Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
banned_glenn BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 09:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik snap niet dat mensen onder de indruk zijn van MS.

Bij You're in the movies was die camera al dikke fail,
meer bugs dan wat anders...
en dit kwam zelfs niet in de buurt van eyetoy PS2.

Maar goed we zullen zien in de toekomst of het gaat werken,
al denk ik dat het blijft buggen als ze een simpel spel als are you in the movies niet probleemloos kunnen maken.

Bij Sony hebben ze al langer ervaring met Eyetoy en hebben ze tenminste laten zien dat het werkt met enkele techdemo's.

Al ben ik niet zo voor dat motionsensing gedoe.
Maar goed een wii moet ik nu niet meer kopen =)

Verder wordt er nerges de release van Heavy Rain en MAG in 2009 vermeld op deze site wat ik ook heel belangrijk vondt. (Al was heavy rain wat subtieler in het begin van de conferentie in de 2009 line-up)

Rockstar Exclusive en FF XIV zijn toch wel een mooi antwoord op Metal Gear naar de 360. PS3boys kunnen uiteindelijk toch nog die Metal Gear spelen dus zoo erg was het niet, zeker niet na een jaar geruchten dat Metal gear ook naar de 360 kwam...

Sony en Ms waren duidelijk beter dan Ninty en PS3 vond ik iets beter.
Ook vond ik dat Sony vele tittels aankondigde voor de PSP in tegenstelling tot andere jaren... Sony blaast de PSP gewoon een nieuw leven in.

Verder was ik zwaar onder de indruk van de gameplay van Gow3 en Uncharted 2.

Ik denk dat we gameplay van Heavy Rain op de Gamescom zien aangezien het een frans bedrijf was en vorig jaar ook pas beelden kregen op de GC.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 10:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk lijken motion controls me geweldig, mits goed uitgewerkt natuurlijk. Ik moet toegeven dat ik de Wii in het begin ook een geweldig ding vond, het concept vind ik nog steeds goed. Maarja, ik had er toen geen geld voor, en nu zou ik het er nooit meer voor uitgeven.
Een PS3 heb ik al, en ik denk dat ze er coole dingen mee zouden kunnen uithalen. Vooral omdat de PS3 ook een stuk krachtiger is.

kubus schreef:
Grappig hoe Sonyfans de Wii een "LOL WAGGLE" console noemen, maar als Sony met precies hetzelfde concept komt, is het awesome.

GoW + Motion controls... Euh... Zal wel niet, maar toch. De PS3 heeft veel meer kracht achter zich om vette shit uit te halen met motion controls. En Sony's motion controller is tenminste accuraat. Ik bedoel, hoe duur was die motion plus van N ookalweer? Betaal je dalijk het dubbele bij nintendo voor minder accurate besturing.

Laatst aangepast door Divine Rage op 03 Jun 2009 11:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
kubus BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 11:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Divine Rage schreef:
GoW + Motion controls... Euh... Zal wel niet, maar toch. De PS3 heeft veel meer kracht achter zich om vette shit uit te halen met motion controls. En Sony's motion controller is tenminste accuraat. Ik bedoel, hoe duur was die motion plus van N ookalweer? Betaal je dalijk het dubbele bij nintendo voor minder accurate besturing.

Met WiiMotionPlus is de Wii even krachtig als de PS3 op het gebied van motion control, alleen de PS3 heeft echt die camera dus die weet ook wáár je precies staat in de kamer. Maar die feature lijkt mij ook compleet nutteloos. Is wel cool dat je door de kamer kan rennen enzo en dat het spel dat tracked, maar ten eerste hebben niet veel mensen de ruimte daarvoor, en ten tweede, kan je de tv niet meer goed zien dan.

Het enige wat ik me echt voor me zie gebeuren is dat er idd spellen als GoW motion control krijgen, maar dat gaat ook gimmicky worden. Je hebt hetzelfde effect als Zelda met WiiMotionPlus. Dat, en deze controller wordt waarschijnlijk optioneel dan. Ik verwacht niet dat je GoW alleen met deze controller dan zou kunnen spelen .

Dus tja, ik ben heel skeptisch over dit ding. Waarschijnlijk kunnen ze er wel wat gave dingen mee, maar dat van Microsoft was toch wat indrukwekkender kwa techniek. En dit lijkt eerder Sony te zijn die Nintendo kopieërd. En je kan er niet omheen dan dat dat is om óók meer casuals aan te spreken...
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 11:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben het er roerend me eens dat dit voor 80% is bedacht om de casual markt aan te spreken, maar volgens mij hebben ze dit zelf al toegegeven in die press conference... Check Pt 1 op GT maar effe.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 12:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Met WiiMotionPlus is de Wii even krachtig als de PS3 op het gebied van motion control, alleen de PS3 heeft echt die camera dus die weet ook wáár je precies staat in de kamer. Maar die feature lijkt mij ook compleet nutteloos. Is wel cool dat je door de kamer kan rennen enzo en dat het spel dat tracked, maar ten eerste hebben niet veel mensen de ruimte daarvoor, en ten tweede, kan je de tv niet meer goed zien dan.

Eeuh, je gebruikt alleen je handen bij de ps3 montion controller, net zoals bij de WiiMote. Niemand verplicht jou om door een kamer te rennen, maar als jij dat zo leuk vind, tja...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kubus BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 12:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Citaat:

Eeuh, je gebruikt alleen je handen bij de ps3 montion controller, net zoals bij de WiiMote. Niemand verplicht jou om door een kamer te rennen, maar als jij dat zo leuk vind, tja...

...Lees m'n post nog een keer. Volgens mij begrijp je me niet helemaal -_-
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 12:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Citaat:

Spreekt voor zich. Je hoeft niet ergens anders heen te rennen, het is alleen voor mensen die er de ruimte voor hebben. Of je moet in een doos wonen.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 14:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, dat kon ook al met de WiiMote natuurlijk.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 14:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar niet met zulke graphics.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 14:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Maar niet met zulke graphics.

Een Wii HD was dus instant buy?
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ik onstage zag bij Sony kan ook op de Wii.

Wat ik ermee wil zeggen is dat Sony niet concreet is met zijn motion tech. Ja, het apparaatje is er, ja, het is een verbeterde versie van de WiiMote, maar concrete softwareplannen heeft men niet.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 14:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
maar concrete softwareplannen heeft men niet.

Dit zelfde idee heb ik ook bij Natal. Lijkt meer dat dit voor een paar casual games gaat komen, maar dan houdt het ook op.
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 14:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus opeens zijn alle haters weg die zeiden dat Microsoft of Sony vieze Nintendo rip-offers zijn?(Bij de geruchten)

Ik denk zelf dat ik voor Natal zou gaan maar mochten er toffe games uitkomen die het gebruiken en ik gok al meteen dat alle grote Sony studio's nieuwe games ervoor zullen maken dan haal ik hem misschien.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Sony had al veel langer wat Microsoft met Natal heeft. Ik herinner me nog goed die E3 dat Sony de PS Eye demonstreerde, met dat glas water was hij kon oppakken en leeg gieten etc. Het zelfde principe als Natal, alleen Sony heeft het nooit goed uitgewerkt.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

EyePet van afgelopen jaar kun je zelfs onder Natal-alike plaatsen.
Terug naar boven
kubus BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Citaat:
Citaat:

Spreekt voor zich. Je hoeft niet ergens anders heen te rennen, het is alleen voor mensen die er de ruimte voor hebben. Of je moet in een doos wonen.

Je begrijpt alsnog niet wat ik probeerde te zeggen. Ik wil zeggen, Sony heeft nu dezelfde techniek als Nintendo (en Microsoft nu ook). Bij de demonstratie lieten ze tech demos zien waarin je jezelf op het scherm ziet, en dan krijg je voorwerpen in je handen geduwt. Iedereen is onder de indruk van de techniek, maar denk eens goed na: voor wat soort games is dit zo'n beetje alleen maar te gebruiken? Juist ja, minigames. Casual shit dus.

Volgende voorbeeld, die je citeerde bij mij: ze lieten zien dat je je volop kan bewegen en dat de camera dit tracked, en je dus ook op die manier beweegt op het scherm. Heel leuk, maar wie gaat er nou idd als een malloot rondjes lopen voor de tv?

Niet alleen Sony doet dit, en ik ben ook niet Sony aan het bashen. Ik denk alleen dat mensen te vroeg juichen. De techniek is leuk, maar het leent zich niet optimaal voor core games.

Tenzij Sony/Microsoft compleet het tegendeel bewijst natuurlijk.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Niels schreef:
ninodude schreef:
Die motion controller was wel een grote fail, sorry hoor maar zelfs dat van MS vond ik nog beter.

Er zijn 3 dingen die je moet weten:

1) Sony heeft al een webcam die net zo werkt als MS hun nieuw speeltje: de PS eye! En deze werkt, dat hebben spellen als eyetoy reeds bewezen.

2) De motion controller van Sony werkt veel beter als die van Nintendo. Bij Nintendo moet je wat willekeurig zwaaien om voorgeprogammeerde commands te hebben, Sony hun "wand" is echt 1:1.

3) Beide systemen zij inderdaad "gimmicks" en de meeste hardcore gamers gaan trouw blijven aan een controllers. Dit is gewoon een poging om meer casuals te lokken.

Zal vast wel goed komen maar ik denk niet dat ze goede games ermee kunnen maken als je geen Nunchuck hebt (of dat moet nog komen), het is ook een pure kopie van de Wii-mote. Ik vond dit het dieptepunt van de presentatie maar de rest was wel vet!
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Bij de demonstratie lieten ze tech demos zien waarin je jezelf op het scherm ziet, en dan krijg je voorwerpen in je handen geduwt. Iedereen is onder de indruk van de techniek, maar denk eens goed na: voor wat soort games is dit zo'n beetje alleen maar te gebruiken? Juist ja, minigames. Casual shit dus.

Wie zegt dat dit alleen in minigames kan? Als je de confernce goed had bekeken zag je dat hij ook in FPS mode een wapen in zijn hand had, juist ja net zoals op de Wii.
Terug naar boven
kubus BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Citaat:
Bij de demonstratie lieten ze tech demos zien waarin je jezelf op het scherm ziet, en dan krijg je voorwerpen in je handen geduwt. Iedereen is onder de indruk van de techniek, maar denk eens goed na: voor wat soort games is dit zo'n beetje alleen maar te gebruiken? Juist ja, minigames. Casual shit dus.

Wie zegt dat dit alleen in minigames kan? Als je de confernce goed had bekeken zag je dat hij ook in FPS mode een wapen in zijn hand had, juist ja net zoals op de Wii.

Nee dat kan niet, niet op de manier zoals ze toonde.

Ze hebben op dit moment een zwaaistokje met een paar knoppen erop. De beweging van de character is volledig afhankelijk van de controller. Wordt dus alsnog awkward bewegingen maken voor de tv. Je kan er idd goed mee richten, zoals op de Wii, maar wat bij Sony nog ontbreekt is de nunchuk-ripoff. Op dit moment is het een stokje met een lampje erop.
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ze hebben op dit moment een zwaaistokje met een paar knoppen erop. De beweging van de character is volledig afhankelijk van de controller. Wordt dus alsnog awkward bewegingen maken voor de tv. Je kan er idd goed mee richten, zoals op de Wii, maar wat bij Sony nog ontbreekt is de nunchuk-ripoff. Op dit moment is het een stokje met een lampje erop.

Er kan nog zo veel aan veranderen, en weer als je goed geluisterd had had je gehoord dat hij zei "This isn't the final product". Ze zullen er echt wel rekening mee houden dat je ook moet kunnen lopen etc.
Terug naar boven
kubus BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Citaat:

Er kan nog zo veel aan veranderen, en weer als je goed geluisterd had had je gehoord dat hij zei "This isn't the final product". Ze zullen er echt wel rekening mee houden dat je ook moet kunnen lopen etc.

Pff, je kan wel wat aan de toon van je posts doen zeg. Ik ben gewoon een discussie aan het voeren hier >_>..

Er kan nog heel wat aan veranderden en dit is idd ook niet de final product. Maar ik merk dat veel mensen het helemaal geweldig vinden, terwijl er op dit moment niet veel is om over te juichen. Tot nu toe gewoon een incomplete Wiimote.

Ik hoop voor ze dat ze nog iets erbij verzinnen waardoor meer controls mogelijk worden, en het ook echt een controller wordt, en niet dat dit een accessoire bij een accessoire (Eyetoy) wordt. Time will tell .
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Er kan nog heel wat aan veranderden en dit is idd ook niet de final product. Maar ik merk dat veel mensen het helemaal geweldig vinden, terwijl er op dit moment niet veel is om over te juichen. Tot nu toe gewoon een incomplete Wiimote.

Omdat die mensen er wel de potentie van inzien, en weten dat het erg goed kan worden.
Terug naar boven
kubus BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Urkie schreef:
Citaat:

Omdat die mensen er wel de potentie van inzien, en weten dat het erg goed kan worden.

Euh ja, net als met de Wii. >_> Kijk hoe dat is afgelopen.

Feit is nou eenmaal dat Sony met dit ding ook casuals wilt gaan aanspreken. Ze zeiden het zelf geloof ik ookal tijdens de conferentie. En dit is duidelijk een Wiimote rip-off, alleen dan met een camera. Een goeie reden hiervoor is dat ze daarmee ook casuals willen bereiken.

Een hele grote kans dat dat ook gaat gebeuren. En dan misschien nog niet eens Sony, maar ook third parties.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
EyePet van afgelopen jaar kun je zelfs onder Natal-alike plaatsen.

Zoals het er in onderstaand filmpje uitziet, heeft het idd dezelfde mogelijkheden(afgezien van spraakherkenning dan).

http://www.gamed.nl/view/60226
Terug naar boven
Urkie BerichtGeplaatst: 03 Jun 2009 15:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Euh ja, net als met de Wii. >_> Kijk hoe dat is afgelopen.

Wii staat anders nog steeds bovenaan in de verkoop lijsten
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 4

Ga naar: