Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
RadiusK BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 21:54    Onderwerp: [WP7] Windows Phone 7 Reageren met citaat

In dit topic staat het nieuwe smartphone-besturingssysteem van Microsoft centraal: Windows Phone 7.

De technologie achter mobiele apparaten maakt ieder jaar grote sprongen vooruit en dankzij die vooruitgang worden smartphones alsmaar populairder. Dit is niet eigenlijk ook niet zo verwonderlijk, want de mogelijkheden van de apparaatjes zijn praktisch eindeloos. Overal waar je komt kun je mensen aanspreken op wat voor telefoon ze hebben en de kans is vrij groot dat deze persoon een smartphone heeft. In veel gevallen hebben ze telefoon die draait op één van de twee grootste besturingssystemen die er in de omloop zijn: het Android van Google, of een Apple iPhone (met iOS). Omdat het oude besturingssysteem van Microsoft (Windows Mobile) zich al een poos op de achtergrond bevindt en het eigenlijk ook niet mee van deze tijd is, besloot Microsoft om van de grond af een compleet nieuw OS te ontwikkelen. Inmiddels zijn we nog maar een paar maanden van de release verwijderd en kunnen we alvast kijken wat het te bieden heeft.

Vernieuwende interface
Eén van de grootste veranderingen ten opzichte van Windows Mobile is de user interface. Microsoft doelt met de interface van Windows Phone 7 op simpliciteit en gebruiksgemak. Voor het hoofdmenu betekent dit dat je geen raster vol met kleine, onoverzichtelijke icoontjes voor je kiezen krijgt, maar een strak en duidelijk tegeloverzicht met de (voor jou) belangrijkste programma's. Deze kun je zelf inrichten door bijvoorbeeld webpagina's, foto's en zelfs contactpersonen in dit hoofdmenu vast te spijkeren. De overige menu's maken gebruik van de zogenaamde metro layout, die men introduceerde met de muziekspeler Zune HD.

Ondersteuning voor Indie Developers
Android en iOS zijn mede dankzij de grote bibliotheek aan applicaties zo populair geworden. Met name voor kleine en onafhankelijke ontwikkelaars (Indie developers) zijn de platformen ideaal om zich op uit te leven. Om ontwikkelaars te steunen bij het ontwikkelen voor Windows Phone 7, heeft Microsoft gezorgd voor een complete integratie van zowel Silverlight als XNA. Deze ontwikkelkits maken het erg gemakkelijk om voor het systeem te ontwikkelen en zo hoopt Microsoft de applicatiebibliotheek snel te vullen.

En natuurlijk... Games
Voor ons gamers is het een grote plus: de integratie van Xbox Live. Dit betekent dat we onze Avatar, vriendenlijst en Achievements van onze Xbox 360 (en Games for Windows - LIVE) accounts rechtstreeks kunnen raadplegen vanaf de telefoon. Heb je nog geen account, dan is dat geen enkel probleem want met een paar drukken op je telefoon heb je dit geregeld. Microsoft zorgt voor een fatsoenlijk game-aanbod en dit zal al op de release te merken zijn. Het bedrijf heeft namelijk al een flinke lijst aan launch titels aangekondigd waar vroege kopers van een WP7 toestel meteen mee aan de slag kunnen. Welke titels dit zijn, lees je hier. In ieder geval zul je in elk van deze games Achievements kunnen verdienen en kunnen strijden voor een positie op de Leaderboards. In een later stadium kun je tevens online gaming verwachten, nu blijft het online genot beperkt tot turn-based games zoals Uno.

What's left?
Integratie van Zune, een muziek- en video service, zodat je op elk moment van de dag je muziekcollectie kunt uitbreiden en afluisteren. Natuurlijk ontbreekt FaceBook niet en hoewel Twitter er in het huidige stadium nog niet in zit, kun je deze ook verwachten. Microsoft's eigen zoekmachine Bing staat je bij met al je zoekwerk, Bing Maps komt voor je navigatiegemak. De Bing service verkeerd momenteel nog in Bèta-status, maar Microsoft doet er alles aan om het efficiënt te maken. Uiteraard is ook een mobiele versie van Office aanwezig, en Internet Explorer kan tevens niet wegblijven. Verder moet ieder WP7 toestel op zijn minst over een accelerometer, compas, afstandssensor, GPS, 5-megapixel camera en een FM-radio beschikken. Dit trouwens maar een korte opsomming van hetgeen dat WP7 gaat bieden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus, wat denken jullie er van? Maakt Microsoft een kans in de strijd en zal WP7 met trots naast Android en iOS kunnen bestaan, of is Windows Phone 7 gedoemd om te eindigen tussen alle andere 'minderwaardige' besturingssystemen?

Mijn aandacht heeft Microsoft in ieder geval te pakken, en aangezien ik de overstap naar een touch-based smartphone nog moet maken (bezit nu een Nokia N95 op Symbian OS), kijk ik met smart uit wat het nog meer te bieden heeft. Microsoft lijkt in ieder geval nog wat verrassingen in petto te hebben, want waar is bijvoorbeeld Windows Live Messenger? Xbox Live en Silverlight/XNA zijn voor mij grote pluspunten ten opzichte van de concurrentie dus ik wacht nog even geduldig tot de release van WP7 voordat ik mijn keuze maak en nieuwe telefoon aanschaf .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 22:48    Onderwerp: Reageren met citaat

waarschijnlijk krijg ik over een paar maanden een nieuw mobieltje

en sinds mn oude (gratis) htc touch pro 2 kapot is
gaat het natuurlijk weer een heerlijke w-phone worden

geen bb of iphone voor mij
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 23:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind gaming op een touch screen sowieso niet echt leuk, en daar verandert Microsoft niets aan met Windows Mobile 7. Misschien dat Sony met de PSPhone een combinatie van knoppen en touchscreen kan voorzien, zodat ook gamen leuker wordt op deze toestellen.
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 23:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Vind gaming op een touch screen sowieso niet echt leuk, en daar verandert Microsoft niets aan met Windows Mobile 7. Misschien dat Sony met de PSPhone een combinatie van knoppen en touchscreen kan voorzien, zodat ook gamen leuker wordt op deze toestellen.
Altijd kritiek hé? Reageer leuk of niet. Verder vind ik het interessant hoe het met XBL gaat integreren. Heb je dan ook een gold abonnement nodig? De HTC Schubert ziet er wel gaaf uit vind ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
RadiusK BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat

The Source schreef:
Verder vind ik het interessant hoe het met XBL gaat integreren. Heb je dan ook een gold abonnement nodig?

Is geloof ik nog niet bekend, maar je kunt je er eigenlijk wel van uit gaan dat een Gold abbo niet nodig is. Het gaat hier immers alleen om relatief kleine games en mensen zonder Xbox 360 zouden er niet snel voor betalen.

Ik vind zelf trouwens de Dell Lightning wel een mooi apparaatje .
http://www.engadget.com/2010/04/21/dell-lightning-the-ultimate-windows-phone-7-device-leaks-out/
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Koen Vrijdag schreef:
The Source schreef:
Verder vind ik het interessant hoe het met XBL gaat integreren. Heb je dan ook een gold abonnement nodig?

Is geloof ik nog niet bekend, maar je kunt je er eigenlijk wel van uit gaan dat een Gold abbo niet nodig is. Het gaat hier immers alleen om relatief kleine games en mensen zonder Xbox 360 zouden er niet snel voor betalen.

http://www.engadget.com/2010/04/21/dell-lightning-the-ultimate-windows-phone-7-device-leaks-out/
Same here Hopelijk komt Microsoft zelf met een Zune HD phone dat draait op WP7.
Terug naar boven
deathtanz matisk BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat

The Source schreef:
Christian Vuye schreef:
Altijd kritiek hé? Reageer leuk of niet. Verder vind ik het interessant hoe het met XBL gaat integreren. Heb je dan ook een gold abonnement nodig? De HTC Schubert ziet er wel gaaf uit vind ik.

Hoezo kritiek?
Hij zegt alleen maar dat hij gamen op een touchscreen niet leuk vind, hij zegt toch gewoon wat hij vind?
OT: lol laat ik maar eens de beginpost lezen
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010 00:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Ik ben hier al vanaf de release enorm benieuwd naar, en voor één keer ben ik het eens met Microsoft's visie op dit vlak, hoe ze het een meer gestroomlijndere ervaring willen maken, minder van app naar app hoppen en het idee hebben dat je in hetzelfde interface blijft... Niet alleen ben ik het met ze eens maar het is natuurlijk ook zo dat Apple het bekendst is om haar apps en MS juist wil verschillen van Apple door apps zo min mogelijk te gebruiken.

Verder vind ik het van de nieuwe versies van mobiele OS's die de afgelopen tijd zijn aangekondigd (Symbian^4) en verschenen (iOS4) de meeste innovatieve, vernieuwende en vooruitstrevende. iOS4 is het dragen van een x.0 naam niet waard en Symbian zag er ook oubollig uit imo. WP7 verraste juist door iets heel nieuws te geven. En ook al is het een geforceerde make-over, ik ben blij dat MS deze beslissing heeft gemaakt [om het OS helemaal overnieuw te designen].
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010 02:55    Onderwerp: Reageren met citaat

The Source schreef:
Koen Vrijdag schreef:
The Source schreef:

Same here Hopelijk komt Microsoft zelf met een Zune HD phone dat draait op WP7.

en het eens naar europa stuurt
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010 09:42    Onderwerp: Reageren met citaat

The Source schreef:
Christian Vuye schreef:
Altijd kritiek hé? Reageer leuk of niet. .

Wauw, wat een opmerking . Misschien is Noord Korea een leuke vakantie bestemming voor jou!
Terug naar boven
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 23 Aug 2010 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
Wauw, wat een opmerking . Misschien is Noord Korea een leuke vakantie bestemming voor jou!

Het is daar nogal warm tijdens de zomer, raad liever de herfst aan.
Terug naar boven
The Source BerichtGeplaatst: 24 Aug 2010 11:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
The Source schreef:
Christian Vuye schreef:
Altijd kritiek hé? Reageer leuk of niet. .

Het is eerder zo dat mensen eens iets moeten waarderen, je bent het namelijk niet verplicht om het te kopen. Genoeg keuze met iOS / Android laat ik maar zeggen.

En Noord-Korea lijkt mij niks, ik ga eerder naar het zuiden voor SC II tournaments.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 16:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu ik erover nadenk, lijkt dit de toekomst van mobiel gaming te worden. Ik denk persoonlijk dat Sony niet met een PSP2 zal gaan komen, maar met een PSPhone, zoals de geruchten ons doen geloven. Enkel Nintendo zal deze generatie een "traditionele" handheld verkopen. En met Windows Mobile 7 zet ook Microsoft haar eerste stappen in mobiel gamen. Misschien dat ik alsnog zo'n mobieltje ga halen, ik ben touch schermen nu wel beter gewend, en ik heb echt een nieuwe GSM nodig.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 16:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Gezien de geschiedenis van Windows Mobile lijkt Android het toch te gaan halen.
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Gezien de geschiedenis van Windows Mobile lijkt Android het toch te gaan halen.

Mwa...ligt eraan op welk gebied. Ik denk echt dat Windows Phone 7 een serieuze kandidaat kan zij op het gebied wat jongeren betreft, dit is Microsoft toegang tot de 'handheld' gamewereld. Microsoft heeft aangegeven dat ze hard inzetten op games voor WP7, dus als dit lukt is dit echt een groot pluspunt.

Zelf wacht ik ook op WP7, ben benieuwd of het gaming aspect echt groots wordt zoals Microsoft beloofd. Hopelijk iets in de vorm van de PSP (maar dan met betere en meer games) met Xbox Live .
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 17:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Oa. het feit dat Windows Mobile al jaren aan populariteit inboet en het feit dat oude WM phones niet kunnen bijgewerkt worden naar 7, zijn imho al geen goede tekens. Daarnaast zetten zowel iOS als Android ook in op games en die zijn momenteel veel populairder en ze hebben real-time multiplayer. Als je zegt games, dan zij je concurrenten niet Symbian en BlackBerry, maar twee bedrijven met een gigantische achterban in de open-source en wizkid programmingwereld.
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Oa. het feit dat Windows Mobile al jaren aan populariteit inboet en het feit dat oude WM phones niet kunnen bijgewerkt worden naar 7, zijn imho al geen goede tekens. Daarnaast zetten zowel iOS als Android ook in op games en die zijn momenteel veel populairder en ze hebben real-time multiplayer. Als je zegt games, dan zij je concurrenten niet Symbian en BlackBerry, maar twee bedrijven met een gigantische achterban in de open-source en wizkid programmingwereld.

Maar Android kampt helaas met het probleem dat er zoveel verschillende toestellen voor zijn, allemaal met eigen aanpassingen en hardware (verschillende cpu's, ram groottes, wel of geen gpu, resoluties, etc.). Hierdoor is het voor ontwikkelaars moeilijk om games voor Android te maken, daarom heeft Android ook niet echt veel support van bekende gamebedrijven.

