Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wat vind jij van de HD Remasters?
Ik vind het goed dat ze bestaan.
80%
 80%  [ 17 ]
Ik vind het niet goed dat ze bestaan.
19%
 19%  [ 4 ]
Ik heb geen mening.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Asianator BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 17:01    Onderwerp: [Poll] HD Remasters; wat denk jij erover? Reageren met citaat

HD Remasters; oude games die opnieuw worden uitgebracht in opgepoetste staat, gereed voor HD-televisies, inclusief Trophies/Achievements en eventuele bonus content. Het begon allemaal met de God of War Collection, welke tot stand kwam uit de resultaten van een enquete die Santa Monica Studios hield nog vóór de release van God of War III. Echter zijn we nu bijna drie jaar verder en zijn er vele andere collecties en/of remasters verschenen.

Maar wat is jouw persoonlijke mening over de HD Remasters? Vind je het goed dat deze 'oude' titels nieuw leven krijgt op nieuwere systemen? Of vind je het onacceptabel en slechts een snelle cash-in voor de originele ontwikkelaar van de titels? Deel je mening via onderstaande poll! Gelieve een kleine toelichting m.b.t. je keuze door een reactie te plaatsen.

Lijst van HD Remasters (enkele games):
Beyond Good & Evil HD (PlayStation 3/Xbox 360)
Final Fantasy X HD (PlayStation 3/PlayStation Vita)
Medal of Honor: Frontline HD (PlayStation 3)
Serious Sam: The First Encounter (Xbox 360)
Serious Sam: The Second Encounter (Xbox 360)
Tekken Tag Tournament HD (PlayStation 3)
Resident Evil Code: Veronica X (PlayStation 3/Xbox 360)
Resident Evil 4 (PlayStation 3/Xbox 360)

Lijst van HD Remasters (collecties):
Devil May Cry (Devil May Cry HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)
Devil May Cry 2 (Devil May Cry HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)
Devil May Cry 3: Dante's Awakening Special Edition (Devil May Cry HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)
Earthworm Jim HD (PlayStation 3/Xbox 360)
God of War (God of War Collection) (PlayStation 3)
God of War II (God of War Collection) (PlayStation 3)
God of War: Chains of Olympus (God of War Collection - Volume II) (PlayStation 3)
God of War: Ghost of Sparta (God of War Collection - Volume II) (PlayStation 3)
ICO (ICO & Shadow of the Colossus Collection) (PlayStation 3)
Jak and Daxter: The Precursor Legacy (Jak and Daxter HD Collection) (PlayStation 3)
Jak II: Renegade (Jak and Daxter HD Collection) (PlayStation 3)
Jak 3 (Jak and Daxter HD Collection) (PlayStation 3)
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (Metal Gear Solid HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360/PlayStation Vita)
Metal Gear Solid 3: Snake Eater -Subsistence- (Metal Gear Solid HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360/PlayStation Vita)
Metal Gear Solid: Peace Walker (Metal Gear Solid HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360/PlayStation Vita)
Oddworld: Abe's Oddysee (The Oddbox) (PlayStation 3)
Oddworld: Abe's Exoddus (The Oddbox) (PlayStation 3)
Oddworld: Munch's Oddysee (The Oddbox) (PlayStation 3)
Oddworld: Stranger's Wrath (The Oddbox) (PlayStation 3)
Prince of Persia: The Sand of Time (Prince of Persia TRILOGY 3D) (PlayStation 3)
Prince of Persia: Warrior Within (Prince of Persia TRILOGY 3D) (PlayStation 3)
Prince of Persia: The Two Thrones (Prince of Persia TRILOGY 3D) (PlayStation 3)
Serious Sam: The First Encounter (Serious Sam HD: The First and Second Encounters) (Xbox 360)
Serious Sam: The Second Encounter (Serious Sam HD: The First and Second Encounters) (Xbox 360)
Silent Hill 2 (Silent Hill HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)
Silent Hill 3 (Silent Hill HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)
Shadow of the Colossus (ICO & Shadow of the Colossus Collection) (PlayStation 3)
Sly Raccoon (The Sly Trilogy) (PlayStation 3)
Sly 2: Band of Thieves (The Sly Trilogy) (PlayStation 3)
Sly 3: Honor Among Thieves (The Sly Trilogy) (PlayStation 3)
Lara Croft: Tomb Raider: Legend (The Tomb Raider Trilogy) (PlayStation 3)
Lara Croft: Tomb Raider: Anniversary (The Tomb Raider Trilogy (PlayStation 3)
Zone of the Enders (Zone of the Enders HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)
Zone of the Enders 2: The 2nd Runner (Zone of the Enders HD Collection) (PlayStation 3/Xbox 360)

