Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Rene Groen BerichtGeplaatst: 03 Okt 2010 22:29    Onderwerp: Hulp gevraagd: Aankoop mediaspeler Reageren met citaat
Eindredacteur

Het is weer zo'n product waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet: de mediaspeler. Wat is namelijk het geval: voor mijn nieuwe huis wil ik een mediaspeler kopen die vooral gebruikt gaat worden voor de weergave van (HD) films. Oftewel:

* Het afspelen van series / films in HD kwaliteit. Enerzijds door deze via een netwerk te streamen, anderzijds door er een harde schijf aan te hangen.
* Eventueel mogelijkheden tot internet, denk aan het ophalen van NU.nl headlines, bekijken YouTube filmpjes e.d., echter heeft dit geen prioriteit.

Vervolgens wat ik ervan verwacht:

* Ondersteuning van vrijwel alle videoformaten, denk aan AVI, XVID, VOB, MKV, etc.
* HDMI aansluiting voor beeld
* Een optische aansluiting voor geluid
* Een afstandsbediening
* Zoals aangegeven, mogelijkheid tot aansluiten van externe HDD en streaming vanaf laptop / PC
* Zeer belangrijk: een stille mediaspeler, dus niet één waarbij de ventilator boven het geluid van de film uit komt.

Let wel: een PlayStation 3 als antwoord heeft geen nut, deze heb ik reeds in bezit en ik ben echt op zoek naar een kwalitatieve mediaspeler. Wellicht hebben jullie zelf ervaringen hiermee en kunnen jullie me de goede richting op duwen. Bedrag tot ongeveer 250 Euro.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 03 Okt 2010 22:46    Onderwerp: Reageren met citaat

René, de meeste TV's hebben bovenstaande functies al!

Je moet gewoon een harde schijf aansluiten aan je TV, en via een menu kan je films, muziek en foto's bekijken en beluisteren die op je HDD staan.

Via HDMI kan je de TV natuurlijk aansluiten aan een externe versterker, zodat je naast optimaal beeld ook geweldig geluid hebt!

De meeste TV's hebben tegenwoordig ook toegang tot het internet door middel van Wi Fi of LAN.

Wat voor TV heb jij?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 03 Okt 2010 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

40" Sony Bravia (KDL 40V3000)
Voor zover ik weet kan ik hier niet direct een HDD aan hangen, maar me hierin het tegendeel bewijzen mag altijd
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 03 Okt 2010 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Al gedacht aan een media PC-tje?
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 04 Okt 2010 03:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien een NAS? --> Synology DS110+ heb ik zelf laatst gekocht. Kan er echt alles mee. Vanaf daar stream ik met gemak naar mijn PS3, MacBook en iPhone tegelijk.

Wat ik ongeveer kan op mijn NAS waar ik blij mee ben.
- Ik kan hem overal, waar ik ook ben, beheren.
- Kan dus ook overal al mijn series bekijken, het is alleen jammer dat ik maar 1mbps upload heb.
- Kan hem gebruiken als webserver en heb er ook mijn eigen website op staan
- Hij is compatible met iTunes. Kan er afspeellijsten mee maken en die in iTunes afspelen (Met iTunes 10 gaat het niet meer, even wachten op een update van Apple)
- Ik heb 2Gb ruimte
- Ik kan er 1 Sata HDD op aansluiten (extra)
- Kan er ook 2 externe HDD's op aansluiten en daar ook series of films op zetten zonder te kopieëren en dan bekijken.
- Wanneer ik een HDD aansluit aan de voorkant, druk ik op het knopje ernaast en hij kopieert alles naar de NAS
- Ik kan heel veel instellen
- Ik kan hem zelfs torrents laten downloaden zonder dat ik er naar om hoef te kijken of mijn computer aan moet laten staan.