Met Windows Phone 7 heeft Microsoft een aantal harde eisen gesteld waaraan een Wp7-telefoon moet voldoen, op die manier kan je als developer een game schrijven voor die minimumeisen. Apple met iOS heeft daarom ook veel support van bekende gamebedrijven, want iOS werkt op slechts één apparaat (nouja, wel meer...maar die apparaten hebben grotendeels dezelfde hardware ).
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Van die iOS apparaten zijn er echter al 60 miljoen verkocht dus is het voor bekende gamebedrijven zeer gemakkelijk kiezen eens de launch voorbij is en Apple sterker blijft groeien dan MS. En uiteindelijk zijn op het op GSMs niet de bekende gamebedrijven die het beste scoren, maar kleine ontwikkelaars.
Terug naar boven
Cubic X BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Van die iOS apparaten zijn er echter al 60 miljoen verkocht dus is het voor bekende gamebedrijven zeer gemakkelijk kiezen eens de launch voorbij is en Apple sterker blijft groeien dan MS. En uiteindelijk zijn op het op GSMs niet de bekende gamebedrijven die het beste scoren, maar kleine ontwikkelaars.

Uiteraard, maar alles moet ergens beginnen. Er is Microsoft veel aangelegen om via WP7 in de handheld gamemarkt te komen, want die markt zal voorlopig blijven groeien nu smartphones veel aanschaft worden.

Kleine ontwikkelaars scoren misschien goed op de handheldmarkt, maar zeg nou zelf, titels zoals Halo, Forza Motorsport, Fable, Gears of War, Age of Empires, etc. zullen veel mensen aanspreken. Wanneer deze games op WP7-toestellen zouden verschijnen (en die kans acht ik vrij groot voor de meeste Microsoft titels), zal veel (jongere) mensen dit doen te besluiten om voor een WP7-toestel te gaan. Als grootte spelers zoals EA, Activision, Ubisoft, THQ, etc. dan ook games gaan uitbrengen voor WP7 heeft Microsoft potentieel goud in handen.

Android vind ik ook een leuk OS en er is niet veel mis met Android, maar wat betreft gamen op je mobiele telefoon zie ik toch meer toekomt in WP7 en iOS.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 17:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Als ze voldoende energie in zo'n games steken, kan het helpen ja. Maar MS heeft het ook niet gedaan voor Games for Windows dat ze ook voluit gingen steunen, dus moeten ze het eerst tonen. En dan nog is er een groot verschil in verkopen tussen iOS en Windows Mobile. Ik voorspel dan ook dat Android en iOS groter zullen blijven en het zullen halen, zeker omdat die bedrijven meer reden hebben om te blijven scoren
Terug naar boven
RadiusK BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Sowieso wordt moeilijk voor Microsoft om Android/iOS bezitters te overtuigen, de twee besturingssystemen hebben zich immers al lang bewezen. Echter hebben er van de mensen met een telefoon maar zo'n 20% een smartphone, en is er dus nog genoeg markt beschikbaar voor WP7 om te bestaan. Natuurlijk willen ze alsnog zoveel mogelijk klanten bij de concurrent weghalen, of dit gaat lukken is een ander verhaal.

Voor mensen die het nog niet weten: 11 oktober is de release van WP7. Na deze datum kunnen we dus de eerste toestellen en reviews verwachten. Ik las ook ergens dat de Nederlandse versie pas in 2011 op de markt zou komen, maar we krijgen voor die tijd wel Engelstalige systemen op onze markt. Ik weet niet in welke mate dit waar is en hoe zeer dit impact zou hebben op de Marketplace en dergelijken... We zullen het zien.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke toestellen zullen beschikbaar zijn op de release?
Terug naar boven
Simon BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik blijf erbij, too little too late. Microsoft moet alles uit de kast halen wil men nog een beetje marketshare winnen, maar ik zie het niet hoopvol voor hen in. Android graaft zich een weg in de mobiele markt en ondertussen blijft Apple ook met stabiele sales overheersen. Zelf ben ik veel benieuwder naar wat HP met Web OS gaat doen, aangezien ikzelf dat pas écht een innovatief platform vind.
Terug naar boven
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 13 Sep 2010 09:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat HTC één van de eerste WP7 apparaten op de markt zal brengen.
Terug naar boven
RadiusK BerichtGeplaatst: 22 Sep 2010 23:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Microsoft gaat een moeilijke opstart tegemoet in de Benelux, het lijkt namelijk er op dat deze een tikkeltje kaler is en pas medio 2011 een App-Marketplace en Xbox LIVE support krijgt. Erg slechte zaak vind ik dit.

bron: http://tweakers.net/nieuws/69820/tot-medio-2011-geen-marketplace-voor-windows-phone-7-in-nederland.html
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: