Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 12 Mei 2010 08:01    Onderwerp: 5.1 Surround op Laptop? Reageren met citaat

Beste gamers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb laatst (met nul kennis) een 5.1 surround set voor PC gekocht (Logitech X-530). Helaas kan ik het setje niet compleet aansluiten op mijn laptop, omdat deze slechts 2 openingen voor koptelefoon of stereosetjes bevat, en 1 microfoon opening. De 5.1 set kent drie kabeltjes (een groene, een zwarte en een oranje) en die moeten in mijn laptop. Ik heb al geprobeerd een zwart doosje aan te sluiten die zorgt dat de drie kleurtjes worden omgezet in een headphone compatibele kabel, zoals je hieronder kunt zien (de rode en witte kabels eindigen in een headphone-uiteinde). Als ik die echter in mijn laptop stop, krijg ik dubbel stereo. 2 van de 5 boxen geven dan hard stereo geluid, en 2 andere boxen geven heel zacht stereo, maar de front speaker blijft stil.

Heeft iemand enig idee hoe ik op mijn laptop (een HP pavilion dv7) toch 5.1 surround kan krijgen? Ik heb ongeveer 60 euro over voor eventuele externe soundcards.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 12 Mei 2010 08:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij gaat dat niet lukken om 5.1 geluid via 1 koptelefoon ingang om te zetten naar 5.1 geluid. Zowieso als je echt 5.1 geluid wil hebben moet je je geluidset aansluiten met een COAX of een Optische kabel want via analoog werkt dat niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: