Auteur |
Bericht |
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 08 Okt 2010 21:24 Onderwerp: OnLive werkt!
| |

|
Daarjuist heb ik tot mijn grote genoegen de OnLive streaming service kunnen uitproberen. En ik ben echt onder de indruk. Ondanks dat de servers nog niet in Europa staan, en dat ik games moet streamen uit de USA, draaien de games nog deftig. Goed, de resolutie is laag, en er is soms veel input lag, maar voor de rest werkt de dienst prima! Ik ben enorm benieuwd als in de loop van 2011 de dienst naar Europa komt!
Jullie kunnen het zelf uitproberen op de website van OnLive! Games kun je enkel kopen als je in de States woont, maar je kan wel aan een 30 minuten durende trial van een game beginnen.
Zeker proberen! |
|
Terug naar boven |
|
|
lpds |
Geplaatst: 08 Okt 2010 21:53 Onderwerp:
| |

|
Het werkt nog niet overal in NL. Aleen als je een redelijk snelle internet verbinding hebt. zit je onder de 20mb gaat je feestje vaak niet door.
Ik zelf kan hem weer wel starten 15/20mb, maar maat van mij met 10mb weer niet door een te hoge Ping. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 08 Okt 2010 22:41 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Dan gaat het feestje voor mij niet door. Niet dat ik dat gedacht had, hoor. Tijd dat KPN hier de aansluitingen verbetert. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 09 Okt 2010 02:16 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 09 Okt 2010 04:35 Onderwerp:
| |

|
wat een geniaal systeem zeg!
het werkt geweldig (ondanks het feit dat ik met een laptopmuis speel ) |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 09 Okt 2010 10:03 Onderwerp: Re: OnLive werkt!
| |

|
Christian Vuye schreef: | Goed, de resolutie is laag, en er is soms veel input lag!
|
Dus het failed hard? Kennelijk heb je er ook nog een deftige internetverbinding voor nodig. Nee bedankt ik hou het liever bij betrouwbare systemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 09 Okt 2010 10:07 Onderwerp: Re: OnLive werkt!
| |
|
Robert schreef: | Christian Vuye schreef: | Goed, de resolutie is laag, en er is soms veel input lag!
|
Dus het failed hard? Kennelijk heb je er ook nog een deftige internetverbinding voor nodig. Nee bedankt ik hou het liever bij betrouwbare systemen. |
Wat is deftig tegenwoordig? 20Mb/s is heel normaal, in de meeste gebieden in NL heb je zelfs al 120Mb/s... .
Ik vind de dienst zelf overigens nog ver van perfect, maar met wat investeringen kan dit zeker groot worden . |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 09 Okt 2010 12:51 Onderwerp:
| |

|
omg, mensen die denken dat je ping ENIGSINDS iets heeft te maken met je internetsnelheid...
tussen 10mbit en 15mbit is de ping hetzelfde als je onder dezelfde omstandigheden zit...
en wat ik tot nu toe van onlive gezien heb, ik weet het niet, het zal zijn na en voordelen hebben, maar eerst moet ik de input lag zien als de servers in nederland staan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 09 Okt 2010 13:08 Onderwerp:
| |

|
OnLive is vergelijkbaar met YouTube. Tijdens z'n lancering werkte die ook nog niet optimaal, maar kijk nu, vijf jaar later eens. YouTube is bijna perfect qua kwaliteit en lag. Binnen vijf jaar moet dat zeker wel lukken met OnLive. Bovendien verwacht ik dat een groot bedrijf zoals Apple, Google of Microsoft OnLive overneemt. Gaat fysieke media verdwijnen? Nee, de DVD en Blu Ray bestaan ook nog steeds naast streaming services zoals Netflix, YouTube en Zune. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 09 Okt 2010 13:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Netflix is grotendeels DVD rental en Youtube is gratis. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 09 Okt 2010 14:53 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Netflix is grotendeels DVD rental en Youtube is gratis. |
Duuuuss?  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 09 Okt 2010 15:03 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Sutefuu schreef: | omg, mensen die denken dat je ping ENIGSINDS iets heeft te maken met je internetsnelheid... |
Omg, mensen die denken dat je ENIGSZINS schrijft als ENIGSINDS.
Sorry, dat moest even. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 09 Okt 2010 15:10 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Christian Vuye schreef: | Joni Philips schreef: | Netflix is grotendeels DVD rental en Youtube is gratis. |
Duuuuss?  | Dat OnLive hun business model dus niet volgt, wat maar goed ook is. Youtube heeft nog geen cent winst gemaakt en bij Netflix streamt nog niet eens de helft van de gebruikers, terwijl dat gratis is als je al een disk-abbo hebt. En hier hebben we dus een service waarbij je per game betaalt om te streamen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 09 Okt 2010 16:12 Onderwerp:
| |

|
Hoeveel data word er eigenlijk gedownload als je zo'n game speelt via streaming? We zitten hier in België nog steeds met downloadlimieten. Dat is zo'n beetje mijn grootste vrees bij Onlive. |
|
Terug naar boven |
|
|
madmaniac |
Geplaatst: 06 Jan 2011 13:25 Onderwerp:
| |

|
gamed mag wel eens meer nieuws over onlive geven! Nu lijkt het alsof jullie dat niet doen omdat jullie er niet in geloven, ik heb tot nu toe nog geen gamed redacteur positief zien schrijven over onlive. Dat jullie meningen hebben akkoord, maar alleen de toekomst zal het uitwijzen, dus geef ook nieuws over onlive!! |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 06 Jan 2011 17:54 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat OnLive de technologie van PC games niet bij kan houden om deze in vergelijkbare kwaliteit te kunnen spelen. Daarnaast blijven mensen consoles kopen voor de exclusive games en dus waarom ook nog een OnLive ding erbij? OnLive is ook geen bekende merknaam als Nintendo, MS of Sony en zal daarom ook weinig stof doen opwaaien. Of ze moeten een mega marketing campagne starten, maar dat zie ik niet gebeuren. Dit systeem gaat het gewoon niet redden tussen de gevestigde namen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|