Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Beretta-1992 |
Geplaatst: 29 Apr 2009 01:57 Onderwerp: 18+ voor games
| |

|
Hallo ,
de laatste tijd zitten ze bij ons in doetinchem veel te zeiken over games die voor 18+ zijn, bijv toen ik vorige week stranglehold wou kopen vroegen ze of ik 18+ was, ik zei zo van ja en ze geloofden het gelukkig wel en vroegen niet naar mijn ID , maar dit vroegen ze eerder noooit ,ook bij de dimention plus gamestore wou ik bij gtaiv voor de pc halen maar nee ze vroegen naar me ID ,maar bij call of duty world at war wouden ze me wel meegeven door precies dezelfde gozer achter de kassa.
Vroeger had ik hier nooit last van maar sinds een half jaar wel.
is er een nieuwe wet ingegaan ofso?, of is het gewoon toevallig.
of hebben mensen hier de laatste tijd ook last van?
Beretta |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Apr 2009 02:01 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Het is eigenlijk gewoon altijd al zo, ik heb ook wel 'ns rommel daarmee gehad, maar toen belde ik mijn ouders, en als ze daar toestemming van krijgen (ook al is het maar over de telefoon) mag het gewoon, dus ik heb er niet zo'n moeite mee.
Kinderen spelen spellen als GTA al veel te vroeg, denk er eens over na hoe meer het te vroeg zouden spelen als er geen of een lagere leeftijdsbegrenzing op zou zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 29 Apr 2009 02:07 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Probleem is dat kinderen van 12 niet zelf hun hun spellen halen, maar meestal nog samen met hun ouders zijn als ze spellen kopen. Overigens speel ik ook al GTA sinds m'n twaalfde, maar mijn hersenen zijn geloof ik nog intact.
Ik heb het overigens één keer gehad bij de Intertoys, ik wilde Battlefield 2 meenemen voor m'n broertje, wat nota bene een 16+ spel is, vragen ze of ik 16 ben, ik zeg ja, moeten ze m'n ID weer hebben en toen keken ze scheel. Dus ik kon de game mee naar huis nemen, ook al was ik nog maar 15  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 29 Apr 2009 09:56 Onderwerp:
| |

|
Het is wettelijk strafbaar dus het is niet zo gek, persoonlijk vind ik dat mensen niet meer moeilijk moeten doen als er minder dan 4 jaar verschil is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 29 Apr 2009 12:10 Onderwerp:
| |

|
Ik vind het juist goed dat er gecontroleerd word op leeftijden. Die spellen hebben niet voor niets een 16/18+ logo... |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Apr 2009 12:16 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Stefan van B schreef: |
Ik heb het overigens één keer gehad bij de Intertoys, ik wilde Battlefield 2 meenemen voor m'n broertje, wat nota bene een 16+ spel is, vragen ze of ik 16 ben, ik zeg ja, moeten ze m'n ID weer hebben en toen keken ze scheel. Dus ik kon de game mee naar huis nemen, ook al was ik nog maar 15  |
Komt er dan uberhaupt bloed in voor? |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 29 Apr 2009 12:32 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
GekooktEi schreef: | Stefan van B schreef: |
Komt er dan uberhaupt bloed in voor? |
Geloof van wel, maar kan het niet met zekerheid zeggen, misschien ook wel niet ook  |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 29 Apr 2009 12:47 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | Ik vind het juist goed dat er gecontroleerd word op leeftijden. Die spellen hebben niet voor niets een 16/18+ logo... |
Deed jij dat bij de Replay wel dan?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Aaruman |
Geplaatst: 30 Apr 2009 11:42 Onderwerp:
| |

|
Ik vind het super raar, zo krijg ik assasinscreed( 18+) niet mee, maar deadspace wel! Rare knaapjes die kasse gevallen.
Mijn hele game collectie bestaat uit 18+ spellen en 2 van 16+.. (360) |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 30 Apr 2009 12:07 Onderwerp:
| |

|
Meestal bij de FRS in Emmeloord krijg ik ze niet mee, maar 3 winkels verder zit de bart smit, en daar doen ze niet moeilijk.
Anders heb ik ook altijd nog m'n moeder.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 30 Apr 2009 14:28 Onderwerp:
| |

|
Ik moest mijn ouders opbellen bij de Intertoys in Zuidlaren voor God of War II, en toen ik vorig jaar GTA IV samen met Gekookt ophaalde xD |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 30 Apr 2009 15:33 Onderwerp:
| |

|
Nooit gehad dat iemand me ID vroeg of wat dan ook. Ben zelf 15 maar blijkbaar lijk ik 18 of letten ze er niet op hier. Vindt het best terecht dat het gevraagd wordt maar als je 16 jaar of ouder bent mag je het toch echt zelf bepalen vindt ik.
En ik weet vrijwel zeker dat Battlefield 2 geen bloed heeft.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 30 Apr 2009 18:27 Onderwerp:
| |

|
CengizMan schreef: | Lilyman schreef: | Ik vind het juist goed dat er gecontroleerd word op leeftijden. Die spellen hebben niet voor niets een 16/18+ logo... |
Deed jij dat bij de Replay wel dan?  |
Zeer zeker. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 30 Apr 2009 18:52 Onderwerp:
| |