Laatst aangepast door Asianator op 18 Okt 2011 20:46; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Vooral Jak & Daxter HD collection kijk ik naar uit en ook de Zone of the Enders collection zal ik waarschijnlijk in huis halen. Ik heb ze op PS2 maar m'n PS3 is niet backwards compatible.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Om zelf niet meer af te trappen, want ik ben tweede, heb ik gekozen voor "Ik vind het goed dat ze bestaan." Waarom? Simpel. Het gaat hier om titels die groots waren toen ze voor het eerst verschenen. Titels die de speler een unieke ervaring voorschotelde. Titels die gewoonweg gespeeld moeten worden. De HD-versies van dergelijke titels geven de mensen die ze zo geweldig vonden een kans om ze opnieuw te beleven in HD, terwijl mensen die de titels niets konden spelen toen ze origineel verschenen, een tweede kans schenken om ze alsnog te beleven. Sommige mensen zouden het kunnen zien als een snelle cash-in, maar ik zie het meer als iets dat met veel liefde gedaan is voor de fans van de games.
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 17:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Sommige zijn totaal overbodig, maar er zijn wel een aantal leuke collecties die de moeite waard zijn zoals de Team Ico collection.
Terug naar boven
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

leuk dat ze er zijn..

er zijn een aantal games die ik in t verleden niet heb kunnen spelen, maar nu wel in HD zelfs
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze zouden beter hun energie steken in het ontwikkelen van nieuwe games.
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelfs als mijn PS3 BC zou zijn zou ik ze alsnog halen, mijn Plasma lust alleen maar HD.
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ik mis.... Earthworm Jim HD, voor het PlayStation Network. Is een remaster van de eerste Earthworm Jim namelijk. Niet dat de lijst verder compleet zal zijn, maar Earthworm Jim is awesome.

Maar goed, ik zeg dat het goed is dat ze bestaan. Waarom? Ik vind het een handige manier om oude klassiekers die ik heb gemist alsnog te spelen met vernieuwde graphics (en belangrijker, op het nieuwe platform - mijn PS2 heb ik bijvoorbeeld verkocht, dus Shadow o/t Colloseus zou ik nu alleen nog door de HD remaster kunnen spelen) en om spellen die ik wel heb gespeeld, te herbeleven.

Daarnaast, men kan wel nieuwe spellen maken maar eigenlijk is de gouden regel van franchises en vervolgen: maak zoveel nieuwe games als je wilt, maar uiteindelijk vindt men de eerste games toch het tofste. Er zijn uitzonderingen, maar zowel met games als bijvoorbeeld films grijpen we vaak de oudste spellen aan als kwalitatief besten. Zie bijvoorbeeld de eerste MGS, door velen geprezen als de beste, of The Godfather, een film die nog steeds wijd geprezen wordt terwijl hij bijna veertig jaar oud is.

Dus ja, ik juich het toe. Ik ben van plan Splinter Cell Trilogy HD te kopen, misschien GoW nog eens, en als ik ooit nog geld teveel heb wil ik ook de ICO Collection halen omdat ik van velen hoor dat die games de moeite waard zijn. En tenslotte haal ik de MGS Collection ook, simpelweg om 2 en 3 nog eens te kunnen spelen. Heerlijk.
Terug naar boven
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 18:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu zal ik games als MGS, Sly, DMC, ZotE alsnog kunnen spelen. En meer uit mijn favorite games halen zoals PoP en Team ICO mbh HD en Trophies.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 18:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Er wordt geen moeite in gestoken. Daarnaast zijn de games nog steeds maar 720p en wordt er nauwelijks verder iets opgepoetst.

Nee, ik zou er nooit een kopen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Okt 2011 18:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ik vind het een super-concept. Lekker even een oude topper herbeleven in aanloop naar een nieuwe game in de serie. En het is niet alsof de topstudio's er tijd mee verliezen, want het werk wordt overgelaten aan mindere goden als Bluepoint.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom niet? Vind alleen dat ze bij sommige collecties wel extra hun best moeten doen zoals dat alle content er in moet komen van voorgaande versies. En natuurlijk wat extra's zal wel mooi zijn.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 02:32    Onderwerp: Reageren met citaat

waardeloos, aan de graphics veranderd niks alleen dat ze wat scherper zijn nou woei.

tis gewoon weer een nieuwe melkmachine.
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 03:54    Onderwerp: Reageren met citaat

^ Dan koop je het toch lekker niet. Ik zeg al jaren hetzelfde tegen de mensen die steeds over nieuwe DBZ games zeuren. Als je daar een probleem mee hebt dan koop je de games gewoon niet. Ik zie niet in waarom iemand HD remakes geen goed idee zou vinden.
Terug naar boven
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 07:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind het een leuk idee, heb zelf geen PS2 gehad en dus aardig wat topgames gemist. Ook tof dat collecties goedkoper zijn dan de meeste nieuwe games, terwijl je er vaak langer plezier van hebt.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 13:39    Onderwerp: Reageren met citaat

D: schreef:
waardeloos, aan de graphics veranderd niks alleen dat ze wat scherper zijn nou woei.

Ben het hiermee eens. Met name bij Sony is het zo'n enorme armoede aan succesvolle nieuwe releases dat ze met dit soort shit aankomen. Het ergst is dat het nog goed verkoopt ook. Wat doen die HD-versies nou? Beetje gladgestreken en beetje hogere framerate. Bij al die Sony HD-remakes zie je vrijwel niets terug mbt het verbeteren van textures of models.

Hoe een remake zou moeten? DMC HD is bijvoorbeeld best een goed voorbeeld, daar is nog redelijk moeite ingestoken. Hoe het beslist niet moet? Resident Evil 4 HD: het is niet echt een HD versie te noemen zelfs.

Koning HD remake is natuurlijk Halo Anniversary, die volledig opnieuw gemaakt is. Maar daar hangt dan ook wel een vrij fors prijskaartje aan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 14:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:

Ben het hiermee eens. Met name bij Sony is het zo'n enorme armoede aan succesvolle nieuwe releases dat ze met dit soort shit aankomen. Het ergst is dat het nog goed verkoopt ook. Wat doen die HD-versies nou? Beetje gladgestreken en beetje hogere framerate. Bij al die Sony HD-remakes zie je vrijwel niets terug mbt het verbeteren van textures of models.

Hoe een remake zou moeten? DMC HD is bijvoorbeeld best een goed voorbeeld, daar is nog redelijk moeite ingestoken. Hoe het beslist niet moet? Resident Evil 4 HD: het is niet echt een HD versie te noemen zelfs.

Koning HD remake is natuurlijk Halo Anniversary, die volledig opnieuw gemaakt is. Maar daar hangt dan ook wel een vrij fors prijskaartje aan.

Lol bullshit. Hoe kan je DMC HD waar we enkele screens van hebben gezien beter vinden dan die Sony HD remakes? Heb je überhaubt een Sony HD remake gespeeld en over welke Sony remakes heb je het in godsnaam? GoW HD collection is de beste collection tot nu toe. Sly Trilogy was ook heel mooi afgewerkt, zo goed zelfs dat Sony de studio achter de HD remake een Sly 4 laat maken. Kom niet zeuren over textures en models want deze games hebben het beste aangepakt wat betreft remakes.

Dan blijven er nog 2 Sony hd remakes over, GoW Collection 2 en ICO. GoW Coll 2 ziet er ongelooflijk goed uit voor psp games op grote scherm. Aan de ICO collection hebben ze meer dan een jaar aan gewerkt. Van wat ik hoor is dat de beste hd remake tot nu toe.

Die Sony HD remakes zijn de benchmark HD remakes van de industrie, stop met die onnodige domme kritiek, ik heb hier bijna elke collection liggen en wat ik als slecht afgewerkt beschouw zijn de PoP, Splinter Cell en Tomb Raider trilogieën.

De Halo remake is meh, het is gewoon een geheel nieuwe game waar niks nostalgisch aan is.
Terug naar boven
Matesers BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 14:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik stem niet omdat ik het zowel goed als slecht vind. Enerzijds vind ik dat we dit soort beleid niet moeten ondersteunen door de games te kopen. Oude games die hun waarde jaren geleden al hebben bewezen, worden nu weer uit de kast gehaald om nog wat geld op te brengen.

Anderzijds is het natuurlijk heel leuk voor de mensen die deze games hebben gemist of mensen die in die tijd nog niet met games bezig waren.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 15:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:

Hiermee ben ik het absoluut niet eens. Naar mijn idee brengt Sony meer exclusieve titels uit dan Microsoft. Maar dat is een onderwerp voor andere discussies.

En hetgeen je zegt over het niet verbeteren van textures, is ook niet helemaal op waarheid berust, naar mijn mening. Als je bijvoorbeeld kijkt naar God of War Collection - Volume II, zie je dat de games er velen malen beter uitzien dan hun PSP-broers. En ook de ICO & Shadow of the Colossus Collection is een goed voorbeeld van hoeveel een bestaande game opgepoetst kan worden.

Halo: Combat Evolved Anniversary reken ik eigenlijk niet mee. Waarom niet? Omdat dit een heuse remake is, en niet een opgepoetste versie van het origineel. Ze gebruiken een verbeterde engine uit Halo: Reach, de multiplayer-mogelijkheden zoals Armor Abilities, uit Halo: Reach en ze zullen zelfs verwijzingen naar Halo 4 toevoegen aan deze titel. Hierdoor vind ik het persoonlijk meer een nieuwe game met in grote lijnen dezelfde content als het origineel, dan een HD-versie van het origineel.

Ook zou je kunnen twisten over wat nu precies telt. Wanneer is iets een HD-remake? En wanneer een HD-remaster?
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat

CowboySpike schreef:
^ Dan koop je het toch lekker niet. Ik zeg al jaren hetzelfde tegen de mensen die steeds over nieuwe DBZ games zeuren. Als je daar een probleem mee hebt dan koop je de games gewoon niet. Ik zie niet in waarom iemand HD remakes geen goed idee zou vinden.

tief op, dit is een opinie topic als je een andere opinie niet kunt verkroppen ga je maar naar amerika verhuizen.
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 19:19    Onderwerp: Reageren met citaat

CowboySpike schreef:

tief op, dit is een opinie topic als je een andere opinie niet kunt verkroppen ga je maar naar amerika verhuizen.
Zoals je zegt is die een opinie topic.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 20:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het zelf zeer goed, want sommige spellen heb ik nooit kunnen spelen

En natuurlijk ziet het er iets beter uit, maar dat is niet eens het belangerijkste..

Wat ik me nog kan herrineren van toen ik voor het laatst iets via de ryw kabels heb aangesloten op mijn HD tv, is dat de letters bijna niet te lezen zijn.... wat gelukkig is opgelost door de HDMI kabel

(heb geen oude beeldbuistv meer)

Dus tot zoverre vind ik het goed
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Mr. Awesome schreef:
Roderick schreef:

Hiermee ben ik het absoluut niet eens. Naar mijn idee brengt Sony meer exclusieve titels uit dan Microsoft. Maar dat is een onderwerp voor andere discussies.

Hoo, dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat Sony totaal geen succes heeft met die exclusives. Kijk bijvoorbeeld vandaag naar R&C: All 4 One. Niemand weet dat het uitkomt, en het is toch een game van een grote studio. Pure armoede is het. En die HD collections zijn daar ook een toonbeeld van.

Nee, die remakes zijn helemaal niet geweldig. De games die geremaked zijn, zijn gewoon erg goed. Ik heb de GoW Collection gehad en vond het leuk om GoW 1 en 2 (deel 2 had ik nooit gedaan) even te spelen voor deel 3 uitkwam, maar het deed me verder niet zoveel. De games worden nauwelijks opgepoetst. AA kan een heleboel doen, en dan de framerate nog, maar dat is t niet.

DMC HD heeft trouwens op de screens al duidelijk grotere verbeteringen dan die Sony HD collection meuk. Ubisoft maakt zich er evengoed schuldig aan. Overbodige meuk is het. Doe het goed, of doe het niet. Tot nu toe heb ik het nog niet goed gezien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Okt 2011 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
DMC HD heeft trouwens op de screens al duidelijk grotere verbeteringen dan die Sony HD collection meuk.

Je weet gewoon niet waarover je praat dude. Sony heeft 4 mooie HD collections tot nu toe uitgebracht, van wat we gezien hebben van de DMC screens kan je gewoonweg niet zeggen dat ze beter uit zien dan bijvoorbeeld de ICO collection. De reden dat je het beter vind uitzien is waarschijnlijk omdat je DMC al op de vorige generatie beter vond uitzien dan de Sony games, niet omdat de HD remakes slecht zijn gemaakt.

Citaat:
Ik zeg dat Sony totaal geen succes heeft met die exclusives.

Ik heb liever 5 games die elk 2 miljoen verkopen dan 1 game dat 10 miljoen verkoopt. Ik speel immers games, geen sales.
Terug naar boven
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 20 Okt 2011 00:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
zeg dat Sony totaal geen succes heeft met die exclusives. Kijk bijvoorbeeld vandaag naar R&C: All 4 One. Niemand weet dat het uitkomt, en het is toch een game van een grote studio.

R&C All 4 One is een slecht voorbeeld. Het is een Spin-off COOP van Ratchet and Clank. Neem dan Uncharted 3 als voorbeeld, zul je ineens hele andere cijfers krijgen.

Citaat:
Nee, die remakes zijn helemaal niet geweldig. De games die geremaked zijn, zijn gewoon erg goed.

Laat dat nou net zijn waar het om draait.....

Citaat:
DMC HD heeft trouwens op de screens al duidelijk grotere verbeteringen dan die Sony HD collection meuk.

1. Zegt niets over sound/gameplay
2. Foto's zijn een momentopname
3. Foto's zijn te bewerken
4. Misschien heeft DMC van zichzelf al betere visuals dan Sly/Tomb Raider enz. Zegt niets over de remake.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: