Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 18:35    Onderwerp: GIP-onderwerp Reageren met citaat

Geachte Gamed leden,

Overmorgen begint het schooljaar terug voor mij. Donderdag begin ik aan mijn laatste jaar Industriële Wetenschappen, een technische richting met relatief veel Wiskunde en Wetenschappen. Tijdens het zesde jaar moet iedereen die een technische richting volgt ook een GIP doen, wat staat voor geïntegreerde proef. Ik citeer Wikipedia even:

Citaat:
De Geïntegreerde proef of GIP maakt in het Vlaamse TSO, KSO en BSO deel uit van het examenprogramma van het laatste jaar. De leerlingen moeten dan een werkstuk afleveren waarin de verschillende vakken aan bod komen. De proef wordt in zijn geheel beoordeeld, ook al dragen verschillende vakken bij tot het eindtotaal. Vroeger werd dit kwalificatieproef genoemd. Eigenlijk moet de leerling hiermee bewijzen dat hij zelfstandig een opdracht in zijn vakgebied kan afleveren. De geïntegreerde proef wordt dan ook beoordeeld door een gemengde jury die deels bestaat uit leerkrachten, deels uit mensen uit de praktijk van het vakgebied. Hieruit blijkt dat de leerlingen een groot gedeelte van het jaar met zelfstandig werk en voorbereiding GIP bezig zijn. De presentatie (mondeling en schriftelijk) van het werkstuk voor de jury, wordt uiteraard ook beoordeeld als communicatievaardigheid.

Nu krijg ik van mijn leerkracht de keuze: ofwel kies ik een onderwerp uit de lijst, ofwel stel ik zelf een onderwerp voor. Graag zou ik zelf met onderwerp naar mijn leerkracht afstappen, maar mijn inspiratie is op dit moment schaars. Ondanks dat ik al aan enkele onderwerpen heb gedacht kan hulp van anderen nooit kwaad. Dus hierbij mijn vraag: hebben jullie misschien ideeën voor een GIP-onderwerp? Het onderwerp moet sterk gebaseerd zijn op Wiskunde en Natuurkunde (Fysica) en liefst geen cliché's zoals: bouw een voertuig op zonnepanelen.

Hopelijk heeft een van jullie op dit moment meer inspiratie dan ik!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 18:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Kies één van de lijst -.-

Altijd moeilijk moeten doen als het ook makkelijk gaat...
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Omdat je met je eigen idee veel beter kunt werken? Moest ik die opdracht krijgen, zou ik het alvast zeker in de ruimte zoeken. Liefst nog een onderwerp waar de wetenschap zelf nog niet zeker over is, zoals het bestaan/werking van 'dark matter' ect.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 30 Aug 2011 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Omdat je met je eigen idee veel beter kunt werken? Moest ik die opdracht krijgen, zou ik het alvast zeker in de ruimte zoeken. Liefst nog een onderwerp waar de wetenschap zelf nog niet zeker over is, zoals het bestaan/werking van 'dark matter' ect.

Het probleem is dat het onderwerp goed uitgewerkt moet worden. Ik heb nog geen kennis van dingen zoals kwantum-en ruimtefysica. Er moet bovendien een praktische proef aan vasthangen, en dat zal met zulke dingen erg moeilijk worden.

Maar toch bedankt.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: