Auteur |
Bericht |
|
packman80 |
Geplaatst: 12 Feb 2007 14:34 Onderwerp: virtuele diefstal
| |
|
Hi, ik hoor regelmatig verhalen dat iemand bestolen word op World of Warcraft en vroeg me af of er meer mensen zijn die dat is overkomen. Niet perse bij WoW, maar bij welke online game ook. Graag wil ik hen wat vragen omdat ik bezig ben een reportage te maken hierover. Naar mijn mening moeten er wetten komen tegen virtuele diefstal en gebeurt er nu nog echt te weinig, terwijl er soms grote bedragen verloren worden. Zou iemand me willen helpen? Stuur dan een berichtje, ook als je tips hebt of mensen kent die me verder zouden kunnen helpen.
Dankjewel! |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 12 Feb 2007 15:58 Onderwerp:
| |

|
sry is me nog nooit gebeurd. Volgens mij valt dit onder de wet over persoonsgegevens (ze hebben namelijk je gebruikersnaam en ww nodig om binnen te komen). |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 13 Feb 2007 14:29 Onderwerp:
| |

|
als je niet gehackt wilt worden moet je geen domme dingen doen! die wachtwoorden/gebruikersnamen zijn er niet voor niks, je moet ze gewoon voor jezelf houden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan L |
Geplaatst: 13 Feb 2007 15:01 Onderwerp:
| |

|
klopt, sommige dingen moet je gewoon voor jezelf houden . (een van die dingen is dat je Zelda TP een slecht spel vind ). |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 21 Feb 2007 10:02 Onderwerp:
| |

|
Onwaar, voor jezelf houden is simpel
maar hackers voorkomen is dat niet
er zijn tal van manieren dat zulke hackers keyloggers installeren op je pc zonder dat je het door hebt, en nee aan antivirus helpt daar niet mee omdat ze het niet opsporen en zien als een virus |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 21 Feb 2007 19:29 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Dat is niet helemaal waar. Keyloggers kun je wel degelijk door hebben, maar dat vereist wel dat je erop let wat er met je pc meedraait, en dat je jezelf goed genoeg beschermt hebt.
Antivirusscanners werken vaak inderdaad niet, maar met antispyware scanners en een firewall kom je al een heel eind. |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 21 Feb 2007 23:23 Onderwerp:
| |

|
wat meestal het probleem is
mensen zoeken pas als het er is  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 22 Feb 2007 11:24 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Maar als je een firewall hebt merk je vanzelf wanneer die programma's verbinding naar buiten wil zoeken.
Trouwens, er zijn ook legio methodes om te voorkomen dat het spul op je pc beland, hoor. Wat je al erg kan helpen is om een andere browser te pakken dan IE of om IE wat meer te beschermen met spywareblaster oid.
En uiteraard 'geen domme dingen doen', zoals marino zegt. Dat geldt ook voor het installeren van vage programma's en ActiveX elementen op sites die je niet vertrouwt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stormbreaker |
Geplaatst: 18 Mrt 2007 14:01 Onderwerp:
| |
|
Nog wat tips om proberen niet gehackt te worden:
- Verander je password vaak (Eén keer in de 2 á 3 weken)
- Doe als password NOOIT je naam, dit is wat je bij vele passwords ziet, en tevens het eerste wat een hacker probeert.
- Ook is het verstandig om niet makkelijke woorden (tevens uit een andere taal) te gebruiken zoals: fietspomp, memorystick, afstandsbediening o.i.d.
- Zorg ervoor dat in je password zowel letters als cijfers voorkomen. (Maak het helemaal af met kleine/hoofdletters en leestekens)
- Bijv.: h3Cs0R, dit is dan een simpele; Een nickname van een vriend(hecsor).
- Gebruik evt. -voor diegene die het kunnen- leet-speak, een taal die weinig mensen beheersen.
93|3|2|_|!|< 4|\||)3|25 1337 5|*34|<, 33|\| 744|_ |)!3 \/\/3!|\|!9 |\/|3|\|53|\| |33|-|33|253|\|.
Gebruik anders leet-speak, een taal die weinig mensen beheersen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|