Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
im2 BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 20:34    Onderwerp: The end of polygons? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

lees eerst even dit artikel en bekijk de bijhorende video:
http://www.gamesradar.com/f/the-end-of-polygons-can-we-have-perfect-graphics-now/a-2010031011405432092

Meer video's vind je op dit kanaal(ook een video met een animatie):
http://www.youtube.com/user/Quipster99#p/u

Is dit de toekomst van gaming, of blijven jullie sceptisch?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Het ziet er mooi uit en zo, maar voorlopig is er nog niks dat zoveel kracht heeft om dit weer te kunnen geven (NASA computers uitgezonderd ).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Tenzij je een manier vind om gigantische point clouds vlekkeloos te animeren word het nooit iets.
Tegen de tijd dat point clouds met dezelfde details als high-res meshes + normal maps zonder problemen in het geheugen opgeslagen kunnen worden, dan zitten we al aan detailniveau waarin je gewoon high res meshes vanuit bv zbrush in je engine kan pleuren.

Het is een leuk idee, maar voor games zal het geen succes worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ik wacht wel tot we met vectors werken of zo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Uchiha_Shadow schreef:
Ik wacht wel tot we met vectors werken of zo


Doen we al. Ik denk alleen niet dat wij het hebben over dezelfde vectors
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 22:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24915

De Vectrex deed al vector-graphics.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 22:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

onpraktisch, maar mischien kan dat veranderen als je ook de video hebt gezien met dot-animatie (water etc)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 14 Aug 2010 22:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Vooral die physics engine op datzelfde channel vind ik indrukwekkend. Ik had 'm al eerder gezien maar serieus, dat benadert echt perfectie!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chimnino BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

een dikke NEE!!!!!!!!!!

Waarom? Leuk als het vaste objecten zijn, maar dit wil je niet in animaties. Dat is hell voor elke hardware. Miljarden puntjes die verplaatsen op bijvoorbeeld 1 poppetje wil je niet hebben. Daarom zie je ook geen enkel fragment met animatie. T zijn alleen maar static objects die je constant ziet. Ati en Nvidia zijn overigens beiden niet in zee gegaan met UD technologie. Denk dat animatie er mee te maken heeft gehad.

En over dat physics. Tja, sommige dingen zien er leuk uit, maar wat ik heb begrepen is dat bepaalde stukjes op 3-6 fps draaide
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kaart BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Sep 2009
Berichten: 84

Ik ben persoonlijk juist erg positief over deze ontwikkeling en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit verder ontwikkeld gaat worden. Als je naar de uitleg in het filmpje luistert hoor je ook dat ze een soort zoekfunctie kunnen maken die alleen de pixels die op dat moment op het scherm moeten staat opvraagt. Met een resolutie van 1280x1024 heb je dus "maar" 1310720 van die puntjes nodig.

Misschien is deze techniek voor nu nog niet haalbaar maar over 10 of 20 jaar wel, ik heb er alvast zin in
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
im2 BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

kaart schreef:
Ik ben persoonlijk juist erg positief over deze ontwikkeling en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit verder ontwikkeld gaat worden. Als je naar de uitleg in het filmpje luistert hoor je ook dat ze een soort zoekfunctie kunnen maken die alleen de pixels die op dat moment op het scherm moeten staat opvraagt. Met een resolutie van 1280x1024 heb je dus "maar" 1310720 van die puntjes nodig.


Inderdaad, wat dus zou betekenen dat het ook op telefoons of een Wii kan draaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 15 Aug 2010 15:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

im2 schreef:
kaart schreef:
Ik ben persoonlijk juist erg positief over deze ontwikkeling en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit verder ontwikkeld gaat worden. Als je naar de uitleg in het filmpje luistert hoor je ook dat ze een soort zoekfunctie kunnen maken die alleen de pixels die op dat moment op het scherm moeten staat opvraagt. Met een resolutie van 1280x1024 heb je dus "maar" 1310720 van die puntjes nodig.


Inderdaad, wat dus zou betekenen dat het ook op telefoons of een Wii kan draaien.
´´


hehe

vind het interesant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
im2 BerichtGeplaatst: 02 Aug 2011 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Meer dan een jaar later eindelijk nog eens een video:
http://youtu.be/00gAbgBu8R4
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 02 Aug 2011 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Zag het gisteren. Als het waar is, is dit natuurlijk prachtig nieuws!
Ben erg benieuwd wat er waar van blijkt te zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
im2 BerichtGeplaatst: 02 Aug 2011 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Volgens de maker van Minecraft is het een scam:
http://notch.tumblr.com/post/%C2%AD8386977075/its-a-scam
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 02 Aug 2011 21:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Op Vgchartz zijn er enkele die wouden investeren, kregen een mail terug dat het bedrijf geen investeerders zoekt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 02 Aug 2011 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Het is niet praktisch. En tot ze wat meer informatie over de technologie, en dan bedoel ik meer dan niets, ben en blijf ik er van overtuigd dat dit complete bullshit is. Ook wanneer ze meer informatie geven is het waarschijnlijk nog steeds bullshit.

Ik vind het alleen zo knap dat die lui zoveel moeite doen om de game industrie te trollen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group