|
Kreeg Gears of War 2 niet mee op launch-day. Stond ik daar, heb ik dus een onbekende man in de winkel gevraagd of hij hem voor mij wou kopen, en hij hielp me  |
|
Terug naar boven |
|
|
wesmoen |
Geplaatst: 06 Mei 2009 23:53 Onderwerp:
| |

|
Ik snap wel dat die gasten proberen om aan kinderen niet gewelddadige games te verkopen, maar tegenwoordig is iedereen wel aan het geweld gewend geraakt. Is het niet door games, dan door films. Ik vind het wel goed die checks |
|
Terug naar boven |
|
|
wesmoen |
Geplaatst: 06 Mei 2009 23:59 Onderwerp:
| |

|
Stefan van B schreef: | Probleem is dat kinderen van 12 niet zelf hun hun spellen halen, maar meestal nog samen met hun ouders zijn als ze spellen kopen. Overigens speel ik ook al GTA sinds m'n twaalfde, maar mijn hersenen zijn geloof ik nog intact.
Lol nee je hersenen zijn nu tot pulp vermalen door de gewelddadige games . Ik had dat met killzone 2, toen ik het spel ging halen vroegen ze naar mijn ID dat normaal nooit voorkomt. Al goed laat mijn ID zien en staat die gast mij aan te kijken hij zegt : Ben jij 18? ik had je ouder geschat!
Dus ik vraag aan hem waarom hij dan om mijn ID kaart vroeg, zegt hij dat het volgens de regels moest. ik moet dan wel zeggen dat hij zijn werk wel goed doet  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 07 Mei 2009 08:50 Onderwerp:
| |

|
mijn vriend van net 15 besloot eergister Viking: Battle for Asgard te gaan halen voor de ps3 voor een schamel prijsje van 15 euro. Dikke 18 plus game, maar hij kreeg hem zo mee.
Nou wij die game spelen bij hem thuis; best een leuk spelletje. Dus een andere viend, van notabene 16, gaat de volgende dag dezelfde game bij dezelfde winkel, bij dezelfde verkoper halen. Maar nee hoor; '' zeg jongen, ben jij wel 18?
erg vreemd moet ik zeggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Mei 2009 09:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ze moeten het enkel vragen indien het lijkt dat de persoon in kwestie geen 18 is. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 07 Mei 2009 09:55 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik moest vroeger voor GTA en Carmageddon mijn vader meenemen om ze mee te krijgen
Pa: "Waarom is een spelletje met autos nu 18+?"
Ik: "Ik snap dat ook niet, het is gewoon een racespelletje!"
Eenmaal thuis had hij in ieder geval wel snel door waarom
Heeft gelukkig geen slechte invloed gehad, ik ben een heer in het verkeer ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 07 Mei 2009 10:47 Onderwerp:
| |

|
een vriend van 22 moest afgelopen 5 mei zn ID laten zien toen ie bier ging halen.
maar dat terzijde ;P |
|
Terug naar boven |
|
|
Profanity |
Geplaatst: 08 Mei 2009 12:26 Onderwerp:
| |

|
Hier in Nederland wordt er gelukkig nog niet al te moeilijk over gedaan, maar er is wel altijd een wet geweest voor het verkopen van producten met een pegi die hoger is dan de leeftijd van de koper. Ik geloof dat wanneer dat misgaat filaalmanager een boete krijgt die oploopt tot in de duizenden euro's (geldt ook voor minderjarigen in bioscoop). Een belletje naar de ouders is meestal meer dan voldoende om het "legaal" te maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Djierod |
Geplaatst: 09 Mei 2009 11:41 Onderwerp:
| |

|
Nog nooit gehad dat ik mijn ID moest laten zien bij het kopen van een game. (kan ik ook niet, heb namelijk nooit een ID bij )
Soms begrijp ik wel dat men een ID moet laten zien bij het kopen van een gewelddadige game.
5 jaar geleden had ik gta san andreas gereserveerd bij de intertoys en ze vroegen niet eens naar mijn ID, vond ik overigens niet verantwoord, ik was toen immers nog maar 13.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 09 Mei 2009 11:43 Onderwerp:
| |

|
^ haha ik heb ook nog nooit me ID moeten laten zien en heel mijn game collectie bestaat uit 18+ en 16+. |
|
Terug naar boven |
|
|
Aaruman |
Geplaatst: 09 Mei 2009 11:49 Onderwerp:
| |

|
Ik heb het niet vaak, maar af en toe. Ik stoor me er niet zo aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hitmanhenk |
Geplaatst: 15 Mei 2009 21:01 Onderwerp:
| |

|
ik heb zelf bij intertoys in heerlen gewerkt en daar waren we het verplicht
Zelf had ik laatst bij Bart smit met Army of two, dat die gast achter de balie zo dom begon te lachen en vroeg zijn collega . moet ik dat nu echt vragen. En hij schaamde zich er nogal voor om mijn ID te vragen. Maargoed vind het juist goed dat ze er beter op gaan letten. Games bij te jonge kinderen krijgen steeds vaker de schuld van allerlei onheil in de wereld. Als ze vervolgens hun ouders meenemen en die zeggen hij mag het kopen is het hun verantwoordelijkheid
zelf heb ik vaker mijn moeder mee moeten nemen. Meeste winkels hier in roermond vragen het toch regelmatig. Niet omdat ik er te jong uitzie hehe maar gewoon omdat het moet en steeds vaker controleurs langs komen |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |