Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Aug 2009 20:10 Onderwerp: Vertel is wat voor gamer jij vroeger was?
| |

|
Door Gamed ben ik veel meer te weten gekomen over games/gamecultuur en ben ik ook een hele andere gamer geworden, ik kijk nu ook heel anders naar games, sommige games vind ik geen ruk meer aan maar vond ik vroeger echt the bom.
Over de gamer die ik vroeger was:
Ik was echt een cheap ass gamer ik kocht nooit games voor 60 euro en ik kocht altijd 3rd party controllers omdat die veel goedkoper waren, ik was echt een gamer die alleen maar platformers speelde en RPG`s, realistische actie games vond ik nooit interessant.
Meestal speelde ik altijd maar het eerste level van een spel en legde ik daarna het spel weg, ik heb maar weinig games uitgespeeld. Mijn eerste console was de Nes die had mijn moeder al voor mijn geboorte, mijn favo games waren de Mario klassiekers en Megaman 2, daarna kreeg ik een Snes voor mijn verjaardag, ik weet niet meer welke spellen ik nou zelf had of geruild had met vrienden, maar ik weet nog wel goed welke spellen ik gespeeld heb:
Mario Kart, deze heb ik kapot gespeeld ik was altijd de beste in Mario Kart.
Mickey`s Magical Quest, ik vond hem heel erg leuk ik heb hem voor 10 gulden op de markt gekocht en voor 15 gulden op dezelfde dag doorverkocht aan een vriend omdat ik teleurgesteld was omdat hij zo kort was.
Secret of Mana, helemaal uitgespeeld en ik vond het toen een van de mooiste games ooit gemaakt.
Street Fighter II, altijd al vet gevonden maar wist nooit hoe je een dragon punch moest doen.
Ja en nog veel meer natuurlijk..
Toen kocht ik een PSone en die liet ik ombouwen (Shame on me), maar ik had er ook echte spellen voor zoals Gran Turismo (zo fucking vet altijd ), MGS demo, Tomb Raider, Hogs of War, Abe`s Oddysey en een hele stapel Demo disc`s (Collin Mc Rally was de shit!)
Mijn favoriete PSone games:
Crash Bandicoot, geleend van een vriend (echte spel)
Final Fantasy VII, gespeeld bij een vriend het was echt
Gran Turismo, ik had volgens mij ook GT2 maar weet niet zeker.
Colin Mc Rally, demo.
THPS2, demo.
Road Rash, gebrand.
Harvest Moon, bij een vriend gespeeld en woow dit spel was echt fucking mooi.
Als eerst kreeg ik een oude PlayStation maar die ging kapot en toen kocht ik de PSone. Dat was het zoon beetje voor de PlayStation.
Ik heb nooit een N64 gehad en ik wou toen ook liever een PlayStation en ook niet echt veel gespeeld bij vrienden behalve Goldeneye dan.
Daarna een Gameboy (roze) met Pokemon Red & Blue gekocht en daarna Pokemon Gold gepreorderd, dat was de laatste Pokemon die ik heb gekocht, toen ben ik ze gaan spelen/hacken op de PC, ik heb zelfs mijn eigen Pokemon spel gemaakt.
Op de PC heb ik vooral veel Red Alert, Sim City & Team Hospital gespeeld, een vriend van me kreeg toen een nieuwe PC voor zijn verjaardag met Turok & Lego nog iets, supervette tijden!
Ik heb vorige gen een GC gekocht omdat die het goedkoopst was, samen met THPS4, ik speelde toen vooral veel extreme sports games, Monkey Ball, Sonic, Zelda, SSBM & Harvest Moon. Ben ook een paar jaar gestopt met gamen en toen weer opnieuw begonnen met de Xbox 360.
Dat was het wel zoon beetje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cyanide |
Geplaatst: 22 Aug 2009 15:21 Onderwerp:
| |
![]()
|
Vroeger speelde ik de games wel soms 100 keer uit (street fighter, mario, super ghouls n ghots), maar dat waren dan ook de weinige tijdloze klassieker die ik had.
Elke week huurde ik een game die op het oog leuk eruitzag, reviews en dergelijke kende ik allemaal niet.
Dit ging zo tot ik een ps2 had, toen kocht ik voor het eerst een OPM magazine en was ik toch wel obsessief bezig met games. Ik had dan ook alle consoles van die generatie (behalve dreamcast).
Toen de 360, ps3 ed kwam was ik er al net mee gestopt omdat ik een andere hobby had gevonden en dat de consoles te prijzig werden. (ik werkte nog niet en 300+ euro was iets teveel voor mij) |
|
Terug naar boven |
|
|
Akatora |
Geplaatst: 22 Aug 2009 17:08 Onderwerp:
| |
|
MULTIplayer only.
Games als Street Fighter, Mortal Kombat, Tekken en Soul Blade in Playstation 1 tijdperk.
MultiplayerGamer/Fightingfan zou ik het noemen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 22 Aug 2009 17:10 Onderwerp:
| |

|
1 woord: Piraat
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 22 Aug 2009 17:12 Onderwerp:
| |

|
Ik speelde vroeger eigenlijk alles, ik hield me niet bezig met games opzoeken op internet ofzo. Ik zag een spel dat me tof leek, gewoon kopen. En toen hield ik me ook echt weken met het zelfde spel bezig. Ik weet nog dat ik Shinobi (PS2) heb uitgespeeld, ik was zo trots ^_^ |
|
Terug naar boven |
|
|
pizzarulez |
Geplaatst: 22 Aug 2009 18:02 Onderwerp:
| |

|
Platform/Adventure!
Puur nintendo, en alleen nintendo. (Vooral de 64)
Na de gamecube ben ik overgestapt op Xbox, toen wii en ps3!
Dus nu ben ik All-inclusive ^^  |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 22 Aug 2009 18:15 Onderwerp:
| |

|
Mario addict, Gta vice city doorcrossen bij m'n neven en al hun consoles krijgen als ze er klaar mee waren:
Eerst de NES toen de SNES toen de N64 en toen ging ik zelf een ps2 kopen toen begon ik echt op games te letten
op de SNES heb ik street fighter 2 doodgespeeld  |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 22 Aug 2009 22:38 Onderwerp:
| |

|
ik ben een alles gamer  |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 29 Aug 2009 20:24 Onderwerp:
| |

|
Wel een leuk topic Wel ok dan:
Vroeger:
Als ik een spel wou ging ik naar de plaatselijke winkel (een speelgoedwinkel, niet eens een specifieke gamewinkel) en kocht ik wat ik toen zag liggen. Ik keek niet naar reviews of hoe modern het spel was enzo... De Boxart en de achterkant bepaalden toen de meeste aankopen. Ik had ook geen flauw idee welke spellen er in de toekomst uitkwamen en wat er op andere consoles te vinden was.
Ik heb mijn console (toen een PS2) gekocht omdat mijn ouders bijlegden aangezien hij DVD's kon afspelen. Ik had geen flauw idee welke spellen erop te vinden waren of welke series goed waren.
Nu:
Mijn verlanglijstje is meestal al maanden op voorhand ingevuld. (AC2, FF13, God of War3,...) En ik weet perfect welke toppers er de eerste 6 maanden aankomen (ook voor andere platformen)
Ik kijk vrij veel naar reviews (niet alleen van Gamed) en als een spel dat ik eerst wou slecht scoort (of minder dan verwacht) dan koop ik het niet. Andersom een spel dat goed scoort (Valkyria Chronicles bijv.) moet ik het per se hebben. Zelfs als ik hiervoor meerdere winkels moet afgaan tot ik het vind.
Ook speel ik dezelfde games veel vaker en steeds op een moeilijkere setting. Nu de trophies er zijn is mijn drang om zilver en goud te hebben alleen nog maar versterkt (platinum is nog nooit gelukt.... Goud eigenlijk ook niet maar bij inFamous ben ik er bijna )
In kort kan ik zeggen dat ik helemaal geen spijt heb van mijn nieuwe manier van games kiezen. Vroeger gebeurde het wel eens (zeer frequent) dat ik bedrogen werd door wat op het eerste gezicht een goede game leek. Of dat ik pareltjes liet liggen omdat de boxart mij niet aansloeg. Tegenwoordig heb nog van geen enkele aankoop spijt gehad en heb ik al spellen gekocht die ik anders niet zou kopen. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 29 Aug 2009 20:31 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | Wel een leuk topic Wel ok dan:
Vroeger:
Als ik een spel wou ging ik naar de plaatselijke winkel (een speelgoedwinkel, niet eens een specifieke gamewinkel) en kocht ik wat ik toen zag liggen. Ik keek niet naar reviews of hoe modern het spel was enzo... De Boxart en de achterkant bepaalden toen de meeste aankopen. Ik had ook geen flauw idee welke spellen er in de toekomst uitkwamen en wat er op andere consoles te vinden was.
Ik heb mijn console (toen een PS2) gekocht omdat mijn ouders bijlegden aangezien hij DVD's kon afspelen. Ik had geen flauw idee welke spellen erop te vinden waren of welke series goed waren.
Nu:
Mijn verlanglijstje is meestal al maanden op voorhand ingevuld. (AC2, FF13, God of War3,...) En ik weet perfect welke toppers er de eerste 6 maanden aankomen (ook voor andere platformen)
Ik kijk vrij veel naar reviews (niet alleen van Gamed) en als een spel dat ik eerst wou slecht scoort (of minder dan verwacht) dan koop ik het niet. Andersom een spel dat goed scoort (Valkyria Chronicles bijv.) moet ik het per se hebben. Zelfs als ik hiervoor meerdere winkels moet afgaan tot ik het vind.
Ook speel ik dezelfde games veel vaker en steeds op een moeilijkere setting. Nu de trophies er zijn is mijn drang om zilver en goud te hebben alleen nog maar versterkt (platinum is nog nooit gelukt.... Goud eigenlijk ook niet maar bij inFamous ben ik er bijna )
In kort kan ik zeggen dat ik helemaal geen spijt heb van mijn nieuwe manier van games kiezen. Vroeger gebeurde het wel eens (zeer frequent) dat ik bedrogen werd door wat op het eerste gezicht een goede game leek. Of dat ik pareltjes liet liggen omdat de boxart mij niet aansloeg. Tegenwoordig heb nog van geen enkele aankoop spijt gehad en heb ik al spellen gekocht die ik anders niet zou kopen. |
Zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit, behalve dat ik wel wist dat je met een PS2 games kon spelen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 29 Aug 2009 22:19 Onderwerp:
| |

|
Vroeger was ik een Alles-Wat-Mijn-Broer-Kocht-Gamer. op de Xbox en N64 |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 29 Aug 2009 22:24 Onderwerp:
| |

|
Ik was een Nintendo gamer toen ging ik het eens wat breder bekijken. Nu ben ik er weer over aan het denken om alleen met Nintendo verder te gaan. Games boeien me steeds en steeds minder.(behalve de toppertjes) Alleen Nintendo toppers kopen is ook nog goedkoop ook. Ze komen meestal 1 keer per kwartaal.(gemiddeld) Maar nog even afwachten dit idee komt en gaat meestal weer. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 29 Aug 2009 22:32 Onderwerp:
| |

|
Gamen zonder Metal Gear Solid? damn jij hebt wel lef zeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 29 Aug 2009 22:39 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | Gamen zonder Metal Gear Solid? damn jij hebt wel lef zeg. |
Tegen mij?
Zoja dan ben ik iemand die niet alleen lef heeft maar iemand die geen angst kent, heb namelijk nog nooit een MGS aangeraakt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 29 Aug 2009 22:48 Onderwerp:
| |

|
Moet je zeker een keer proberen als je van filmachtige games houd.
MGS4 kopen is het eerste wat je moet doen als je een PS3 haalt. (Nou eigenlijk niet het eerste wat je moet doen is mij toevoegen op PSN. ) |
|
Terug naar boven |
|
|
no-ps4-no-living |
Geplaatst: 29 Aug 2009 23:22 Onderwerp:
| |

|
wat me opvalt is dat iedereen vroeger niet lette op reviews enzo
en dat ze de game tijd van vroeger de zogenaamde goede tijd was.
dus misschien moeten we vanaf nu gewoon games kopen zoals wer vroeger deden inplaats van opzoeken,reviews,screenshots enz.
ik lette daar vroeger ook nooit op. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 29 Aug 2009 23:49 Onderwerp:
| |
![]()
|
Totáál anders dan nu.. Ik speelde voornamelijk sim spellen zoals Sim farm, Simcity en nog andere klassiekers zoals crash banicoot [ofzo] medal of honour [ergens een van de eerste versies]
en idd, reviews? niks reviews! alles was goed in die tijd! er waren in een aantal maandend meer epic, kwalitatief goede games dan nu in 1 jaar uitkomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Aug 2009 00:17 Onderwerp:
| |

|
Veel RTS, nu meer FPS en MMO. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 30 Aug 2009 00:19 Onderwerp:
| |

|
Mijn voorkeur is verschoven van RPG's en dergelijke waar je echt de tijd voor moet nemen naar games die je even snel oppakt. Ik speel nog wel regelmatig een RPG tussendoor, maar pak sneller een game voor even een half uurtje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 30 Aug 2009 00:50 Onderwerp:
| |
![]()
|
Dnarbeis schreef: | Veel RTS, nu meer FPS en MMO. |
Lol idd, hier dus ook hetzelfde..
dan weet ik zeker dat je met RTS vroeger red alert 1 & 2 geweldig gevonden moet hebben, niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 30 Aug 2009 00:56 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Dnarbeis schreef: | Veel RTS, nu meer FPS en MMO. |
dan weet ik zeker dat je met RTS vroeger red alert 1 & 2 geweldig gevonden moet hebben, niet? |
Ik speelde enorm veel Age of Mythologie en er was ook zo'n spel, empire dawn of the modern world. Dit is nogsteeds een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb . Red alert speelde ik niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 30 Aug 2009 01:00 Onderwerp:
| |
![]()
|
Dnarbeis schreef: | Dellion schreef: | Dnarbeis schreef: | Veel RTS, nu meer FPS en MMO. |
Ik speelde enorm veel Age of Mythologie en er was ook zo'n spel, empire dawn of the modern world. Dit is nogsteeds een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb . Red alert speelde ik niet. |
Niet?! ben je wel helemaal lekker in je hoofd ofzo?
Haha geintje,
maar je hebt zeker wat gemist dan.
Maar ditzelfde kun je dan ook tegen mij zeggen aangezien ik nooit age of mythologie heb gespeeld speelde trouwens ook Age of empires. samen met mijn broer toen de tijd ook nog. erg fun met echte tegenspeler  |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 30 Aug 2009 10:06 Onderwerp:
| |

|
no-ps3-no-living schreef: | wat me opvalt is dat iedereen vroeger niet lette op reviews enzo
en dat ze de game tijd van vroeger de zogenaamde goede tijd was. |
Deel1 is waar, maar ik vind deze tijd veel beter als vroeger hoor.  |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 30 Aug 2009 10:24 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | no-ps3-no-living schreef: | wat me opvalt is dat iedereen vroeger niet lette op reviews enzo
en dat ze de game tijd van vroeger de zogenaamde goede tijd was. |
Deel1 is waar, maar ik vind deze tijd veel beter als vroeger hoor.  |
Ik heb liever begin jaren 90 dan de graphics/achievement/review hoeren en fanboys van nu |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 30 Aug 2009 13:12 Onderwerp:
| |

|
Vroeger was ik gewoon Pro- gamer Met de clan de vechten op #10 van de wereldranglijst te behouden. Elke dag opnieuw...
Daarvoor was ik een RTS'er, daarvoor een noob
Nu ga ik voor de MMO slet, lijkt me best leuk  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |