Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

HOME is:
Een Xbox Live beater!
23%
 23%  [ 10 ]
Super, Sony gaat de goede kant op
27%
 27%  [ 12 ]
Serieuze concurrentie voor online mogelijkheden op alle consoles
23%
 23%  [ 10 ]
Slecht idee, nutteloos, saai en een flop
2%
 2%  [ 1 ]
Zolang we niet hoeven te betalen, vind ik het goed ;)
20%
 20%  [ 9 ]
Anders, namelijk...
2%
 2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 43

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Nelus BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2007 23:40    Onderwerp: HOME PS3 Reageren met citaat

Ik vind HOME zelf heel goed gemaakt, het ziet er mooi uit en de physics zijn ook heel erg goed. Misschien is het online hangen dan een beetje te:P Dat er teveel mensen online gaan rotzooien, ook vieze puistennerds die vrouwen maken als imago. Maar ja, whatever, ik vind dat ze er goed aan hebben gedaan...

Wat vinden jullie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 09:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Zolang we er niet voor hoeven te betalen...

Kijk, het is een leuk idee, en het ziet er prachtig uit zoals Sony het heeft uitgewerkt, maar er is 1 ding fundamenteel anders (of nog niet aangekondigd) dan Xbox Live en de Mii's: je hebt er met gamen niks aan.

Zoals ze het presenteerden is het net als een game een programma dat je opstart en waar je in bezig bent totdat je gaat gamen. Dan sluit je het af en ga je een game doen: het programma houdt dan verder je vorderingen wel bij maar in een game gebeurt er verder niks. Daar is XBL heel anders in de zin dat je gamercard altijd meedraait en dat je heel simpel via de guideknop de broodnodige dingen kunt doen (chatten, berichten sturen, invites sturen etc.). Dit zie ik nog niet in Home en ookal is het chatten e.d. heel leuk, ik heb liever een systeem dat me het gamen makkelijker maakt en combineert met communicatie, personificatie etc. dan een wereld die los staat van games en alleen draait om personificatie en communicatie.

Voor de rest vind ik de originaliteit vreeeselijk ver te zoeken in dit systeem en Sony heeft maar weer mee dat de PS3 zo ontzettend veel kan waardoor het er zo impressive uitziet. Niet dat ik er nu heel negatief over ben, want het kan heel prachtig worden, maar door de incomplete info heb ik een beetje bovenstaande indruk gekregen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
FreeMad BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

het is wel een stap in de goede richting

maar het is nog een eind heen om te concureren met de superiore XBL.
het is gewoon nog in test fase als het uitkomt. je kan er nixs mee met gamen zoals roderick al zij. het is volgens mij gewoon een gratis spel met wat linkjes met ps network erin.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

IIRC heb ik wel iets gehoord dat dit gebruikt wordt om afspraken te maken om games te spelen enzo. Daarnaast, ook een beetje een XBLA in Second Life stijl. (de grootste hype van het moment is nu eenmaal Second Life)
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 13:42    Onderwerp: Reageren met citaat

De grote hype zonder hype, want echt aanslaan doet Second Life nog niet.

Afspraken maken om games te doen is leuk ja, maar hier moet je dan deze shit laden, t juiste mannetje vinden en dan een afspraak maken. In XBL is het gewoon 'invite' en klaar.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 15:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Second Life slaat niet aan?

Waar heb jij geleefd, in WoW of onder een steen? Als je een beetje kranten leest en alles zie je dat Second Life overal aanslaat. Maar besides that, HOME moet zich inderdaad nog bewijzen tegenover games.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 15:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Nelus schreef:
Second Life slaat niet aan?

Waar heb jij geleefd, in WoW of onder een steen? Als je een beetje kranten leest en alles zie je dat Second Life overal aanslaat. Maar besides that, HOME moet zich inderdaad nog bewijzen tegenover games.

Roderick heeft wel gelijk. Second Life word de laatste tijd vooral interessant gevonden door bedrijven, terwijl de gamers er nog op achter blijven. Dat Second Life een succes is lijkt me duidelijk, maar het word door de media zwaar overdreven, ze kunnen beter in WOW gaan zitten.

Wat betreft Home: een interessant concept, maar ik vraag me af hoeveel ik er daadwerkelijk mee ga doen. Als ik m'n console opstart is dat omdat ik een spelletje wil spelen en niet omdat ik eens wil gaan socializen, dat doe ik in het echte leven wel. De toepassingen zijn echter leuk genoeg om deze mening te doen wankelen, dus ik wacht geduldig af waar ze zoal mee komen.
Terug naar boven
prangstar BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 17:04    Onderwerp: Reageren met citaat

xbox live beater,

reden 1: gratis, wij hollanders zijn niet into betalen
reden 2: je kan alles downloaden, maar dan met een toffe grafische engine
reden 3: het lijkt me toch wel vet met je clan in je home te zitten, en een beetje de pimp uithangen met je achievments aan de muur
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 17:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom geen Xbox Live beater?

