Auteur |
Bericht |
|
eehbiertje |
Geplaatst: 08 Apr 2009 10:43 Onderwerp: internet op je 360
| |

|
aangezien ik sommige mensen hoor dat ze geen internet op hun 360 hebben dacht ik laati k eens wat uitleg geven over een paar makkelijke en redelijk goedkope manieren om dat er wel op te krijgen.
ik heb zelf mijn xbox aangesloten op een draadloze versterker en daar gewoon een utp (internet)kabel naar mijn xbox in gedaan...
deze dingen zijn al te krijgen voor een 20/30 euro (versterker of accespoint)
acces point (klik hier)
als je het echt makkelijk wil hebben zijn er nieuwe gadgets op je markt die je een netwerk via je stroomnet geven. heb er zelf geen ervaring mee maar als ik het zo van mensen hoor moet het perfect werken kosten varierend van 30 > 80 euro (ligt er maar net aan hoe duur je het wil maken)
powerlan (klik hier) |
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 08 Apr 2009 11:47 Onderwerp:
| |

|
Wat je nog beter doen kunt is een switch kopen.
Dan kan je ook nog een PC aansluiten  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 08 Apr 2009 12:12 Onderwerp:
| |

|
Die acces point, is dat gewoon niet een router? |
|
Terug naar boven |
|
|
eehbiertje |
Geplaatst: 08 Apr 2009 12:42 Onderwerp:
| |

|
cecilffiv schreef: | Die acces point, is dat gewoon niet een router? |
nee deze niet ze zijn er wel.
ja je kan een switch kopen maar dit gaat er voornamelijk om dat je geen kabels of wat dan ook moet trekken..
(trouwens met een switch kun je alleen je internet opsplitsen in meerdere kabels en vaak zijn routers weer switches die een routerfunctie hebben)
kijk het is voornamelijk om een beetje goedkoop internet op je 360 te krijgen.
er zijn natuurlijk 1000 en 1 andere manieren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Toretto |
Geplaatst: 12 Apr 2009 15:44 Onderwerp:
| |

|
eehbiertje schreef: | Vaak zijn routers weer switches die een routerfunctie hebben)
|
Switches met een routerfunctie zijn per definitie routers... Een router kan in principe wel gedeeltelijk van een switch overnemen maar omgekeerd ligt dat iets moeilijker ;-)
Powerlan vind ik verre van de goedkoopste oplossing, hoor. Je moet trouwens maar de plaats vinden om zo'n groot kastje te steken. Maar wij werken er hier wel mee en dat gaat hier prima. Kostte wel meer dan 80 euro; maar heb ze gekregen om te reviewen.
In the end moet je in de eerste plaats kijken naar wat het handigste is voor jou (waar staat je modem, waar staat je xbox, etc. etc.) en voor welke oplossing je kiest. Ik had bijvoorbeeld de optie op een UTP naar de router te trekken, maar die moest dan een verdieping omhoog en dat zagen ze hier niet graag gebeuren. Wireless zou kunnen, maar ik heb al problemen om mijn iMac en desktop op het internet te houden (waardeloze Linksys router ook...) en Microsoft's adapter is gewoon belachelijk duur. Bleef over, de powerlan - alas, het alternatief van Siemens.
Als iemand advies nodig heeft, laat het maar weten. Ik doe niets anders dan mensen routers, switches, wireless routers en dergelijke aanraden voor mijn werk.  |
|
Terug naar boven |
|
|
eehbiertje |
Geplaatst: 16 Apr 2009 16:51 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Als ik het goed begrepen heb koop ik een accespoint(die de draadloze signaal opvangt) en dan met een kabel mijn 360 verbind? |
ja dat klopt meer is er niet nodig..
je hebt natuurlijk af en toe de ups en downs van draadloos maarja dat hou je altijd met draadloos dat het minder stabiel is dan bekabeld... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|