Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Devilly BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 15:36    Onderwerp: 2de-hands games Reageren met citaat

Ik hoor hier en daar wel eens dat iemand een spel van iemand heeft overgekocht en op marktplaats etc. staan ontzettend veel 2de-hands spellen te wachten op een nieuwe eigenaar.

Nu vraag ik me af:
1) wat vinden jullie van het kopen van 2de-hands games?
2) kopen jullie zelf wel eens 2de-hands games?

Reageer maar als je zin hebt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
prangstar BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 16:49    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind tweede hands games geen probleem, zowieso niet bij de psp omdat ze daar al beschermd zijn, het scheelt je een hoop geld. ik doe het zelf ook wel eens, bijvoorbeeld als er een spel is waar ik over twijfel en hij ligt tweede hands dan neem ik hem mee, hij is toch goedkoper.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ms90isr BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 17:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik koop al mijn spullen nieuw, dus ook mijn games.
Zelf zal ik nooit iets 2e hands kopen, als ik ergens over twijfel zal ik nooit tot koop over gaan
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 18:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik koop regelmatig een tweedehands game, maar ben wel erg voorzichtig. In het verleden heb ik weleens spellen binnen gekregen die onder de krassen zaten, en omdat ik zelf erg zuinig ben op mijn spullen vond ik dat erg zonde. Als ik tegenwoordig tweedehands spellen koop vraag ik om een foto van de disc zelf, zodat ik weet dat er geen beschadigingen op zitten. Ook als ik een tweedehands game in een winkel koop (wat bijna nooit voor komt) vraag ik eerste de disc alvorens ik betaal.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Tweedehands kopen via internet heb ik niet gedaan, wel twee keer geruild.

Fifa Street 2 voor RE4
Animal Crossing DS voor NSMB.

Waren twee mooie deals..
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 18:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Allemaal toch wel erg voorzichtig merk ik zo..ben ik toch niet de enigste.
Vooral met het punt van Rene kan ik me goed vinden ("...,en omdat ik zelf erg zuinig ben op mijn spullen vond ik dat erg zonde.").

Ik ben trouwens bang om iets over marktplaats te kopen. Ik ben momenteel namelijk op zoek naar Metroid Prime en Metroid Prime 2: Echoes, alleen ben ik ten eerste bang dat de spellen niet meer volledig/in goede staat zijn (maar dat is te voorkomen door foto's op te vragen) en ten tweede ben ik bang dat er iets met de spellen zou gebeuren tijdens het verzenden (bijv. schade of verlies ).
Iemand nog goede tips voor mij m.b.t. het halen van spellen via internet/2de-hands?
Terug naar boven
MaStEr_E1 BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 18:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm als het bij jou in de buurt is zou ik er gewoon langs gaan.
Of gebruik ebay daar kun je vaak ook spullen weg halen en je kan dan aan die persoon zien of hij wel vaker heeft verstuurd en of dat goed is gegaan.
Het blijft toch altijd afwachten of het verstuurd word en of het er netjes uit ziet.

Gr
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Devilly: allereerst zoeken op plaats, als er iets in de buurt is kun je het zelf ophalen. Daarna kun je idd altijd via foto's de staat van de games opvragen. Ook kun je de verkoper netjes doch dringend vragen een envelop met bubbeltjesplastic te laten gebruiken voor de verzending (de meesten doen dat wel, maar sommige mensen proppen em gewoon in een normale envelop).

Ikzelf heb alleen goede ervaringen met 2ehands games, ik verkoop zo nu en dan wat games en koop ook 2ehands en altijd zorg ik ervoor dat het in perfecte staat is en dat gaat goed na vele jaren dat ik het doe.

t scheelt altijd weer lekker wat geld.

M'n laatste dealtje, waar ik nog mee bezig ben: 7,50 incl verzenden voor Ninja Gaiden.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik koop regelmatig games tweedehands, scheelt veel geld. Ik heb tot nu toe alle games binnen gekregen en in redelijke kwaliteit. Soms een krasje op het hoesje, een boekje dat mist of een vette disc, maar geen problemen met afspelen.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Da's een mooi prijsje voor zo'n toppertje!

Wat is dat voor mafketel die zo'n spel voor zo'n prijs wegdoet?!

P.S.: bedankt voor de tips! Met de afstand zal het helaas niet lukken, daar heb ik al op gelet. Voor de rest ga ik m'n best doen!

-----------------------------------------

Wat me opvalt is dat de reacties over 2de-hands games toch aardig positief zijn, wat natuurlijk erg positief is.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 20:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Nog een tip: Laat ze een papiertje (keukenpapier ofzo) achter de disc doen op het moment dat ze deze in de huider plaatsen. Hiermee voorkom je dat de disc gaat schuiven tijdens het versturen en dat er op deze manier krassen ontstaan.
Terug naar boven
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 03 Feb 2007 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik koop ze wel eens tweedehands, voornamelijk cartridges.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 04 Feb 2007 08:21    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Rene: zal ik doen, bedankt!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: