Auteur |
Bericht |
|
im2 |
Geplaatst: 02 Nov 2009 12:31 Onderwerp: Windows 7 upgrade
| |

|
Ik wil Windows 7 installeren op een pc die nu Vista heeft, wordt ALLES dan gewoon overgezet naar W7 of zijn er bepaalde dingen die niet overgezet worden(gebruikersaccounts, programma's of weet ik veel wat) |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 02 Nov 2009 13:01 Onderwerp:
| |

|
Als je een directe upgrade uitvoert (niet aan te raden, hij is dan duidelijk langzamer als wanneer je een verse installatie uitvoert), dan kan je hier zien of het lukt.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Everybody_lies |
Geplaatst: 05 Nov 2009 13:00 Onderwerp:
| |

|
Divine Rage schreef: | Als je een directe upgrade uitvoert (niet aan te raden, hij is dan duidelijk langzamer als wanneer je een verse installatie uitvoert), dan kan je hier zien of het lukt. |
Ik heb vandaag een upgrade-kit ontvangen omdat ik mijn laptop recentelijk heb aangekocht. Hoe voer je eigenlijk een verse installatie uit? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 05 Nov 2009 13:22 Onderwerp:
| |
![]()
|
Met een upgrade kit, kan je geen echte verse install doen. Maar bij een laptop zit meestal een recovery partitie. Dus als je die gebruikt, zet je windows vista er gewoon opnieuw op (dus dan is ie helemaal leeg) en dan gebruik je die upgrade. Maar door een upgrade wordt ie niet langzamer als bij een verse install als je dezelfde programma's er weer opzet. Hij is alleen langzamer doordat de software erop blijft staan. Maar als je het dus op deze manier doet, dan moet het lukken, en draait ie als een zonnetje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Everybody_lies |
Geplaatst: 05 Nov 2009 22:25 Onderwerp:
| |

|
Als ik een Clean install doe van Windows 7. Veronderstel ik dat ik
office kwijt ben? Aangezien ik office al 3x gebruikt heb,moet ik deze dan opnieuw aankopen,of kan ik de key die ik nu gebruik voor mijn laptop opnieuw gebruiken? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 06 Nov 2009 00:47 Onderwerp:
| |
![]()
|
office mag je gewoon herinstalleren zolang de hardware niet veranderd is. En daarnaast, met een upgrade kan je geen windows 7 clean install doen. Je kan wel een clean install doen van vista met de recovery partitie of recovery discs. En dan een upgrade doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Everybody_lies |
Geplaatst: 06 Nov 2009 02:49 Onderwerp:
| |

|
Nooit maar dan ook nooit meer start ik met het installeren
van een besturingssysteem na 23:00.
Ben begonnen rond 23:00 en nu is het 02:33
en ben nog volop bezig
Clean install is min of meer gelukt met upgrade kit.
Heb eerst Windows 7 aangepast geďnstalleerd.Doordat het een upgrade was kwam al het oude spul van vista in windows_old.Ben nu bezig met dat te verwijderen . Dan heb ik een geheel "verse" pc met enkel windows 7
Bedankt voor alle info Sjoerd  |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 06 Nov 2009 02:54 Onderwerp:
| |
![]()
|
Graag gedaan . En ja ik weet het met het installeren van een OS. Er komen altijd onvoorziene problemen of het gaat langzamer dan verwacht. En in die tijd kan je ook bijna niks doen, alleen wachten. En als het os dan geďnstalleerd is dan moet je nog allemaal drivers enzo installeren. Ik draai nu al een anderhalve maand volgens mij windows 7, via MSDN, en het bevalt me goed . En ja, ook met een fresh install verplaatst windows 7 de oude bestanden naar een speciale map, genaamd windows.old. Ik was er in ieder geval wel blij mee, omdat dat mij een hoop extra werk scheelde met het terugkopiëeren vanaf mijn externe hd. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|