Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Stefan L BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2007 08:49    Onderwerp: verkoopcijfers Reageren met citaat

Ik hoor steeds uit allemaal hoeken dat de nintendo sterk bezig is met het terugwinnen van verloren marktaandeel. Ik vroeg me af of dit ook echt zo was. zijn er ergens (actuele) verkoopcijfers bekend die deze stelling onderbouwen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2007 09:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Echte cijfers zijn er voor Amerika en Japan waar het duidelijk is dat de Wii sterk verkoopt. Meer dan 2 miljoen in Amerika tot 28 februari, een 1,7 miljoen in Japan tot 11 maart en exact 700.000 in Europa op 31 december 2006. Nog eens 68.000 in Australië tot en met 1 maart 2007. De eerste twee zijn verkoopscijfers, de laatste twee levercijfers, maar tenzij in zeer kleine winkeltjes op de boeren buiten was hij toch uitverkocht. In totaal zijn er al zo'n 4,65 miljoen verkocht, waarmee de 360 al goed ingehaald wordt.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2007 09:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Je houdt de VGcharts.org cijfertjes goed bij Joni Weet niet of ze helemaal kloppen, maar ik denk dat de Wii wereldwijd idd al op zo'n 4-4,5 miljoen verkochte consoles zit en daarmee zitten ze bijna op de helft van de 10 miljoen verkochte 360's. Érg knap is dat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2007 10:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Roderick schreef:
Je houdt de VGcharts.org cijfertjes goed bij Joni Weet niet of ze helemaal kloppen, maar ik denk dat de Wii wereldwijd idd al op zo'n 4-4,5 miljoen verkochte consoles zit en daarmee zitten ze bijna op de helft van de 10 miljoen verkochte 360's. Érg knap is dat
Dat zijn geen VG charts cijfertjes, dat zijn cijfers van NPD, Media Create en Nintendo hun financiele rapporten.
Terug naar boven
Stefan L BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2007 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat

in de volgende N-gamer (de nederlandse versie iig) komen ze met een heel stuk over de verkoop van de wii en hoe het verder gaat. Ik weet niet of dit objectief is aangezien de N-gamer een onafhankelijk NINTENDO blad is. Maar goed we zullen zien.
Terug naar boven
Jean BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2007 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

www.vgcharts.org kan je wel een aardig beeld krijgen denk ik.

Nintendo doet het inderdaad erg goed. Het is wel even afwachten of dat over een paar jaar nog zo is... de softwarekwaliteit is te laag en die moet gewoon omhoog.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2007 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze gaan erg goed. Denk wel dat het goede begin ook te maken heeft met het prijsverschil en de nieuwigheid, dus het is nog even afwachten hoe het verder gaat.
Terug naar boven
Paul_jambers BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2007 03:02    Onderwerp: Reageren met citaat

als www.vgcharts.org een beetje klopt heb ninendo wel zijn doel bereikt met 6 miljoen consoles voor eind maart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: