Auteur |
Bericht |
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 24 Apr 2011 17:47 Onderwerp: Shin Megami Tensei of Tales?
| |

|
Ik denk dat de gemiddelde RPG-liefhebber deze series wel kent.
aangezien ik zo goed als elke noemenswaardige Westerse RPG heb uitgespeeld ga ik me meer concentreren op jrpgs en ga een van deze 2 series uitproberen.
Met welke zou ik eerst starten?
Ik zoek vooral leuke gameplay momenteel.
(ben zowiezo van plan met beide te starten maar jullie mogen kiezen met welke ik eerst start)
wat raden jullie aan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 24 Apr 2011 18:05 Onderwerp:
| |

|
Binnenkort komt "Shin Megemi Tensei: Persona 3 Portable" uit voor de PSP. Dit is een erg sterke game met een erg sterk verhaal. Als je beschikt over een PSP, zou ik deze titel zeer zeker checken.
Daarnaast is er nog Shin Megami Tensei: Lucifer's Call en Shin Megami Tensei: Persona 4 op de PS2, welke beide ook erg tof zijn!
De Tales-serie, daar ben ikzelf iets minder bekend mee. Dantekloon zou je er vast wat meer over kunnen zeggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 24 Apr 2011 18:11 Onderwerp:
| |

|
(Shin Megami Tensei) Persona 4! |
|
Terug naar boven |
|
|
deathtanz matisk |
Geplaatst: 24 Apr 2011 18:57 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 24 Apr 2011 19:09 Onderwerp:
| |

|
Tales of Symphonia is 1 van men favoriete RPG's, dus ik stem voor Tales :p
(Op console althans) |
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 24 Apr 2011 19:10 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | (Shin Megami Tensei) Persona 4! |
This one  |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 24 Apr 2011 19:19 Onderwerp:
| |

|
Ga gewoon op je gevoel af. Heb je nu meer zin in een Realtime/action-JRPG (Takes of) of wil je een turn-based (SMT) spel spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 24 Apr 2011 20:10 Onderwerp:
| |

|
Persona 3 FES
Ik vind zelf de Tales serie te standaard en de verhalen doen niks nieuws (al heb ik er niet veel gespeeld). Persona is duisterder en minder traditioneel. Ik vind het bij een RPG altijd belangrijk dat je de characters en het design tof vind. Tales is meer sprookjesachtig en Persona is meer anime horror. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Apr 2011 20:34 Onderwerp:
| |

|
Oke, let dus op dat beide franchizes heel erg verschilt van elkaar,
kwa gameplay en story,
TALES SERIES
Tales series kunnen 3 verschillende battle systems hebben,
2D gevechten, gewoon naar links,rechts lopen
(Tales of Symphonia/Tales of Hearts)
2D gevechten waar je van strook kunt veranderen
(Tales of the Tempest/Tales of Rebirth)
3D gevechten dat je met een schouder knop inhouden door de veld heen kunt rennen.
(Tales of Vesperia/Tales of Graces/Tales of the Abyss).
En de Tales zijn op enorm veel verschillende consoles te vinden als de Wii/PS3/360/PS2/DS etc.
Ook de world map is telkens weer wat anders, zo heb je net als bij FFVII/FFVIII een echte world map waar je over heen beweegt en op een gegeven moment een airship of iets dergelijks krijgt, terwijl de andere net iets als FFXII/FFXIII.
Gameplay Tales series
Menu enzo werkt bij elke Tales het zelfde, ook krijg je vaak bij een Tales skills en artes, skills kun je activeren om iets beter te worden in battles en artes zijn aanvallen wat je kunt gebruiken in battles,
Ook zijn er vaak mystic artes te vinden, op een gegeven moment in de game krijg je een skill waardoor je het in gevechten kunt gebruiken, zijn zoiets als special artes,
En de speel duur van de Tales als SMT series maakt geen verschil en duren al zo'n 40 tot 70 uur.
Ik zou kiezen voor de Tales serie.
Omdat de SMT serie soms te langdradig is, en soms denk je van wanneer komt erin gods naam de credits voorbij hollen.
En vaak is het zo, als de leader dood gaat in een SMT deel dat je vaak al game over bent.
De personages in de Tales serie komen wel levender over.
In de SMT hebben de hoofdrolspelers vaak geen VA of naam.
Soms irriterend in deze tijd, we leven namelijk in 2000 tot heden, en niet in de PS1 tijdperk.
Maar als je kiest voor de Tales serie, neem de volgende delen,
Tales of Symphonia NGC/PS2(Japan only)
Tales of Symphonia 2 Wii
Tales of Vesperia 360/PS3(japan only).
Tales of Graces Wii(japan only)/PS3(binnekort USA)
Tales of Innocence DS(Japan only)
Tales of the Abyss(Japan/USA only)
^^wel 3d battles,
Tales of Hearts DS(japan only)
^^2d battle
kies je voor de SMT serie
Persona 3 FES PS2
Persona 4 PS2
Niet veel, de andere delen van de SMT zijn snel saai en verveel jij je te snel mee, helaas, zul je al merken dat je te vaak game over zou gaan omdat de baas gevechten nog soms best pittig kan zijn.
Waarom P3FES, omdat die 2 verhaal lijnen bevatten, de PSP versie maar 1 verhaal.
en P3FES duurt beide verhalen bij elkaar al zo'n 100 uur.
P3P is vele maler makkelijker dan de PS2 versies en speel je binnen 30 uur al uit.
Over de SMT serie kan ik je niet veel over vertellen, dan alleen this turn based en game over als hoofdspeler dood is.
Over het verhaal lijnen vertel ik niets omdat per deel weer allemaal verschillen en niks met elkaar te maken hebben.
TALES SERIES VOOR MIJ.
Dit Jaar Tales of Xillia PS3 en Tales of the Abyss 3DS
ach ik ben niet goed in het vertellen van reviews previews en dergelijke zoals je merkt, hihi.
Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel en probeer ik mijn best te doen, voor zover succes met het maken van je keuze, ze zijn allebij niet mis. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Apr 2011 20:43 Onderwerp:
| |

|
elemeNt schreef: | Persona 3 FES
Ik vind zelf de Tales serie te standaard en de verhalen doen niks nieuws (al heb ik er niet veel gespeeld). Persona is duisterder en minder traditioneel. Ik vind het bij een RPG altijd belangrijk dat je de characters en het design tof vind. Tales is meer sprookjesachtig en Persona is meer anime horror. |
De verhaal lijnen van de Tales of valt wel mee, er zijn enorm veel dat andere verhaal lijnen hebben.
Dat komt denk ik omdat je er niet veel hebt gespeelt.
Persona is meer anime , horror mag je weg laten.
Maar de verhaal van persona is soms een beetje te vaag, zoals een
25 uur per dag ivm de Dark Hour en de school transformeert in een fort enzo(PERSONA 3),
of dat je een TV in wordt gesleurt en op een gegeven moment een dader gaat opzoeken wie achter de moorden zit,(PERSONA 4).
Tales of geeft meer vrolijkheid en sfeer aan dan een SMT, die zijn namelijk allemaal duister, en vaak spelen die games zich af in echte bestaand Japans/Tokyo wijken als Shibuya/Shinjuku/Ikebukuro enzo.
LET AUB OP dat je met een SMT game als Digital Devil Saga/Lucifer's Call/Devil Summoner wel snel ermee zult vervelen, en dat heb je minder in een Tales of omdat de gevechten zo snel en soepel loopt dat je steeds meer en meer wilt.
Met persona ben je snel blij dat je de credits voorbij ziet lopen.
Maar ja dat is mijn verhaal.
Tales of  |
|
Terug naar boven |
|
|
lorenzogilds |
Geplaatst: 24 Apr 2011 22:18 Onderwerp:
| |

|
Wat is er vaag aan persona 3 24 uur is 1 dag plus de hidden hour maakt 25 uur, en dat van het school gebeuren is niet vaag als je goed oplet alles wordt uitgelegd heb je de game in het Japans gespeeld of zo persona 3 is 1 van de beste rpg die ik heb gespeeld dat hele gebeuren over de dood was heel goed gedaan ik kan het aan de andere kant wel snappen het verhaal is redelijk diep als ik het vergelijking met andere rpg die ik heb gespeeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Apr 2011 23:06 Onderwerp:
| |

|
lorenzogilds schreef: | Wat is er vaag aan persona 3 24 uur is 1 dag plus de hidden hour maakt 25 uur, en dat van het school gebeuren is niet vaag als je goed oplet alles wordt uitgelegd heb je de game in het Japans gespeeld of zo persona 3 is 1 van de beste rpg die ik heb gespeeld dat hele gebeuren over de dood was heel goed gedaan ik kan het aan de andere kant wel snappen het verhaal is redelijk diep als ik het vergelijking met andere rpg die ik heb gespeeld. |
Vaag voor het eerste keer, gelukkig heb ik de main story 2x uitgespeeld om het meer te begrijpen, de PS2 versie en P3P, P3FES heb ik alleen Answer gespeelt.
Nee over dat dood, ik vindt het waardeloos.
Bijna de hele SMT serie heeft het helaas, Lucifer's Call/Persona 3/Persona 4/Devil Summoner etc. en is net zo klote als in FFXIII.
Game Persona 3 is vet, maar helaas voor mij echt niet beter dan een 3D Tales game.
De muziek van persona 3/3FES/P3P/4/en de gehele Wild Arms serie zijn het beste, Persona heeft de meeste vocals in de tracks. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|