Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mei 2007 20:53 Onderwerp: Profielwerkstuk, onderwerpen?
| |
|
Hoi mensjes
Ik moet voor school een profielwerkstuk maken, woensdag moet ik mijn voorlopige onderwerps keuze inleveren. Nu heb ik een probleem:
Ik kan geen goede onderwerpen bedenken ik en een vriend dachten aan schiet incidenten op Amerikaanse scholen, vooral Project Zero (zo heette dat toch? ) trekt onze aandacht, maar we kunnen bijna geen informatie vinden, en het is al helemaal niet genoeg voor een groot verslag. Misschien weet iemand waar je er veel informatie over kunt vinden? Of weet je misschien een ander goed onderwerp voor een profielwerkstuk?
De onderwerpen moeten passen bij één van de volgende vakken:
- Economie
- Geschiedenis
- Aardrijkskunde
Alvast bedankt voor de reacties  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:01 Onderwerp:
| |
![]()
|
Voor geschiedenis kun je toch ongelooflijk veel doen? Pak één van de grootmachten uit de geschiedenis (zoals Hitler, Napoleon e.d.) en maak daar een verslag van. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:10 Onderwerp:
| |
|
Devilly schreef: | Voor geschiedenis kun je toch ongelooflijk veel doen? Pak één van de grootmachten uit de geschiedenis (zoals Hitler, Napoleon e.d.) en maak daar een verslag van. |
zou kunnen, maar zou je er 60 uur aan kunnen besteden en een presentatie van kunnen maken?
nog even extra info:
je moet dus 60 uur aan dat werkstuk besteden, plus je moet er een presentatie over geven  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:12 Onderwerp:
| |

|
ik moest zelfde doen,ik nam van consoles geschiedenis (atari tot 360 fzo want ps3 bestond ng nie en de vergelijking van toen en nu,ik haalde een 9 |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:15 Onderwerp:
| |

|
dnarbeis schreef: | ik moest zelfde doen,ik nam van consoles geschiedenis (atari tot 360 fzo want ps3 bestond ng nie en de vergelijking van toen en nu,ik haalde een 9 |
Dat is alleen geen profielwerkstuk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:20 Onderwerp:
| |

|
woepsiepoepsie toepsie...(roepsie?) |
|
Terug naar boven |
|
|
Neerhof |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:21 Onderwerp:
| |
|
robert.wittenaar schreef: | Devilly schreef: | Voor geschiedenis kun je toch ongelooflijk veel doen? Pak één van de grootmachten uit de geschiedenis (zoals Hitler, Napoleon e.d.) en maak daar een verslag van. |
zou kunnen, maar zou je er 60 uur aan kunnen besteden en een presentatie van kunnen maken?
nog even extra info:
je moet dus 60 uur aan dat werkstuk besteden, plus je moet er een presentatie over geven  |
Wij moesten geloof ik 80 uur. Heeft nog geen 10 uur geduurd en toen had ik het af. |
|
Terug naar boven |
|
|
Svensation |
Geplaatst: 21 Mei 2007 21:30 Onderwerp:
| |

|
Wat zijn de gevolgen van de bezuinigingen voor het Ministerie van Defensie?
Heb m hier nog wel ergens liggen, hij is alleen een beetje gedateerd ben ik bang Maar als jij niet een 40 pagina's tellend verslag (inc voorkantje, inhoudsopgave, hypothese, conclusie, samenvatting, foto's e.d.) kan maken over een (voormalige) grootmacht kun je ook niet nadenken... Bovendien ben je daar heus wel meer dan 60 uur mee bezig. Ik kwam redelijk makkelijk aan krap 80 uur. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 21 Mei 2007 22:13 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Koude Oorlog en diens impact op de geografie en economie van de wereld? Direct weerslag op drie vakken, lange periode in de geschiedenis. Ongelofelijk makkelijk onderwerp, je moet nergens diep opgaan als je denkt aan alle conflicten. De oorlog tussen Sovjet-Unie en Verenigde Staten in Afghanistan bijvoorbeeld waar de CIA de Taliban opleidde om te vechten. De rol van China en Cuba. De uiteenvalling van Oost-Europa. |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 21 Mei 2007 22:19 Onderwerp:
| |

|
van wat ik heb meegemaakt is het profielwerkstuk een gewoon werkstuk. ik heb er maar iets van 3uur aan gedaan en ja ik moest ook 60 uur eraan werken. maar zoals joni al zij je kan een makeijk onderwerp nemen of gewoon gaan werken voor het onderwerp van geschiedenis waar je examen over krijgt. hoef je bij je examen nog minder te doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 21 Mei 2007 23:05 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
@Joni: Om dat nergens diep op ingaan te voorkomen waren té brede onderwerpen op mijn school dan ook verboden. Mijn geschiedenisleraar (want ik deed het ook voor geschiedenis, net als praktisch iedereen) had juist liever dat je iets kleiners nam en daar specifiek op inging. Aan de andere kant waren ze bij mij nogal snel tevreden, het eindresultaat was complete bagger van zo'n (naar ik meen) 15 pagina's. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 21 Mei 2007 23:18 Onderwerp:
| |

|
Cor schreef: | Mijn geschiedenisleraar voor geschiedenis, had juist liever dat je iets kleiners nam en daar specifiek op inging. Aan de andere kant waren ze bij mij nogal snel tevreden |
is bij ons ook zo |
|
Terug naar boven |
|
|
heempie |
Geplaatst: 22 Mei 2007 10:07 Onderwerp:
| |

|
jullie mogen met meerdere mensen doen? vet lullig,mochten wij niet!
maar over geschiedenis is heel veel te vertellen joh, neem iets van Vietnam dat vond ik zelf altijd interessant. |
|
Terug naar boven |
|
|
Snakesonic |
Geplaatst: 22 Mei 2007 15:09 Onderwerp:
| |

|
Doe het gewoon over de geschiedenis van manga, anime en games.
Dat was voor mijn geschiedenis leraar genoeg.
Nou pas profielwerkstuk?
Is dat niet wat laat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 22 Mei 2007 15:14 Onderwerp:
| |
|
genoeg onderwerpen, bedankt iig ik zal zometeen even overleggen met de persoon waar ik het profielwerkstuk samen mee ga maken
Nu pas? Ik zit in Havo 4 en moet volgend jaar af zijn, we moeten alleen morgen al keuze inleveren
Mijn profielwerkstuk partner kwam met een ander onderwerp: "Nederlandse Helden"
Dus soort van helden uit nederland, denk dan aan kust, muziek, koninkschap enzovoort. Is dit een goed onderwerp denken jullie? |
|
Terug naar boven |
|
|
Xant1 |
Geplaatst: 22 Mei 2007 18:24 Onderwerp:
| |

|
Lijkt me wel een redelijk onderwerp, spreekt mij niet echt aan maar het gaat hier om wat jij vindt . Ik zou wel zoiezo iets kiezen waar je je voor interesseert, dat maakt al die uren al wat makkelijker . |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 22 Mei 2007 19:37 Onderwerp:
| |
![]()
|
Zo dicht mogelijk in de buurt van games..aangezien je een gamer bent.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 22 Mei 2007 19:59 Onderwerp:
| |

|
Heeft iemand goede bronnen voor ''volkshelden'' van Nederland? Bijv een boektitel? Wikipedia levert maar drie helden op. |
|
Terug naar boven |
|
|
Svensation |
Geplaatst: 22 Mei 2007 23:04 Onderwerp:
| |

|
Willem van Oranje, Michiel de Ruyter, Johan de Wit, Piet Heyn.. Maar je kan ook denken aan mensen als Johan Cruijff imo. Gewoon mensen die, op welke manier dan ook, echt iets hebben betekend voor Nederland/Nederland bekend hebben gemaakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 22 Mei 2007 23:32 Onderwerp:
| |

|
Paul de Leeuw natuurlijk ook, heeft veel betekend voor de homogemeenschap. Niet voor de naamsbekendheid van Nederland, maargoed. Misschien ook iemand om te noemen: Theo Van Gogh of Pim Fortuyn. Rembrandt was toch ook een Nederlandse schilder? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 23 Mei 2007 15:44 Onderwerp:
| |

|
Daniel Jager schreef: | Paul de Leeuw natuurlijk ook, heeft veel betekend voor de homogemeenschap. Niet voor de naamsbekendheid van Nederland, maargoed. Misschien ook iemand om te noemen: Theo Van Gogh of Pim Fortuyn. Rembrandt was toch ook een Nederlandse schilder? |
Theo van Gogh heeft naar mijn idee weinig betekend voor Nederland. En ja, Rembrandt was een Nederlandse schilder.
Nog twee internationale literatuurhelden: Multatuli (E. Douwes Dekker) en Anne Frank en uit de filmwereld: Paul Verhoeven |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 23 Mei 2007 16:03 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Theo van Gogh, Pim Fortuyn en Paul Verhoeven zijn namen die over 50 jaar niets meer zeggen dus ik zou niet spreken over helden. Ik bedoel, om Robert F. Kennedy geeft ook niemand een moer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Erik_ |
Geplaatst: 23 Mei 2007 16:14 Onderwerp:
| |

|
Poe. Ik had het veel makkelijker met mijn profielwerkstuk. Omdat ik C&M deed, en ik richting beeld/geluid verder wou gaan, maakte ik een jambers documentaire in flash. Voorzien van commentaren met mijn eigen jambers imitatiestem. Flink satirisch natuurlijk, en de personen die erin meededen, waren leraren, die eigenlijk gewoon afgezeken werden. We veranderden hun namen alleen een beetje, maar het lag er zo dik bovenop...
Kijk, dan doe je nog iets dat je leuk vind. |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 23 Mei 2007 16:29 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Theo van Gogh, Pim Fortuyn en Paul Verhoeven zijn namen die over 50 jaar niets meer zeggen dus ik zou niet spreken over helden. Ik bedoel, om Robert F. Kennedy geeft ook niemand een moer. |
Maar we willen het doen over Nederlandse ''Volkshelden'' van ca. 1500 tot heden. Het gaat er dus niet zozeer om hoeveel ze over +/- 50 jaar wellicht nog betekenen voor Nederland, maar meer om wat ze hebben betekend in de tijd van hun bestaan en wát ze vandaag de dag, enkele jaren en/of maanden later, nog steeds betekenen.
En ja, over Theo van Gogh heb je wel gelijk, Joris. Niet echt te noemen als volksheld. 't Kwam gewoon even in een waan in mij op. :p
Wel bedankt voor jullie reacties trouwens. Maar weet niemand een goed boek waar ook wat info uit te halen valt? Niet over bovengenoemde personen zozeer, maar over volkshelden van Nederland algemeen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 23 Mei 2007 16:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|