Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende
|
Lawliet |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 16:17 Onderwerp: PlayStation Move
| |

|
Nieuwste trailer
http://ps3.ign.com/dor/objects/14318622/playstation-motion-controller-e3-demo-series/videos/gdc10_sonymove_trailer.html
En wat vinden jullie tot nu van de PlayStation Move? Tot nu zeg ik dat het een Wii HD is in een PS3 jasje. Niet dat het verkeerd is ofzo. De games lijken me wel leuk die er voor uitkomen, maar games als LBP en Socom zit ik nog over te twijfelen. De motion controls lijken mij daar te lomp voor.
De games die nu exclusief voor PlayStation Move worden ontwikkeld vind ik maar een beetje gimmick, maar laat wel zien waarin PlayStation Move in staat is. Zoals Wii Sports die de mogelijkheden van de Wii mote demonstreren. Ik ben benieuwd of er dan ook AAA games er voor ontwikkeld worden. Ik vrees namelijk dat vele Wii games naar de PlayStation Move wordt omgezet in een HD jasje.
Ik denk dat ik de PlayStation Move wel ga kopen. De Wii heeft veel leuke games met de Wii Mote en dat zal voor de PlayStation Move vast ook wel komen. Ik vind het alleen niet zo revolutionair zoals toen de Wii was of de aankomende Project Natal. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 16:24 Onderwerp:
| |

|
belachelijk, jammer dat ik dit topic aanklikte uit gewoonte want ik had er nog nooit van gehoord en ik wil er ook niks over weten.
Net zo'n waardeloze kutgadget als de eyetoy die 100% uitgemolken gaat worden door elke B-game ontwikkelaar ter wereld. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 16:26 Onderwerp:
| |

|
Als ik dit jaar nog een PlayStation 3 koop, zal ik waarschijnlijk een bundel nemen waar de Move al in zit. Natuurlijk enkel als Sony de prijs interessant maakt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 16:35 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als ik het filmpje zo zie is PlayStation Move niets anders dan een HD upgrade van de Nintendo Wii. Daar is op zich niets mis mee, de controls van de Nintendo Wii zijn best goed, het is alleen het aanbod van spellen waar het fout zit. De PlayStation 3 heeft veel meer titels die me interesseren, de vraag is alleen of deze games ook interessant blijven als ontwikkelaars zich ineens massaal geroepen voelen om de Move controls geforceerd te introduceren.
Voorlopig heb ik dus nog even mijn twijfels, op dit moment kan ik enkel uit gaan van het filmpje en daar zie ik alleen maar dingen die ook twintig keer op de Wii voorbij zijn gekomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 16:54 Onderwerp:
| |

|
dat ding neemt kleurtjes aan
en is lelijk :S |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 17:39 Onderwerp:
| |

|
Move bitch, get out the way... |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 17:43 Onderwerp:
| |

|
Het Socom 4 filmpje met Move besturing zag er opzich best tof uit. Het nadeel bij zo'n zwevend iets is dat je geen rustpunt hebt voor je arm hebt en daardoor de coördinatie ook lastiger is. Even afwachten hoe het uit gaat pakken. Ik zit dus totaal niet op die mainstream party/bewegingsgames te wachten. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 17:43 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Het enige waar Sony en de third party dev's voor moeten zorgen is dat Move niet in 100% casual verval raakt, zoals de Wii. Sony moet gewoon beginnen met het uitbrengen van goede games, ook vooral speciaal daarvoor en niet alleen games die "ook" die controls krijgen, hoewel die natuurlijk ook mooi meegenomen zijn.
Ik vind het idee wel goed, en de controller ziet er wel leuk uit. Ik snap alleen niet waar die middenste knop voor dient én waarom er dubbele X, O en Home toetsen op staan, want het lijkt me niet nuttig om twee van die knoppen te hebben als je er al een subcontroller bij hebt? Maar goed, ik hoop dus wel dat daarmee ook een tweede mee kan spelen. Maar dan zit het weer in de weg dat die dingen (volgens mij?) geen motion control hebben...
@ the_dan, die kleuren zijn zodat de camera onderscheid kan maken tussen de verschillende spelers.
Ik vind het best wel knap dat dat ding de x, y en -as puur opmaakt uit zo'n bol die hij "ziet"... Best simpel maar wel slim, als er niet zoveel kinderachtige mensen waren die de vorm belachelijk maakten. Volgens mij ligt hij leuker in de hand dan de Wii-Mote door die vorm trouwens. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 18:17 Onderwerp:
| |

|
Daar zeg je wel iets, die motion controls + 3D is natuurlijk ultieme inleving. |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 11 Mrt 2010 18:24 Onderwerp:
| |

|
Ik zal altijd met een controller blijven spelen, en ik zal nooit 3d games kopen.
Ik vind dat ding er echt belachelijk uitzien met dat verwijfde armbandje erbij.. Ik denk dat het niet lang duurt of mijn game-leven is afgelopen en moet maar een andere hobby gaan zoeken als ik zo al die enge nieuwe gadgets zie.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 18:24 Onderwerp:
| |

|
Ik zie daar wel een goede horror game van in. Het enigste waar ik op hoop is dat de PlayStation Move gewoon goede games aflevert. Anders gaat het net als de Wii worden en dat moet je toch lang wachten voordat er een topper uit komt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 18:26 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
D: schreef: | Ik zal altijd met een controller blijven spelen, en ik zal nooit 3d games kopen.
| Jij ging ook geen Trophy games kopen, toch? |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 11 Mrt 2010 18:28 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | D: schreef: | Ik zal altijd met een controller blijven spelen, en ik zal nooit 3d games kopen.
| Jij ging ook geen Trophy games kopen, toch? |
daar kun je niet meer omheen, en met uitzondering van star ocean 4 is er sinds er trophys in games zitten geen enkel fatsoenlijke game meer uitgekomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 18:38 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Mega Man 10 kent trophies en die is later gereleased dan Star Ocean 4 volgens mij
Voorlopig ben ik nog niet overtuigd van de Move, de prijs valt me mee en ik zal het dan ook zeker aanschaffen, maar ik zou graag meer games zien die dit gaan ondersteunen. Ik verwacht meer te zien op de E3, misschien een inFamous 2, Killzone 3, Resistance 3 en nog meer? |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 19:16 Onderwerp:
| |

|
Van al die drie games hoop ik echt dat ze met de traditionele controller gespeeld kunnen worden. Die Move lijkt me niet echt iets voor zulke games. Als ze de hardcore gamer willen overtuigen, zouden ze met nieuwe IP's moeten komen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 19:17 Onderwerp:
| |

|
Ik hoop op een nieuwe Def Jam, dat zou op zich wel vet stoer kei gaaf zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 19:28 Onderwerp:
| |

|
Als Sony dit goed uit pakt kan het wellicht over de 5 miljoen sales gaan. Ik zie hier zeer zeker niet het grote Wii effect in(Natal wel, maargoed dat is een ander concept). Naja maar eerst de games afwachten dan weten we pas of het voor de core gamers aantrekkelijk is.
Mooie is dat mijn post een lange tijd bewaard zal blijven en ik dan terug kan zien of mijn verwachting goed was of niet.  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 19:44 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Christian Vuye schreef: | Van al die drie games hoop ik echt dat ze met de traditionele controller gespeeld kunnen worden. Die Move lijkt me niet echt iets voor zulke games. Als ze de hardcore gamer willen overtuigen, zouden ze met nieuwe IP's moeten komen. |
Ik weet wel zeker dat dat ook gaat kunnen, anders gaat Sony een grove fout. Dit soort compatibiliteit gaat wel werken, denk ik, maar toch denk ik (oh ik zie nu pas dat jij dat ook al vond Chris) dat ze dit vooral groot moeten maken met speciaal voor Move gemaakte games. Ik zie mezelf bijvoorbeeld zo een paar PSN-games oppikken als die interessant genoeg zijn voor de hardcore doelgroep en die gewoon, net als de meeste PSN-games nu, goedkoop en origineel zijn.
Ik denk dat het sowieso geen extreem goed idee is om heel veel full priced exclusieve Move games op de markt te brengen. Natuurlijk heb ik geen analisten-diploma aan de muur hangen hier maar ik denk dat je daardoor sowieso de trouwe aanhang mislopen. Ik koop graag een full priced game die je óók met Move kan spelen, maar ik denk niet snel een Move-only game. Hoewel die laatsten (move-only games) me wel geschikter lijken voor het platform, koop ik die het liefste voor een klein prijsje op het PSN. Of natuurlijk als budgetgame uit de winkel.
Ik zie weer dat ik hier weer een chaotische kut-post van heb gemaakt waar mijn mening niet uit te halen is. Laat ik het opsommen:
- Ik kijk meer uit naar Move-only games dan uni-control games
- Echter heb ik het liefst dat dat vooral PSN games worden
- Uni-control games lijken me echter ook leuk
- En daar wil ik natuurlijk (nog steeds) wel de full price voor betalen |
|
Terug naar boven |
|
|
deathtanz matisk |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 20:46 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: |
- Echter heb ik het liefst dat dat vooral PSN games worden
|
Hoppakee daar heb je het, als ze dit gaan doen zie ik er geen enkel probleem in.
Mensen toch wat een negativiteit in de comments van de artikels hier, misshien wordt het "wat" ik verwacht er niet zo veel van maar het zal misschien goed kunnen verkopen je weet maar nooit.
Wij als gamers weten natuurlijk dat dit ons niet zoveel zal interesseren, maar de rest van de game markt die zal het misschien wel leuk vinden.
Waarom denk je dat die Wii troep zoals bijv. just dance goed verkocht wordt?
Het zijn de "normale" consumenten waar Sony zich op richt niet op de iets minder casual-hardcore gamer. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 20:54 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik weet trouwens ook weer hoe dat spel heette wat ik in de arcadehal zo tof vond (en zag ook al dat hij op de Wii was): Ghost Squad Ik vond het echt een geweldig spel, ik hoop dat die gewoon naar het PSN komt ofzo dan koop ik hem hard wel. Wat een pure fun kan dat zijn zeg, simpel maar zo leuk. En aangezien hij ook all een Wii-port heeft gehad, zeg ik: breng hem ook gewoon naar Move. Zou ik epic vinden.
Epic google-werk weer, best moeilijk te vinden hoor als je niet weet wat het precies is. Uiteindelijk gegoogled op "on rail shooter arcade terrorist" haha.
Het verschil tussen The Shoot en Ghost Squad is gewoon dat die tweede bewegende vijanden en een intensieve feeling geeft omdat je als het ware in het figuur zit en dus echt heen en weer schuilt achter cover. Heeft Move trouwens vibratie? Dat was sowieso één van de tofste punten van Ghost Squad in de arcadehal -- dat ding gaf echt harde recoil.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 21:51 Onderwerp:
| |

|
Kan leuk uitpakken natuurlijk, maar ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan dit ding. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 22:39 Onderwerp:
| |

|
Zo lang er maar goede game voor ontwikkeld worden zal ik het halen. Tot nu krijgt Project Natal de voorrang vanwege die nieuwe speel ervaring en hopelijk ook de games. PS Move is weinig vernieuwend. Wel leuke natuurlijk dat je in combinatie met de PS Eye kan gebruiken. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 11 Mrt 2010 23:01 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Toch lijkt dit me een stuk handiger... Ook het inscannen van voorwerpen, als dat gaat kunnen, lijkt me heel interessant. En ik vind dit wel iets behoorlijk nieuws, kijk de Wii heeft natuurlijk al zoiets gedaan en daardoor lijkt het nogal ripoff (en ik moet zeggen het lijkt er wel heel erg op inderdaad) maar het lijkt me toch een stuk praktischer dan Natal, want het lijkt me niet dat je hele ingewikkelde dingen kan doen zonder knoppen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 12 Mrt 2010 08:12 Onderwerp:
| |

|
Niet aan te raden voor Sony fanboys (jullie zijn gewaarschuwd!) maar op IGN staat er een zeer sterk artikel over GDC, wat o.a. uitgebreid over Playstation Move gaat:
http://uk.wii.ign.com/articles/107/1077008p1.html
Vooral ook interessant omdat het ook over Natal gaat... en dat lijkt op het moment nog helemaal niet goed te werken, ouch!
(het staat op de Wii site omdat het geschreven is door Casamassina, maar hij heeft alle consoles en is zeker kritisch over de Wii) |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 12 Mrt 2010 08:27 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: | Niet aan te raden voor Sony fanboys (jullie zijn gewaarschuwd!) maar op IGN staat er een zeer sterk artikel over GDC, wat o.a. uitgebreid over Playstation Move gaat:
http://uk.wii.ign.com/articles/107/1077008p1.html
Vooral ook interessant omdat het ook over Natal gaat... en dat lijkt op het moment nog helemaal niet goed te werken, ouch!
(het staat op de Wii site omdat het geschreven is door Casamassina, maar hij heeft alle consoles en is zeker kritisch over de Wii) |
Juist aan te raden voor fanboys, van alledrie. Staan een hoop interessante dingen in. Ik had toen ik de Socom 4 beelden met Move zag trouwens wel het gevoel van, dit wil ik spelen, maar goed, ik heb straks ook alledrie consoles staan dus dan lukt dat wel  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende |