Auteur |
Bericht |
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 15 Apr 2011 14:41 Onderwerp: Playstation 3 probleem
| |

|
Hallo iedereen, lang geleden dat ik hier nog heb gezeten.
Dit is namelijk om het volgende probleem, ik krijg mijn PS3 niet meer opgestart. Hij heeft constant een rood flikkerend lichtje en als ik hem opzet valt hij na 3 seconden ofzo automatisch uit en krijgt hij dat rood flikkerend lichtje weer. Ik ben vrij zeker dat mijn garantie op is, wat doe ik het best? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 15 Apr 2011 14:46 Onderwerp:
| |

|
Systeemherstel via het recovery menu;) |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 15 Apr 2011 14:47 Onderwerp:
| |

|
Mafusto schreef: | Systeemherstel via het recovery menu;) |
Dnarbeis schreef: | Dit is namelijk om het volgende probleem, ik krijg mijn PS3 niet meer opgestart. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 15 Apr 2011 14:50 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | How to Access Playstation Recovery Menu
1. Turn off Playstation®3.
2. Hold The power button down; The system will turn on and turn off once again.
3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps
4. When you hear the 2 beeps take finger off power button.
5. You will be promted to plug in your controller via usb and then hit the PS button
6. The Recovery menu will pop up. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 15 Apr 2011 14:57 Onderwerp:
| |

|
Mafusto schreef: | Citaat: | How to Access Playstation Recovery Menu
1. Turn off Playstation®3.
2. Hold The power button down; The system will turn on and turn off once again.
3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps
4. When you hear the 2 beeps take finger off power button.
5. You will be promted to plug in your controller via usb and then hit the PS button
6. The Recovery menu will pop up. |
|
Werkt niet.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 15 Apr 2011 15:13 Onderwerp:
| |

|
ls je dat menu niet inkomt zul je em moeten laten repareren door Sony. |
|
Terug naar boven |
|
|
streetfighter |
Geplaatst: 15 Apr 2011 15:29 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 21 Mei 2011 16:14 Onderwerp:
| |

|
Hoeveel zou het kosten voor een YLOD te laten maken? |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 21 Mei 2011 19:29 Onderwerp:
| |

|
Dnarbeis schreef: | Hoeveel zou het kosten voor een YLOD te laten maken? |
€149,50 bij Sony zelf, zoals het hoort. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joraaaan |
Geplaatst: 21 Mei 2011 20:25 Onderwerp:
| |

|
Alleen krijg je dezelfde dan niet terug, maar een ander gerepareerd model. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Mei 2011 20:42 Onderwerp:
| |

|
Mr. Awesome schreef: | Dnarbeis schreef: | Hoeveel zou het kosten voor een YLOD te laten maken? |
Achterlijk duur, en als dat wat Joraaaan zegt waar is dan maakt de prijs het er niet beter op. Jou Ps3 word gewoon in de container gegooid en je krijgt er een nieuwe voor terug, belachelijk dat het tegenwoordig zo gaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 21 Mei 2011 20:44 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: |
Achterlijk duur, en als dat wat Joraaaan zegt waar is dan maakt de prijs het er niet beter op. Jou Ps3 word gewoon in de container gegooid en je krijgt er een nieuwe voor terug, belachelijk dat het tegenwoordig zo gaat. |
Nog geeneens een nieuwe maar gewoon een die ze al gemaakt hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 21 Mei 2011 20:58 Onderwerp:
| |

|
Kzou gewoon een nieuwe slim kopen als je geen beter alternatief dan Sony vind. Als zo'n gerepareerd model het weer begeeft ben je gezien. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 21 Mei 2011 23:16 Onderwerp:
| |

|
Ik heb zoveel kapotte consoles gehad, weg gesmeten en een nieuwe gekocht.
De 360 had ik trouwens een aantal keren laten maken maar het hielp heel weinig, ze gaan zo weer kapot en gooi je er heel wat euros mee weg.
Gewoon een nieuwe kopen dus. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 22 Mei 2011 14:51 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 22 Mei 2011 15:53 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | Mr. Awesome schreef: | Dnarbeis schreef: | Hoeveel zou het kosten voor een YLOD te laten maken? |
Totaal incorrect! Ik heb in 2009, voordat ik mijn PlayStation 3 opstuurde voor reparatie ELK mogelijk (serie)nummer genoteerd. Toen ik mijn console drie maanden later weer terugkreeg, bleek elk serienummer hetzelfde te zijn als van het apparaat dat ik opstuurde.
Hieruit blijkt dus dat Sony apparaten echt wel repareert en niet zomaar in de vuilnisbak gooit. Een goede service, dus. En de prijs vond ik persoonlijk niet te hoog, hoor. Vooral niet als je weet dat het apparaat nog steeds werkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
zie sang |
Geplaatst: 22 Mei 2011 17:30 Onderwerp:
| |

|
mijn fath heeft de geest gegeven en toen ik Sony belde antwoorden ze mij , deze zullen we niet meer vermaken maar werpen we direct weg , voor 149eu wordt u een slim gerepareerd terug gezonden en zo heeft het al altijd geweest bij 360 of ps3 wordt nooit jou toestel terug gezonden , daarom heb ik een nieuwe Slim gekocht met startpakket Move , voor 340 eu. En wat jij voorheb met het rode lichtje is gwoon suck ps3 dead ,
Op internet staan er genoeg die ze vermaken voor 50a 75 eu ff daar kijken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 22 Mei 2011 18:02 Onderwerp:
| |

|
zie sang schreef: | mijn fath heeft de geest gegeven en toen ik Sony belde antwoorden ze mij , deze zullen we niet meer vermaken maar werpen we direct weg , voor 149eu wordt u een slim gerepareerd terug gezonden en zo heeft het al altijd geweest bij 360 of ps3 wordt nooit jou toestel terug gezonden , daarom heb ik een nieuwe Slim gekocht met startpakket Move , voor 340 eu. En wat jij voorheb met het rode lichtje is gwoon suck ps3 dead ,
Zelf heb ik een 60GB-versie laten repareren, en deze dus ook teruggekregen. Mocht mijn console nogmaals stuk gaan, dan zal ik weer een 60GB-versie van Sony eisen. Deze heb ik namelijk voor €599,- gekocht en dus wil ik deze versie ook terug. Vooral omdat ik letterlijk meer dan 400 PlayStation 2-titels heb. Deze wil ik blijven spelen, en wil daarvoor geen aparte PlayStation 2 hoeven aansluiten.
En de virtuele Memory Cards zijn ook handig  |
|
Terug naar boven |
|
|
Xavior |
Geplaatst: 24 Mei 2011 15:06 Onderwerp:
| |

|
@Dnarbeis
Ik had de defecte ps3 er ook wel bij ebay tussen verwacht.
Ik zoek er nog één voor reserve onderdelen namelijk  |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Mei 2011 16:52 Onderwerp:
| |

|
Mr. Awesome schreef: | zie sang schreef: | mijn fath heeft de geest gegeven en toen ik Sony belde antwoorden ze mij , deze zullen we niet meer vermaken maar werpen we direct weg , voor 149eu wordt u een slim gerepareerd terug gezonden en zo heeft het al altijd geweest bij 360 of ps3 wordt nooit jou toestel terug gezonden , daarom heb ik een nieuwe Slim gekocht met startpakket Move , voor 340 eu. En wat jij voorheb met het rode lichtje is gwoon suck ps3 dead ,
Zelf heb ik een 60GB-versie laten repareren, en deze dus ook teruggekregen. Mocht mijn console nogmaals stuk gaan, dan zal ik weer een 60GB-versie van Sony eisen. Deze heb ik namelijk voor €599,- gekocht en dus wil ik deze versie ook terug. Vooral omdat ik letterlijk meer dan 400 PlayStation 2-titels heb. Deze wil ik blijven spelen, en wil daarvoor geen aparte PlayStation 2 hoeven aansluiten.
Maar als je PS3 60GB kapot gaat, eis je een nieuwe 60GB van SONY, maar dan ben je toch al je savadata kwijt van je PS2 games.
Kun je net zo goed een PS3 halen dat geen PS2 games afspeelt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 24 Mei 2011 16:58 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | Mr. Awesome schreef: | zie sang schreef: | mijn fath heeft de geest gegeven en toen ik Sony belde antwoorden ze mij , deze zullen we niet meer vermaken maar werpen we direct weg , voor 149eu wordt u een slim gerepareerd terug gezonden en zo heeft het al altijd geweest bij 360 of ps3 wordt nooit jou toestel terug gezonden , daarom heb ik een nieuwe Slim gekocht met startpakket Move , voor 340 eu. En wat jij voorheb met het rode lichtje is gwoon suck ps3 dead ,
Maar als je PS3 60GB kapot gaat, eis je een nieuwe 60GB van SONY, maar dan ben je toch al je savadata kwijt van je PS2 games.
Kun je net zo goed een PS3 halen dat geen PS2 games afspeelt. |
Wederom incorrect. Ik kopieer mijn nieuwe savedata altijd naar een externe USB-stick, zodat ik op een later tijdstip deze kan opvragen als de situatie het vereist. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Mei 2011 17:07 Onderwerp:
| |

|
Je bent dus een 15 min. verder voordat je een PS2 game kunt spelen.
Ik heb dat alleen met de 3 games gedaan op mijn PSP gezet.
Tales of Graces F//Tales of Vesperia//Final Fantasy XIII. |
|
Terug naar boven |
|
|
Thibby95 |
Geplaatst: 24 Mei 2011 17:25 Onderwerp:
| |

|
Ik ben wel geďnteresseerd en ik zal beginnen bieden op Just Cause en Oblivion. |
|
Terug naar boven |
|
|
Xavior |
Geplaatst: 18 Jul 2011 04:58 Onderwerp:
| |

|
Misschien een beetje laat om te reageren op dit topic maar,
Als je een Red light of Red screen of death heb wil ik je wel uit de brand helpen. Ik reken sowieso veel minder dan Sony en heb alleen maar tevreden klanten tot nu toe.
Alleen moet ik dan wel zeker weten dat je nog steeds FW 3.55 hebt. Anders kan ik helaas zeer weinig totdat ik mijn infectus binnen heb.
(voor de mods, De infectus is zelf niet instaat tot het uitvoeren van illegale acties met betrekking tot het draaien van backups of andere toepassingen. De gebruiker van de infectus, aldus de programmer kan er mee doen wat hij wilt.
Mijn doelstelling is het repareren van consoles zodat deze weer legaal gebruikt kunnen worden tegen een veel lagere prijs dan $ony het doet.
Geef toe het leven is al duur genoeg, en om hiervoor 150 euro neer te moeten leggen voor het repareren van een console werkt niet echt bepaald mee.)
Als dit tegen de regels was: please PM mij inplaats van bannen. Hierdoor zal ik het opvatten als een leer moment en niet twee keer de zelfde fout begaan. De mods mogen dit uiteraard weghalen, hierdoor weet ik genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 19 Jul 2011 12:53 Onderwerp:
| |

|
Gasten van gamed.nl
Mijn PS3 heeft namelijk de RLoD(Red Light of Death), maar nu dacht ik aan een SYSTEEM HERSTEL, kan ik later mijn account makkelijk activeren.
En zo ja,
Kan ik mijn savedata die ik op mijn PSP heb staan(FFXIII, Tales of Graces F+Vesperia) later gewoon weer over zetten naar mijn PS3 zodat ze gewoon weer speelbaar zijn.
En weer zo ja
Zijn de trophies dan nog haal baar als.
Ik hoor het wel
alvast bedankt. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|