Auteur |
Bericht |
|
Roderick |
Geplaatst: 12 Sep 2010 18:45 Onderwerp: Apple en handheld gaming
| |

|
Naar aanleiding van een nieuw-ontspringende discussie in het TGS 2010 topic wil ik hier een apart topic aan wijden. Apple is enorm vooruitgang aan het boeken op het gebied van gaming dankzij apparaten als de iPad, iPhone en iPod. Hoe zien jullie deze ontwikkelingen en hoe vinden jullie dat Apple in de markt staat (en hoe kan Apple dus vergeleken worden met concurrenten Sony en Nintendo?)
Discuss! |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 12 Sep 2010 18:49 Onderwerp:
| |

|
Meh Apple. Altijd wel kwaliteit, maar met een beetje zoeken kan je hetzelfde voor de helft van de prijs vinden. |
|
Terug naar boven |
|
|
deathtanz matisk |
Geplaatst: 12 Sep 2010 18:49 Onderwerp:
| |

|
Hahahahah Roderick
Maar hoe ben jij het eens met Christian, games op i devices zijn vaak games die je even tussendoor speelt in de trein ofzo, kan me niet voorstellen dat jullie die beter vinden dan bijvoorbeeld Peace Walker :S |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 12 Sep 2010 18:57 Onderwerp:
| |

|
Zoals Deathtanz ook al zegt zijn Sony en Ninty beter op het gebied van de HH dan Apple. Apple games zijn tussendoortjes terwijl de psp en de ds "volledige" games hebben. De psp en de ds lijken het slechter te doen dan Apple omdat zij meer te lijden hebben onder de piraterij, |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 12 Sep 2010 18:59 Onderwerp:
| |

|
Mafusto schreef: | Zoals Deathtanz ook al zegt zijn Sony en Ninty beter op het gebied van de HH dan Apple. Apple games zijn tussendoortjes terwijl de psp en de ds "volledige" games hebben. De psp en de ds lijken het slechter te doen dan Apple omdat zij meer te lijden hebben onder de piraterij, |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:01 Onderwerp:
| |
![]()
|
dunno, heb enkel een mac.. maar dat is echt gewoon top  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:11 Onderwerp:
| |

|
Het hangt ervan af hoe/wie het bekijkt..
Ik dacht dat de laatste kwartaal Apple meer HW en SW had verkocht dan DS en PSP en ook meer winst maakte. Dus ja is Apple eigenlijk al voorbij Nintendo en Sony.... |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:32 Onderwerp:
| |

|
Er zijn wel leuke games, maar nooit echt uitgebreide games. Oké Chaos Rings was een zeer goede game en zo wil ik er ook meer van zien. Helaas is dat aanbod zeer mager.
Als Apple meer grote games krijgt zoals Chaos Rings dan mag Sony en Nintendo een nieuwe rivaal verwelkomen.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:41 Onderwerp:
| |

|
Apple games tussendoortjes? Kijk naar GTA: Chinatown Wars, Chaos Rings, Final Fantasy I-II, Earthworm Jim, Sonic 4,...
Al die games worden goedkoper aangeboden dan hun PSP/DS varianten, en zijn minstens even goed. Het enige nadeel van iPod/iPhone games vind ik de onscreen touch controls. Ik wen er beetje bij beetje bij, maar ik vind knoppen toch nog steeds comfortabeler. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:43 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ben het eens met Christian, het besturen van een game op het touchscreen werkt bij mij niet. Het ontneemt me het zicht en lijkt zich nooit heel lekker te besturen. Uiteraard zijn er hierbij wel uitzonderingen, maar er zijn nog geen grote titels die me langere tijd wisten te boeien op mijn iPhone. |
|
Terug naar boven |
|
|
lpds |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:44 Onderwerp:
| |

|
Ik was verbaasd naar de Grafische kwaliteit van wat de Ipad en Iphone aan kunnen. Op de Itunes store is nu de Unreal engine Demo te vinden onder de naam "Epic citadel" deze is gemaakt om te laten zien wat er met de unreal engine 3 en ios mogelijk is. Heb hem op de ipad gedownload en het loopt allemaal heel smooth en de besturing is echt goed te doen. Op de iphone van een maat van mij (iphone 3GS) liep hij wat minder en was het wat minder fijn om het te besturen doordat het scherm er te klein voor is.
Epic citadel video: http://www.youtube.com/watch?v=jqYi_WRq6M4
Epic citadel Itunes link: http://itunes.apple.com/nl/app/epic-citadel/id388888815?mt=8
Het is gratis en het proberen echt waard.
Voor de mensen die zelf wel van wat scripten en bouwen houden is er de nieuwe Unreal development kit die nu ook iphone/ipad support heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:57 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
konnichiwa schreef: | Het hangt ervan af hoe/wie het bekijkt..
Ik dacht dat de laatste kwartaal Apple meer HW en SW had verkocht dan DS en PSP en ook meer winst maakte. Dus ja is Apple eigenlijk al voorbij Nintendo en Sony.... | Nintendo heeft dat wel onmiddellijk onderuit gehaald door aan te tonen dat aan te tonen dat Apple ook iPod Nano's enzo telde, en ook niet-gaming apps telde.
ps. Wacht tot één iDevices game even succesvol is als Pokémon of Monster Hunter. Dan kun je spreken over overheersing.
Laatst aangepast door Joni Philips op 12 Sep 2010 20:01; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Sep 2010 19:58 Onderwerp:
| |

|
Ja, heb er al van gehoord. Wilde hem proberen, maar op mijn iPod Touch 2G doet hij het niet.  |
|
Terug naar boven |
|
|
deathtanz matisk |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:07 Onderwerp:
| |

|
Christian Vuye schreef: | Apple games tussendoortjes? Kijk naar GTA: Chinatown Wars, Chaos Rings, Final Fantasy I-II, Earthworm Jim, Sonic 4,...
|
Ja wel leuk zo'n lijstje, maar de PSP en DS steken er nogsteeds bovenuit, het aanbod van games die niet als een tussendoortje worden beschouwt is nogsteeds weinig en kun je niet vergelijken met de PSP/DS
Kwa gaming en aanbod aan goede games DS/PSP> iDevice.
Maar dat lijkt me wel duidelijk, aangezien de iPod/Iphone/iPad nog wat meer support nodig heeft.
Natuurlijk zeg ik niet dat iDevice games slecht zijn, Angry Birds is wel leuk  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:12 Onderwerp:
| |

|
Gaming op de Ipod is een grap vanwege de besturing. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:15 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | Gaming op de Ipod is een grap vanwege de besturing. |
Vergis je echter niet, er zijn ook unieke iPod games zoals Osmos, Drop7 en Plants vs. Zombies. Deze hebben een unieke besturingsmethode en geen onscreen knoppen. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:30 Onderwerp:
| |

|
Zoals gezegd kunnen ze wel leuk zijn voor tussendoor, maar daar houdt het op. Ik kan niet geloven dat iemand thuis op zijn iPhone games zit te spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:36 Onderwerp:
| |

|
im2 schreef: | Zoals gezegd kunnen ze wel leuk zijn voor tussendoor, maar daar houdt het op. Ik kan niet geloven dat iemand thuis op zijn iPhone games zit te spelen. |
Dat is dan ook niet de bedoeling met handhelds, of wel?
Dat was dan ook mijn grootste probleem met de PSP. De meeste games op dat systeem waren gedownscalede PS3 games die zich niet met diezelfde PS3 games konden meten.
Bij de DS was dat anders, vooral door het touchscreen en de innovatieve besturing. De DS had daarom ook unieke games, zoals Zelda. Iets wat de PSP miste. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:50 Onderwerp:
| |

|
Mafusto schreef: | Zoals Deathtanz ook al zegt zijn Sony en Ninty beter op het gebied van de HH dan Apple. Apple games zijn tussendoortjes terwijl de psp en de ds "volledige" games hebben. De psp en de ds lijken het slechter te doen dan Apple omdat zij meer te lijden hebben onder de piraterij, |
en omdat de mac games ook stukken goedkoper zijn
plants vs zombies is iets van 3 euro voor de iphone
1200 ms points voor de xbox
en word vast iets van 30 euro voor de ds. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 12 Sep 2010 20:59 Onderwerp:
| |

|
Apple zal altijd achter blijven op gamesgebied als ze technologie zelf voorop zetten. Handhelds hebben een Sony of een Nintendo nodig die zeker 20 toppers in een jaar uitbrengen en daarnaast nog een hele hoop andere developers die nog meer games uitgeven. Dit doet Apple zelf niet en dus zal bijvoorbeeld de iPhone altijd achter blijven qua gaming omdat het alleen afhankelijk is van andere developers.
Daarnaast is de voornaamste reden dat Apple altijd achter bleef in gaming omdat de Macbooks en iMacs geen krachtige videokaart mee kregen die dus niet geschikt was voor gaming. Dit is ook al volop aan het veranderen. Tegenwoordig kan je net zo goed The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, The Force Unleashed, Jedi Knight of Rome Total War spelen op een Apple product dan een PC of andere console.
Het grootste probleem voor een handheld van Apple is dat Apple zelf geen AAA games maakt. Een samenwerking met bijvoorbeeld Sony zou wel dodelijk zijn  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|