Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Hitmanhenk BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 22:34    Onderwerp: Vraagje HD tv Reageren met citaat

Ik speel nog altijd op een SD tv thuis. Nu heb ik laatst bij mijn neef op de Full HD tv gespeeld. Er is me toch wel iets opgevallen. Ik deed Far Cry 2 erin en het spel was helemaal gekarteld en onspeelbaar. Het was op de SD tv gewoon mooier en strakker als op de HD tv. Dit doet hij bij alle iets oudere games. UC2 ziet er fenomenaal uit en kan best begrijpen dat oude games op den duur ook weer minder mooi worden dan toen ze net uitkwamen maar dat het lelijker word dan SD en gewoon haast onspeelbaar vind ik erg vaag. Mijn vraag is dus hebben jullie dit ook wel eens gehad?

Heb al bij de settings gekeken maar volgens mij regelt die dat allemaal direct in het begin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Met wat voor kabel heb je je PS3 aangesloten op de HDTV ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hitmanhenk BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

gewoon met een HD kabel
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 23:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Hitmanhenk schreef:
gewoon met een HD kabel
Er is niet zoiets als een HD kabel. Had je een HDMI kabel, SCART, Component, ... dat ding dat bij je PS3 zat? En op welke resolutie had je de PS3 ingesteld?
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 24 Dec 2009 00:01    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb zelf hd ready (volgens de verkoper is full hd niet beter dan hd ready omdat het 't hoogst haalbare uit je tv haalt en de kabels bezitten niet betere kwaliteit, de hd zit in je tv niet in de kabel)

En mij valt het altijd op dat graphics altijd zo'n soort wit randje om alles heen hebben, vooral in spellen als oblivion.. 3d spellen etc.

Snap nogsteeds niet hoe ik daar af geraak.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 24 Dec 2009 00:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Zet dingen als randverbetering uit en zet je scherpte wat lager, dat helpt vaak al een stuk
Terug naar boven
Hitmanhenk BerichtGeplaatst: 24 Dec 2009 01:13    Onderwerp: Reageren met citaat

@joni

Ja ik bedoel dus een kabel die in de HD aansluiting gaat HDMI kabel.
en mijn resolutie is automatisch 1080p Tenminste dat gaf die aan toen ik de kabel erin plugte.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Dec 2009 01:22    Onderwerp: Reageren met citaat

gewoon de settings goed instellen als je die HDMI kabel gebruikt. Super White aan, 1080p en 720p aanvinken (1080i vermijd ik zelf) als t beeld zwart blijft, rondje drukken en 1080p uitvinken. Meer opties zijn er niet. Rest is het spel zelf en de tv.

En uiteraard geeft een beeldbuis minder kartels als een HDTV. De resolutie van een beeldbuis of SDTV is volgens mij zelfs nog lager als dvd-resolutie. De videoverwerking is gewoon anders. Als je hogere resoluties tovert op een lage resolutie scherm, zal dit minder kartelig zijn als een lage resolutie video/game op een hoge resolutie scherm. Dat is gewoon logisch. Dus een spel dat native 720p is, zal op een SDTV het maximale gebruiken van de tv, terwijl het op een full hd allerlei kunstjes moet uitvoeren om het op groot formaat te krijgen. Een trappetje als:
|_
wordt dan
|
|_ _
Ja, dat wordt dan karteliger.
Terug naar boven
Hitmanhenk BerichtGeplaatst: 24 Dec 2009 13:09    Onderwerp: Reageren met citaat

GtaIV trouwens ook geprobeerd. Zag er werkelijk afgrijselijk uit
Extreem veel kartels en heel veel blur.
Terug naar boven
Draster BerichtGeplaatst: 26 Dec 2009 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb soms al spijt dat ik een HDTV heb aangeschaft vanwege dit 'probleem'. Oude ps2 games hebben gewoon allemaal kartels(jaggies) en daar erger ik me ontzettend aan. Bijgevolg speel ik veel minder non-hd games ook al heb ik hier nog vele liggen die ik nog wil spelen(Baten Kaitos, Okami, Dragon Quest IX)

Klinkt voor velen waarschijnlijk als een onnozele reden om oudere games niet te spelen maar ik erger me er nu eenmaal dood aan van begin tot eind, heb overlaatst nog Shadow hearts 2&3 uitgespeeld en zelfs op het einde waren die kartels een doorn in men oog..

Ik denk wel dat er HDTV's zijn die speciale 'modes' hebben om dit te voorkomen, bij de mijne werken deze helaas nauwelijks.

Wat ik wel vreemd vind is dat jou vriend dat probleem lijkt te hebben met current gen games?
Terug naar boven
kaart BerichtGeplaatst: 26 Dec 2009 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is ook de reden dat ik een HDTV heb voor me xbox360 games en een oude SDTV voor me SNES/N64 games. Overigens Farcry 2 op de PS3 moet er op een HDTV wel mooier uitzien, dit spel ondersteunt namelijk wel hoge resolutie en AA. Waarschijnlijk heb je, je PS3 verkeerd ingesteld (480p ipv. 1080p) of gebruik je de verkeerde kabels.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: