Auteur |
Bericht |
|
GekooktEi |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 15:22 Onderwerp: Computer stuk (blauw scherm)
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik wist niet of dit nou in het Gaming of Non-Gaming gedeelte moest, maar ja er is een subforum "PC"... M'n PC doet weer 'ns een beetje gek, in de zin van: hij doet het niet meer. Hij geeft het opstartscherm, en na het laadscherm (ook in Safe Mode) geeft hij zo'n blauw scherm:
Citaat: | A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: ... |
Ik heb dit al wel 'ns eerder gehad en toen heb ik de PC geformatteerd, maar toen kon ik tenminste nog in Safe Mode komen om mijn bestanden te beschermen; nu niet meer. Gelukkig heb ik partities voor de documenten enz, maar is er een andere oplossing dan formatteren?
Alvast bedankt,
- GekooktEi @ laptop |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 15:30 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
BDDesigns |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 15:41 Onderwerp:
| |

|
CengizMan schreef: | http://sg.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080613161632AA7Nohd |
En in het nederlands:
Je hardeschijf is naar de tering. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 16:19 Onderwerp:
| |

|
If it be the connector cable problem then replace the 40-wire cable with an 80-wire UDMA cable.
If it's a BIOS settings problem then load the 'Fail-Safe' default settings, and then reactivate the most frequently used options such as USB Support.
If it's a damaged file system case then:-
1.Insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer.
Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted.
2.When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console.
3.If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the installation that you must access from the Recovery Console.
4.When you are prompted, type the Administrator password. If the administrator password is blank, just press ENTER.
5.At the command prompt, type chkdsk /r , and then press ENTER.
6.At the command prompt, type exit , and then press ENTER to restart your computer.
This takes a bit longer, but the system should boot back into Windows. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 16:20 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
FloriX, ik was het net aan het kopiëren, je was me voor.
Die tekst komt vanaf de MS site (http://support.microsoft.com/kb/555302), mocht chkdsk niet werken dan kun je ook het fixboot commando nog proberen.
Als dit probleem trouwens vanuit het niets ontstaan is, dan is waarschijnlijk de HDD kapot. Nadat je chkdsk hebt gedraaid zie je waarschijnlijk een overzicht van het aantal kapotte sectoren. Hou dat eens in de gaten. Het zou ook geen verkeerd idee zijn om meteen de boel te backuppen als je het weer aan de praat krijgt (en dan niet naar een andere partitie maar naar een andere schijf). |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 17:37 Onderwerp:
| |

|
je wou toch al een nieuwe hdd kopen?
taw0n vanaf de ps3 |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 18:10 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik ben er al weer achter, hetzelfde gedoe als de vorige keer: 2e harde schijf van een andere pc er bij in stoppen (ben de naam daarvoor vergeten), back-uppen en WinXP opnw installeren.
Bedankt voor jullie hulp .
At Taw0n, ja klopt maar dat zou er toch niet van komen . M'n pa overweegt nu wel om een nieuwe (hopelijk beetje dure ) PC te kopen, zelf samengesteld .
Eerst ging het: "WAT? "dan ook een nieuwe videokaart"? WE HEBBEN DIE 8500GT pas net!!" maar toen heb ik 'm even weer uitgelegd dat je nooit voor 5 tientjes een videokaart kan kopen die lang genoeg meegaat, en toen zei hij dat we wel zouden zien ^^
We hebben deze PC nu ook al 6 (!!) jaar trwns, dus heel gek is het niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 07 Mrt 2009 18:11 Onderwerp:
| |

|
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik zou ook een nieuwe HDD willen kopen. Maar moet ik dan een 2de velociraptor kopen of is er geen effect op de windows prestatie-index als ik een tragere maar grotere HDD koop? |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 09 Mrt 2009 10:20 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Nou deze RRoD valt dan wel zelf te fixen Gewoon Windows opnw installeren... Niets aan de hand.
Iemand mag dit topic nu wel locken -- oh nee Jasper moet nog antwoord op zijn vraag . |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 09 Mrt 2009 11:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
GekooktEi, als ik jou was zou ik wel even met chkdsk een volledige surfacescan draaien en kijken hoe je SMART status erbij staat. Ik denk dat je schijf wel wat kapotte sectoren aan het krijgen is.
Als Windows meerdere keren opeens kapotte bestanden heeft wijst dit er waarschijnlijk op dat de schijf aan het overlijden is. Op een bepaald moment helpt het herinstalleren van Windows dan niet meer en is het ding onleesbaar. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 09 Mrt 2009 18:56 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik zou ook een nieuwe HDD willen kopen. Maar moet ik dan een 2de velociraptor kopen of is er geen effect op de windows prestatie-index als ik een tragere maar grotere HDD koop? |
Kan iemand hier nog een antwoord op geven?  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 09 Mrt 2009 19:58 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Cor schreef: | GekooktEi, als ik jou was zou ik wel even met chkdsk een volledige surfacescan draaien en kijken hoe je SMART status erbij staat. Ik denk dat je schijf wel wat kapotte sectoren aan het krijgen is.
Als Windows meerdere keren opeens kapotte bestanden heeft wijst dit er waarschijnlijk op dat de schijf aan het overlijden is. Op een bepaald moment helpt het herinstalleren van Windows dan niet meer en is het ding onleesbaar. |
Ja, ik heb inmiddels mijn Windows opnieuw geinstalleerd en alles werkt ongeveer weer. Toen ik Windows installeerde, installeerde hij het op de verkeerde partitie, en was die waar Windows eerst op stond nog steeds onleesbaar. Vanaf het moment dat ik Windows er weer op had zei hij bij het begin al dat hij een chkdsk-controle wilde uitvoeren maar dat had ik weggedrukt omdat dat nooit iets had uitgevoerd.
Toen ik de 2e keer 'm dat wel liet doen was hij ongeveer 20 minuten bezig alles te fixen, achter elkaar stonden er foutcodes die hij allemaal fixte en toen deed mijn partitie het weer ^^
Maarja nu gaan we wslk een nieuwe PC kopen dus da's wel leuk .
___
Jasper, heb ik geen verstand van dus ik kan niet helpen . |
|
Terug naar boven |
|
|
ToxicSnake |
Geplaatst: 10 Mrt 2009 10:46 Onderwerp:
| |
![]()
|
JasperCLA schreef: | JasperCLA schreef: | Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik zou ook een nieuwe HDD willen kopen. Maar moet ik dan een 2de velociraptor kopen of is er geen effect op de windows prestatie-index als ik een tragere maar grotere HDD koop? |
Kan iemand hier nog een antwoord op geven?  |
Maakt dat echt uit dan? Ik vind die windows prestatie index toch overbodig. In Vista dan he, in Windows 7 is hij net iets anders . |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 10 Mrt 2009 16:44 Onderwerp:
| |

|
Ik stel het anders, haalt dat de snelheid van m'n totaal aan harde schijf naar beneden? |
|
Terug naar boven |
|
|
ToxicSnake |
Geplaatst: 10 Mrt 2009 19:22 Onderwerp:
| |
![]()
|
JasperCLA schreef: | Ik stel het anders, haalt dat de snelheid van m'n totaal aan harde schijf naar beneden? |
Als je een langzamere hdd koopt zal die idd langzamer gaan, het lezen en schrijven van je velociraptor hdd zal even snel blijven gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 11 Mrt 2009 12:24 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Conclusie: Je kan het gewoon doen. |
|