- Kost veel meer tijd.
- Inhoudsloze skin is wel aantrekkelijk, maar minder gemakkelijk.
- Spreekt niet alle doelgroepen aan.
- Online gamen is niet verbonden met home, althans, voorlopig niet, en niet volledig.

Home heeft veel meer iets 'onafhankelijks' over zich dan XBL dat 100% geintegreerd is.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Het lijkt veel belovend, en zal zeker de mainstream aanspreken. Of het ook echt functioneel is moet nog blijken.
Terug naar boven
VHsBack BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2007 19:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Wie wilt nou in een saai huisje lopen. Het gaat toch om het gamen??? Ik vindt dit echte onzin voor een console.
Terug naar boven
Cain BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2007 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een goed concept maar in mijn opzicht veel te omslachtig.
Het Mii kanaal van Nintendo werkt omdat je ff snel een Mii in elkaar flanst. Veel uitgebreider betekent veel meer tijd en daar trek je de casual gamer (en non- gamers) niet mee aan. Bovendien is het niet verbonden met online gaming zoals Roderick al aangeeft. Een misser van Sony.

Sony pakt gewoon weer iets van de concurrent en blaast daarna weer hoog van de toren dat graphics alles zijn.

Wat het economische aspect betreft, je weet nu al dat je mag gaan betalen om kledingstukken en andere accesoires te kopen.

Het enige positieve aspect aan Home is dat Sony het beste van beide werelden (Mii Channel, XBox Live) redelijk bij elkaar gevoegd heeft.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2007 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

En wat blijkt ondertussen, het is verbonden met online gamen. Het wordt de lobby voor elke game.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2007 17:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan is het idd omslachtig

Geeft trouwens wel duidelijk aan waarom het PS3 OS bijna 100mb geheugen nodig heeft.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2007 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Kortom, HOME wordt supervet!
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 11:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Concludeer je dat uit je eigen hype? Want als je t concludeert uit deze poll zit je er toch naast
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 15:06    Onderwerp: Reageren met citaat

We zullen het wel zien, waarom invredesnaam nu al een oordeel klaar hebben..
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 15:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Jesse schreef:
We zullen het wel zien, waarom invredesnaam nu al een oordeel klaar hebben..

Omdat Harrison het hele concept net uit heeft staan leggen?
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 15:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Niemand heeft er nog ervaring mee en ik heb het gevoel dat de wens de vader van de gedachte wordt in deze discussie...
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 15:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Laten we zeggen dat het concept al goed klinkt en dat Home heeft gedaan wat Sony nodig had. Sinds de E3 hebben ze veel tegenwind gehad, maar stilaan trekt Sony alles recht met aankondigingen zoals die van Home, LittleBigPlanet, fl0w, het goedmaken met Immersion. Tevens een goede timing zo net voor de Europese launch, gekoppeld aan de Wii droogte en de mindere aandacht die MS kreeg op de GDC (geen grote 360 keynotes en de kritiek aan Vista) Als ze de komende maanden zo doorgaan, zou de strijd nog spannender kunnen worden dan iedereen verwacht.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

LittleBigPlanet en Fl0w, alle respect voor beide games, krijgen écht veel te veel hype. Dit zijn downloadable games en hardly een reden om een PS3 te kopen. Een groot apparaat als de PS3 heeft grote titels nodig die em doen verkopen. 600 euro voor LittleBigPlanet, een lachertje.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2007 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
LittleBigPlanet en Fl0w, alle respect voor beide games, krijgen écht veel te veel hype. Dit zijn downloadable games en hardly een reden om een PS3 te kopen. Een groot apparaat als de PS3 heeft grote titels nodig die em doen verkopen. 600 euro voor LittleBigPlanet, een lachertje.

Nou Roderick, hier ben ik het toch niet echt met je eens. Dat Fl0w geen game is om een PS3 te kopen, oké. Maar LittleBigPlanet spreekt me toch wel dermate aan dat het me zou kunnen aanzetten tot het kopen van een PS3 (samen met een aantal andere interessante games, maar dat is altijd het geval). Eerst de game uitspelen, daarna lekker zelf wereldjes maken en multiplayer spelen, waarbij die laatste me echt heel erg leuk lijkt.
Als die game exclusief blijft, wat ik wel verwacht, wordt het toch wel een game waarmee ik ga pronken.
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2007 12:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het allemaal supervet en goed bedcht, maar het is echt niks voor mij. Ik socialize niet in games, ik speel alleen of met vrienden die ik ken uit "de echte wereld" en thats it. Zoals rene zegt: ik start mn console op om te gamen, de rest doe ik in het echt.
Terug naar boven
Weazel BerichtGeplaatst: 04 Apr 2007 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Als Nederlander stemde ik natuurlijk op als het maar gratis is! ...

Ik zie wel wat het wordt met dat home-gedoe.
Als het wel leuk is is het mooi meegenomen.
Terug naar boven
hardcore-gamer BerichtGeplaatst: 16 Mei 2007 12:16    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zit er echt op te w88 maar ik weet niet wanneer hij uitkomt kan iemand dat zeggen?
ik zit nu elke dag in de playstation store
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: