Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
marino BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 09:16    Onderwerp: Ombouwen van je console Reageren met citaat

Wat is ombouwen? Ik weet wel ongeveer dat je dan gedownloade games kan gebruiken maar wat houd het precies in?

Wat vind je ervan? Want volgens mij is het gewoon dik illegaal.
Voor mij hoeft het niet hoor, als ik vind dat een developer een goede game heeft geproduceerd ben ik wel bereid daar wat geld voor neer te leggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 09:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Het ombouwen van een console betekent dat je een modchip installeert, dit laat je toe om buitenlandse games en kopies te spelen. Modchips zijn niet per se illegaal op zich, maar zijn al vaak verboden omdat je illegale kopies kunt spelen.
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 11:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt ook soms via een softmod ombouwen, dan installeer je geen modchip maar simpelweg een software programma in je console waardoor je ook illegale kopieen kunt spelen. Het ombouwen is niet illegaal. Theoretisch gezien mag je het gebruiken om kopieen van je games te maken en die te spelen zodat je originele discs mooi blijven. Maar iedereen weet dat het gewoon gebruikt wordt om games te downloaden en te spelen, en dan is het illegaal...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 11:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb maar één omgebouwde console, straks twee. De eerste is een Xbox, die ik gebruik om alle pc-mediaformaten af te spelen op mijn tv en beamer. Gekopieerde spellen heb ik er niet voor want ik ben een Nintendoid.

Tweede wordt de Wii. Nintendo dwingt mij daartoe door die belachelijke regiocodering waardoor ik geen Japanse imports kan spelen.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 16:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikzelf ben niet erg anti ombouw:

- Het maakt het spelen van geïmporteerde games mogelijk en dat is erg handig. Erg jammer trouwens ook dat er in deze nieuwe generatie nog steeds neit echt een definitieve stap richting regiovrije games is gemaakt: De 360 is regiovrij, maar alleen als uitgevers dat willen, 3/4 van de uitgevers zet gewoon een regiocode op de game. Bij de PS3 verwacht ik hetzelfde.

- Heeft het nu echt invloed op het kopen van originele games als je kunt kopieren? Het lijkt me dat de echte toppers genoeg waarde hebben om origineel te kopen en de games die men toch niet wil kopen echt in aanmerking komen voor downloaden en kopieren.

Maargoed, het kopieren van games blijft illegaal en dat moet lekker zo blijven aangezien er nog types zijn die werkelijk álles kopieren en zo flinke schade toerichten aan de industrie. Ikzelf heb overigens geen omgebouwde consoles.
Terug naar boven
ms90isr BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb me 360 omgebouwd en xbox is fucking chill

- je hebt games eerder dan releases
- het is goedkoop
- je hebt alle games die je wilt
- de games zijn van dezelfde kwaliteit

Joni- Edit, nee, dat laten we toch net niet toe.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 20:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, de waarde van de games gaat behoorlijk omlaag als je alles brandt en ook spelen mensen vrij weinig games uit aangezien ze toch alles hebben. Denk je daarnaast eens in dat je 360 stukgaat (flinke kans dat het gebeurd trouwens )...wat dan?
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 20:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb mn xbox en ps2 omgebouwd. Allebei flink tegen het einde van hun levensloop en ik moet zeggen dat ik de games veel minder ging waarderen. Allereerst download je natuurlijk alleen games waar je geen 60e voor over hebt maar daarnaast merkte ik dat ik games gewoon snel ging wegleggen omdat ik toch andere had die ik kon spelen, de games werden minder leuk en ik besteedde er minder tijd aan. Toch jammer, mn 360 houd ik voorlopig gewoon onomgebouwd!
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Ombouwen is één van de domste dingen die ik me zo snel kan bedenken..
Spellen kosten geld om te maken, het liefst zo veel mogelijk IMHO.
Dat ik €60 moet betalen voor een spel: So be it!
Als je geen geld hebt voor spellen, dan moet je maar iets goedkopers gaan doen (of iets nuttigs met je leven gaan doen).

Maar Roderick: Met het geld dat je uitspaart op spellen, neem ik aan dat een nieuwe 360 goedkoper uitkomt dan spellen legaal kopen..
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: