Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 Volgende
|
No'tje |
Geplaatst: 19 Jun 2009 13:55 Onderwerp: Final Fantasy Topic
| |

|
De Final Fantasy franchise is (imo) een van de beste franchise`s ooit gemaakt, vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.
Dit topic is bedoeld om te discuseren over de echte Final Fantasy games (niet de spin-offs) en al de games die nu in ontwikkeling zijn (ook de spin-offs)
Een paar vraagjes:
Wat is je favoriete FF spel?
Welk spel vind jij het meest overschat?
Welk spel vind jij het meest onderschat?
Welk spel heeft het beste verhaal?
Wat was je eerste FF?
Welk spel heb jij het meest gespeeld?
Welk spel heeft de beste muziek?
Welk spel verdient een remake?
Voor welk spel zou jij graag een vervolg willen zien?
Wat is je favoriete battlemusic?
Het gaat natuurlijk allemaal over Final Fantasy, dus geen Kingdom Hearts of Chrono Trigger invullen. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 19 Jun 2009 14:04 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Eerst FF VII, dan FFX. Ze liggen zowat gelijk.
Hmm ik zou zeggen FFIX. Iedereen ging 'woooow' en ik vond het overal design al vrij lelijk.
FFVIII, zo erg emo was Squall nu ook weer niet... Oké toch wel, maar de game was nog vet
FFVII, mede vanwege de vele spinoffs die het verhaal vervolledigen.
Wat was je eerste FF?
Goh, ik ken het juiste nummer niet meer (long time ago). Ik dacht III of IV op... ehm, NES als ik me niet vergis.
FFX, ik vond deze echt zalig en de characters waren zeer tof! Auron, Rikku, Tidus en.. Wakka (oranje haar dude >.<)
FFX, alweer. Emotioneel erg rakende muziek maar ook vette battle music.
FFVII natuurlijk. Die PSN versie is echt té embarmlijk om aan te zien op HDTV's, het lijkt haast of er delen van modellen missen bij mij (Cloud's linkerarm lijkt gescheidden te zijn van lichaam door een lege plek lol).
Geen eigenlijk, meer frisse verhalen zodat je niet gebonden bent aan een verhaalslijn van een andere game die je eventueel niet gespeeld hebt.
Ik weet dat je zei 'geen spin-offs' maar 1 liedje van de battle music uit Crisis Core is gewoon prachtig. Lekker veel gitaarwerk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 19 Jun 2009 19:02 Onderwerp:
| |

|
Voor mij is dat toch echt Final Fantasy X.
Geen enkel deel, eigenlijk.
Final Fantasy X wederom. Veel mensen vinden de stijl van de personages niet goed en de voice-acting erg slecht. Ik vind dat juist hele goede punten van de game. Vergeet niet dat Final Fantasy X de eerste Final Fantasy-titel was die gebruik maakte van voice-acting.
Final Fantasy X. Ik vind het verhaal van de Summoner Yuna en het monster Sin echt waanzinnig. Ook is het feit dat Auron eigenlijk een unsent is een verassing voor de spelers van de titel. Natuurlijk is het verdrietig om te zien dat onze vriend Tidus aan het eind van de game zijn geliefde Yuna moet verlaten... *snik* (spoilers!)
Wat was je eerste FF?
De allereerste Final Fantasy-titel die ik (uit)speelde, was Final Fantasy X.
Final Fantasy X. Ik heb er drie zomers over gedaan om de titel uit te spelen. Nee, geen drie jaren. Drie zomers!
FFX, alweer. Emotioneel erg rakende muziek maar ook vette battle music.
- Ben het dus eens met Maarten.
Final Fantasy VII. De CGI-trailer die we in 2005 zagen was gewoon te ziek. Sindsdien wil iedere RPG-liefhebber deze titel spelen op hun PS3. Laat Square deze droom eindelijk eens verwezelijken...
Aan de ene kant kan ik niet genoeg krijgen van Tidus en Yuna, dus ik zou zeggen dat ik Final Fantasy X-3 wil zien. Aan de andere kant vind ik nieuwe verhalen ook niet erg. Maar Final Fantasy X-3 ligt mij toch wel erg hoog...
Battlemusic uit... Final Fantasy X![/quote] |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 19 Jun 2009 20:38 Onderwerp:
| |
|
Op nummer 1 Final Fantasy 8, daarna nog andere favorieten: Deel 7, 12, Tactics, Crisis Core
FF1 tot 5 en FF 9 ben ik geen fan van, en de VA van FF X en DoC vind ik ook megaslecht gedaan in het engels. Dan vergeet natuurlijk nog te zeggen zo'n beetje elke spinoff van Final Fantasy vind ik overschat op een enkeling na vind ik ze maar matig.
FFVIII, Idd onderschat, toffe character en wat kan ik nog meer zeggen alles eraan vond ik interessant hoewel de gameplay toch nog wat flaws had.
Ik zou gokken op Final Fantasy Tactics omdat de verhaal heel sterk is, plus er zijn nogsteeds heel veel vragen open over het verhaal. Matsuno heeft er namelijk geen einde aan gebreit.
Wat was je eerste FF?
FF 7
Geen antwoord op, omdat ik volgens mij bijna allemaal ongeveer tot de 100 uur heb gespeeld.
FF 8, de spel interesseerde me echt, en de characters en de story ook. De muziek was ook op zijn zachtst gezegt mooi te noemen. Hoewel bijna alle Final Fantasy (Mainserie) goede muziek heeft.
FFVII omdat het waarschijnlijk ook de slechtst uitziende deel is uit de serie aangezien deel 1 tot 6 al een remake hebben gehad. En deel 7 is natuurlijk Epic
Ik zou wel een vervolg op DoC willen zien aangezien het zwaar matige einde was voor het verhaal
FF 7, for sure. |
|
Terug naar boven |
|
|
Wazzim |
Geplaatst: 15 Jul 2009 16:11 Onderwerp:
| |

|
FF8, Squall die doet alsof ie nergens om geeft en Rinoah....ja Rinoah
FF7, middelmatige game probeert meeslepend te zijn maar zorgt voor een "meh, wat erg gevoel" terwijl ik Crisis Core juist echt vet vind.
FF9, mooie omgeving, leuke characters alleen kwam ie net tussen FF8 en FFX door.
FF6, Kefka die de wereld vernietigd
Wat was je eerste FF?
FF9, bij een vriend.
FF8, was toen nog een RPG n00b dus het was heel ingewikkeld voor mij.
FF10, vette rockmuziek en pop muziek.
FF6, ik wil die epische gebeurtenissen in minimaal 64-bit kunnen beleven.
FF9, dat fantasy gevoel is gewoon geweldig.
FF12, slechte game maar oh zo goede muziek. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 24 Jul 2009 22:37 Onderwerp:
| |

|
ff over XIII, weet iemand al of de game een open wereld krijgt of een vaste route? |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 24 Jul 2009 23:03 Onderwerp:
| |

|
als ik goed de trailer van de amerikaanse PSN hebt gezien is het net als FFXII |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 24 Jul 2009 23:15 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | als ik goed de trailer van de amerikaanse PSN hebt gezien is het net als FFXII |
Goed genoeg voor mij.^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 25 Jul 2009 00:25 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat ik hier FFIX moet zeggen. Het sfeertje van dit deel spreekt me gewoon het meeste aan. FFX is een hele goede close second.
FFXII. Punt. Ik snap niet wat iedereen er zo geweldig aan vind. Het is gerust een goede game, maar de FF-fans werden toch best wel teleurgesteld. Ik ben bang dat FFXIII, voor mij iig, hetzelfde gevoel gaat opleveren.
FFX-2, het is geen briljante game, maar het is zeker al die rants niet waard imo. De game kent een leuk battlesysteem en het is leuk personages weer terug te zien. Alleen jammer dat het verhaal aanvoelde alsof het er aan de haren bij getrokken was. Een vervolg was niet nodig geweest, maar het is overall toch een betere game dan FFXII.
Dit is een moeilijke. Zelf werd ik echt heel erg geraakt door het simpele, maar doeltreffende verhaal van FFX. Ik was toendertijd echt onder de indruk dat zo'n simpel verhaaltje zo verslavend kon zijn. Als je de game uitspeeld en terugkijkt op het verhaal, kan je het eigenlijk wel in een paar zinnen samenvatten. Vaak ligt het in FF-games wel wat ingewikkelder. Een goede tweede is FFVI, waarin het schijnbaar simpele verhaal toch een stuk ingewikkelder blijkt naar mate je meer te weten komt over de hoofdpersoon.
FFVII vind ik daarentegen zwaar overrated. Zeker niet slecht, integendeel, maar wel overrated. Het is idd de meest 'complete' game door de vele spin-offs, maar dat neemt niet weg dat het verhaal van het origineel niet meer en niet minder is dan de gemiddelde FF-game (wat overigens best wel goed genoemd mag worden).
Wat was je eerste FF?
FFVI, had hem gespeeld bij een vriend. Heb samen met hem echt heel veel uren in deze game gestoken. Goede game met leuk verhaal.
Ik denk dat dit ook FFVI is. Ik heb FFVI weliswaar nooit uitgespeeld, maar ik heb er zoveel tijd ingestoken toen ik klein was, dat het wel mijn meest gespeelde FF moet zijn. =P
FFX, zeker weten. Een goede main theme die mij steeds weer opnieuw raakt, bovengemiddelde battle themes en daarnaast gewoon een hoog overall niveau van de muziek.
