Auteur |
Bericht |
|
im2 |
Geplaatst: 14 Aug 2010 20:34 Onderwerp: The end of polygons?
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 14 Aug 2010 20:55 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 28 Nov 2004 Berichten: 519
|
Het ziet er mooi uit en zo, maar voorlopig is er nog niks dat zoveel kracht heeft om dit weer te kunnen geven (NASA computers uitgezonderd ). |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 14 Aug 2010 21:00 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Tenzij je een manier vind om gigantische point clouds vlekkeloos te animeren word het nooit iets.
Tegen de tijd dat point clouds met dezelfde details als high-res meshes + normal maps zonder problemen in het geheugen opgeslagen kunnen worden, dan zitten we al aan detailniveau waarin je gewoon high res meshes vanuit bv zbrush in je engine kan pleuren.
Het is een leuk idee, maar voor games zal het geen succes worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 14 Aug 2010 21:11 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2005 Berichten: 1928
|
Ik wacht wel tot we met vectors werken of zo  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 14 Aug 2010 21:19 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Uchiha_Shadow schreef: | Ik wacht wel tot we met vectors werken of zo  |
Doen we al. Ik denk alleen niet dat wij het hebben over dezelfde vectors |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 14 Aug 2010 22:20 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24915
|
De Vectrex deed al vector-graphics. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 14 Aug 2010 22:36 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 02 Nov 2008 Berichten: 3461
|
onpraktisch, maar mischien kan dat veranderen als je ook de video hebt gezien met dot-animatie (water etc) |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 14 Aug 2010 22:49 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 16 Jul 2008 Berichten: 2619
|
Vooral die physics engine op datzelfde channel vind ik indrukwekkend. Ik had 'm al eerder gezien maar serieus, dat benadert echt perfectie! |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 15 Aug 2010 00:02 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 12 Sep 2008 Berichten: 1276
|
een dikke NEE!!!!!!!!!!
Waarom? Leuk als het vaste objecten zijn, maar dit wil je niet in animaties. Dat is hell voor elke hardware. Miljarden puntjes die verplaatsen op bijvoorbeeld 1 poppetje wil je niet hebben. Daarom zie je ook geen enkel fragment met animatie. T zijn alleen maar static objects die je constant ziet. Ati en Nvidia zijn overigens beiden niet in zee gegaan met UD technologie. Denk dat animatie er mee te maken heeft gehad.
En over dat physics. Tja, sommige dingen zien er leuk uit, maar wat ik heb begrepen is dat bepaalde stukjes op 3-6 fps draaide  |
|
Terug naar boven |
|
|
kaart |
Geplaatst: 15 Aug 2010 13:20 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 02 Sep 2009 Berichten: 84
|
Ik ben persoonlijk juist erg positief over deze ontwikkeling en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit verder ontwikkeld gaat worden. Als je naar de uitleg in het filmpje luistert hoor je ook dat ze een soort zoekfunctie kunnen maken die alleen de pixels die op dat moment op het scherm moeten staat opvraagt. Met een resolutie van 1280x1024 heb je dus "maar" 1310720 van die puntjes nodig.
Misschien is deze techniek voor nu nog niet haalbaar maar over 10 of 20 jaar wel, ik heb er alvast zin in  |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 15 Aug 2010 13:34 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
kaart schreef: | Ik ben persoonlijk juist erg positief over deze ontwikkeling en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit verder ontwikkeld gaat worden. Als je naar de uitleg in het filmpje luistert hoor je ook dat ze een soort zoekfunctie kunnen maken die alleen de pixels die op dat moment op het scherm moeten staat opvraagt. Met een resolutie van 1280x1024 heb je dus "maar" 1310720 van die puntjes nodig. |
Inderdaad, wat dus zou betekenen dat het ook op telefoons of een Wii kan draaien. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 15 Aug 2010 15:13 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 19 Aug 2009 Berichten: 6073
|
im2 schreef: | kaart schreef: | Ik ben persoonlijk juist erg positief over deze ontwikkeling en ben dan ook zeer benieuwd hoe dit verder ontwikkeld gaat worden. Als je naar de uitleg in het filmpje luistert hoor je ook dat ze een soort zoekfunctie kunnen maken die alleen de pixels die op dat moment op het scherm moeten staat opvraagt. Met een resolutie van 1280x1024 heb je dus "maar" 1310720 van die puntjes nodig. |
Inderdaad, wat dus zou betekenen dat het ook op telefoons of een Wii kan draaien. | ´´
hehe
vind het interesant  |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 02 Aug 2011 18:04 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 02 Aug 2011 18:22 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 11 Mei 2008 Berichten: 2161
|
Zag het gisteren. Als het waar is, is dit natuurlijk prachtig nieuws!
Ben erg benieuwd wat er waar van blijkt te zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 02 Aug 2011 20:07 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 24 Aug 2006 Berichten: 1967
|
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 02 Aug 2011 21:18 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 17 Aug 2007 Berichten: 2403
|
Op Vgchartz zijn er enkele die wouden investeren, kregen een mail terug dat het bedrijf geen investeerders zoekt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 02 Aug 2011 22:24 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 3215
|
Het is niet praktisch. En tot ze wat meer informatie over de technologie, en dan bedoel ik meer dan niets, ben en blijf ik er van overtuigd dat dit complete bullshit is. Ook wanneer ze meer informatie geven is het waarschijnlijk nog steeds bullshit.
Ik vind het alleen zo knap dat die lui zoveel moeite doen om de game industrie te trollen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|