Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
Mafusto BerichtGeplaatst: 27 Sep 2011 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Als je dat weet, dan weet je toch ook hoe je een formule eruit kan krijgen. It's elementary, my dear Watson
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 09:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Jul 2008
Berichten: 1145

Ik moet een paar vragen maken voor commercieel maar ik kan even echt niet op deze komen:

Welk marktinstrument is nooit substitueerbaar?

Ik dacht zelf aan distributie maar dat kan vervangen worden door het internet.

Hulp aub.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 09:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Wat dacht je van geld? Of valt die er nou weer net niet onder?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 02 Nov 2011 12:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Jul 2008
Berichten: 1145

Nickdhnick schreef:
Wat dacht je van geld? Of valt die er nou weer net niet onder?
Weet niet of je gelijk hebt maar ik vul het wel in bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 07 Nov 2011 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Even hulp nodig met me elektro, dus Chris? ?

Ik moet het askoppel van een Shuntgenerator uitrekenen en als het goed is komt daar 175,08 uit.

Ptoe is 14043,2 w
en de frequentie is 12.5 hz

Volgens mij is de formule Ptoe/pi.2.freq
Alleen als ik dat doe kom ik uit op 178,80 nM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 07 Nov 2011 18:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Wacht, ik help je wel, maar ik moet straks even in mijn papieren kijken want ik ken de formules niet uit mijn hoofd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 07 Nov 2011 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Hoeft niet meer, lag aan het rendement. Toch bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 07 Nov 2011 19:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Paintskillz schreef:
Hoeft niet meer, lag aan het rendement. Toch bedankt

Oh, goed. Dan kan ik al één ding schrappen van mij 'to do' lijstje voor vanavond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
vgo910 BerichtGeplaatst: 13 Dec 2011 16:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jun 2009
Berichten: 1241

Weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar dit leek me iig meest geschikte topic ervoor.
Voor PWS moet je 40 uur pp besteed hebben. Dit hebben ik en degene waarmee ik samen werk niet gehaald. Zo'n beetje iedereen heeft het over uren verdubbelen in het logboek. Alleen ik vraag me af of dit wel slim is. Aangezien je bij minder uren meer kwaliteit per uur hebt, toch?

Vraag: Moet ik mijn uren verdubbelen om een goed logboek te krijgen of niet doen om een betere indruk achter te laten over de rest van mijn werkstuk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 13 Dec 2011 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Het aantal uur voor het PWS is wettelijk vastgesteld volgens mij, dus kun je beter je aantal uren verdubbelen. Als je te weinig uren hebt, is de kans groter dat je minpunten krijgt dan pluspunten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 28 Dec 2011 23:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Ik heb even een klein vraagje: is een gasontladingslamp identiek hetzelfde als een TL-lamp en een fluorescentielamp? Of zit er een verschil in de gassen die worden gebruikt of de werking?

Ik vroeg me bovendien af hoe gassen geïoniseerd worden in zo'n buis? Komt dat door de elektrische stroom die door de buizen heen vloeit of zijn deze gassen al geïoniseerd voor dat de elektrische stroom er door heen wordt gestuurd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 29 Dec 2011 09:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

Christian Vuye schreef:
Ik heb even een klein vraagje: is een gasontladingslamp identiek hetzelfde als een TL-lamp en een fluorescentielamp? Of zit er een verschil in de gassen die worden gebruikt of de werking?

Ik vroeg me bovendien af hoe gassen geïoniseerd worden in zo'n buis? Komt dat door de elektrische stroom die door de buizen heen vloeit of zijn deze gassen al geïoniseerd voor dat de elektrische stroom er door heen wordt gestuurd?


Lagedrukgasontladingslamp is hetzelfde als een TLbuis. Fluorescentielamp is gewoon een andere naam voor een gasontladingslamp. Dit komt doordat er aan de binnenkant van deze lampen een laagje zit wat dmv fluorescentie UVlicht omzet in gewoon licht.

De gassen die erin zitten zijn al geioniseerd, anders wordt er geen stroom geleid
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 29 Dec 2011 14:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

BeWario schreef:
Lagedrukgasontladingslamp is hetzelfde als een TLbuis. Fluorescentielamp is gewoon een andere naam voor een gasontladingslamp. Dit komt doordat er aan de binnenkant van deze lampen een laagje zit wat dmv fluorescentie UVlicht omzet in gewoon licht.

Bedankt!

BeWario schreef:
De gassen die erin zitten zijn al geioniseerd, anders wordt er geen stroom geleid

Dat snap ik dus niet goed. Als één van die edelgassen die aanwezig is in de buis al geïoniseerd is, is dat gas-ion dan positief of negatief geladen? Ik neem aan positief geladen, zodat de negatief geladen elektrische stroom (ik neem hier aan dat elektrische stroom negatief geladen is, ben ik niet zeker van) het geheel weer neutraal maakt? Maar hoe maken de elektronen van de gas-ion dan sprongen naar hogere schillen/hogere energie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011 11:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

Christian Vuye schreef:
BeWario schreef:
Lagedrukgasontladingslamp is hetzelfde als een TLbuis. Fluorescentielamp is gewoon een andere naam voor een gasontladingslamp. Dit komt doordat er aan de binnenkant van deze lampen een laagje zit wat dmv fluorescentie UVlicht omzet in gewoon licht.

Bedankt!

BeWario schreef:
De gassen die erin zitten zijn al geioniseerd, anders wordt er geen stroom geleid

Dat snap ik dus niet goed. Als één van die edelgassen die aanwezig is in de buis al geïoniseerd is, is dat gas-ion dan positief of negatief geladen? Ik neem aan positief geladen, zodat de negatief geladen elektrische stroom (ik neem hier aan dat elektrische stroom negatief geladen is, ben ik niet zeker van) het geheel weer neutraal maakt? Maar hoe maken de elektronen van de gas-ion dan sprongen naar hogere schillen/hogere energie?

Volgens mij zijn de ionen wel positief geladen, maar niet om de reden die jij geeft. Dat is gewoon omdat die toestand makkelijker te bereiken is dan een negatief geladen edelgas.

De overgang van elektronentoestanden komt doordat de ionen geraakt worden door de rondvliegende elektronen (van de stroom) en die zorgen ervoor dat een van de elektronen in de buitenste schil geëxiteerd wordt. Deze valt dan weer terug naar zijn grondtoestand en zendt dan een foton uit. Meestal valt de energie van dat foton in het UV-gebied, en daarom zit er een laagje omheen dat ervoor zorgt dat dat foton weer omgezet wordt in een foton met energie in het zichtbare spectrum.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 07 Jan 2012 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Bedankt! Dus als ik het goed voorheb werkt het zo:

In de buis wordt er een elektrische stroom door een geïnoniseerd gas (bv. Neon, Argon, Xenon, Crypton, combinatie van verschillende edelgassen) gestuurd. De ion wordt geraakt door rondvliegende elektronen (=elektrische stroom) en gaat naar een aangeslagen toestand. Eén van de elektronen van de buitenste schil van de ion botst met een rondvliegende elektron en wordt naar naar een hogere schil (=hoger energieniveau) gebracht, en wanneer die elektron terugvalt naar zijn oorspronkelijke schil komt er EM-energie vrij in de vorm van licht.

Zo ongeveer?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 12:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Hallo, ik heb moeite met deze gedichten (sonetten) te begrijpen voor Nederlands.
Weten jullie wat ze hiermee bedoelen?

Citaat:
Bloemen


Als alle mensen eensklaps bloemen waren
zouden zij grote bloemen zijn met lange snorren.
Vermagerde vliegen, dode torren
zouden blijven haken in hun haren.
Tandenstokers, steelsgewijs ontsproten,
zouden zwellen tot gedraaide tafelpoten,
katoenen knoppen zouden openscheuren
tot pluche harten die naar franje geuren,

En op de bergen zouden gipsen zuilen staan
Die gipsen druiven huilen.

Op het water dreven bordkartonnen blaren,
De vlinders vielen uit elkaar tot losse vlerken
En van geur verdorden alle perken
Als alle mensen eensklaps bloemen waren.


en

Citaat:
Heerlijk schoollokaal

Nederland en Europa in de hoek!
Dat speet mij, aardrijkskunde deed ik graag;
de rest van de ochtend zat ik in mijn maag
met mijn dwalende ogen, rust'loos op zoek
naar 'n plaatsje op de wereld, ja, 't cijferboek
uitvlooiend op mensen, die snel en traag
vice-versa naar Haarlem reisden. Vaag
benijdde ik hen, in 't opgerolde doek.

In Zwitserland is me iets opgevallen
waaraan ik me op school nooit had gestoord:
tussen Worms met Luther in de Rijksdag
en Delft met Willem de Zwijger vermoord
hing daar Schauffhausen aan de wand-en 'k zag
voor vele ledige uren water vallen.


Alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 13:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Die eerste gaat er gewoon over dat de mensen de natuur zo om zeep helpen dat als ze bloemen zouden zijn, de 'bladeren' (bordkarton) het milieu zouden vervuilen en ze zo zouden stinken (ik denk aan uitlaatgassen en alles) dat vlinders en perken doodgaan...

De tweede snap ik niet, maar daar snap ik het niet-dikgedrukte gedeelte geloof ik ook niet helemaal van.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 13:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Right, es zien. De dichter vindt aardrijkskunde een leuk vak, dus op het moment dat de kaart opgerold wordt gaat ie bij andere vakken op zoek naar plaatsnamen. Zoals bij rekenen (treinen die vanuit Haarlem en Amsterdam vertrekken enzo).

De dichter kijkt verder rond in het klaslokaal, en ziet meer plaatsnamen: Delft en Worms. Hij ziet deze op de schoolplaten van Luther op de Rijksdag en de moord op Willem de Zwijger. In mijn tijd hingen die nog op de wand in het klaslokaal, dat zal nu wel anders zijn, maar die platen zijn prachtig, dus zoek ze es op. Daar tussenin hangt de schoolplaat van Schaffhaussen: klik. Wat hem in Zwitserland opvalt is dat je water ziet vallen; dat was op de schoolplaat niet het geval, waardoor hij er opnieuw uren naar kan kijken. Zoiets, in elk geval.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 13:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Het mooie aan het gedicht over aardrijkskunde is dat de 3 gebeurtenissen in het tweede couplet in het gedicht samen komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 15:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Ah tnx, ik zat wat op de verkeerde weg. Ik neem gedichten vaak wat letterlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012 17:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

@ Cor:

Ik denk ook dat dat inzicht (je persoonlijke ervaring) nodig was bij het gedicht snappen, want ik snapte er niets van.

Met die wetenschap is het inderdaad al een stuk logischer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 04 Mei 2012 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Even een korte vraag voor de informatici onder ons (Joni! ): krijg je bij de opleiding informatica veel/weinig/voldoende wiskunde?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Mei 2012 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Christian Vuye schreef:
Even een korte vraag voor de informatici onder ons (Joni! ): krijg je bij de opleiding informatica veel/weinig/voldoende wiskunde?
Hangt ervan af waar. Universitair iets te veel voor de meeste studenten. (Eigenlijk vergelijkbaar met wat een student wiskunde in één jaar zou doen qua wiskunde). Op hogeschool niveau belachelijk weinig wiskunde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 04 Mei 2012 21:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Hangt ervan af waar. Universitair iets te veel voor de meeste studenten. (Eigenlijk vergelijkbaar met wat een student wiskunde in één jaar zou doen qua wiskunde). Op hogeschool niveau belachelijk weinig wiskunde.

Ja, sowieso spreek ik dan over een universitaire opleiding. Aan 't einde van de rit ben je dan waarschijnlijk ook een Master of Science?

En kan je bijvoorbeeld ook overstappen naar een master ingenieurswetenschappen nadat je al een master informatica hebt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Mei 2012 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Mmm, hangt af van de universiteit. Op sommige plekken valt informatica al rechtstreeks onder burgerlijke ingenieur. Dan ben je geen master of science, maar is de overstap wel gemakkelijker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group