Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 19:54    Onderwerp: Oscars 2010 Reageren met citaat
Eindredacteur

De genomineerden voor de Academy Awards zijn binnen, begin maar met gissen naar de winnaar. The Hurt Locker en Avatar zijn de populairste films qua nominaties.

BESTE FILM
The Blind Side
District 9
An Education
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Precious
A Serious Man
Up
Up in the Air

BESTE REGISSEUR
James Cameron - Avatar
Kathryn Bigelow - The Hurt Locker
Quentin Tarantino - Inglourious Basterds
Lee Daniels - Precious
Jason Reitman - Up in the Air

BESTE ACTEUR
Jeff Bridges
George Clooney
Colin Firth
Morgan Freeman
Jeremy Renner

BESTE ACTRICE
Sandra Bullock
Helen Mirren
Carey Muligan
Gaborey Sibide
Meryl Streep

BESTE MANNELIJKE BIJROL
Matt Damon
Woody Harrelson
Christopher Plummer
Stanley Tucci
Christoph Waltz

BESTE VROUWELIJKE BIJROL
Penelope Cruz
Vera Farmiga
Maggie Gyllenhaal
Anna Kendrick
Mo'Nique

BESTE ORIGINEEL SCENARIO
Marc Boal - The Hurt Locker
Quentin Tarantino - Inglourious Basterds
Alessandro Camon & Oren Moverman - The Messenger
Joel Coen, Ethan Coen - A Serious Man
Bob Peterson, Pete Docter, verhaal van Pete Docter, Bob Peterson en Tom McCarthy - Up

BESTE OP EEN BOEK GEBASEERD SCENARIO
Neill Blomkamp and Terri Tatchell - District 9
Nick Hornby - An Education
Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche - In the Loop
Geoffrey Fletcher - Precious
Jason Reitman enSheldon Turner - Up in the Air

BESTE ANIMATIEFILM
Coraline - Henry Selick
Fantastic Mr Fox - Wes Anderson
The Princess and the Frog - John Musker enRon Clements
The Secret of Kells - Tomm Moore
Up - Pete Docter

BESTE ART DIRECTION
Avatar: Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg; Set Decoration: Kim Sinclair
The Imaginarium of Doctor Parnassus: Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro; Set Decoration: Caroline Smith
Nine: Art Direction: John Myhre; Set Decoration: Gordon Sim
Sherlock Holmes: Art Direction: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
The Young Victoria: Art Direction: Patrice Vermette; Set Decoration: Maggie Gray

BESTE CINEMATOGRAFIE
Harry Potter and the Half-Blood Prince: Bruno Delbonnel
The Hurt Locker: Barry Ackroyd
Inglourious Basterds: Robert Richardson
The White Ribbon: Christian Berger

BESTE KOSTUUMONTWERP
Bright Star -- Janet Patterson
Coco before Chanel -- Catherine Leterrier
The Imaginarium of Doctor Parnassus -- Monique Prudhomme
Nine - Colleen Atwood
The Young Victoria

BESTE DOCUMENTAIRE
Burma VJ
The Cove
Food, Inc.
The Most Dangerous Man in America
Which Way Home

BESTE MONTAGE
District 9
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Precious

BESTE BUITENLANDSE FILM
Ajami - Isral
El Secreto de Sus Ojos¿- Argentinië
The Milk of Sorrow - Peru
Un Prophète - Frankrijk
The White Ribbon - Duitsland

BESTE MAKE-UP
Il Divo
Star Trek
The Young Victoria

BESTE SOUNDTRACK
Fantastic Mr. Fox
The Hurt Locker
Sherlock Holmes
Up

BESTE SONG
'Almost There' uit 'The Princess and the Frog', van Randy Newman
'Down in New Orleans' uit 'The Princess and the Frog' van Randy Newman
'Loin de Paname' uit 'Paris 36, van Reinhardt Wagner en Frank Thomas
'Take It All' uit 'Nine', van Maury Yeston
'The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)' uit 'Crazy Heart', van Ryan Bingham en T Bone Burnett

BESTE GELUID
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Star Trek
Up

BESTE GELUIDSEFFECTEN
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Star Trek
Transformers: Revenge of the Fallen

BESTE VISUELE EFFECTEN
District 9
Star Trek
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 20:20    Onderwerp: Re: Oscars 2010 Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
The Blind Side
District 9
An Education
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Precious
A Serious Man
Up
Up in the Air

Allemaal nog kijken voordat ik kan zeggen, welke van die 10 de beste is.
Terug naar boven
RadiusK BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou het van mij afhangen dan zou de Award voor Beste Film toch echt gaan naar Inglourious Basterds . Heb de film gisteren toevallig nog gezien, en het blijft een geniaal meesterwerk. Jammer dat niet iedereen de stijl kan waarderen. Vanzelfsprekend hoort de Award voor Beste Regisseur dan ook bij Quentin Tarantino .
Terug naar boven
The Big N BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Koen Vrijdag schreef:
Zou het van mij afhangen dan zou de Award voor Beste Film toch echt gaan naar Inglourious Basterds . Heb de film gisteren toevallig nog gezien, en het blijft een geniaal meesterwerk. Jammer dat niet iedereen de stijl kan waarderen. Vanzelfsprekend hoort de Award voor Beste Regisseur dan ook bij Quentin Tarantino .
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Koen Vrijdag schreef:
Vanzelfsprekend hoort de Award voor Beste Regisseur dan ook bij Quentin Tarantino .

Vind ik ook, maar dan vooral omdat Cameron er al één gewonnen heeft en Tarantino nog niet.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb inglourious basterds gezien en de film was een gigantische tegenvaller, complete rukfilm.

De rest heb ik nog niet gezien maar gezien de hype rond avatar zal die het wel winnen.. (waar is mijn gaap-smilie)
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2010 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Citaat:
The Hurt Locker, de veelgeprezen film van Kathryn Bigelow, wordt mogelijk gediskwalificeerd van de Oscar-race. Reden is dat de producent zijn boekje te buiten is gegaan.

Nicolas Chartier stuurde leden van de Academy Awards e-mails dat ze moesten stemmen op The Hurt Locker. En dat ze zeker niet moesten stemmen op Avatar die hij 'de film van 500 miljoen' noemde. En dit soort lobbyen is verboden.

Chartier verontschuldigde zich en noemde zichzelf naïef omdat hij voor het eerst genomineerd was. Maar daarna doken er meer e-mails op waarin hij onder meer opriep Avatar op de laatste plaats te zetten. De Acadamy beraadt zich op stappen en mogelijk wordt The Hurt Locker uitgesloten van de Oscars. Morgen sluiten de stembussen.

Mocht The Hurt Locker worden uitgesloten dan is dat een fikse domper voor Kathryn Bigelow. Zij kreeg net als James Cameron negen nominaties. De strijd zal extra pikant zijn omdat Cameron en Bigalow begin jaren negentig getrouwd waren. Cameron verliet haar toen voor Linda Hamilton.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2010 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet netjes, maar goed, Avatar is gewoon een prachtige, matige film.
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2010 22:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit er zondag in ieder geval klaar voor.
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Cameron heeft geen gevoel voor humor, zonde! Die Eminem & Bruno skit van de MTV awards was top.
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010 18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet iemand een linkje ofzo voor als het gaat gebeuren? Voor de mensen die hier geen Film1 hebben.
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij heeft iedereen met digitale tv op moment van uitzending Film1 gratis. Mocht je helemaal geen digitale tv hebben dan is er op internet vast wel ergens een stream te vinden.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010 21:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Uchiha_Shadow schreef:
Cameron heeft geen gevoel voor humor, zonde! Die Eminem & Bruno skit van de MTV awards was top.

Cameron zelf heeft gezegd dat hij parodieën op Avatar helemaal niet erg vindt, sterker nog, dat hoort gewoon bij de Oscars.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:
Uchiha_Shadow schreef:

Cameron zelf heeft gezegd dat hij parodieën op Avatar helemaal niet erg vindt, sterker nog, dat hoort gewoon bij de Oscars.

beetje raar dan, waarom zouden ze het anders aflassen?
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010 21:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Joni Philips schreef:
Citaat:
The Hurt Locker, de veelgeprezen film van Kathryn Bigelow, wordt mogelijk gediskwalificeerd van de Oscar-race. Reden is dat de producent zijn boekje te buiten is gegaan.

Nicolas Chartier stuurde leden van de Academy Awards e-mails dat ze moesten stemmen op The Hurt Locker. En dat ze zeker niet moesten stemmen op Avatar die hij 'de film van 500 miljoen' noemde. En dit soort lobbyen is verboden.

Chartier verontschuldigde zich en noemde zichzelf naïef omdat hij voor het eerst genomineerd was. Maar daarna doken er meer e-mails op waarin hij onder meer opriep Avatar op de laatste plaats te zetten. De Acadamy beraadt zich op stappen en mogelijk wordt The Hurt Locker uitgesloten van de Oscars. Morgen sluiten de stembussen.

Mocht The Hurt Locker worden uitgesloten dan is dat een fikse domper voor Kathryn Bigelow. Zij kreeg net als James Cameron negen nominaties. De strijd zal extra pikant zijn omdat Cameron en Bigalow begin jaren negentig getrouwd waren. Cameron verliet haar toen voor Linda Hamilton.

DAT is lullig. Dan zouden alle NEGEN Oscarnominaties wegvallen? Ook nogal dom.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Vannacht worden ze uitgereikt. Iemand die gaat kijken via een Stream? Ik heb gehoord dat je de Oscars kan bekijken via Film1, die occasioneel gratis is?
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Vannacht worden ze uitgereikt. Iemand die gaat kijken via een Stream? Ik heb gehoord dat je de Oscars kan bekijken via Film1, die occasioneel gratis is?

Ik kijk waarschijnlijk op Film1
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Christian Vuye schreef:

Dat klopt, ja. Vanaf middernacht gaan ze praten en vanaf drie uur zijn de uitreikingen en iedereen met digitale tv kan het inderdaad bekijken op Film1. Ik ga echter niet kijken, morgen weer school. Jij niet hè Chris?

Als ik het niet zou hebben zou ik vanaf 3 uur gaan kijken, na even geslapen te hebben. Weet ook niet hoelang zoiets duurt...
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2010 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat

The Hurt Locker was dus de grote winnaar. Robert Downey Jr. was wel grappig
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2010 18:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Oscars vielen me tegen als je kijkt naar de show in zijn geheel. Ongeveer twee en een half uur met enkele grappen is geen goede verhouding.

Qua winnaars kan ik weinig zeggen, The Hurt Locker nog niet gezien, en die moet ik blijkbaar gezien hebben om te kijken of negen van de tien oscars terecht zijn vergeven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2010 18:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Vond het maar een saaie avond. Ik viel bijna in slaap. Al weet ik niet of dat komt omdat de show zo saai was of omdat het 4uur 's morgens was. Zal wel aan beiden liggen.
Terug naar boven
The Big N BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2010 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had gehoopt dat I B nog wat ging winnen, verdiende Oscar voor Christopher Waltz, wat speelde die man overtuigend in IB, geez
Terug naar boven
Gallit BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2010 14:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kende de "The Hurt Locker " nog niet eens. Maar wat er ik van gelezen heb is het een echte amerikaanse film ( Americans GOOD and the rest bad ).
Het is wel een beetje raar dat deze film die niet eens buiten Amerika in de bioscoop is geweest zoveel oscars heeft gewonnen en ook nog eens uit 2008 komt.

Ik ga hem vanavond kijken.

Ik had graag meer oscars gezien voor: Inglourious Basterds / District 9 / UP / Star Trek / Nine.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: