Auteur |
Bericht |
|
JasperCLA |
Geplaatst: 13 Mei 2010 16:55 Onderwerp: Beginnen met Gitaar
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 13 Mei 2010 17:05 Onderwerp:
| |

|
Als je nog nooit gitaar heb gespeeld raad ik van harte aan om eerst een redelijk goedkope akoestische gitaar te halen.
Ik vind een 400 Euro setje kopen namelijk gelijk aan een jaar lang abo nemen op een dure fitness gym voordat je ook nog maar ooit een work-out hebt gedaan*; veel mensen vinden het toch te veel werk/niet leuk/blijken niet genoeg tijd te hebben.
Verder is Epiphone wel een goed merk en het is een prachtig gitaartje maar ik zou even wat reviews lezen (op Ultimate-Guitar) en als het even kan de gitaar uit proberen in een plaatselijke muziekwinkel; de "feel" van een gitaar is namelijk heel persoonlijk. In principe is een Les Paul niet echt een beginner; dan ben je met een strat bezig af. (Moet ik wel bij zeggen dat ik persoonlijk ook meteen voor het zwaardere werk ben gegaan (na een akoestische dan))
(oh en reken er maar op dat je zo nog 100 euro uit geeft: tuner/gitaar-standaard/strap/capo/muziekboek/etc)
*het dure-gym-voorbeeld is m'n flatgenoot (en zo vele anderen) trouwens echt overkomen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 13 Mei 2010 17:27 Onderwerp:
| |

|
Een aardig starterspakket. Leuke gitaar voor die prijs. Reken alleen niet op een goede versterker, want dat formaat kan nooit veel goeds zijn. Maar ach, als beginner is zo'n versterktje mooi zat.
Toch zou ik idd nog wel even nadenken of je niet voor een akoestische moet gaan. Voor het geld wat je wil uitgeven kan je een geweldige akoestische gitaar kopen (met stalen snaren, niet van die nylon troep) en het scheelt je straks het geld voor een dure versterker aangezien je die niet nodig hebt dan. Bovendien is het beter om met akoestisch te beginnen volgens mijn leraar aangezien dat moeilijker is. Maar als je echt alleen metal en rock gaat spelen, zal je niet blij worden met een akoestische gitaar. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 13 Mei 2010 22:57 Onderwerp:
| |

|
Ik ga zoiszo voor elektrische gaan, ik heb namelijk al een akoestische gehad, en ik heb nog steeds een banjo liggen ( )
Ik zal waarschijnlijk ook les gaan volgen in de plaatselijke muziekschool.
NB: Over die gym zal ik binnenkort ook wel iets posten.. xD
Ook zal ik eens best langsgaan in de plaatselijke muziekwinkel, alvast bedankt mensen! |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 14 Mei 2010 00:13 Onderwerp:
| |

|
Ik zou zeker niet besparen op je eerste gitaar, zeker niet als je echt gemotiveerd bent. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 14 Mei 2010 00:27 Onderwerp:
| |

|
JasperCLA schreef: | Ik ga zoiszo voor elektrische gaan, ik heb namelijk al een akoestische gehad, en ik heb nog steeds een banjo liggen ( )
Ik zal waarschijnlijk ook les gaan volgen in de plaatselijke muziekschool.
NB: Over die gym zal ik binnenkort ook wel iets posten.. xD
Ook zal ik eens best langsgaan in de plaatselijke muziekwinkel, alvast bedankt mensen! |
Ah, kijk, als je al een beetje kunt spelen en weet dat je het leuk vind wordt 't een andere zaak.
http://www.ultimate-guitar.com/reviews/electric_guitars/epiphone/les_paul_standard/index.html
Lees daar maar eens de voor- en nadelen op, zou ik zeggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 14 Mei 2010 09:29 Onderwerp:
| |

|
Bij www.feedback.nl hebben ze ook altijd veel gitaren mocht je nog meer rond willen kijken. Daar heb ik de mijne gekocht. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 15 Mei 2010 00:07 Onderwerp:
| |

|
Het is gebeurd. Ik ben naar de plaatselijke gitaarboer gehold en ik heb er een Ibanez SA 120 en een Roland Cube 20 gehaald
Prachtig, heerlijk ding is het  |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 15 Mei 2010 00:09 Onderwerp:
| |

|
Welke kleur?
Mooi ding inderdaad, en Ibanez zijn prima start gitaren. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 15 Mei 2010 00:22 Onderwerp:
| |

|
Zwart natuurlijk, ik verzamel namelijk ook stof.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|