FFVI of FFIX. FFIX omdat het mijn favoriet is, FFVI omdat dat mijn favoriete 2D FF is. FFIX ziet er voor mijn gevoel goed genoeg uit en ik ben op zich wel benieuwd hoe de personages van FFVI naar 3D overgezet zouden worden. Ik ga dus toch maar voor FFVI.
Ik wil geen vervolgen zien. FFX-2 kon er nog net door heen bij mij (al had ik liever gehad dat ze het bij FFX hielden. Een zielig einde kan toch ook wel een keer?
FFVI, die vond ik zo gruwelijk. Zal ook wel met jeugdherinneringen te maken hebben. =P |
|
Terug naar boven |
|
|
mercy0001 |
Geplaatst: 25 Jul 2009 02:07 Onderwerp:
| |
|
Final Fantasy X. De hele sfeer stond me aan. Ik hou meer van Fantasy RPG's. Ook was het mijn eerste playstation Final Fantasy spel en net zoals vele FFVII revolutionair vonden, vond ik dat van FFX. Het ziet er nu nog goed uit en ik speel het dan ook regelmatig.
Ik zou FFXIII willen zeggen omdat de stijl me ten opzichte van FFXII erg aanspreekt. Als dit een goede mix wordt tussen FFVII en FFX wordt dat mijn favoriete FF. Ik wil eerst wat meer zien voor ik die beslissing maak.
Final Fantasy XII. Als het een FF Tactics game was zou het van mij een 95% krijgen, maar als FF krijgt het maar een 65%. Erg overschat door Famitsu (100% O_o). Te veel mmorpg, te weinig Final Fantasy.
FFX-2. Men zegt dat het een meisjesachtige, slechte game is. Maar voor wie FFX heeft gespeeld, en opnieuw de personages en locaties wil verkennen, is dit zeker een aanrader. Het enige nadeel was dat er maar 3 party members zijn.
FFXIII, als je al het nieuws van de nauwe fansites hebt bijgehouden van rond April tot nu, en je begint erover na te denken, begrijp je wel waarom. Je zult wel zien
Wat was je eerste FF?
FFI&II dawn of souls. Ik wist niets van Final Fantasy en ik dacht 2 games voor de prijs van een, dat moet ik hebben . Later ben ik dan ook erg geďnterreseerd geraakt door de andere FF's en ik volg al het FF nieuwe 24u/24u.
Final Fantasy X. Ik geraakte de game nooit beu . Tot dat ik mijn memory card wou overplaatsen op mijn PS3, hetwelke mislukte en al mijn data beschadigd was. Sindsdien speel ik geen PS2 spellen niet meer en omdat er niet al te veel goede RPG's zijn op consoles is mijn gameleven ook erg verminderd...
FFVII. Het was al goede midi muziek en het is nog leuker als je ze georchestreerd opnieuw hoort in Crisis Core en op concerten. En alle Piano collections van FF.
FFVIII. Nooit teruggevonden op zwarte markt. Het lijkt wel een beetje de minste FF maar toch lijkt het me een tof spel... Hopelijk gaat ie naar de PS store.
Geen enkele. Maar, in plaats van een fighting game, een RPG met alle FF personages zou wel leuk zijn om aan ieder deel nog maar een beetje meer verhaal te geven...
FFXIII. Ik hou van zowel de gewone als boss battle theme. Een echte aanrader voor iedereen die van battle themes houdt. Hamauzu is een tweede Uematsu! |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 27 Jul 2009 16:38 Onderwerp:
| |
|
Die Hamauzu maakte genoeg kutmuziek in het verleden..
Hij werkte ook aan DoC, bij DoC vond ik de muziek echt tergend slecht.
Takeharu Ishimoto, Sakimoto of Yoko had ik liever gezien bij FF 13.
Maar Nobuo Uematsu werkt er toch ook aan?
Als de muziek uit de Trailers en Demo van Hamauzu is, dan is hij er echt wel op vooruitgegaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 27 Jul 2009 18:10 Onderwerp:
| |

|
FF6
FF12
FF6
FF8
Wat was je eerste FF?
FF7
FF8
FF7
FF7
Geen een.
clash on the big bridge van 5 en j-e-n-o-v-a (baasnummer) van 7 |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 27 Jul 2009 19:40 Onderwerp:
| |

|
1-FFVII 2-FFIX 3-FFIII(6)
1-FFVIII 2-FFX 3-FFXII (FFX-2 reken ik niet mee,maar dat is de slechtste ooit)
FFIX
FFVII daarna FFIX
Wat was je eerste FF?
FF nes (USA) of Mystic Quest (FF1 snes)
FFVII
Van FFVII heb ik de soundtrack(ook van acht en negen)
FFVII
FFVII Erna dus niet ervoor zoals op de psp en FFIX lijkt me ook leuk
FFVI The wingend men(end boss) |
|
Terug naar boven |
|
|
Cyanide |
Geplaatst: 27 Jul 2009 20:47 Onderwerp:
| |
![]()
|
Final Fantasy 6. Veel interessante chars, grappig, beste muziek, veel leuke sidequests.
Final Fantasy 8. Booooring.
Final Fantasy 6
Main plot vind ik FFx. Maar overall FF 6, doordat verschillende personages een leuk achtergrond verhaal hebben
Wat was je eerste FF?
FFX. Ik had eerst geen flauw idee dat het een rpg was met een zeer aparte vechtstijl.
FFx. Iets van 500 uren. (2x volledig uitgespeeld, behalve penance)
Final Fantasy 6. Locke, terra, cyan, gau, .... the list goes on!
Final Fantasy 6 zou wel onwijs gaaf zijn op new generation graphics.
Final Fantasy....jawel deel 6
Final Fantasy V...dat gevecht op de brug tegen Gilgamesh.
Citaat: | clash on the big bridge van 5 |
Ja! Ik denk dat we beiden hetzelfde bedoelen!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 27 Jul 2009 23:55 Onderwerp:
| |

|
Zonder twijfel Final Fantasy X.
Final Fantasy VII...iedereen zit maar erover dat het de beste is uit de serie en hij is ook erg goed... Maar niet de beste. Ik zelf vind Final Fantasy VIII zelfs iets beter.
Final Fantasy X-2. Dat zeg ik omdat de meeste mensen deze game afzeiken en zelfs zeggen dat het de slechtste in de serie is. - Dat is naar mijn mening dus gewoon bullshit. De game heeft het beste fighting systeem uit de hele serie + het dress sphere systeem wat de 'Jobs'' uit de eerste delen weer terugbracht. Het verhaal is in verre minder dan andere delen zoals FFVII en X, maar dit wordt gecompenseerd door de gameplay, characters en eventuele 'nostalgie factor' - wat wel meer van toepassing is voor de echte fans van Final Fantasy X. Het is jammer dat zoveel mensen niet door de zogenaamde 'girly' laag van de game heen kunnen kijken en zien dat het toch een goeie game is. De game is alle negativiteit niet waard. Ik vind hem zelfs beter dan bv. Final Fantasy IX en XII.
Final Fantasy X. Het verhaal pakte mij al vanaf het begin en heeft mij tot het einde vastgehouden. De game zat ook zo in elkaar dat je niet van het verhaal weg kon stappen en dat vond ik wel wat hebben. Sommige mensen zouden dit een gebrek aan vrijheid vinden maar dat vond ik niet. De personages en voice-acting voegen ook heel wat toe aan de game en geven het verhaal keer op keer meer diepgang met onverwachte twists en ontwikkelingen. Ook was het einde geweldig gedaan. Een soort van Happy end, maar dan toch ook weer niet. Het had ook op geen betere manier gekund.
Wat was je eerste FF?
Final Fantasy V. Deze speelde ik toen de tijd op een SNES emulator waarna ik ook deel VI en III ging spelen. Hierdoor heb ik toen ook een Playstation aangeschaft voor de overige delen.
Weer Final Fantasy X, alleen kan ik niet precies zeggen hoeveel tijd. Ik heb dit spel in ieder geval 100% uitgespeeld inclusief Penance verslagen - een boss battle waar ik ongeveer iets minder als een uur aan bezig ben geweest...
Final Fantasy X & Final Fantasy X-2. Ik speel deze soundtrack constant op de piano en zit helemaal in mijn hoofd gebrand.
Final Fantasy VII en misschien zelfs ook Final Fantasy VIII. De graphics zijn nu best pijnlijk om aan te zien in vergelijking met waar me nu zijn.
Tja, als diehard fan van Final Fantasy X zie ik graag nog een vervolg op de serie met een eventuele Final Fantasy X-3. Ik kan gewoon niet genoeg krijgen van Spira en de personages uit de serie.
Moeilijk. Ik zou zeggen de Boss Battle theme uit FFVII en de battle met Jecht uit Final Fantasy X. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 28 Jul 2009 00:24 Onderwerp:
| |

|
Cyanide schreef: |
Ja! Ik denk dat we beiden hetzelfde bedoelen!  |
Ja en we hebben de liefde voor FF6 ook gemeen, alleen niet voor 8
Daar vond ik het battlesysteem en het kaartspel gewoon supergaaf in.
Maar vooral my blue heaven van odin was verfrissend en de hele plot-omslag in de ruimte met adel, dat vond ik meesterlijk. Adel is behoorlijk onderbelicht vind ik eigenlijk. Geniaal character. |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 30 Jul 2009 17:20 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 03 Aug 2009 12:15 Onderwerp:
| |

|
FFXIII graphics gedowngrade, van de originele PS3-only build naar de huidige multiplatform:
http://kotaku.com/5328458/final-fantasy-xiii-screenshots-youve-changed
De originele screenshots die er duidelijk beter uitzien waren ingame footage draaiend op de PS3, het ging toen nog over een ps3-only build gereleased in 2008, de onderste screens zijn gereleased met de Advent Children blu-ray.
Gaat het hier nu om een downgrade omdat de ps3 toch niet zo krachtig was als ze dachten, of komt square enix op zijn woorden terug en heeft men de kwaliteit toch omlaag moeten halen omdat de 360 het anders niet aankan?
Ben benieuwd, maar het is zowiezo een teleurstelling.
De schouder uit de eerste screen bvb, voor (links) en huidig(rechts)
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 03 Aug 2009 12:26 Onderwerp:
| |

|
Draster schreef: | Gaat het hier nu om een downgrade omdat de ps3 toch niet zo krachtig was als ze dachten, of komt square enix op zijn woorden terug en heeft men de kwaliteit toch omlaag moeten halen omdat de 360 het anders niet aankan?
|
Geloof me, dat zeker niet. Op een Hardware forum hebben ze screenshots bekenen van de originele build en ook van de demo. Volgens hen niets dat de Xbox 360 niet zou aankunnen. De Xbox 360 is kachtiger dan de meeste onder jullie zouden denken en in sommige opzichten krachtiger dan de PS3  |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 03 Aug 2009 12:49 Onderwerp:
| |

|
cecilffiv schreef: | Draster schreef: | Gaat het hier nu om een downgrade omdat de ps3 toch niet zo krachtig was als ze dachten, of komt square enix op zijn woorden terug en heeft men de kwaliteit toch omlaag moeten halen omdat de 360 het anders niet aankan?
|
Geloof me, dat zeker niet. Op een Hardware forum hebben ze screenshots bekenen van de originele build en ook van de demo. Volgens hen niets dat de Xbox 360 niet zou aankunnen. De Xbox 360 is kachtiger dan de meeste onder jullie zouden denken en in sommige opzichten krachtiger dan de PS3  |
Videokaart op de 360>PS3 en processor op de PS3>360.
Toch?  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 03 Aug 2009 13:01 Onderwerp:
| |

|
Boeie, de E3 trailer & de AC demo zagen er allebei goed uit. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 03 Aug 2009 13:19 Onderwerp:
| |

|
Taw0n schreef: | cecilffiv schreef: | Draster schreef: | Gaat het hier nu om een downgrade omdat de ps3 toch niet zo krachtig was als ze dachten, of komt square enix op zijn woorden terug en heeft men de kwaliteit toch omlaag moeten halen omdat de 360 het anders niet aankan?
|
Toch?  |
Yep. En RAM 360 (512MB) > PS3 (256MB) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Aug 2009 13:20 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
cecilffiv schreef: | Taw0n schreef: | cecilffiv schreef: | Draster schreef: | Gaat het hier nu om een downgrade omdat de ps3 toch niet zo krachtig was als ze dachten, of komt square enix op zijn woorden terug en heeft men de kwaliteit toch omlaag moeten halen omdat de 360 het anders niet aankan?
|
Toch?  |
Yep. En RAM 360 (512MB) > PS3 (256MB) | Nee. RAM PS3 = 512 MB. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 12 Aug 2009 21:03 Onderwerp:
| |

|
Ik snap echt niet wat iedereen zo geweldig vind aan Final Fantasy X, man ik heb nu 3 uur in het spel zitten en er is echt geen moer aan.  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 12 Aug 2009 21:26 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | Ik snap echt niet wat iedereen zo geweldig vind aan Final Fantasy X, man ik heb nu 3 uur in het spel zitten en er is echt geen moer aan.  |
+1 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 Volgende |