Auteur |
Bericht |
|
FloriX |
Geplaatst: 16 Dec 2009 00:35 Onderwerp: Australië denkt over tolerantere gamekeuring?
| |

|
Australië denkt over tolerantere gamekeuring
Uitgegeven: 15 december 2009 17:48
Laatst gewijzigd: 15 december 2009 17:47
HOOFDDORP - De Australische overheid heeft een debat geopend over de vraag of haar keuringssysteem voor media moet worden aangepast.
Dit om volwassen en gewelddadige games tegemoet te komen. Het probleem in het keuringssysteem is dat de hoogste keuring die een game kan krijgen 15+ is. Aan games die voor spelers van 18 jaar en ouder zijn bedoeld, kan daardoor geen passende keuring worden gehangen en daarom worden deze games vaak verboden of aangepast.
Volgens de overheid wordt er gediscussieerd over de vraag of het Australian National Classification Scheme 18+ als keuring op moetnemen. Inwoners van Australië zijn vrij om tot 28 februari hun mening te verkondigen.
Censuur
Meerdere games zijn gecensureerd of überhaupt niet uitgebracht in Australië. Uit zombieshooter Left 4 Dead 2 zijn het bloed en de losgeschoten ledematen bijvoorbeeld verwijderd.
50 Cent: Bulletproof en de volgend jaar uit te komen shooter Aliens vs. Predator zijn allebei verboden in Australië. Aankomende vrijdag gaat de keuringsinstantie Aliens vs. Predator echter opnieuw keuren, nadat uitgever Sega in beroep ging tegen de uitspraak.
Hoe zit het dan met die ene gast, Michael Atkinson, een van de zoveel attorney generals, die steeds de 16+ of 18+ rating tegenhoud, daar veranderd toch niets aan? Of is het de bedoeling dat het Australische volk hem hiermee overhaalt? Want ik las een artikel dat alle attorney generals meer ratings willen, maar omdat die Atkinson steeds nee stemt kan het niet worden doorgevoerd.
(Sorry als ik een beetje dom klink maar ik zit al de hele dag te leren en ben moe) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 16 Dec 2009 07:36 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik geloof dat ze hem niet kunnen omzeilen, dus ze zouden een wet moeten stemmen met dat doel of hem ontslaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|