te reizen naar een afgelegen dorp. Hetzelfde dorp waar Keats naartoe is gegaan.
Tijdens de game reis je als speler, ongeacht voor welk personage je kiest, door verschillende dimensies. In totaal reis je door zeven dimensies, zo bezoek je de ruďnes van een stad onderwater en een ingewikkeld doolhof. Elke dimensie is voorzien van een unieke stijl en bevat een andere vormgeving. Tijdens het reizen ontvouwt zich het verhaal wat gebaseerd is op allerlei bekende westerse sprookjes, hierbij komen spelers in aanraking met meer dan honderd verschillende wezens die elk een andere rol spelen in het verhaal. Sommige zijn vriendelijk andere kwaadaardig. Gedurende een gevecht met vijandelijke wezens maak je gebruik van de SIXAXIS. Door te schudden of de controller te kantelen activeer je verschillende krachten in je strijd met de vijand.
Persoonlijke mening:
Een van de vergeten toppers van de PS3, lijkt wel. Het spel is voor mij erg goed, en een van de beste games op het systeem. Voor een nieuwprijs van €39,99 is het een leuke game om te kopen. Bekijk eens wat gameplayvideo's op YouTube, lees wat recensies en beslis of deze Action/RPG iets voor jou is! Een echte aanrader!
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 07 Jun 2009 19:01 Onderwerp:
| |

|
Een van de eerste games die ik voor de PS3 heb gekocht. Erg goeie game idd. |
|
Terug naar boven |
|
|
wa |
Geplaatst: 08 Jun 2009 17:57 Onderwerp:
| |
![]()
|
Niet slecht maar als ik een RPG speelt opde ps3 kiest ik liever voor Fallout 3 of Eternal Sonata . |
|
Terug naar boven |
|
|
Free |
Geplaatst: 11 Aug 2009 16:00 Onderwerp:
| |
|
super spel, had alleen de demo op de ps3 maar aangezien m'n broer z'n ps3 heeft verkocht kan ik dit niet spelen/kopen |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 11 Aug 2009 18:20 Onderwerp:
| |

|
Geslaagd spel. Je moet het zelf spelen om het te kunnen waarderen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 11 Aug 2009 19:01 Onderwerp:
| |

|
Voor de twijfelaars, er is een demo beschikbaar in de Store. |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 01 Sep 2009 13:16 Onderwerp:
| |

|
Ik heb deze game nu al een jaar ofzo thuis liggen en ben er eindelijk aan begonnen, maar heeft er nog iemand het probleem dat (enkel) dit spel op je ps3 continu intensief van de bluray leest?
Als ik stil sta of eenmaal een gebied volledig doorlopen heb stopt het, maar als ik gewoon aan het spelen ben en door de gebieden loop(zoals doolin village) zit hij vrij veel lawaai te maken. Klinkt zoals wanneer je een game voor het eerst laad, maar dan telkens als je een stuk vooruit gelopen bent en hij weer wat meer omgeving moet laden.
Nu vraag ik me af of dit continu instensief Bluray lezen niet schadelijk is voor men ps3(meer bepaald de lens) en voor vervroegde slijtage gaat zorgen?(ps3 is nu een 2-tal jaar oud,60gb model)
Anders is het misschien beter dat ik de game gewoon niet speel, hoewel ik de 2 uur die ik nu gespeeld heb geweldig vond, zeer sfeervol spel
Edit: de install heb ik al gedaan, heeft weinig veranderd
http://www.youtube.com/watch?v=0rsw4lUKm60 is dus het geluid dat het bijna continu zit te maken |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 11 Sep 2009 07:44 Onderwerp:
| |

|
Ik heb de demo ooit gespeeld omdat het spel me wel boeide. Maar die was zo linear... Daarom nooit gekocht of er over nagedacht. Mss dan toch maar kopen, sinds hij 20 euro kost ofzo. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 11 Sep 2009 12:35 Onderwerp:
| |

|
Als je iets van een review achtig iets schrijft is het misschien wel handig om er bij te zetten waarom deze een van de beste is en dus zo goed is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Matesers |
Geplaatst: 12 Sep 2009 19:22 Onderwerp:
| |

|
gezer, deze is al oud, niet zo lang na de launch uitgekomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 12 Sep 2009 22:32 Onderwerp:
| |

|
Matesers schreef: | gezer, deze is al oud, niet zo lang na de launch uitgekomen. |
Maybe is-ie 'oud'... maar zeker niet slecht! |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 12 Sep 2009 22:34 Onderwerp:
| |

|
Matesers schreef: | gezer, deze is al oud, niet zo lang na de launch uitgekomen. |
Ik denk dat ie op de launch dag is uitgekomen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Sep 2009 22:39 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |