Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
Robert BerichtGeplaatst: 19 Dec 2010 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Een vraagje voor de ICT-ers.

Ik ben momenteel een opdracht aan t maken...
[blablabla]... en voor het juridische stuk ben ik nu aan t schrijven over de pre productie fase van een bedrijf wat systeembeheerders 'levert'.

Heeft iemand hier misschien een idee wat het Microsoft certified partner program inhoudt?

http://www.microsoft.com/hk/certpartner/default.mspx

Ik word niet heel veel wijzer uit die site, misschien snapt iemand hier wat het ongeveer inhoudt, en of het belangrijk is om een partner te zijn voor een bedrijf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
koekiemonster BerichtGeplaatst: 19 Dec 2010 20:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Sep 2006
Berichten: 53

Robert schreef:
Een vraagje voor de ICT-ers.

Ik ben momenteel een opdracht aan t maken...
[blablabla]... en voor het juridische stuk ben ik nu aan t schrijven over de pre productie fase van een bedrijf wat systeembeheerders 'levert'.

Heeft iemand hier misschien een idee wat het Microsoft certified partner program inhoudt?

http://www.microsoft.com/hk/certpartner/default.mspx

Ik word niet heel veel wijzer uit die site, misschien snapt iemand hier wat het ongeveer inhoudt, en of het belangrijk is om een partner te zijn voor een bedrijf.

Je bent pas MS certified als je het certified examen met succes hebt afgelegd.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Certified_Professional
Certified partner word je als je MS professional bent en minimaal 5 jaar in business bent en MS producten verkoopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Kent iemand hier een website waar ik een beetje gevorderde oefeningen op Exponentiële vergelijkingen kan vinden? Ik heb morgen een test/examen van Analyse, en na het fiasco van Goniometrie wil ik het toch wat beter doen. En liefst ook geen oefeningen waar de grondtallen gewoon machten van elkaar zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joraaaan BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2011 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2010
Berichten: 1063

Ik heb een vraag over de primitieve van een e macht.
Ik maak namelijk een groot programma voor een cijfer waar je de primitieve kan bereken, een zeer uitgbreide abc-formule hebt, de sinusregel en pythagoras kan gebruiken, en nog wat omreken spul voor scheikunde. Als hij klaar is wil ik hem hier wel ergens neerzetten, is erg handig namelijk :p

Komt ie: wat is de primitieve van e^xkwadraat + x + 1
De afgeleide daarvan is 2x+1 keer e^xkwadraat + x + 1, is de primitieve dan anders of juist hetzelfde?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2011 17:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Joraaaan schreef:


Komt ie: wat is de primitieve van e^xkwadraat + x + 1
De afgeleide daarvan is 2x+1 keer e^xkwadraat + x + 1, is de primitieve dan anders of juist hetzelfde?

De afgeleide klopt. Een primitieve van een formule is het tegenovergestelde van een afgeleide

Primitieve: 1/3x³+ 1/2x²+ xe^(x²+x+1)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joraaaan BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2011 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2010
Berichten: 1063

Mafusto schreef:
Joraaaan schreef:


Komt ie: wat is de primitieve van e^xkwadraat + x + 1
De afgeleide daarvan is 2x+1 keer e^xkwadraat + x + 1, is de primitieve dan anders of juist hetzelfde?

De afgeleide klopt. Een primitieve van een formule is het tegenovergestelde van een afgeleide

Primitieve: 1/3x³+ 1/2x²+ xe^(x²+x+1)


Jup ik weet het, maar omdat e^x zelfde afgeleide en primitieve heeft is het wat verwarrend
Thanks though.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2011 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Stromen elektronen in tegengestelde richting van de stroom?

Scheikunde gaat nu over elektrochemische cellen.
In het boek staat
"de halfcel met de krachtigste oxidator heeft de positieve pool. De halfcel met de krachtigste reductor de negatieve pool."
Maar bij paragraaf elektrolyse staat er ineens doodleuk: OH- is de sterkste reductor en reageert aan de positieve elektrode.



Is alles bij elektrolyse andersom , omdat je een stroom laat lopen of iets dergelijks?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2011 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Traditioneel wordt elektrische stroom uitgedrukt als de verplaatsing van positieve lading. Nu het bekend is dat elektrische stroom doorgaans wordt veroorzaakt door elektronen die zich in tegengestelde richting verplaatsen, heeft men het elektron per definitie een negatieve lading toegekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_stroom
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joraaaan BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2011 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mei 2010
Berichten: 1063

Joraaaan schreef:
Mafusto schreef:
Joraaaan schreef:


Komt ie: wat is de primitieve van e^xkwadraat + x + 1
De afgeleide daarvan is 2x+1 keer e^xkwadraat + x + 1, is de primitieve dan anders of juist hetzelfde?

De afgeleide klopt. Een primitieve van een formule is het tegenovergestelde van een afgeleide

Primitieve: 1/3x³+ 1/2x²+ xe^(x²+x+1)


Jup ik weet het, maar omdat e^x zelfde afgeleide en primitieve heeft is het wat verwarrend
Thanks though.


Volgens mijn leraar klopte dit voor geen kant en die klojo lachte me zelfs uit ;p die functie primitiveren is een hels karwei en bijna niet mogelijk, dus reden om het niet meer te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij? De bindingsenergie die nodig is om een kern te splitsen is toch gelijk aan het massadefect vermenigvuldigt met c^2? Is de massa van de twee kernen apart dan groter dan de massa van de oorspronkelijke kern met de grotere bindingsenergie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij? De bindingsenergie die nodig is om een kern te splitsen is toch gelijk aan het massadefect vermenigvuldigt met c^2? Is de massa van de twee kernen apart dan groter dan de massa van de oorspronkelijke kern met de grotere bindingsenergie?

Ja, volgens mij wel. In de vorm van gamma-straling toch?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij?
Kernfusie of nuclear fission? Dat laatste is namelijk atoombom/kerncentrales.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij?
Kernfusie of nuclear fission? Dat laatste is namelijk atoombom/kerncentrales.


Niet mijn vak, maar wat ik heb onthouden,

Er komt veel warmte vrij wat energie oplevert/is
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

the_dan schreef:
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij?
Kernfusie of nuclear fission? Dat laatste is namelijk atoombom/kerncentrales.


Niet mijn vak, maar wat ik heb onthouden,

Er komt veel warmte vrij wat energie oplevert/is
Ik vraag gewoon om een verduidelijking van de vraag aangezien hij een dubbelzinnige term gebruikt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij?
Kernfusie of nuclear fission? Dat laatste is namelijk atoombom/kerncentrales.

Kernfissie, de techniek die werd gebruikt bij de A-bom. (Niet H-bom dus, daarvoor werd kernfussie gebruikt).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Christian Vuye schreef:
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij?
Kernfusie of nuclear fission? Dat laatste is namelijk atoombom/kerncentrales.

Kernfissie, de techniek die werd gebruikt bij de A-bom. (Niet H-bom dus, daarvoor werd kernfussie gebruikt).
Kernsplijting dan, fissie is een Anglicisme. En het lijkt me logisch dat er energie vrijkomt, anders zouden kerncentrales niet werken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Komt er bij kernfissie eigenlijk energie vrij?
Kernfusie of nuclear fission? Dat laatste is namelijk atoombom/kerncentrales.

Kernfissie, de techniek die werd gebruikt bij de A-bom. (Niet H-bom dus, daarvoor werd kernfussie gebruikt).
Kernsplijting dan, fissie is een Anglicisme. En het lijkt me logisch dat er energie vrijkomt, anders zouden kerncentrales niet werken.

Natuurlijk, maar dat betekent wel dat de massa's van de twee aparte kernen apart groter zijn dan de massa van de oorspronkelijke (gesplitste) kern?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Ja en nee. De totale massa zal groter zijn dan die van de oorspronkelijke kern omdat de oorspronkelijke kern in botsing zal worden gebracht met een neutron. Hierbij wordt een extreem vervalbaar element gevormd dat opsplitst in meerdere neutronen, twee nieuwe elementen en wat energie. Het aantal neutronen/protonen verandert niet als je dit zou doen in een gecontroleerde omgeving, dus kan de massa ook niet groter worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Mei 2011 22:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Ja en nee. De totale massa zal groter zijn dan die van de oorspronkelijke kern omdat de oorspronkelijke kern in botsing zal worden gebracht met een neutron. Hierbij wordt een extreem vervalbaar element gevormd dat opsplitst in meerdere neutronen, twee nieuwe elementen en wat energie. Het aantal neutronen/protonen verandert niet als je dit zou doen in een gecontroleerde omgeving, dus kan de massa ook niet groter worden.

Bedankt voor de duidelijkheid! In mijn cursus stond de uitleg niet zo duidelijk!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 14 Jun 2011 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Werkt de sterke kernkracht tussen nucleonen of tussen neutronen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Jun 2011 18:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Christian Vuye schreef:
Werkt de sterke kernkracht tussen nucleonen of tussen neutronen?
Een neutron is een nucleon (de nucleonen zijn de protonen en de neutronen.) En de sterke kernkracht is de kracht die quarks bij elkaar houdt zodat ze nucleonen vormt, en de kracht die nucleonen bij elkaar houdt zodat ze een atoomkern vormen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jun 2011 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Wtf is er mis aan mijn antwoord?



Die met het rode kruisje is mijn antwoord, degene met het groene symbool is kennelijk de juiste. Het bovenste stukje heb ik van wikipedia geplakt voor duidelijkheid.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 27 Sep 2011 19:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Ik zit met twee extremiumvraagstukken uit de zomercursus Wiskunde van de KUL waar ik maar geen antwoord op kan vinden:

1) Een poster moet een oppervlakte hebben van 0.18 m². Er wordt niet geprint op een afstand kleiner dan 3 cm van de boven- en onderzijde, en op 2 cm van de linker- en rechterzijde. Welke afmetingen moet de poster hebben opdat de printbare oppervlakte maximaal zou zijn.

2) In welk punt in het eerste kwadrant van de parabool y = 4 − x² bepaalt de raaklijn samen met de coordinaatassen een driehoek met minimale oppervlakte.

Ik heb de antwoorden, maar hoe men op die antwoorden is gekomen weet ik niet. Ik snap de methode dat je de afgeleide moet nemen om de minima en maxima te bekomen, maar om een functie af te leiden heb je allereerst een functie nodig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 27 Sep 2011 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Christian Vuye schreef:
Ik zit met twee extremiumvraagstukken uit de zomercursus Wiskunde van de KUL waar ik maar geen antwoord op kan vinden:

1) Een poster moet een oppervlakte hebben van 0.18 m². Er wordt niet geprint op een afstand kleiner dan 3 cm van de boven- en onderzijde, en op 2 cm van de linker- en rechterzijde. Welke afmetingen moet de poster hebben opdat de printbare oppervlakte maximaal zou zijn.

2) In welk punt in het eerste kwadrant van de parabool y = 4 − x² bepaalt de raaklijn samen met de coordinaatassen een driehoek met minimale oppervlakte.

Ik heb de antwoorden, maar hoe men op die antwoorden is gekomen weet ik niet. Ik snap de methode dat je de afgeleide moet nemen om de minima en maxima te bekomen, maar om een functie af te leiden heb je allereerst een functie nodig.


Je moet de formule afleiden uit de gegevens die je hebt. Zo weet je bij 1 bijvoorbeeld al dat X maal Y 0.18 moet zijn (want de oppervlakte van een vierkant is lengte maal breedte.) Uit de overige gegevens kun je een som voor x en y opmaken. Dan moet je x of y in de vergelijking van de oppervlakte invullen om 1 onbekende over te houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 27 Sep 2011 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Mafusto schreef:
Christian Vuye schreef:
Ik zit met twee extremiumvraagstukken uit de zomercursus Wiskunde van de KUL waar ik maar geen antwoord op kan vinden:

1) Een poster moet een oppervlakte hebben van 0.18 m². Er wordt niet geprint op een afstand kleiner dan 3 cm van de boven- en onderzijde, en op 2 cm van de linker- en rechterzijde. Welke afmetingen moet de poster hebben opdat de printbare oppervlakte maximaal zou zijn.

2) In welk punt in het eerste kwadrant van de parabool y = 4 − x² bepaalt de raaklijn samen met de coordinaatassen een driehoek met minimale oppervlakte.

Ik heb de antwoorden, maar hoe men op die antwoorden is gekomen weet ik niet. Ik snap de methode dat je de afgeleide moet nemen om de minima en maxima te bekomen, maar om een functie af te leiden heb je allereerst een functie nodig.


Je moet de formule afleiden uit de gegevens die je hebt. Zo weet je bij 1 bijvoorbeeld al dat X maal Y 0.18 moet zijn (want de oppervlakte van een vierkant is lengte maal breedte.) Uit de overige gegevens kun je een som voor x en y opmaken. Dan moet je x of y in de vergelijking van de oppervlakte invullen om 1 onbekende over te houden.

No Shit, Sherlock. Zo ver was ik ook al wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group