Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Wow, is het nu al 3 uur?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Al dat een grap is, Ninodude, begrijp ik hem niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Dellion schreef:
Ik ben de hele avond, tot like 3 uur weg. Dus ik reageer nu ook niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

ninodude schreef:
Dellion schreef:
Ik ben de hele avond, tot like 3 uur weg. Dus ik reageer nu ook niet.


Ja het is nu al 3 uur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ah, oké. Ik heb deze topic nog niet echt goed doorgelezen, vandaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Dellion schreef:
Echter is deze legende niet voor iedereen een legende, net zoals dat John Lennon geen legende is voor mij. Maar ik accepteer dat hij voor die mensen en muziekstijlen een legende is geweest.


Waar slaat dit nou weer op? :')

(Jazz is een stuk meer opzichzelf dan trance. Trance heeft ook subgenres, maar niet veel en die lijken sterk op elkaar. Trance is onderdeel van computer/elektronische muziek (subgenre van de dancemuziek volgens wiki nl). Terwijl jazz, jazz is; nergens onderdeel van.)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
Dellion schreef:
Echter is deze legende niet voor iedereen een legende, net zoals dat John Lennon geen legende is voor mij. Maar ik accepteer dat hij voor die mensen en muziekstijlen een legende is geweest.


Waar slaat dit nou weer op? :')

(Jazz is een stuk meer opzichzelf dan trance. Trance heeft ook subgenres, maar niet veel en die lijken sterk op elkaar. Trance is onderdeel van computer/elektronische muziek (subgenre van de dancemuziek volgens wiki nl). Terwijl jazz, jazz is; nergens onderdeel van.)


Als je zegt : Computer/Elektronische muziek, is het hetzelfde als dat ik zeg 'gitaarmuziek' , waar slaat dat nou weer op?
Trance is een genre dat los staat. officieel, er word ook gereleased met de naam trance als label.
Zelfs Hardstyle is een genre. Het word ook wel hard-dance genoemd, maar het staat los van dance.

En waar dat op sloeg is het feit dat hij een legende is , dat staat vast. Maar hij hoeft niet voor elke persoon een legende te zijn, klinkt raar hé
Maar het is best logisch. Als je hem amper kent heeft hij geen icoon status voor jouzelf, en is hij dus ook niet (voor jou) een legende.
Dat is toch niet heel moeilijk.
Wat je echter wel doet is het accepteren dat hij veel heeft gedaan in de wereld, en daarmee een legende is voor de rest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Gitaarmuziek is meestal rock of pop. daar heb je vele soorten in. Die beschouw ik ook niet als individuele muziekstijlen. Dat zijn subgenres.

Nu zeg je dat het vast staat dat hij een legende is, ja. Maar wat je net zei is dat het een individuele mening was, en dat hij een 'legende in zijn muziekstijl is'.

EN nu verdraai je ook de betekenis van legende dat het voor iedereen een rolmodel moet zijn. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Ik vraag me af of hij nog heel bekend is binnen 100 jaar en wat een leuke discussie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
Gitaarmuziek is meestal rock of pop. daar heb je vele soorten in. Die beschouw ik ook niet als individuele muziekstijlen. Dat zijn subgenres.

Nu zeg je dat het vast staat dat hij een legende is, ja. Maar wat je net zei is dat het een individuele mening was, en dat hij een 'legende in zijn muziekstijl is'.

EN nu verdraai je ook de betekenis van legende dat het voor iedereen een rolmodel moet zijn. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt....


En toch zijn het dus officieel individuele muziekstijlen. Hoe erg je het er dus ook niet mee eens mag zijn.
Ik heb nergens rolmodel gezegd. Enkel icoon, en dat is gebruikt in de definitie van legende. zoals eerder gezegd

En zoals gezegd. Hij is voor de wereld een legende, maar als je hem amper kent en hij geen waarde whatsoever bij jou heeft, ofwel icoonstatus. Waarom zou hij dan een legende voor jou zijn? Snap je?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 00:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Dellion schreef:
En toch zijn het dus officieel individuele muziekstijlen. Hoe erg je het er dus ook niet mee eens mag zijn.
Ik heb nergens rolmodel gezegd. Enkel icoon, en dat is gebruikt in de definitie van legende. zoals eerder gezegd

En zoals gezegd. Hij is voor de wereld een legende, maar als je hem amper kent en hij geen waarde whatsoever bij jou heeft, ofwel icoonstatus. Waarom zou hij dan een legende voor jou zijn? Snap je?


Edit: icoon als woord bestaat niet, dat is een teken of afbeelding. Je kan ook zeggen een icoon, als figuur, als in mens. Meestal in de context van een opmerkelijk figuur: een icoon. het woord komt uit die wikipedia tekst van jou daarom gebruiken we het vaak. Maar in die tekst verwijst dat woord naar de pagina 'rolmodel'.

- Je gaat er vanuit dat legende zijn positief is, terwijl eerder in de discussie Hitler ook een legende werd genoemd.
- LEGENDE # ROLMODEL/ICOON voor de laatste keer
- Het is geen kenmerk van legende zijn dat ieder mens op aarde je geweldig vind
- Je spreekt dus niet van 'Hij is mijn legende', wel van 'Hij is mijn held/voorbeeld'.

(Noem het muziekstijlen wat je wilt, maar als je een sterk vereenvoudigde muziekstijl beoefent, ben je niet origineel of innovatief omdat waarschijnlijk het enige wat je verandert is een maatsoort of ritme maar men wil alles gewoon een naam geven. Daarom zijn er zoveel subgenres. Dus het blijft nog steeds bijvoorbeeld rockmuziek hoor.)


Laatst aangepast door musthavethisgame op 21 Aug 2011 01:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
Dellion schreef:
En toch zijn het dus officieel individuele muziekstijlen. Hoe erg je het er dus ook niet mee eens mag zijn.
Ik heb nergens rolmodel gezegd. Enkel icoon, en dat is gebruikt in de definitie van legende. zoals eerder gezegd

En zoals gezegd. Hij is voor de wereld een legende, maar als je hem amper kent en hij geen waarde whatsoever bij jou heeft, ofwel icoonstatus. Waarom zou hij dan een legende voor jou zijn? Snap je?


- Je gaat er vanuit dat legende zijn positief is, terwijl eerder in de discussie Hitler ook een legende werd genoemd.
- LEGENDE # ROLMODEL/ICOON voor de laatste keer
- Het is geen kenmerk van legende zijn dat ieder mens op aarde je geweldig vind
- Je spreekt dus niet van 'Hij is mijn legende', wel van 'Hij is mijn held/voorbeeld'.

(Noem het muziekstijlen wat je wilt, maar als je een sterk vereenvoudigde muziekstijl beoefent, ben je niet origineel of innovatief omdat waarschijnlijk het enige wat je verandert is een maatsoort of ritme maar men wil alles gewoon een naam geven. Daarom zijn er zoveel subgenres. Dus het blijft nog steeds bijvoorbeeld rockmuziek hoor.)


Ja? Veranderd dat iets aan mijn verhaal. Volgens mij niet als je de context toepast aan het veranderde gegeven, hitler.

Als je niets over hitler weet kan het onmogelijk iemand zijn die je legende is. Als je er echter iets van weet en hem kent (nogal obvious) kun je hem bijvoorbeeld een militair legende noemen, hij nam immers grote gebieden en landen in met belangrijke slagen.
Als je dit allemaal niet over hem weet, denk je alleen.. Hij was alleen een slecht persoon. Dat was hij ook, maar hij was ook een militair genie, of legende.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Citaat:
- Je spreekt dus niet van 'Hij is mijn legende', wel van 'Hij is mijn held/voorbeeld'.


Dat veranderd eraan. Legende is een objectief begrip, geen subjectief. Het is iets dat zo is, niet wat iemand vind.
En jij gebruikt telkens de woorden '...je legende, iemand's legende, vershcilt per persoon etc'. Dat is dus niet van toepassing.


Laatst aangepast door musthavethisgame op 21 Aug 2011 01:07; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Hitler nam geen gebieden in. Toen Duitsland wat terrein begon te verliezen werd Hitler pas opperbevelleider van de troepen en zijn beslissingen hebben geleid tot het verlies van Duitsland. Niets voor niks dat heel wat Duitse officieren een aanslag op hem probeerde te plegen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
Citaat:
- Je spreekt dus niet van 'Hij is mijn legende', wel van 'Hij is mijn held/voorbeeld'.


Dat veranderd eraan. Legende is een objectief begrip, geen subjectief. Het is iets dat zo is, niet wat iemand vind.
En jij gebruikt telkens de woorden '...je legende, iemand's legende, vershcilt per persoon etc'. Dat is dus niet van toepassing.


En toch is het subjectief, een legende is een persoon , veelal een icoon voor een grote groep mensen.
Hmm, laten we daar naar kijken, grote groep mensen? Voor mij is 40.000 man een grote groep mensen..
Zie je , er zijn geen regels vastgesteld voor een legende, het is nog steeds iets dat voor iedereen verschilt.

Maar dat is mijn mening. Ik respecteer jouw mening ook, maar het is niet zo dat jouw mening vast staat (tenzei het tegendeel word bewezen, maar dat heb ik nog niet gezien)

@konnichiwa

Het was een voorbeeldverhaal, ik ben al blij dat ik mijn geschiedenis examen met een 7 heb gehaald afgelopen jaar, zo enorm veel van de Ww2 weet ik niet, ik weet meer over de VOC/vietnamoorlog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Nee hoor, legende is objectief voor de wereld als geheeld. Je kijkt naar wat hij of zij bereikt heeft en hoe dat effect heeft gehad op het verlopen van de tijd. De figuren met grote invloed beschouw je als legendes. Of jij het wel of niet heldenfiguren vind moet je zelf weten maar dat staat er helemaal los van.

Citaat:
- LEGENDE # ROLMODEL/ICOON voor de laatste keer

Citaat:
Edit: icoon als woord bestaat niet, dat is een teken of afbeelding. Je kan ook zeggen een icoon, als figuur, als in mens. Meestal in de context van een opmerkelijk figuur: een icoon. het woord komt uit die wikipedia tekst van jou daarom gebruiken we het vaak. Maar in die tekst verwijst dat woord naar de pagina 'rolmodel'.


Laatst aangepast door musthavethisgame op 21 Aug 2011 01:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
Nee hoor, legende is objectief voor de wereld als geheeld. Je kijkt naar wat hij of zij bereikt heeft en hoe dat effect heeft gehad op het verlopen van de tijd. De figuren met grote invloed beschouw je als legendes. Of jij het wel of niet heldenfiguren vind moet je zelf weten maar dat staat er helemaal los van.

Citaat:
- LEGENDE # ROLMODEL/ICOON voor de laatste keer


Oké als dat zo is. Door welke, objectieve persoon. Word bepaald wie een legende is en niet.
En waarom staat niet vast wat het woord legende inhoud, als men op de ene vertaling in de uitleg ook het woord icoon zet, en bij de andere niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Er is niet zomaar 1 persoon die dat vaststelt. Anders zou het subjectief worden.

Citaat:
Je kijkt naar wat hij of zij bereikt heeft en hoe dat effect heeft gehad op het verlopen van de tijd. De figuren met grote invloed worden beschouwd als legendes


....door het leven als een algemeen geheel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
Er is niet zomaar 1 persoon die dat vaststelt. Anders zou het subjectief worden.

Citaat:
Je kijkt naar wat hij of zij bereikt heeft en hoe dat effect heeft gehad op het verlopen van de tijd. De figuren met grote invloed worden beschouwd als legendes


....door het leven als een algemeen geheel.


Maar hoe kan het dan dat voor mij John lennon geen legende is, maar ik wel zie dat hij een legende is/was voor de rest van de wereld.
Het is niet zo dat hij als legende, gelijk voor iedereen een legende is zoals eerder gezegd.
Maar ik zou het dus een legende MOETEN vinden, anders zou het een subjectief begrip zijn, right?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Legende is niet iets dat je vind. Het is een feit dat John Lennon de wereld licht veranderd heeft. Dat jij hem persoonlijk geen legende vind, betekent dat je zijn bestaan ontkent, want hij heeft genoeg daden verricht die hem de status legende belonen.

Indirect is hij wel een legende voor jou, maar besef je het gewoon niet goed omdat het alweer 1980 was dat hij is gestorven.

En nogmaals
Citaat:
- Je spreekt dus niet van 'Hij is mijn legende', wel van 'Hij is mijn held/voorbeeld'.


Ik weet niet hoe de uitspraak 'Hij is mijn legende' hierbij is betrokken maar dat staat er los van en moet je echt ff vergeten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik ben er niet zo bekend over maar worden de rest van de Beatles leden ook beschouwd als legendes?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Ik dacht dat dit topic over mij ging
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Ja, zoals gezegd is hij een legende voor de rest van de wereld. Maar om eerlijk te zijn heb ik eerder een hekel aan hem sinds ik een hekel heb aan die muziekstijl, en hij die muziekstijl groot maakte. Voor mij is het echt geen legende , sorry. En dat is niet de persoon ontkennen. Dat is gewoon een verschil in mening. (dit moet je niet persoonlijk, of als muziekfan -verdediging opvatten.)

En hoeft een legende altijd de wereld te veranderen?
Er zijn toch ook sport legendes, die veranderen de wereld ook niet, enkel een klein deel, sport. En zelfs individueel, schaatslegendes, voetballegendes.

Daarom is nog steeds mijn mening. Trancelegendes, etc. Zijn er ook.

Wat bedoel je trouwens met dat laatste?
Als je het hebt over hij is mijn held/voorbeeld dan is het al helemaal geen legende naar mijn idee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

ninodude schreef:
Ik ben er niet zo bekend over maar worden de rest van de Beatles leden ook beschouwd als legendes?


The Beatles als band, is onderdeel van wat Lennon zo bijzonder maakt, want veel heeft hij samen met die club bereikt.
Maar daarnaast is hij odner andere erg actief bezig geweest met Yoko Ono in de VS, en meer. Volgens mij waren de overige leden van de Beatles niet zo actief als John.
Het speelt ook wel mee dat hij zomaar is vermoord natuurlijk.

@Dellion,

Als je uitspraken doet als 'Lennon haten vanwege zijn muziekstijl' dan heb je de kern van dit gesprek volgens mij gemist. En begin alsjeblieft niet weer vanaf het begin. Een wereldfiguur is niet te vergelijken met iemand die uitblinkt in zijn muziekstijl.

Wat ik bedoel is zonder The Beatles (en andere bands), geen hardstyle. Iniedergeval niet zoals je het nu kent.

Oh dat laatste. Dat heb ik al meerdere keren uitgelegd.


Laatst aangepast door musthavethisgame op 21 Aug 2011 01:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2011 01:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

musthavethisgame schreef:
ninodude schreef:
Ik ben er niet zo bekend over maar worden de rest van de Beatles leden ook beschouwd als legendes?


The Beatles als band, is onderdeel van wat Lennon zo bijzonder maakt, want veel heeft hij samen met die club bereikt.
Maar daarnaast is hij odner andere erg actief bezig geweest met Yoko Ono in de VS, en meer. Volgens mij waren de overige leden van de Beatles niet zo actief als John.
Het speelt ook wel mee dat hij zomaar is vermoord natuurlijk.

@Dellion,

Als je uitspraken doet als 'Lennon haten vanwege zijn muziekstijl' dan heb je de kern van dit gesprek volgens mij gemist.

Wat ik bedoel is zonder The Beatles (en andere bands), geen hardstyle. Iniedergeval niet zoals je het nu kent.


Volgens mij miste jij de kern van wat ik ermee bedoelde.
En Hardstyle was er naar mijn idee ook gekomen zonder hem, het was in elk geval een logische stap in de elektronisch wordende samenleving. Dat heeft niks met Lennon te maken.

'Een wereldfiguur is niet te vergelijken met iemand die uitblinkt in zijn muziekstijl. '

Wat wil je doen dan? Verschillende niveau's in legendes gaan maken? Nee. Tuurlijk valt het niet te vergelijken maar een legende is een legende. zowel een sportlegende als bijvoorbeeld een veel bekendere persoon zoals hitler of Lennon.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group