Enig nadeel voor jou zou dus zijn, je moet het dan wel via de PS3 of laptop kijken en die aansluiten op je TV. Tenzij je TV zelf een media server ondersteund (zelfde manier als op de PS3).
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 04 Okt 2010 03:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:
40" Sony Bravia (KDL 40V3000)
Voor zover ik weet kan ik hier niet direct een HDD aan hangen, maar me hierin het tegendeel bewijzen mag altijd

Heeft die TV een USB ingang?
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 04 Okt 2010 06:23    Onderwerp: Re: Hulp gevraagd: Aankoop mediaspeler Reageren met citaat

Er stond in de laatste computer totaal geloof ik een hele test. Zal die er eens op na slaan wat daar als beste uit kwam.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 04 Okt 2010 13:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

@ Robert: Wel aan gedacht, maar niet wat ik zoek.
@ Nick: Klinkt interessant, prijs staat me alleen wel wat tegen en lijkt iets teveel om het lijf te hebben als het ietwat simpelere doel waarvoor ik hem nodig heb
@ Christian: Nee
@ chimnino: Als je doen wil dan heel graag.
Terug naar boven
Thejoker BerichtGeplaatst: 04 Okt 2010 13:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ac Ryan playon HD

Dat is makkelijk, http://www.playonhd.com/nl/

En de informatie: http://www.playonhd.com/nl/#info

Heb hem thuis ook staan, heerlijk apparaatje.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 16:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik lees toevallig net dit Rene.

http://nl.hardware.info/nieuws/20922/boxee-box-officieel-aangekondigd

Ziet er goed uit en lijkt me een interessant apparaat! Zeker voor die prijs en de mogelijkheden.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 16:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

chimnino schreef:
Ik lees toevallig net dit Rene.

http://nl.hardware.info/nieuws/20922/boxee-box-officieel-aangekondigd

Ziet er goed uit en lijkt me een interessant apparaat! Zeker voor die prijs en de mogelijkheden.

Ziet erg zeer interessant uit, ga ik zeker in de gaten houden, bedankt!
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind ik zeker ook interessant, maar waarom heeft dat ding geen harde schijf?
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De Boxee Box is een apart uitziend apparaat, een soort kubus waar een hoek van ontbreekt. Qua aansluitingen is alleen het meest noodzakelijke aanwezig: twee USB host poorten, HDMI uitgang, een SD-geheugenkaartlezer. Er is een analoge audio-uitgang, maar geen analoge video-uitgang: de Boxee Box is alleen bestemd voor HDTV's.

Dat geldt voor het hele apparaat
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 18:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:

Omdat je met een dergelijk apparaat vaak toch streamed. Het weglaten van de hardeschijf zorgt tevens voor een redelijk lage prijs. Waar ik zelf enthousiast van werd, is de afstandsbediening. RF ipv IR en gewoon volledig qwerty!
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 19:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

chimnino schreef:
Christian Vuye schreef:

Omdat je met een dergelijk apparaat vaak toch streamed. Het weglaten van de hardeschijf zorgt tevens voor een redelijk lage prijs. Waar ik zelf enthousiast van werd, is de afstandsbediening. RF ipv IR en gewoon volledig qwerty!

Interne HDD heb ik ook niet nodig, het gaat me om de aansluiting van een externe, daar staat de media toch al op
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed, maar dan wordt het onder de TV weer zo'n hel met al die kabels en verschillende toestellen.

Bovendien heb ik bij het streamen vaak een slechte bitrate.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 21:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Goed, maar dan wordt het onder de TV weer zo'n hel met al die kabels en verschillende toestellen.

Bovendien heb ik bij het streamen vaak een slechte bitrate.

Het apparaat beschikt gewoon over WiFi b/g/n dus ik snap het probleem niet? Zet je PC op een netwerk, laat het apparaatje m zoeken en streamen maar!
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Okt 2010 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals ik al aangaf: ik heb bij het streamen vaak een slechte bitrate (=framedrops). Schokkerige beelden etc.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: