Auteur |
Bericht |
|
Divine Rage |
Geplaatst: 14 Apr 2009 17:22 Onderwerp: Derde dimensie...
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Topic voor mensen die bezig zijn met 3D werk.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 14 Apr 2009 17:23 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 11 Mei 2008 Berichten: 2161
|
Netjes!
Reply hier maar even op dat je het leuk vind dat ik het mooi vind, dan heb je 1000 posts  |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 14 Apr 2009 17:24 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 3614
|
leuk topic, ziet er goed uit die robot |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 14 Apr 2009 17:31 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Jonezy schreef: | Netjes!
Reply hier maar even op dat je het leuk vind dat ik het mooi vind, dan heb je 1000 posts  |
Verrek! 1000!  |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 14 Apr 2009 17:32 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 3614
|
Divine Rage schreef: | Jonezy schreef: | Netjes!
Reply hier maar even op dat je het leuk vind dat ik het mooi vind, dan heb je 1000 posts  |
Verrek! 1000!  |
Gefeliciteerd, op naar de 2500  |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 14 Apr 2009 18:58 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 18 Sep 2008 Berichten: 3253
|
Lol idd.
Ik ben er ook wel mee bezig, maar ik heb nog geen modellen liggen die al af zijn.
O.a. een Glock 18 en een Malaguti F12 Phantom (scooter)
Maar ik ben nog niet zo goed met 3dsmax kan er vrij weinig mee.
Weet jij nog een goed forum/site waar goeie tutorials/ mensen zijn die goed kunnen helpen? (Voor smax) |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 14 Apr 2009 19:29 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Niet voor 3DS, ik werk met Blender. Daarvoor heb ik een paar hele goede sites...
Overigens weet ik niet of ik bereid ben deze af te noemen, denk het niet... Maar ik moet nu echt verder aan m'n wiskunde werkstuk...  |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 14 Apr 2009 21:11 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 18 Sep 2008 Berichten: 3253
|
Lol oke.
Ik heb net in smax ff een tutje gevolgd en me eerste projectje af gemaakt
Simpel prut vliegtuigje ik vin em best wel humor
Origineel render:
Gephotoshopt (enorm snel en niet mooi maar wel grappig)
Commentaar?
Ik weet het ziet er niet uit maar voor een eerste 'kunstwerk' best grappig
Ik vind em leuk |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 14 Apr 2009 21:12 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 11 Mei 2008 Berichten: 2161
|
Texture hem ff wat geiler en je hebt een hit  |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 14 Apr 2009 21:13 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 18 Sep 2008 Berichten: 3253
|
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 14 Apr 2009 21:16 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 11 Mei 2008 Berichten: 2161
|
Cockpitdeel zwart en de rest wit, simpel maar doeltreffend. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 14 Apr 2009 21:29 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
Divine Rage schreef: | Niet voor 3DS, ik werk met Blender. Daarvoor heb ik een paar hele goede sites... |
En die zijn...
Mooie render trouwens.
Wat is eigenlijk een goede tutorial om mee te beginnen, ik heb sinds vorige week Blender geïnstalleerd maar heb het nog niet eens gebruikt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 15 Apr 2009 07:11 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 15 Apr 2009 09:40 Onderwerp:
| |
Redacteur

Geregistreerd op: 19 Jan 2007 Berichten: 4358
|
Misschien binnenkort Blender eens opnemen, ik gebruikte zelf altijd 3D Studio Max 8 maar die licenties zijn altijd zo tering duur
Ik ben gestopt na mijn laatste computercrash. Zoveel werk in modelletjes gestoken en speciale texturepacks van 6 GB kunnen downloaden om vervolgens alles kwijt te zijn = quite depressing...
Is Blender overigens een gratis/freeware programma? |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 15 Apr 2009 09:46 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 18 Sep 2008 Berichten: 3253
|
Citaat: | BlenderArtists.org is the most popular community site dedicated to the free, open-source 3D animation program Blender |
Dus ja maarten blender is gratis
Weet ook niet hoe blender werkt dus tja |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 15 Apr 2009 14:16 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 15 Apr 2009 14:33 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 18 Sep 2008 Berichten: 3253
|
Heb blender inmiddels al wel maar kan er niet mee overweg
Vind s-max inmiddels makkelijker maar dat ligt aan mij |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 16 Apr 2009 23:05 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
De eerste render die een beetje op iets trekt:
De scene bestaat uit 20215 faces en duurde 18,40 seconden om te renderen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 16 Apr 2009 23:23 Onderwerp:
| |
![]()
Geregistreerd op: 05 Jul 2006 Berichten: 1203
|
Bij blender kan je toch radiosity gebruiken?
iig, dan krijg je betere belichting en als het goed is zachte schaduwen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 17 Apr 2009 10:29 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Blender kan inderdaad radiosity, maar dat kan alleen gebruikt worden op faces met een 'emit' value.
Ik denk dat jij AO bedoeld (Ambient Occlusion).
Im2duvi, is dat gemaakt in Blender? Zo ja, je kan de polycount veel lager maken, hierdoor worden de rendertimes etc. véél korter. Probeer de subsurf eens op level 2 of 3 te zetten en vervolgens faces (of de hele mesh) te smoothen. Klik onder (als ik me niet vergis) mesh options ofzo op set smooth. Set solid is het tegenovergestelde.
Dit is zeer veel beter voor je rendertimes. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 17 Apr 2009 11:47 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
Deze keer met subsurf op level 1(totale scène bestaat uit 1516 faces) maar wel met Ambient Occlusion ingeschakeld. Totale rendertime 59,22 seconden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 17 Apr 2009 14:24 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
AO is raytracing, duurt lang... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|